Rødehavet 15-22 Marts 2007 +/-
Fra : __vaDer

Dato : 16-01-07 10:53

Hej,
Jeg skal bruge en kickass båd, liveaboard i ovenstående periode.
Plus minus dage/uge.

Nordtur med alle de klassiske vrag og free nitrox ombord (Hyggedykning)
Gode forhold, giv venligst nogen bud :)

PS. Atlantis bruger Ocean College, men der er ingen info om deres
båd/både = Useriøst.

På forhånd tak.
--
All the best

Ilhan Vardar

"Helium is our friend" - George Irvine

Fra : Henrik

Dato : 16-01-07 11:27

Rigtigt - Atlantis fortæller ikke hvilke både de bruger - det er
gået hen og blevet en overraskelse hvilke både og ikke mindst hvilket
selskab de bruger - vi fik lovning på et selskab men fik et andet - og
fik det først afvide da vi sidste gang stod dernede... Vi endte med at
komme ud på Colona 4..fin lille skude, men stadig lidt slidt og
miserabel.

Mit bud er at kontakte emperordivers - de har vist nogle ret fine skibe
og er til at tale med rent planlægningsmæssigt.

God tur
Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-01-07 21:57

Henrik wrote:
> Rigtigt - Atlantis fortæller ikke hvilke både de bruger - det er

Det er fordi Atlantis ikke ved hvilken båd de med sikkerhed får.
Ocean College har det med at lave det om i sidste øjeblik.

> Mit bud er at kontakte emperordivers - de har vist nogle ret fine skibe
> og er til at tale med rent planlægningsmæssigt.

Deres skibe er ret gode.

Deres ture kan ses her:
http://www.emperordivers.com/liveaboards_schedule.php

Jeg har aldrig selv prøvet Tony Blackhurst's ture, men bådene er nogle
af de største og fedeste dernede.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Nicholas

Dato : 16-01-07 13:00

"__vaDer" <vaderFJERNES@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gode forhold, giv venligst nogen bud :)
>
> PS. Atlantis bruger Ocean College, men der er ingen info om deres

Sidst jeg var afsted bookede vi igennem Tony Backhusrt i UK...

Det er både der vil frem i livet...(læs: - de fås nok ikke federe)

se: http://www.scuba.co.uk/

Vi var på den tur de kalder "Get Wrecked", med båden Typhoon.

Vi dykkede på RB dernede, - eneste begrænsning for os var max. 90 minutter i
vandet på hvert dyk, hvilket vi selvfølgelig udnyttede...

Det er lidt dyrere end at tage fra København, men det var givet godt ud

Nick

Fra : Henrik

Dato : 17-01-07 08:36

Søren Reinke skrev:

> Det er fordi Atlantis ikke ved hvilken båd de med sikkerhed får.
> Ocean College har det med at lave det om i sidste øjeblik.

--- Kan vi så ikke blive enige om at Atlantis rejser har et dårligt
punkt her som de burde få rettet op på ?
---- De tager aldrig kontakt tilbage til een når man beder om det og
de lover det - Ibrahim kan være
---- sikker på at få mig i snak på ferie messen i år - vi var vist
mere end 9 IGEN halvskuffede rejsende.

Fra : Allan Jensen

Dato : 17-01-07 12:56

Så har vi været heldige, sidste år i feb/marts var vi 7 som bestilte en
rejse i september på m/y Hyatt og det var også dette skib vi sejlede med.
Meget fin service og alt fungerede optimalt, jeg har aldrig været på sådan
en livaboard i Rødehavet tidligere, men var positivt overrasket.

mvh. Allan Jensen

Fra : Kim M. Graversen

Dato : 17-01-07 21:35

Min kammerat og jeg var også heldige for 2 år siden, der var vi
på Nordsafari, og sidste år i Marsa Alam! Begge glimrende, og på
Nordsafarien var vi afsted med "Seagull"
Derfor skulle det naturligvis gentages, og vi bestilte, mellem
jul og nytår, en Nordsafari til Påsken ! I dag ringede jeg så
for at tjekke op, idet jeg på nettet kunne se der var udsolgt på
afgangen!
Der var dog ikke nok til liveaboard (min. 6 personer), men vi
kunne få en Sydsafari for ca. 2500 ekstra, hvilket vi dog ikke
var int. i (så havde vi jo nok bestilt den..!)
Jeg spurgte så om de ikke allerede nu kunne begynde at undersøge
om vi kunne komme med et andet dykkerselskab, men det kunne der
ikke være tale om, for de havde jo mulighed for at aflyse turen
indtil 3 uger før afrejse, så de ville ikke begynde at kigge på
det før ca. 5 uger inden afrejse! Så som kvinden i tlf. sagde,
vi måtte have is i maven....!!!

Konklusion:
Atlantis Rejser tager det ikke seriøst, og vi der gerne vil i
bølgen blå, er åbenlyst bare "fyld op" for dem ! Vi afbestilte
derfor rejsen, og er nu på udkig efter noget andet... Hvis nogen
har forslag (helst i påsken, og 1 uge til fornuftige penge) så
hører jeg gerne.

mvh
Kim

------

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-07 22:51

Jeps Henrik

du må gerne snakke med Ibrahim, - men rigtigt gerne også holde øjene
åbne efter nogen gode ture

/Jannik
1 af de 9 halvskuffede

Fra : DKsturmSLETDETTE@gma~

Dato : 19-01-07 11:22

Mit råd er også: Bliv væk, find et andet rejseselskab.

Jeg var på Liveaboard med Atlantis i Oktober sidste år. Vi havde på
forhånd forhørt os om muligheden for Nitrox.
Vel ankommet får vi at vide at Nitrox skam er muligt - men at det
koster.... mange penge.

Nå. Men standarden er åbenbart små 12-liters flasker. Vi vil dog
gerne have 15 liter på ryggen for at få lidt længere bundtider. Det
kan vi skam også. Det koster bare. 65 EUR for 5 dage!

Og sådan bliver det ved.

Det hele ænder med at vi alle må finde vores store visakort frem og
betale de sure penge for flasker og nitrox.

Medens den lokale dykkerarrangør gnider sig i hænderne forsøger vi
febrilsk at få hjælp fra Atlantis Rejser. Men de virker ret
uforstående/ligeglade og har i øvrigt ikke reageret på vores
efterfølgende skriftlige klager.

Da vi så endelig kommer ned til båden i Sharm ender vi med at måtte
ligge i havnen den første nat. Enhver der har prøvet det
diselos-stinkende helvede blandt 400 larmende både ved, at det er et
mareridt. Og på ingen måde en god start på en dykkerferie.

Båden! Slidt. Gammel og i dårlig stand og med en sejlhastighed der
var på skildpaddeniveau.
Selvfølgelig var flaskerne ikke fyldte i starten så der gik en masse
ekstra tid da vi skulle have vores første dyk.

En ting er, at det hele er lidt lurvet og at vi endte med at betale
ekstra penge for noget, som egentlig burde være dækket af den
betragtelige sum, Atlantis fik for turen. Noget andet er Atlantis
efterfølgende har virket ret ligeglade, og ikke reageret på vores
klager.

Min konklusion er meget klar: find et andet rejseselskab end Atlantis.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 19-01-07 11:47

Hvis man har noget vigtigt at sige, så øger det troværdigheden betydeligt at
man tør stå frem med navn. Ellers virker det faktisk som om at der bliver
hældt en spand brok ud på et forkert grundlag.

12L eller 80cf flasken er standart stort set overalt i udlandet. Med det i
tankerne er jeg overhovedet ikke overrasket over at der er ekstra betaling
for at skulle fremskaffe større flasker.
Et godt råd må være, undersøg alle relevante fakta på forhånd. Hvis du er
vant til en bestemt ting herhjemme fra, så lad være med at gå ud fra at
udlandet har valgt at indrette sig på samme måde som i DK.

Research + indsigt i kaotiske samfind = bedre ferie oplevelser.

mvh
Johnny

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 30-01-07 17:03

http://www.dykmag.net/dk/docs/g_magasinet/dyk_nyhed.php?logid=593
/Sune

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 19-01-07 12:49

DKsturmSLETDETTE@gmail.com skrev:.
> Vel ankommet får vi at vide at Nitrox skam er muligt - men at det
> koster.... mange penge.

Det er da helt almindeligt at Nitrox koster ekstra på en liveaboard.
Det er jo en ekstra omkostning som der naturlgvis skal betales for (og
også gerne tjenes på...båden er jo en forretning).

Til gengæld tilbyder rigtigt mange dykkercentrer i Rødehavet nu
"Nitrox for Free" på dagture.

> Nå. Men standarden er åbenbart små 12-liters flasker.

Ja det er standarden næsten alle steder i udlandet. Fordi du er vant
til noget andet hjemme, så kan du da ikke bare regne med at det også
er sådan når du er ude at rejse.
Jeg kan godt fortælle dig, at hvis I først har anmodet om at få 15 l
flasker efter at I er ankommet til båden, så har det krævet en
intensiv aktivitet bag kulisserne. Og jeg synes at det er rigtig fin
service. hvis det er lykkedes dem at skaffe det.

Men du kunne jo have undersøgt sagen inden du rejste, og så evt. have
valgt en liveabord der brugte 15 l stålflasker som standard. Der er
viste nok et par enkelt i Rødehavet hvor det er tilfældet.

> Vi vil dog
> gerne have 15 liter på ryggen for at få lidt længere bundtider. Det
> kan vi skam også. Det koster bare. 65 EUR for 5 dage!

Ja naturligvis skal der betales. Båden skal ud at leje flaskerne til
jer, og så er dit ønske om specielle flasker jo også en vare som man
naturligvis pålægger en avance.

> Og sådan bliver det ved.
>
> Det hele ænder med at vi alle må finde vores store visakort frem og
> betale de sure penge for flasker og nitrox.

Det er almindeligt at man betaler for specielle tillægsydelser.
Hvordan kan du forvente andet?

> [...]
> febrilsk at få hjælp fra Atlantis Rejser. Men de virker ret
> uforstående/ligeglade og har i øvrigt ikke reageret på vores

Hvis I har klaget over at skulle betale for Nitrox og specielle flasker
så forstår jeg godt at de er ligeglade.

Jens Olsen

Fra : Tom Dalgaard Peterse~

Dato : 28-01-07 21:50

Hej Ilhan Vardar

jeg har selv været på en liveaboard købt hos Atlantis, og det med Osean
College.

Min oplevelse var blandet...

Ved ankomst var der kun fokus på formalia, og hvem som skulle leje udstyr.
Alle spørgsmål fra os glade og ivrige dykkere blev besvaret med et:
'senere' - et svar som skulle vise sig at være standarden for alle svar på
hele turen.

Den første dag foregik ved Ras Chaty fordi man havde taget en dykker med
ombord på vores 5 dages liveaboard, som kun havde 20 dyk i bogen, og skulle
tjekkes ud.

De efterfølgende dage foregik som en 'vi lever på en dagstursbåd' - mening:
man sejlede tilbage til Sharm havn hver dag, og lettede først anker kl. 9 om
morgenen.

Den 3. dag skulle man ind med dem som havde købt en 3 dages liveaboard (vi
andre var en fælles gruppe på 8). Så endnu engang tilbage til Sharm.

På den 4. dag fik vi nok og klagede til vores divemaster. Vi forlangte at vi
tog afsted til Tiranstrædet ved morgengry - stor diskussion og en meget
meget fornærmet divemaster.

Ved afslutningnen fik vi læst og påskrevet, af divemasteren, at de erlagte
drikkepenge var 'ingenting', på trods af vi alle havde lagt ca. 200.- hver.
Hvilket fik mig til at ringe til Atlantis' guide på stedet - han var helt
uforstående overfor spørgsmålet, og gav ingen hjælp.

Under alle omstændigheder var det en tur med en sur og irriteret divemaster!

Efterfølgende klagede vi til Atlantil - som aldrig svarede....

Jeg har faktisk undladt at benytte Atlantis siden, hvilket sikkert er en
dråbe i deres chashflow - men et beløb som har gået deres bankkonto forbi
(ca. 4x8x~8000,-).

Jeg har også brugt Masterdive i Helsingør - og har her et anderledes
positivt indtryk.

Hilsen Tom

Fra : Søren Reinke

Dato : 28-01-07 22:04

Tom Dalgaard Petersen wrote:
> Hej Ilhan Vardar
>
> jeg har selv været på en liveaboard købt hos Atlantis, og det med Osean
> College.

Dem arbejder de så slet ikke sammen med mere. Nu er det vist Colona
Divers og for det meste Werner Lau

> Den første dag foregik ved Ras Chaty fordi man havde taget en dykker med
> ombord på vores 5 dages liveaboard, som kun havde 20 dyk i bogen, og skulle
> tjekkes ud.

Alle dykkere skal checked ud også selv om de har >1000 af dyk.

> De efterfølgende dage foregik som en 'vi lever på en dagstursbåd' - mening:
> man sejlede tilbage til Sharm havn hver dag, og lettede først anker kl. 9 om
> morgenen.

eeewww

> Den 3. dag skulle man ind med dem som havde købt en 3 dages liveaboard (vi
> andre var en fælles gruppe på 8). Så endnu engang tilbage til Sharm.

Arg, det har jeg også prøvet skide irriterende.

> På den 4. dag fik vi nok og klagede til vores divemaster. Vi forlangte at vi
> tog afsted til Tiranstrædet ved morgengry - stor diskussion og en meget
> meget fornærmet divemaster.

Hvem var det ? Det er da seriøs dårlig stil.

> [...]
> Hvilket fik mig til at ringe til Atlantis' guide på stedet - han var helt
> uforstående overfor spørgsmålet, og gav ingen hjælp.

Hvor meget man skal give dem er jo helt op til en selv.

> Under alle omstændigheder var det en tur med en sur og irriteret divemaster!

hehe.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 29-01-07 01:18

On 28 Jan., 22:04, Søren Reinke <s...@REMOVE.reinke.dk> wrote:
> Alle dykkere skal checked ud også selv om de har >1000 af dyk.

Det er faktisk lykkes mig at tale mig fra check ud dykket hos både
Dive Africa og Subex Divers i Sharm El Eheikh.
Så det kan altså lade sig gøre ved med de rette beviser i form af
certifikat-kort, erfaring i form af antal og art af dyk, og senest
foretaget dyk. Og så skal man nok optræde lidt ydmygt.

Jens Olsen

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-01-07 20:01

jenspolsen@hotmail.com wrote:

> [...]
> certifikat-kort, erfaring i form af antal og art af dyk, og senest
> foretaget dyk. Og så skal man nok optræde lidt ydmygt.

Kender jeg godt, gør jeg også altid selv, men på et liveaboard er det
meget normalt at første dyk er et let dyk dog gerne et pænere sted end
Ras Katy.