Vrag i Trelleborg området
Fra : Thomas og Heidi

Dato : 15-01-07 23:42

Hej gruppe.
Jeg står som arrangør af en 3 dages tur til Trelleborg området med havgus i
dagene 13-14-15/4 07.
Jeg ville gerne lave en lidt mere nøjagtig plan vedr de vrag som vi skal
besøges (hvis ellers vejret tillader).
Det eneste vrag som vi Skal besøge er Bonita. Ares har vi set,
men det er naturligvis en mulighed, men lidt andet kunne jo være skønt.
Turen er planlagt med bunddybder på mellem 25 og ca 40 m.
Jeg kunne rigtig godt bruge lidt gode råd om hvor vi skal hen.
I øvrigt kan det godt være at jeg her i gruppen kommer til at søge efter
deltagere, da klubbens medlemmer ikke helt har været så interesseret som jeg
troede de var. Men nu må vi se......
På forhånd tak
Thomas Berg

Fra : Allan Hansen

Dato : 16-01-07 09:13

"Thomas og Heidi" <th@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det eneste vrag som vi Skal besøge er Bonita. Ares har vi set,
> men det er naturligvis en mulighed, men lidt andet kunne jo være skønt.

Du kan læse om en lang række af de spændende vrag i Østersøen på Allan
Jensens hjemmesideside:
http://vrag.dk/vrag/indexoestersoe.html

Allan Hansen

Fra : Poul Olesen

Dato : 16-01-07 09:47

Thomas og Heidi skrev den 15-01-2007 23:41:
> [...]
> deltagere, da klubbens medlemmer ikke helt har været så interesseret som jeg

Du kunne kikke lidt hos dem som plejer at sejle i området:
http://www.ovdk.se/swreck.php

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Johnny Christensen

Dato : 16-01-07 10:38

> [...]
> i dagene 13-14-15/4 07.
> Jeg ville gerne lave en lidt mere nøjagtig plan vedr de vrag som vi skal

Måske ville det være en god idé hvis du også rådførte dig lidt med Tom, da
han jo kender sejldistancerne til vragene og derfor er i stand til at
vurdere om det er realistisk. Det nytter jo ikke noget at blive hooked på
f.eks Nordeney eller Wacht når det er en 3 dages tur med forskellige vrag.

3 dage i østersøen er en god forsmag, 30 dage er guddommeligt

Fra : Allan Jensen

Dato : 16-01-07 11:17

Hej Thomas

3 dage ved Trelleborg er en god idé, der er masser af gode vrag dernede, men
når i har valgt en tur på den tid af året har jeg et par råd.

Vandet i Østersøen er meget koldt i foråret, normalt 5-6 grader koldere end
i Kattegat og vi har flere gange målt bundtemperature på kun 2 -3 grader,
denne forskel lyder måske ikke af så meget, men det kan jeg love for at det
er (også mht. frysende automater). Vandet kan også være meget "mælket" på
bunden når det er koldt.

I Kattegat derimod, er det den årstid med bedst sigt, hvor der om sommeren
kan være dårlig sigt - især på bunden, er der i april næsten altid klart
vand på bunden - også hvor der ikke plejer at være det; M-403, Senator
Refardt, Geo.E.Benson, Ostmark og hele området langs svenskekysten op til
Marstrand.

Så kan i tage en tur i Østersøen i juni-juli hvor vandet er blevet varmere.

mvh. Allan Jensen

Fra : Thomas og Heidi

Dato : 16-01-07 21:37

Tak for de fine svar. Jeg vil helt sikkert lige ringe til Tom fra Havgus og
hører hvad han siger. Og med hensyn til temperaturen, kan man vel ikke sige
nej til et par ekstra + grader på denne årstid.
Jeg havde godt nok regnet med at sigten ville være rigtig fin i Østersøen på
denne årstid, men tak for oplysningen.
mvh Thomas Berg