Nyt på Fyn (2 i en)
Fra : KC

Dato : 13-01-07 17:12

Dykkerklubben Narhvalen tilbyder nu gratis nitroxfyldning på Continoxanlæg
til alle medlemmer af klubben.

Klubben tilbyder nu også sportsdykkeruddannelser.

Næste OWD-kursus starter den 30. januar.

Se flere detaljer på www.narhvalen.dk.

Fra : Per Toustrup

Dato : 13-01-07 18:20

KC <kc@kcdk.com> skrev:
>Dykkerklubben Narhvalen tilbyder nu
>gratis nitroxfyldning på
>Continoxanlæg
>til alle medlemmer af klubben.

Det er vel kun til dem der er Nitrox certificerede ell. !!

Fra : KC

Dato : 14-01-07 16:25

Hej Per!

Naturligvis.
Nitroxuddannelse tilbydes også.

KC

Fra : Søren Arnvig

Dato : 14-01-07 16:40

"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> Dykkerklubben Narhvalen tilbyder nu gratis nitroxfyldning på Continoxanlæg
> til alle medlemmer af klubben.
>
> Klubben tilbyder nu også sportsdykkeruddannelser.
>
> Næste OWD-kursus starter den 30. januar.

Hvad koster kurserne ?
Jeg kiggede på hjemmesiden, men kunne ikke finde nogen oplysninger.

Søren Arnvig

Fra : KC

Dato : 14-01-07 21:26

Sjovt at det er dig der spørger jeg sad lige og læste dit indlæg om
Nitrox Basic Kursus II, hvor du ikke angiver pris.

Der tilbydes mange forskellige kurser i Narhvalen.

På OWD-kurset er prisen fast kr. 3.000 inkl. medlemskab af klubben resten af
året.

I øjeblikket er det undertegnede klubben "køber" uddannelser hos. Min
prispolitik har jeg beskrevet her http://www.dykkerskolen.com/priser.htm

KC

Fra : Søren Arnvig

Dato : 14-01-07 23:21

> Sjovt at det er dig der spørger jeg sad lige og læste dit indlæg om
> Nitrox Basic Kursus II, hvor du ikke angiver pris.

Du skal være velkommen, men jeg troede at du havde nitroxcert.
Vores Nitrox Basic koster 750,- alt inc.
Dog skal man selv anskaffe bogen, så bestemmer man selv om man vil låne
eller købe.

Vi uddanner til CMAS ** niveau for 3600,- inc. materialer, indmeldelse og
første klubkontingent.
Hvis man har CMAS * , PADI OWD eller tilsvarende, kan man uddanne sig til
CMAS ** for 1500,-
CMAS *** koster 500,- og deltagelse i en række uddannelsesture for nye
elever.

Vi uddanner normalt kun klubmedlemmer, men fylder op på kurserne med DSF
medlemmer.

Alle vores kurser er iøvrigt non-profit, evt. overskud går i klubklassen

Derudover uddanner nogen af instruktørene i PADI og TDI, men det sker
udenfor
klubregi og er ikke en del af klubbens aktiviteter. Medlemmerne får dog
kurserne
til særdeles atraktive priser. Det er dog en sag mellem den pågældende
instruktør og
det enkelte medlem.

Klubben betaler instruktøruddannelse og dykkerlederkursus for de medlemmer,
som bestyrelsen godkender efter indstilling fra uddannelsesudvalget.

Alle vores instruktører har 300+ dyk og mellem 5 og 25 års dykkererfaring.

Ingen af instruktørene sælger udstyr (udover det brugte der har samlet sig
gennem årene),
men har alle god erfaring med at vurdere både pris og kvalitet af udstyr.

Alt udstyr er til udlån til klubben medlemmer (dog skal man have de
nødvendige
uddannelser for at betjene skidtet)
Vi råder bl.a. over 3 gummibåde med motor, herunder en 6 m RIB.
2 Kompressorer med Continox anlæg og 30.000 l luftbank
Nitroxfyldning koster 300,- om året uanset mængde ( vi forventer at
det bliver en del af kontingentet, når 2/3 er uddannet til nitrox)

Resten står iøvrigt her: www.r-f.dk ser især arkiv -> RF bladet,
hvor man kan læse alt om klublivet de sidste 3-4 år tilbage

>I øjeblikket er det undertegnede klubben "køber" uddannelser hos. Min
>prispolitik har jeg beskrevet her http://www.dykkerskolen.com/priser.htm

Men ikke priserne ?

Søren Arnvig

Fra : KC

Dato : 15-01-07 10:05

Hmmmm... jeg troede egentligt også at du havde et sportsdykkergrundkursus.

Fin lang gennemgangen - det må dejligt at have så meget tid!

Fra : Søren Arnvig

Dato : 15-01-07 17:59

> Hmmmm... jeg troede egentligt også at du havde et sportsdykkergrundkursus.

hehe, tilbage til mig

> Fin lang gennemgangen - det må dejligt at have så meget tid!

Ja ikke, men du har stadig ikke skrevet hvad jeres (dit) nitrox kursus
koster ?

Hvorfor skal man betale kontingent til webdyk
for at være junior snorkeldykker i Narhvalen ?

Det ser også ud til at der er mindst 3 personers overlap i bestyrelserne ?

http://www.narhvalen.dk/Narhvalen/information.htm
http://www.webdyk.dk/ -> Bestyrelsen

Søren Arnvig

p.s. Professionel staves med et f og to s'er

Fra : KC

Dato : 15-01-07 19:51

Det lyder for mig som om du skulle søge job på E.B. - du er jo den fødte
skandalejournalist. Måske har du lige afsløret et komplot - måske har du
ikke.

KC-der-naturligvis-ikke-kan-udtale-sig-på-andet-end-egne-vegne

Fra : Søren Arnvig

Dato : 15-01-07 20:33

> Det lyder for mig som om du skulle søge job på E.B. - du er jo den fødte
> skandalejournalist. Måske har du lige afsløret et komplot - måske har du
> ikke.

Du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål ?

Søren Arnvig

Fra : KC

Dato : 15-01-07 21:45

Undskyld Søren... hvis spørgsmålet stod nederst kom jeg måske ikke så
langt....

Ej, undskyld igen... det var selvfølgeligt en joke.

Det korte af det lange (jeg har ikke helt så meget tid lige nu):

Jeg sidder ikke i bestyrelsen for hverken Narhvalen eller Webdyk og kan
derfor kun udtale mig på egne vegne. Derfor er jeg ikke den rette til at
svare på dine spørgsmål om sammenfaldet af personer i de to klubbers
bestyrelser. Jeg kan dog oplyse at jeg kender alle de omtalte personer - de
er både nogle dejlige mennesker og nogle aktive dykkere. Det er mit indtryk
at de dykker lidt mere end de læser med her på Nyhedsgruppen.

Min kommentar om, at du kunne blive E.B-journalist var også ment som en
spøg - jeg troede du kunne klare det, men også det må du så undskylde (hvem
pev?).

Du har iøvrigt fuldstændigt ret i at jeg ikke skriver priser på
Dykkerskolen.com. Men jeg forstår ikke hvorfor du spørger efter priserne,
jeg forklarer jo hvorfor de ikke står der. Er det ikke tydeligt nok?

Fra : Søren Arnvig

Dato : 15-01-07 21:59

> [...]
> Dykkerskolen.com. Men jeg forstår ikke hvorfor du spørger efter priserne,
> jeg forklarer jo hvorfor de ikke står der. Er det ikke tydeligt nok?

Hej KC

Tak for et seriøst svar ))

Jeg prøver at skrive til de respektive bestyrelser,
så kan det være de vil forklare det for mig.

mht. priserne, så har jeg fattet det nu.

Held og lykke med kurserne.

Søren Arnvig

Fra : Søren Arnvig

Dato : 14-01-07 23:40

"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse

> I øjeblikket er det undertegnede klubben "køber" uddannelser hos. Min
> prispolitik har jeg beskrevet her http://www.dykkerskolen.com/priser.htm

Mangler der ikke et spørgsmål om

- lægeattest er krævet og om den er inkluderet i prisen ?
- hvor mange års erfaring instruktøren(e) har som instruktør ?
- hvordan man er stillet hvis man afbryder kurset og gerne
vil have en refusion eller genoptage på et senere tidspunkt ?

Søren Arnvig

Fra : KC

Dato : 15-01-07 10:04

Der er typisk mange spørgsmål på en introaften - og folk får naturligvis
svar på alle de spørgsmål de måtte have.

Fra : Lars Damkjær

Dato : 15-01-07 12:20

Uvurdelige oplysninger til alle de mange der er i tvivl og de skal vælge en
PADI-uddannelse i Odense eller en CMAS-uddannelse i Roskilde

Fra : jacob

Dato : 15-01-07 19:33

Dejligt med en god saglig debat, har jeg misforstået noget eller
startede denne tråd med at KC tilbød nitrox kursus til eventuelle
interesseret, og endte med at blive latterliggjort pga. en enkelt stave
fejl.

Søren ifølge din hjemmeside ser det ikke ud som om du mangler et
nitrox certifikat så hvorfor blander du dig overhovedet i denne tråd?
det må da som KC skriver være fordi du har for god tid, men så kan
man jo grine lidt af det.

Hilsen

jacob

Fra : Søren Arnvig

Dato : 15-01-07 20:43

"jacob" <lowenstein.jacob@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>startede denne tråd med at KC tilbød nitrox kursus til eventuelle
>interesseret, og endte med at blive latterliggjort pga. en enkelt stave

Ja du har misforstået det.
KC startede med at reklamere for dykkerklubben Narhvalen,
med en henvisning til deres hjemmeside.

Jeg læser hjemmesiden og stiller nogen relevante spørgsmål.

Hvad koster kurserne ?
Hvilken sammenhæng er der mellem Narhvalen og webdyk ?

Hvis han repræsenterer klubben på samme måde som jeg,
når jeg tilbyder 2 ledige pladser på vores kursus,
så kan han formodentligt give en forklaring på spørgsmålene,
ligesom jeg giver en kort redegørelse af hvordan vores
klub håndterer uddannelsen, når han spørger.

Hvis han ikke repræsenterer klubben, så kan han jo bare skrive
det og evt. henvise til en der kan svare på spørgsmålene.

Så enkelt er det.

> [...]
>nitrox certifikat så hvorfor blander du dig overhovedet i denne tråd?
>det må da som KC skriver være fordi du har for god tid, men så kan

Det er da fuldstændig irrelevant hvor meget tid jeg har, og du
skal da ikke grine ad KC fordi han synes, at jeg har for god tid.

Når du nu har kigget på min hjemmeside, så kommer det
næppe som en overraskelse, at jeg interesserer mig meget for
dykning i alle aspekter og derfor stiller jeg spørgsmål
og kommer med gode råd i det omfang jeg kan.

Og når der er stavefejl på mine sider, så bliver jeg da glad
for at få det at vide, så jeg kan rette det asap.

Søren Arnvig

Fra : jacob

Dato : 15-01-07 20:02

Helt enig.

Hvis man ikke kan andet så kan man da altid ødelægge andres emner.

Mvh.
jacob

Fra : jacob

Dato : 15-01-07 20:41

Piv piv

Fra : jacob

Dato : 15-01-07 21:06

Søren Arnvig skrev:
> [...]
> med en henvisning til deres hjemmeside.
>
> Jeg læser hjemmesiden og stiller nogen relevante spørgsmål.
Det er da også fint men hvor relevant er det for dig da du ikke
mangler et kursus??

> [...]
> ligesom jeg giver en kort redegørelse af hvordan vores
> klub håndterer uddannelsen, når han spørger.

Nu skal jeg ikke svare for KC, men jeg er da sikker på at hvis der kom
en seriøs henvendelse omkring medlemskab eller at tage et kursus i
Narhvalen, så ville han svare ligeså seriøst og repræsentere sin
klub ligesom vi allesammen ville gøre det for vore respektive klubber.

> [...]

> Det er da fuldstændig irrelevant hvor meget tid jeg har, og du
> skal da ikke grine ad KC fordi han synes, at jeg har for god tid.

Ja det er da irrelevant hvor meget tid du har, og jeg tror da ikke at
jeg på noget tidspunkt har grinet af KC jeg griner nok mere med KC og
af dig.

> Når du nu har kigget på min hjemmeside, så kommer det
> næppe som en overraskelse, at jeg interesserer mig meget for
> dykning i alle aspekter og derfor stiller jeg spørgsmål
> og kommer med gode råd i det omfang jeg kan.

Ja det er da tydligt for enhver at du brænder for dykning, det er vi
jo mange der gør.

> Og når der er stavefejl på mine sider, så bliver jeg da glad
> for at få det at vide, så jeg kan rette det asap.
>
> Søren Arnvig

Jacob

Fra : Søren Arnvig

Dato : 15-01-07 21:19

> [...]
>Narhvalen, så ville han svare ligeså seriøst og repræsentere sin
>klub ligesom vi allesammen ville gøre det for vore respektive klubber.

Jeg har svarest seriost og særdeles fyldestgørende på spørgsmål
fra KC, som givetvis ikke er interesseret i vores klub eller uddannelse.

Gider du så forklare, hvorfor jeg ikke fortjener et seriøst svar,
men skal have stukket beskyldninger om EB-journalistik og
piv-piv kommentarer i hovedet ?

Søren Arnvig

Fra : jacob

Dato : 15-01-07 21:31

Søren Arnvig skrev:
> [...]
>
> Gider du så forklare, hvorfor jeg ikke fortjener et seriøst svar,
> men skal have stukket beskyldninger om EB-journalistik og

Du har bragt et emne ud hvor det ikke høre hjemme det er nok derfor!
Derudover ville der nok være mere respons hvis det var en oprigtig
interesseret der havde hevendt sig, men skulle vi ikke lukke den nu for
jeg tror ikke det her føre til noget, eller kan du jo starte din egn
tråd, med de spørgsmål som du mener er så relevante.

KC beklager at jeg har overtaget dit emne.

Jacob