Mondeo styrekugler, bøsninger og bremserø
Fra : Søren

Dato : 06-02-07 18:11

Jeg skal skifte styrekugler samt bøsninger på min Mondeo 94. Er der stor
forskel i kvaliteten (levetiden) på originale og uoriginale fra
Krogslund eller THansen?

Jeg skal også have kigget lidt på bremserørene, som skal skiftes. Skal
lige se, om jeg selv giver mig i kast med dem (har adgang til lift),
eller den skal på værksted.
Der skulle vel ikke være nogen, der kan anbefale et værkstedsted, der i
fald det bliver den løsning, kan skifte rørene til en fornuftig pris?
Jeg bor i Kgs. Lyngby.

-Søren

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 18:25

"Søren" <soren@FarverPaaEngelsk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal skifte styrekugler samt bøsninger på min Mondeo 94. Er der stor
> forskel i kvaliteten (levetiden) på originale og uoriginale fra Krogslund
> eller THansen?

Hmm svært at sige om der er forskel på Krogslund eller Tsvansen. Jeg har
mine fra Høyer FØR de blev slået sammen med Tsvansen. Ind til videre har
bøsningerne holdt omkring 150.000 Km hvor Fords originale i starten kun
holdt 60.000 Km

> Jeg skal også have kigget lidt på bremserørene, som skal skiftes. Skal
> lige se, om jeg selv giver mig i kast med dem (har adgang til lift), eller
> den skal på værksted.

Har du ikke undervognsbehandlet bremserørene så de ikke ruster?

--
Tom

Fra : Søren

Dato : 08-02-07 21:22

Tom skrev:
> [...]
> holdt 60.000 Km

> Har du ikke undervognsbehandlet bremserørene så de ikke ruster?

Tak for svar!

Har just bestilt bærearme, styre- og bærekugler samt bøsninger fra
Krogslund. Så må vi se hvor længe det går.

Bilen er sprøjtet, men jeg har ikke fået gået den efter grundigt nok.
Ærgherligt, at man ikke blot kan stole på, at sprøjtemanden har gjort
det ordentligt!