/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Grønne bilstandarder på vej i EU.
Fra : BJ


Dato : 06-02-07 17:08

Så er festen i gang.

EU har barslet med strenge emissionskrav, men den tyske bilindustri er ikke
glad:

http://borsen.dk/nyhed/103486/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



 
 
Ukendt (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-07 17:23

BJ wrote:
> Så er festen i gang.
>
> EU har barslet med strenge emissionskrav, men den tyske bilindustri
> er ikke glad:
>

Nej, lad os håbe de får forpurret de planer.

mvh.
Kim Frederiksen



Karsten Feddersen (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 06-02-07 17:51

Hej

Kim Frederiksen wrote:
>> Så er festen i gang.
>>
>> EU har barslet med strenge emissionskrav, men den tyske bilindustri
>> er ikke glad:
>>
>
> Nej, lad os håbe de får forpurret de planer.

Læs lige artiklen igen. Grunden til at tyskerne ikke er glade er fordi
de vil have endnu skrappere krav.

Så lad os hellere støtte op om tyskerne.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

BJ (06-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-07 17:53


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:45c8b1cf$0$858$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Så lad os hellere støtte op om tyskerne.

Artiklen kan bestemt misforstås og jeg er sikker på tysker _ikke_ ønsker
skrappere krav, men betydelig mindre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Karsten Feddersen (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 06-02-07 18:07

Hej

BJ wrote:
>> Så lad os hellere støtte op om tyskerne.
>
> Artiklen kan bestemt misforstås og jeg er sikker på tysker _ikke_ ønsker
> skrappere krav, men betydelig mindre.

Jeg må bøje mig. Tyskerne er IMOD en så kraftig sænkning.

Se her.
http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/2/0,1872,4338050,00.html

Jeg fatter så ikke helt hvorfor. Specielt de store bilmærker er imod,
men BMW har brintbiler, Mercedes har brændselceller og Audi har
højtydende dieselmotorer og mottoet "Vorsprung durch Technik". Et sådan
tiltag burde da netop sikre, at de i fremtiden lettere vil kunne afsætte
ny teknik i stedet for at hænge sig i hvad der er muligt i dag. Desuden
snakker vi 2012. Gennemsnitsudledningen er åbenbart 163gr/km i dag. Hvad
mon den var for 5 år siden? Alene den "almindelige" udvikling bør bringe
den under 140 uden problemer de næste par år.


--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

BJ (06-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-07 18:12


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:45c8b5b3$0$858$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Se her.
> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/2/0,1872,4338050,00.html

Aber ja,...

> Alene den "almindelige" udvikling bør bringe den under 140 uden problemer
> de næste par år.

Mon der ikke er en sammenhæng mellem ydelse, motorvolumen og CO2..?

Der er ikke meget prestige ved at trille rundt i en BMW 7 eller Audi A8 med
en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-07 18:15


> Mon der ikke er en sammenhæng mellem ydelse, motorvolumen og CO2..?
>
> Der er ikke meget prestige ved at trille rundt i en BMW 7 eller Audi A8
> med en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.

Ja, Jeg har altid drømt om en Mercedes CL 600.. Den udleder 340g/km... Der
er altså langt ned til de 130 g/km


/SWP



Karsten Feddersen (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 06-02-07 18:31

Hej

BJ wrote:
> Mon der ikke er en sammenhæng mellem ydelse, motorvolumen og CO2..?

Jo indenfor traditionelle motorer, men en BMW745 på brint har en CO2 på 0.

For eksempel har Mazda en RX-8 kørende med en to-kammer 1,3 liter
wankelmotor som yder 115HK på brint.

Se her:
http://www.mazda.com/csr/closeup-env/01-01.html

Rundt regnet kan man jo gange op. En 8 kammer motor burde kunne levere
460HK på 5,2 liter. Det er altså en seriøs motor og den vil stadig
udlede - 0 CO2/KM.

> Der er ikke meget prestige ved at trille rundt i en BMW 7 eller Audi A8 med
> en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.

Prøv at kigge på www.bmw.de og søg på 'wasserstoff'. Så finder du en 745
på brint som yder små 200hk og en tophastighed på 215. Mindre end en
tilsvarende benziner i dag, men man kan ikke ligefrem kalde den bovlam.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

BJ (06-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-07 18:35


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:45c8bb67$0$858$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


KLIP ... en masse rigtigt.

Problemet er bare, infrastrukturen er ikke til stede for H2-motorer.

I glemmer hele tiden, man ikke lige fra den ene dag til den anden kan stille
en produktion om og samtidig skaffe infrastruktur til udkommet.

Det tager årtier, med mindre vi alle skifter over til at arbejde med _det_
som projekt/målsætning.

Så går økonomien og samtlige samfund da vist i stå.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-02-07 19:05

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45c8b6fe$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der er ikke meget prestige ved at trille rundt i en BMW 7 eller Audi A8
> med en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.

Er det ikke Volvo, der har lagt sig fast på Yamaha i den sammenhæng?



BJ (06-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-07 21:45


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:fr3yh.31325$E02.12932@newsb.telia.net...

KLIP

>> Der er ikke meget prestige ved at trille rundt i en BMW 7 eller Audi A8
>> med en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.
>
> Er det ikke Volvo, der har lagt sig fast på Yamaha i den sammenhæng?

Jep, så det er helt naturligt Bimmer og Audisse napper Suzuki..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Kim Kristensen (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 06-02-07 20:57


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45c8b6fe$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> news:45c8b5b3$0$858$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Se her.
> > http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/2/0,1872,4338050,00.html
>
> Aber ja,...
>
> > Alene den "almindelige" udvikling bør bringe den under 140 uden
problemer
> > de næste par år.
>
> Mon der ikke er en sammenhæng mellem ydelse, motorvolumen og CO2..?
>
> Der er ikke meget prestige ved at trille rundt i en BMW 7 eller Audi A8
med
> en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>
>
Det vil jeg tro, men teknologi og forbrug er sikkert også en medvirkende
faktor. Min 1,8 med 140 hk udleder mindre end eksempelvis en Corolla 1,4 med
97 hk, selv om min vejer lidt mere og står på bredere dæk.

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-07 18:20


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:45c8b5b3$0$858$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> BJ wrote:
>>> Så lad os hellere støtte op om tyskerne.
>>
>> Artiklen kan bestemt misforstås og jeg er sikker på tysker _ikke_ ønsker
>> skrappere krav, men betydelig mindre.
>
> Jeg må bøje mig. Tyskerne er IMOD en så kraftig sænkning.
>
> Se her.
> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/2/0,1872,4338050,00.html
>
> Jeg fatter så ikke helt hvorfor. Specielt de store bilmærker er imod, men
> BMW har brintbiler, Mercedes har brændselceller og Audi har højtydende
> dieselmotorer og mottoet "Vorsprung durch Technik". Et sådan tiltag burde
> da netop sikre, at de i fremtiden lettere vil kunne afsætte ny teknik i
> stedet for at hænge sig i hvad der er muligt i dag. Desuden snakker vi
> 2012. Gennemsnitsudledningen er åbenbart 163gr/km i dag. Hvad mon den var
> for 5 år siden? Alene den "almindelige" udvikling bør bringe den under 140
> uden problemer de næste par år.

Du har 100,01% ret. Tyskerne er direkte dumme ikke at tage mod udfordringen,
som måske kan være med at at kinesiske biler og andet skrammel ikke bliver
lukket ind i eu så let.

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-02-07 18:05


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:45c8ab50$0$935> BJ wrote:
>> Så er festen i gang.
>>
>> EU har barslet med strenge emissionskrav, men den tyske bilindustri
>> er ikke glad:
>>
>
> Nej, lad os håbe de får forpurret de planer.
>
Ja, lad os hellere få nogle afgifter som "naturligt" begrænser brugen af den
nuv. vognpark, bil som bruger den nuv. teknologi ;))).



Ukendt (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-07 18:37

Jørgen M. Rasmussen wrote:
>
> Ja, lad os hellere få nogle afgifter som "naturligt" begrænser brugen
> af den nuv. vognpark, bil som bruger den nuv. teknologi ;))).

For s*tan, sådan noget må du ikke sige. Vi vil have ordentlige biler
billigt, og vi vil have dem nu.

mvh.
Kim Frederiksen



Ukendt (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-07 18:41


>> Ja, lad os hellere få nogle afgifter som "naturligt" begrænser brugen
>> af den nuv. vognpark, bil som bruger den nuv. teknologi ;))).
>
> For s*tan, sådan noget må du ikke sige. Vi vil have ordentlige biler
> billigt, og vi vil have dem nu.

Samme sidder jeg og tænker...


/SWP



Ukendt (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-07 18:52

Søren Wagner wrote:
>
> Samme sidder jeg og tænker...
>

Hvis det stod til mig, var det pis-potterne der blev forbudt.

mvh.
Kim Frederiksen



Finn Guldmann (10-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-02-07 14:45

Kim Frederiksen skrev:
>> Ja, lad os hellere få nogle afgifter som "naturligt" begrænser brugen
>> af den nuv. vognpark, bil som bruger den nuv. teknologi ;))).
> For s*tan, sådan noget må du ikke sige. Vi vil have ordentlige biler
> billigt, og vi vil have dem nu.
>
Jamen det har jo ikke noget med Co2 at gøre. Det er jo et
skattespørgsmål.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

BJ (10-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-02-07 14:48


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:eqki88$2jj1$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

>>> Ja, lad os hellere få nogle afgifter som "naturligt" begrænser brugen
>>> af den nuv. vognpark, bil som bruger den nuv. teknologi ;))).
>> For s*tan, sådan noget må du ikke sige. Vi vil have ordentlige biler
>> billigt, og vi vil have dem nu.
>>
> Jamen det har jo ikke noget med Co2 at gøre. Det er jo et skattespørgsmål.
>

Tjaee .. enhver politik er jo i bund og grund en omfordelingspolitik.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Dalgaard (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 06-02-07 17:40

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> SÃ¥ er festen i gang.
>
> EU har barslet med strenge emissionskrav, men den tyske bilindustri er ikke
> glad:
>
> http://borsen.dk/nyhed/103486/

Vupsa... Det vil jeg tro. 130g/km er godt nok ikke møj'. Selv min
bitt' pott' ligger på 141.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

BJ (06-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-07 17:47


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2veif9r5m.fsf@viggo.kubism.ku.dk...

KLIP

> Vupsa... Det vil jeg tro. 130g/km er godt nok ikke møj'. Selv min
> bitt' pott' ligger på 141.

En S40 på Flexifuel ligger på 177 g/km og en S60 Bi-Fuel på 159 g/km.

Det bliver el-potter eller elastikmotorer i fremtiden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-07 18:11


> Det bliver el-potter eller elastikmotorer i fremtiden.

Sæbekassebiler med rugbrød-motor bliver et hit igen... Det kan også skabe
mange arbejdspladser..


/SWP



BJ (06-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-07 18:17


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:45c8b718$0$8166$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>> Det bliver el-potter eller elastikmotorer i fremtiden.
>
> Sæbekassebiler med rugbrød-motor bliver et hit igen... Det kan også skabe
> mange arbejdspladser..

John Deere er allerede i gang:

http://www.easy-climb.dk/pegperego.htm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-07 18:23


> John Deere er allerede i gang:
>
> http://www.easy-climb.dk/pegperego.htm

De er ikke engang registrerings pligtig.... Ingen P-bøder, ingen foto fælder
mm. = )


/SWP



BJ (06-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-07 18:27


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:45c8b9f7$0$8700$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>> John Deere er allerede i gang:
>>
>> http://www.easy-climb.dk/pegperego.htm
>
> De er ikke engang registrerings pligtig.... Ingen P-bøder, ingen foto
> fælder mm. = )

... og så er den garanteret også fuld RoHS og WEEEEEEEEEEEEEEE
kompatibel..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (06-02-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-02-07 19:10

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45c8ba72$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> .. og så er den garanteret også fuld RoHS og WEEEEEEEEEEEEEEE
> kompatibel..

Hvorfor er det, at du altid graver traktorlinks frem



BJ (06-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-07 21:46


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:6w3yh.31327$E02.12719@newsb.telia.net...

KLIP

>> .. og så er den garanteret også fuld RoHS og WEEEEEEEEEEEEEEE
>> kompatibel..
>
> Hvorfor er det, at du altid graver traktorlinks frem

Hvad hjertet er fuldt af, du ved.

Måske jeg skulle til at trække Bimmers scooter frem igen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408861
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste