Wuhuu.. første test bestået.
Fra : Dak

Dato : 06-02-07 15:29

Ja nu havde jeg sat min bil til salg i et stykke tid da det er på tide at
den skal til syn og jeg ved intet om dette og har ikke råd til bare at sende
den til en mekaniker. Så nu havde jeg igår aftalt hos smørum auto at de lige
kunne kigge på undervognen om der var noget i vejen. Og det var der
heldigvis ikke. Jo at der er lidt rust hist og her men der skulle ikke være
nogen steder den vill dumpe på.

Så nu kommer anden test i morgen hvor jeg har bestilt tid hos en mekaniker
som har huse til under langebro i kbh. så skal der ellers tjekkes
videre, så krydser fingre for at den også går der.

Så nu til spørgsmålene:

Kan en bil dumpe hvis der er rust i skærmkanten? har nemlig en rustplet som
hvis går hele vejen igennem på et stykke på ca. 1x1cm ved venstre bagskærm.

Dumper man hvis der er for meget olie i motorrummet? jeg er nemlig en lille
revne i det øverste låg hvor der står DOHC på, så olien sprøjter(Meget lidt
dog) når man kører lidt, ud i rummet. Kan selvfølgelig vaske det så det ser
nydeligt ud lige inden jeg skal til syn men spørgsmålet er om jeg behøver.

Er der et krav til lysstyrken til en bil? eller er det bare positionen af
lyset...

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"Til salg... endnu."

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 15:40

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Kan en bil dumpe hvis der er rust i skærmkanten? har nemlig en rustplet
> som hvis går hele vejen igennem på et stykke på ca. 1x1cm ved venstre
> bagskærm.

Muligt. Det kommer an på hvordan synsmanden tolker rusten

> [...]
> sprøjter(Meget lidt dog) når man kører lidt, ud i rummet. Kan selvfølgelig
> vaske det så det ser nydeligt ud lige inden jeg skal til syn men

Det går ikke. Oliesvineri vil de ikke acceptere, så her bliver den enten
betinget godkendt eller også skal du stille med køretøjet igen. Du kan lige
så godt få fat i et nyt dæksel med det samme

> Er der et krav til lysstyrken til en bil? eller er det bare positionen af
> lyset...

Der er også krav til lysstyrke, spredning og højde

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-07 16:01

Dak skriver:

> Kan en bil dumpe hvis der er rust i skærmkanten? har nemlig en rustplet som
> hvis går hele vejen igennem på et stykke på ca. 1x1cm ved venstre bagskærm.

Hvis der er en skarp kant, kan de dumpe den.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 06-02-07 17:02

> [...]
>
> Kan en bil dumpe hvis der er rust i skærmkanten? har nemlig en rustplet
> som hvis går hele vejen igennem på et stykke på ca. 1x1cm ved venstre

Et stykke gaffa-tape over så der ingen skarpe kanter er.

> [...]
> sprøjter(Meget lidt dog) når man kører lidt, ud i rummet. Kan selvfølgelig
> vaske det så det ser nydeligt ud lige inden jeg skal til syn men

Det er bedst at rense det, men pas på at du ikke sviner grundvandet til ved
at fjerne skidtet.
Du kan enten få svejst/loddet dækslet eller så må du punge ud, evt. hos en
ophugger.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-02-07 19:59

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Et stykke gaffa-tape over så der ingen skarpe kanter er.

Eller popnitte noget hen over.
Det afgørende er netop om der er skarpe kanter eller ej.

Eller få det dæksel limet.

> [...]
> ved at fjerne skidtet.
> Du kan enten få svejst/loddet dækslet eller så må du punge ud, evt. hos en

Det er lavet af plast

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Dak

Dato : 06-02-07 20:50

> Eller popnitte noget hen over.

En popnitter koster jo ca. 500kr. :-/ så er en rulle gaffa billigere.

> Eller få det dæksel limet.

Med hvad? bare med almindelig 2-komponent lim?

kan jeg så ikke bruge legoklods i celloluse fortynder tricket? Eller blir
dækslet for varmt?

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-02-07 17:15

Dak wrote:

> kan jeg så ikke bruge legoklods i celloluse fortynder tricket? Eller blir
> dækslet for varmt?

Sikkert, men jeg tror også en stribe tagrendelim kan klare det.

--
vh
Torben