Startproblemer - Suzuki Alto
Fra : Hans

Dato : 04-02-07 17:54

Hej

Min svigermor er indehaver af en lille microovn (Suzuki Alto), som har
fået startproblemer. Det er en årg. 98 med en 1 liters
plæneklippermotor.

Til tider vil den pludselig ikke starte...?

Starteren kører, og ind i mellem kan den lige prutte lidt. Har haft
pløkkerne hevet op, og der er masser af benzin på dem. Så er det min
formodning, at det er noget med tændingssystemet. Hvis man skubber den
igang, så starter den ret hurtigt, efter at have hostet lidt. Når den
først er i gang, kører den også fint, eller som en Alto nu gør ;)

Er der nogen Alto kyndige, som måske kan svare på hvad jeg skal kigge
efter, eller udskifte - tændkabler, tændspole, strømfordeler...?

På forhånd tak
Hans

Fra : Anders B.

Dato : 04-02-07 18:46

> [...]
>
> Er der nogen Alto kyndige, som måske kan svare på hvad jeg skal kigge
> efter, eller udskifte - tændkabler, tændspole, strømfordeler...?

Hvor gammelt er batteriet? Min mor har en Suzuki Swift, som begyndte med
ikke altid at ville starte. Der var det blot et nyt batteri.