|
| Vand i en Cabriolet , hvad gør man ? Fra : Mack |
Dato : 04-02-07 15:50 |
|
Har altid undret mig over hvordan en Cabriolet "overlever" , hvis du glemmer
at
moterere "dugen" og det giver sig til at styrtregne.
Hvor bliver alt vandet af? Sæderne må da samle "vandpytter" og hvad med de
elektriktiske kontakter ?
Er der måske huller i bunden hvor vandet kan løbe ud af ?
Hilsen den ret nysgerrige
| |
Jesper Ørbæk (04-02-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Ørbæk |
Dato : 04-02-07 22:07 |
|
Hej
Jeg kan i hvert fald huske, da jeg en gang skulle afmontere selerne i en
gammel Triumph Spitfire, som havde stået i en baggård et par år.
Uden kaleche.
Og der stod vandet op til dørkarmene. Men det løb da ud gennem hullerne,
efter at jeg havde skruet selerne af.
mvh Jesper
"Mack" <virkersletikke@slut.prut> skrev i en meddelelse
news:45c5f29e$0$72868$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Har altid undret mig over hvordan en Cabriolet "overlever" , hvis du
> glemmer at
> moterere "dugen" og det giver sig til at styrtregne.
> Hvor bliver alt vandet af? Sæderne må da samle "vandpytter" og hvad med de
> elektriktiske kontakter ?
> Er der måske huller i bunden hvor vandet kan løbe ud af ?
>
> Hilsen den ret nysgerrige
>
| |
Torben Scheel (05-02-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 05-02-07 09:44 |
|
Mack wrote:
> Har altid undret mig over hvordan en Cabriolet "overlever" , hvis du glemmer
> at
> moterere "dugen" og det giver sig til at styrtregne.
> Hvor bliver alt vandet af? Sæderne må da samle "vandpytter" og hvad med de
> elektriktiske kontakter ?
> Er der måske huller i bunden hvor vandet kan løbe ud af ?
>
Der er som regel gummipropper på de laveste steder, så det er vel bare
at pille dem ud, og køre en lang tur i surferdragten
--
vh
Torben
| |
Mack (05-02-2007)
| Kommentar Fra : Mack |
Dato : 05-02-07 11:05 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45c6ee57$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> Mack wrote:
>> Har altid undret mig over hvordan en Cabriolet "overlever" , hvis du
>> glemmer at
>> moterere "dugen" og det giver sig til at styrtregne.
>> Hvor bliver alt vandet af? Sæderne må da samle "vandpytter" og hvad med
>> de elektriktiske kontakter ?
>> Er der måske huller i bunden hvor vandet kan løbe ud af ?
>>
> Der er som regel gummipropper på de laveste steder, så det er vel bare at
> pille dem ud, og køre en lang tur i surferdragten
>
> --
> vh
> Torben
Godt svar !
*Smiler bredt*
| |
Mack (05-02-2007)
| Kommentar Fra : Mack |
Dato : 05-02-07 13:13 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45c6ee57$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> Mack wrote:
>> Har altid undret mig over hvordan en Cabriolet "overlever" , hvis du
>> glemmer at
>> moterere "dugen" og det giver sig til at styrtregne.
>> Hvor bliver alt vandet af? Sæderne må da samle "vandpytter" og hvad med
>> de elektriktiske kontakter ?
>> Er der måske huller i bunden hvor vandet kan løbe ud af ?
>>
> Der er som regel gummipropper på de laveste steder, så det er vel bare at
> pille dem ud, og køre en lang tur i surferdragten
>
> --
> vh
> Torben
Helt seriøst , hvis det regner på sæder, tæpper mm , så bliver den vel
ødelagt indvendigt eller er en cabriolet
imprægneret på en eller anden måde ? Forsikringen dækker vel ikke ved glemt
dug og det så styrtregner
et par timer .. Overvejer nemlig at investere i en cabrio som
sommerbil.
| |
Torben Scheel (05-02-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 05-02-07 13:48 |
|
Mack wrote:
>
> Helt seriøst , hvis det regner på sæder, tæpper mm , så bliver den vel
> ødelagt indvendigt eller er en cabriolet
> imprægneret på en eller anden måde ? Forsikringen dækker vel ikke ved glemt
> dug og det så styrtregner
> et par timer .. Overvejer nemlig at investere i en cabrio som
> sommerbil.
>
Den er måske tilpasset miljøet med lædersæder og ekstra beskyttelse af
elektronik mv. på de dyre mærker - men hos de "billige" mærker er det
hele nok løftet fra deres normale samlebånd. Ingen af dem har godt af at
blive brugt som badekar.
Hvor langt har du tænkt dig at bevæge dig væk fra bilen uden tag på? Nej
vel? Hvis du tænker i praktiske problemer allerede skal du nok slet
ikke have en cab
--
vh
Torben - der godt ville lege med en Audi 80 cab.
| |
Mack (05-02-2007)
| Kommentar Fra : Mack |
Dato : 05-02-07 15:21 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45c72795$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
> Mack wrote:
>>
> Den er måske tilpasset miljøet med lædersæder og ekstra beskyttelse af
> elektronik mv. på de dyre mærker - men hos de "billige" mærker er det hele
> nok løftet fra deres normale samlebånd. Ingen af dem har godt af at blive
> brugt som badekar.
>
> Hvor langt har du tænkt dig at bevæge dig væk fra bilen uden tag på? Nej
> vel? Hvis du tænker i praktiske problemer allerede skal du nok slet
> ikke have en cab
>
> --
> vh
> Torben - der godt ville lege med en Audi 80 cab.
Det er da meget normalt at starte med at tænke på det praktiske uanset om
man overvejer en
ny bil eller en gammel brugt cabrio ?
Betyder da ikke ,at hvis man overvejer det praktiske inden købet , ja så
skal man nok slet ikke købe det ? Vrøvl i mine ører.
| |
Torben Scheel (06-02-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 06-02-07 08:27 |
|
Mack wrote:
>> Den er måske tilpasset miljøet med lædersæder og ekstra beskyttelse af
>> elektronik mv. på de dyre mærker - men hos de "billige" mærker er det hele
>> nok løftet fra deres normale samlebånd. Ingen af dem har godt af at blive
>> brugt som badekar.
>>
>> Hvor langt har du tænkt dig at bevæge dig væk fra bilen uden tag på? Nej
>> vel? Hvis du tænker i praktiske problemer allerede skal du nok slet
>> ikke have en cab
>>
> Det er da meget normalt at starte med at tænke på det praktiske uanset om
> man overvejer en
> ny bil eller en gammel brugt cabrio ?
> Betyder da ikke ,at hvis man overvejer det praktiske inden købet , ja så
> skal man nok slet ikke købe det ? Vrøvl i mine ører.
Du er da godt nok tøsefornærmet. Man bevæger sig ikke så langt væk fra
den at man ikke kan nå tilbage og slå taget op hvis der kommer en byge.
Capice?
Prøv lige at læse mit svar igen, og spørg dig selv om der ikke er en
eller flere sandheder i det.
--
vh
Torben
| |
Fister Løgsovs (05-02-2007)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 05-02-07 16:24 |
|
Mack tastede følgende:
> Har altid undret mig over hvordan en Cabriolet "overlever" , hvis du glemmer
> at
> moterere "dugen" og det giver sig til at styrtregne.
> Hvor bliver alt vandet af? Sæderne må da samle "vandpytter" og hvad med de
> elektriktiske kontakter ?
> Er der måske huller i bunden hvor vandet kan løbe ud af ?
>
> Hilsen den ret nysgerrige
Jeg spurgte en kollega der har en cabrio.
Svaret var: Det gør man ikke, og så var den ikke længere.
Kai
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-02-07 16:36 |
|
Mack skriver:
>
> Har altid undret mig over hvordan en Cabriolet "overlever" , hvis du glemmer
> at moterere "dugen" og det giver sig til at styrtregne.
> Hvor bliver alt vandet af? Sæderne må da samle "vandpytter" og hvad med de
> elektriktiske kontakter ?
En af mine arbejdskollegaer har en ældre englænder med "tøjtag". Han
kommentar var at man ikke glemmer at lukke. Ellers er der oftest
lædersæder i, der er en smula vandafvisende. Han har entan kalechen
oppe, eller det lille regndækken over.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Mack (05-02-2007)
| Kommentar Fra : Mack |
Dato : 05-02-07 17:14 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45C74EDC.94EDDBD6@du.kan.finde.den...
> Mack skriver:
>>
>> Har altid undret mig over hvordan en Cabriolet "overlever" , hvis du
>> glemmer
>> at moterere "dugen" og det giver sig til at styrtregne.
>> Hvor bliver alt vandet af? Sæderne må da samle "vandpytter" og hvad med
>> de
>> elektriktiske kontakter ?
>
> En af mine arbejdskollegaer har en ældre englænder med "tøjtag". Han
> kommentar var at man ikke glemmer at lukke. Ellers er der oftest
> lædersæder i, der er en smula vandafvisende. Han har entan kalechen
> oppe, eller det lille regndækken over.
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
Endelig et svar der kan bruges. TAK klaus
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-02-07 18:27 |
| | |
|
|