Nu får jeg også en bovlam :-)
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-02-07 19:42

Hej

Hvis det for nogen skulle have interesse hvad jeg endte med af
pendlerbil efter tråden om Polo og dennes motor, så blev det en Mazda
626 fra 97.

Det blev den her:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1120433&page=1

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Peter G C

Dato : 02-02-07 19:50

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis det for nogen skulle have interesse hvad jeg endte med af pendlerbil
> efter tråden om Polo og dennes motor, så blev det en Mazda 626 fra 97.

Til lykke med den lille ny

/Peter

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-02-07 20:30

Hej

Peter G C wrote:
> Til lykke med den lille ny

Takker

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Brian

Dato : 02-02-07 20:04

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
>
> Hvis det for nogen skulle have interesse hvad jeg endte med af
> pendlerbil efter tråden om Polo og dennes motor, så blev det en Mazda

Tillykke med potten - svært at se at det er forgængeren til din 6'er

/Brian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-02-07 20:31

Hej

Brian wrote:
> Tillykke med potten - svært at se at det er forgængeren til din 6'er

Ja og sælgeren var næsten grædefærdig, fordi hver gang han nævnte noget
om bilen, så sammenlignede jeg med min 6'er . Indvendig har den nogle
få lighedstræk, men ellers har de ikke meget tilfælles.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Brian

Dato : 02-02-07 20:34

Karsten Feddersen wrote:

> Ja og sælgeren var næsten grædefærdig, fordi hver gang han nævnte
> noget om bilen, så sammenlignede jeg med min 6'er .

Hehe, ikke helt fair.

> Indvendig har
> den nogle få lighedstræk, men ellers har de ikke meget tilfælles.

Det eneste jeg lige kan se af ligheder, er den lille buede klap foran
gearstangen ?

/Brian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-02-07 20:48

Hej

Brian wrote:
> Hehe, ikke helt fair.

Nej, det var faktisk lidt synd for ham, men han tog det pænt. Han var nu
også vældig interesseret i at høre lidt om 6'eren.

> Det eneste jeg lige kan se af ligheder, er den lille buede klap foran
> gearstangen ?

Lys- og viskearmene er også næsten ens. Armlænet minder også lidt om
hinanden og dørsiderne bagi, men ellers er der ikke mange ligheder.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 02-02-07 20:07

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis det for nogen skulle have interesse hvad jeg endte med af pendlerbil
> efter tråden om Polo og dennes motor, så blev det en Mazda 626 fra 97.

Af hjertet tillykke med potten.

Nu er jeg heller ikke så bange for at møde den på Storager.

Den lider ikke af smitsom stålorm..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-02-07 20:34

Hej

BJ wrote:
> Af hjertet tillykke med potten.

Tak.

> Nu er jeg heller ikke så bange for at møde den på Storager.

Hmm, jeg havde den faktisk på Storager i dag. Sælger var så flink at
komme forbi for at vise den frem. Der var lige et par småting der skulle
laves, så jeg får den om en uge.

> Den lider ikke af smitsom stålorm..

Niks. Den var utrolig flot i betragtning af sin alder og sit ry. Der var
lidt rust på bundkaret som forventet, men ellers intet at se og ingen
sivende olie eller lignende.

Den var lidt blød i undervognen, men der er jeg jo nok lidt miljøskadet

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 02-02-07 20:44

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den var lidt blød i undervognen, men der er jeg jo nok lidt miljøskadet

Jeg har været meget glad for de 5 Mazdaer, jeg har haft.

Det har været 2 x 929 3.0i 18V GLX, 1x 626 1.6 Sedan, 1 x 626 1.8 Coupé og 1
x 626 2.0i GLX Coupé.

De 2 var firmapotte og resten mine egne.

PS: S40(n) er på værksted. Xenon lygterne er flipper totalt ud. Det er nu 5
gang. Konen kører låner V50 1.6D og én af værkførerne triller rundt i hendes
potte. Gud bedre det og Volvo..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-02-07 20:55

Hej

BJ wrote:
> Jeg har været meget glad for de 5 Mazdaer, jeg har haft.

Ja det her er min tredje og hvis det fortsætter som hidtil, så bliver
det ikke den sidste. 6'eren skal snart til sit første service til - hold
fast - 2100,- inkl stumper, løn _OG_ moms.

> Det har været 2 x 929 3.0i 18V GLX, 1x 626 1.6 Sedan, 1 x 626 1.8 Coupé og 1
> x 626 2.0i GLX Coupé.

121 1,3lx, 6 2,3 og nu også 626 1,8lx.

> PS: S40(n) er på værksted. Xenon lygterne er flipper totalt ud. Det er nu 5
> gang. Konen kører låner V50 1.6D og én af værkførerne triller rundt i hendes
> potte. Gud bedre det og Volvo..;)

Surt . Nogle få Mazda 6'ere har haft problemer mit autojusteringen,
men 5 gange på værksted er mindst 3 gange for meget. Håber i/de får styr
på det.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 02-02-07 21:00

> [...]

> ikke den sidste. 6'eren skal snart til sit første service til - hold
> fast - 2100,- inkl stumper, løn _OG_ moms.

Det er sgu rystende.

Konens har lige fået 60.000 km. En "bagatel" af 6.500,- kr.

> Surt . Nogle få Mazda 6'ere har haft problemer mit autojusteringen,
> men 5 gange på værksted er mindst 3 gange for meget. Håber i/de får styr
> på det.

Den her er hel gal. Så lyser kun den højre lygte, så lyser kun den venstre,
så går alt lys ud på bilen (en tidlig morgen i bælg ravende mørke), så lyser
begge lygter, så skiftes de igen til at lyse....

Hvis det ikke virker´på mandag (de har skiftet alt vedr. lyset), vil jeg
foreslå dem at skifte alt bag lygterne til og med bageste kofanger..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henning

Dato : 02-02-07 21:01

>Surt . Nogle få Mazda 6'ere har haft problemer mit autojusteringen,
>men 5 gange på værksted er mindst 3 gange for meget. Håber i/de får styr
>på det.

Ikke kun autojusteringen. Lys der flimrer har også været et stort
problem! Mine xenon'er på 6'eren har været skiftet 6-8 gange, nu ser
det endelig ud til der er kommet styr på det, efter de skiftede
styreboxen til hver lygte

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-02-07 21:05

Hej

Henning wrote:
> [...]
> problem! Mine xenon'er på 6'eren har været skiftet 6-8 gange, nu ser
> det endelig ud til der er kommet styr på det, efter de skiftede

Hvornår begyndte det på din?

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Henning

Dato : 02-02-07 22:36

On Fri, 02 Feb 2007 21:04:49 +0100, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

>Hej

>Hvornår begyndte det på din?

Puha, det husker jeg ikke. Bilen er nu 2½ år gammel, jeg oplever
fejlen var der meget hurtig efter køb. Styreboxene blev skiftet for ~2
mdr siden efter et hint her i gruppen, og har fungeret siden.

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-02-07 16:41

Henning skrev:

> [...]
> problem! Mine xenon'er på 6'eren har været skiftet 6-8 gange, nu ser
> det endelig ud til der er kommet styr på det, efter de skiftede

Min højre lygte flimrer ind i mellem....

Lars B

Fra : Klaus G.

Dato : 02-02-07 22:46

> Det blev den her:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1120433&page=1
106hk er da ikke bovlam?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-02-07 23:10

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

> 106hk er da ikke bovlam?

Nejj, den kan næsten accelerere fra min Yaris....

(Og til lykke fra mig også forresten. Pæn dyt.)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-02-07 08:16

Hej

Peter Dalgaard wrote:
> Nejj, den kan næsten accelerere fra min Yaris....

Jeg tror det bliver ved med at være et næsten.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-02-07 08:15

Hej

Klaus G. wrote:
> 106hk er da ikke bovlam?

Jo, sammenlignet med min 6'er med 166hk . Jeg skal bruge den til
motorvejskørsel og over 130km/t kan man ikke just tale om kraftoverskud.
Men op til landevejskørsel var den rigtig fin.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 03-02-07 10:21

> Jo, sammenlignet med min 6'er med 166hk . Jeg skal bruge den til
> motorvejskørsel og over 130km/t kan man ikke just tale om kraftoverskud.
> Men op til landevejskørsel var den rigtig fin.
Så kan jeg forstå du ikke har prøvet en 64hk ferie læsset Skoda Fabia på den
tyske Autobahn :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-02-07 10:57

Hej

Klaus G. wrote:
> Så kan jeg forstå du ikke har prøvet en 64hk ferie læsset Skoda Fabia på den
> tyske Autobahn :)

Hehe, nej ikke helt, men jeg havde min 121'er med 54 hk læsset med 5
voksne og fuldt bagagerum på tur engang. Jeg opgav helt at overhale på
landevej.

Min Fiesta med 68hk har jeg dog haft til både Belgien på arbejde og til
Hannover og Oslo på ferie med familien og fuldt læs.

Men den "nye" gamle dækker mit kommende behov perfekt. Til andet andet
end min arbejdskørsel har vi den anden.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk