On 4 Feb., 10:49, Karsten Feddersen <kars...@feddersen.dk> wrote:
> Hej
>
> ola...@hotmail.com wrote:
> > Jeg kan se at der bestemt er en del at huske på, jvf de enkelte mærker
> > og årgange.
>
> Ja nogle har været mere heldige/uheldige end andre.
>
> > Men den Nissan du anbefaler - er den ikke usædvanlig billig og er det
> > afledt af de forholdsvis mange kilometer?
>
> Generelt har japanerne det mekaniske og teknikken i orden. Skulle de dog
> gå i stykker koster stumperne end smule mere. Japanerne har desuden
> først for nylig lært at rustbeskytte deres biler i et nogenlunde omfang.
> Prisen på den Micra er helt sikker afledt af de mange km, men med de km
> du skal køre er de ikke noget problem. Og dog. Hvis der for eksempel
> aldrig er skiftet støddæmpere på den, så er den ikke rar at køre i.
> Sælger skriver pæn, men den kan sagtens have rust i undervognen.
>
> --
> Med venlig hilsen Karsten Feddersen -
http://www.feddersen.dk
Ok. Nå, jeg kaster mig ud i junglen her i løbet af næste uge.
Som nævnt indledningsvis må jeg desværre konstatere, at jeg er så godt
som 100% grøn på området og når jeg tænker over det, er der ikke nogle
i min vennekreds, der er mekanikere eller bilinteresseret som jeg kan
trække med ud og kigge på de aftaler jeg får lavet.
Derfor, hvis vi ser bort fra selve bilen, hvilke ting skal jeg være
opmærksom på? Jeg går ud fra man skriver en kvittering hvorpå der står
bilen er solgt som beset, hvor betalingsbetingelserne samtidig
fremgår? Derudover er der selvfølgelig synspapirer og servicebog som
jeg gerne vil se.
Andet?
Mht. bilen kunne jeg forestille mig at tjekke den for sølgende:
- kigge i bunden af baggagerum for rust der kunne tyde på, at bilen
ikke er tæt
- tjekke om bilen er kørt hårdt uden at være ordentlig varm (se om der
er vand i olien ved at afmonterer oliedækslet)
- tjekke undervogn for rust (hvordan gøres det bedst? medbringe
donkraft?)
- klikkelyde ved skarp højredrejning
Mere?
Fin hjemmeside forresten, Karsten.