Mondeo '94 baklyskontakt
Fra : Søren

Dato : 30-01-07 17:58

Mit baklys virker kun, når man hiver i gearstangen, dvs sætter i bakgear
og trækker væk fra neutral.

Umidelbart må fejlen ligge omkring baklyskontakten. Er dette et kendt
problem, og er den generelle løsning blot at skifte klumpen, eller er
den til at justere/rense eller hvad der nu skal til?

Med andre ord vil det kunne betale sig blot at få Ford til at bestille
en ny til 250+moms hjem med det samme inden jeg går i gangen i weekenden?

Mvh.
Søren

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-01-07 19:27

"Søren" <soren@FarverPaaEngelsk.dk> skrev i en meddelelse
> Mit baklys virker kun, når man hiver i gearstangen, dvs sætter i bakgear
> og trækker væk fra neutral.

Kan det evt være fordi den ikke er skruet helt i bund?

Fra : Søren

Dato : 30-01-07 19:47

Andersen [3650] skrev:
> "Søren" <soren@FarverPaaEngelsk.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Kan det evt være fordi den ikke er skruet helt i bund?

Kontakten eller noget ved gearstangen?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-01-07 20:21

> Kontakten eller noget ved gearstangen?

Jeg formoder der sidder en kontakt på siden af gearkassen
som aktiveres når du smider den i bak.
Det er den jeg hentyder til.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-07 20:06

> [...]
>
> Med andre ord vil det kunne betale sig blot at få Ford til at bestille en
> ny til 250+moms hjem med det samme inden jeg går i gangen i weekenden?

Jeg har ikke hørt at det skulle være en generelt fejl. Ellers havde Ford vel
også kontakten liggende på lager
Jeg tror dog jeg lige først ville kigge ned til kontakten FØR jeg købte en
ny. Det kunne jo være skidt det var kommet i klemme eller måske bare at en
skrue var gået løs. Det et meget let at komme til kontakten så vidt jeg
husker.

--
Tom

Fra : Søren

Dato : 30-01-07 22:27

Tom skrev:
> [...]
> skrue var gået løs. Det et meget let at komme til kontakten så vidt jeg

Har lige haft kontakten af for at se. Der er et tydeligt slidspor (½ mm
dybt) på den skråtstillede plastikflade, der bliver trykket ind på ved
bakgear. Det ser ud til, at jeg må bestille mig en ny kontakt.

Tak for svar til Jer begge!