|
| Volvo diesel - Holder de? Fra : TGJ |
Dato : 28-01-07 20:23 |
|
Hej,
Har luret lidt på noget V70, diesel, men har ikke rigtig kunne finde noget
omkring dem i gruppen.
Er der nogle erfaringer?
Skal bruges til børnefolk, samt ca. 40.000km pr år.
Thomas
| |
Morten Fruergaard (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 28-01-07 21:06 |
|
TGJ wrote:
> Hej,
>
> Har luret lidt på noget V70, diesel, men har ikke rigtig kunne finde
> noget omkring dem i gruppen.
>
> Er der nogle erfaringer?
>
> Skal bruges til børnefolk, samt ca. 40.000km pr år.
Hvilken model?
Før eller efter 2001?
Før, så er det 2,5 R5 fra Audi efter, så er det (vist) Volvo's egen...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
TGJ (28-01-2007)
| Kommentar Fra : TGJ |
Dato : 28-01-07 21:13 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45bd0211$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvilken model?
>
> Før eller efter 2001?
Heh, ja lige der omkring
>
> Før, så er det 2,5 R5 fra Audi efter, så er det (vist) Volvo's egen...
ok
var der forøvrigt ikke noget med Audi diesel og knastaksel ikke kørte
optimalt?
Hvad med rust og volvo ?
| |
Kent Glerup (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 28-01-07 21:27 |
|
On Sun, 28 Jan 2007 21:12:30 +0100, "TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk>
wrote:
>var der forøvrigt ikke noget med Audi diesel og knastaksel ikke kørte
>optimalt?
Jo! Men det var på V6 TDI'en.
Motoren Volvo har lånt er en R5'er, som ikke er kendt for så grove
svagheder :)
/Kent Glerup
| |
TGJ (28-01-2007)
| Kommentar Fra : TGJ |
Dato : 28-01-07 21:40 |
|
"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:lm1qr2tee01s9hum43d8v88asugj2730rm@4ax.com...
> Motoren Volvo har lånt er en R5'er, som ikke er kendt for så grove
> svagheder :)
Kender du de knap så frække svagheder?
| |
Kent Glerup (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 28-01-07 21:51 |
|
On Sun, 28 Jan 2007 21:40:27 +0100, "TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk>
wrote:
>
>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
>news:lm1qr2tee01s9hum43d8v88asugj2730rm@4ax.com...
>
>> Motoren Volvo har lånt er en R5'er, som ikke er kendt for så grove
>> svagheder :)
>
>Kender du de knap så frække svagheder?
Nej. Jeg kender ikke det store til den maskine. Men som Morten
skriver, så er den afledt af den gode gamle TDI-maskine fra
Transporteren. Det værste man har hørt om den maskine, er vel at den
godt kan ordne et topstykke/en toppakning, hvis man ikke er god ved
den når den er kold. Men det gælder jo for ret mange diesel-maskiner.
Det er ikke en særlig moderne maskine, men den burde være god for
rigtig mange kilometer :)
/Kent Glerup
| |
Benny (29-01-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 29-01-07 13:51 |
|
"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:lm1qr2tee01s9hum43d8v88asugj2730rm@4ax.com...
> On Sun, 28 Jan 2007 21:12:30 +0100, "TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk>
> wrote:
>
>>var der forøvrigt ikke noget med Audi diesel og knastaksel ikke kørte
>>optimalt?
>
> Jo! Men det var på V6 TDI'en.
> Motoren Volvo har lånt er en R5'er, som ikke er kendt for så grove
> svagheder :)
Eneste svaghed (fra volvo mekaniker) er hydrauliske ventilløfter der kan
larme.
Benny
| |
Morten Fruergaard (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 28-01-07 21:29 |
|
TGJ wrote:
> var der forøvrigt ikke noget med Audi diesel og knastaksel ikke kørte
> optimalt?
Niks. Det er Audi's 2,5 V6.
Deres 2,5 R5 TDI er vist oprindelig fra sidst 80, start 90 (startede vist i
VW transporter).
Den ypperste er den i Volvo'en med 140 hk standard.
Jeg har haft denne med aut. gear, og det er rigtig rigtig lækker vogn. Jeg
kørte ca. 16 km/l i snit - i en bil med 170 hk(chip), aut. 2 x klima, soltag
osv. Kan stadig godt savne den... .-|
> Hvad med rust og volvo ?
Ah hva? Rust i en Volvo V70?
Led du bare...
Men var en 1998, kørt ca. 200.000 km og var 100 % rustfri.
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
KASO (28-01-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 28-01-07 22:18 |
|
>
> Ah hva? Rust i en Volvo V70?
> Led du bare...
Start med bagklappen - den kan godt ruste (men udbedres normalt på Volvos
regning).
| |
Morten Fruergaard (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 28-01-07 22:31 |
|
KASO wrote:
>> Ah hva? Rust i en Volvo V70?
>> Led du bare...
>
> Start med bagklappen - den kan godt ruste (men udbedres normalt på
> Volvos regning).
OK. Det er vist så også det eneste...
Jeg så på en del sene 850 og første V70 - og de havde sgutte noget rust..
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
KASO (29-01-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 29-01-07 00:30 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45bd1631$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> KASO wrote:
>>> Ah hva? Rust i en Volvo V70?
>>> Led du bare...
>>
>> Start med bagklappen - den kan godt ruste (men udbedres normalt på
>> Volvos regning).
>
>
> OK. Det er vist så også det eneste...
> Jeg så på en del sene 850 og første V70 - og de havde sgutte noget rust..
Nej - det er vist ikke det store problem - men med passende misligeholdelse,
kan man ødelægge alt....
| |
Morten Fruergaard (29-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 29-01-07 05:54 |
|
KASO wrote:
> Nej - det er vist ikke det store problem - men med passende
> misligeholdelse, kan man ødelægge alt....
Selvfølgelig, men det gælder ALT....
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
KASO (30-01-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 30-01-07 21:04 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45bd7dd8$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> KASO wrote:
>> Nej - det er vist ikke det store problem - men med passende
>> misligeholdelse, kan man ødelægge alt....
>
>
> Selvfølgelig, men det gælder ALT....
Jeps - det var vist også det, jeg skrev. Min pointe var, at man aldrig - med
nogen bil - skal føle sig så sikker, at man overser fejl, fordi de normalt
ikke ville være der.
| |
BJ (30-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 30-01-07 21:15 |
|
"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:45bfa492$0$906$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
>>> Nej - det er vist ikke det store problem - men med passende
>>> misligeholdelse, kan man ødelægge alt....
>>
>>
>> Selvfølgelig, men det gælder ALT....
>
> Jeps - det var vist også det, jeg skrev. Min pointe var, at man aldrig -
> med nogen bil - skal føle sig så sikker, at man overser fejl, fordi de
> normalt ikke ville være der.
Går du også med livrem og seler samt der ud over render rundt med et stykke
sejlgarn i lommen, hvis nu alt andet skulle glippe.
Dit udsagn minder mig om medarbejderen, der altid afslutter alle
beslutninger med:"Meenn vi skal jo lige huske på, det også _kan_ gå den
anden vej".
Det kaldes en helgardering....
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
KASO (30-01-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 30-01-07 21:29 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45bfa730$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:45bfa492$0$906$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>>> Nej - det er vist ikke det store problem - men med passende
>>>> misligeholdelse, kan man ødelægge alt....
>>>
>>>
>>> Selvfølgelig, men det gælder ALT....
>>
>> Jeps - det var vist også det, jeg skrev. Min pointe var, at man aldrig -
>> med nogen bil - skal føle sig så sikker, at man overser fejl, fordi de
>> normalt ikke ville være der.
>
> Går du også med livrem og seler samt der ud over render rundt med et
> stykke sejlgarn i lommen, hvis nu alt andet skulle glippe.
>
Næh - men det er decideret dumt at købe en bil med rust, fordi modellen ikke
plejer at ruste. Så selv om man ikke behøver at gå den efter i alle detaljer
som var det en Alfa (undskyld - Alfa-ejere ), bør man da lige kigge om
der er unormale tegn. Har bilen f.eks. en dårligt udbedret skade, kan den
sagtens begynde at ruste - og det ville være trist at overse, fordi man tror
at rust aldrig forekommer!
| |
BJ (30-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 30-01-07 21:31 |
|
"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:45bfaa73$0$934$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
>>>>> Nej - det er vist ikke det store problem - men med passende
>>>>> misligeholdelse, kan man ødelægge alt....
>>>>
>>>>
>>>> Selvfølgelig, men det gælder ALT....
>>>
>>> Jeps - det var vist også det, jeg skrev. Min pointe var, at man aldrig -
>>> med nogen bil - skal føle sig så sikker, at man overser fejl, fordi de
>>> normalt ikke ville være der.
>>
>> Går du også med livrem og seler samt der ud over render rundt med et
>> stykke sejlgarn i lommen, hvis nu alt andet skulle glippe.
>>
> Næh - men det er decideret dumt at købe en bil med rust, fordi modellen
> ikke plejer at ruste. Så selv om man ikke behøver at gå den efter i alle
> detaljer som var det en Alfa (undskyld - Alfa-ejere ), bør man da
> lige kigge om der er unormale tegn. Har bilen f.eks. en dårligt udbedret
> skade, kan den sagtens begynde at ruste - og det ville være trist at
> overse, fordi man tror at rust aldrig forekommer!
Ja, ja , ja...
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
SB (28-01-2007)
| Kommentar Fra : SB |
Dato : 28-01-07 21:23 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45bd0211$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> TGJ wrote:
>> Hej,
>>
>> Har luret lidt på noget V70, diesel, men har ikke rigtig kunne finde
>> noget omkring dem i gruppen.
>>
>> Er der nogle erfaringer?
>>
>> Skal bruges til børnefolk, samt ca. 40.000km pr år.
>
> Hvilken model?
>
> Før eller efter 2001?
>
> Før, så er det 2,5 R5 fra Audi efter, så er det (vist) Volvo's egen...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
Hvad er forskellen rent holdbar mæssig?
Volvo er de stadig dyre i reservedele?
Søren
| |
Morten Fruergaard (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 28-01-07 21:42 |
|
SB wrote:
> Hvad er forskellen rent holdbar mæssig?
Jeg ved det ikke.
Der er ingen problemer med Audis 2,5 TDi.
Jeg kender ikke til Volvos D5.
> Volvo er de stadig dyre i reservedele?
Jeg synes ikke, at det var dyrt - men nu er jeg også vant til priserne for
dele til 4x4...
Jeg skiftede olie på den, mens jeg havde den, så jeg har ikke kendskab til
priserne på bremser mv.
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Benny (29-01-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 29-01-07 13:49 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45bd0211$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> TGJ wrote:
>> Hej,
>>
>> Har luret lidt på noget V70, diesel, men har ikke rigtig kunne finde
>> noget omkring dem i gruppen.
>>
>> Er der nogle erfaringer?
>>
>> Skal bruges til børnefolk, samt ca. 40.000km pr år.
>
> Hvilken model?
>
> Før eller efter 2001?
>
> Før, så er det 2,5 R5 fra Audi efter, så er det (vist) Volvo's egen...
Nej det er motoren fra VW transporteren.
Benny
| |
Morten Fruergaard (29-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 29-01-07 17:10 |
|
Benny wrote:
>> Før, så er det 2,5 R5 fra Audi efter, så er det (vist) Volvo's
>> egen...
>
> Nej det er motoren fra VW transporteren.
Før 2001?
Så har du delvist ret - du har ikke ret i "nej", men du har ret i at det er
motoren fra VW Transporten.
Den er dog bedre kendt fra Audi...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Per Groth Ludvigsen (29-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Groth Ludvigsen |
Dato : 29-01-07 19:33 |
|
"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> wrote in message
news:45bcf7e9$0$52197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Har luret lidt på noget V70, diesel, men har ikke rigtig kunne finde noget
> omkring dem i gruppen.
>
> Er der nogle erfaringer?
>
> Skal bruges til børnefolk, samt ca. 40.000km pr år.
>
> Thomas
>
Så skal du nok købe V70 (old shape) - de første new shape har lidt problemer
med bl.a. aut. gearkassen.
Motoren er identisk med Audi A6 2.5 TDI i perioden 1994 - 1997. I Audien
er motoren både hurtigere og mere lydløs, Volvo har en evne til at ændre
på indsprøjtningssystemet og ikke til det bedre.
Motoren støjer som mange folkevognsdiesler fra udstødningsventilerne - men
gør det ikke permanent, kun når trykket falder momentvis. Derudover skal man
være obs. på tandremmen på disse motorer.
Skal behandles varsomt i kold tilstand, men kan så også køre "evigt".
>
| |
|
|