Indregistrering af bil uden papirer
Fra : Søren

Dato : 28-01-07 10:27

Hej

Jeg har en gammel Peugeot 605 som havde et lille uheld .. så nu har jeg
købt en reservedelsbil for en slik for at sætte den gamle bil i stand.
Det viser sig nu at denne "reservedelsbil" er i næsten perfekt stand -
idet den er totalt rustfri, super flot overalt og enormt velkørende - så
den skærer mig i hjertet blot at hugge den op for at reparere min egen
gamle slæde. Det eneste den fejler er at koblingen er defekt og skal
skiftes.

Det jeg så kunne tænke mig at sætte plader på den nye bil og skrotte min
egen gamle spand. Spørgsmålet er - hvad kan jeg gøre for at fremskaffe
de manglende papirer? Det eneste jeg ved er at bilen har kørt i Østrig.

Nogle ideer?

mvh Søren

Fra : Karsten H.

Dato : 28-01-07 12:09

Søren wrote:
> [...]
> egen gamle spand. Spørgsmålet er - hvad kan jeg gøre for at fremskaffe
> de manglende papirer? Det eneste jeg ved er at bilen har kørt i Østrig.

Endnu en gang: ER besvaret i anden HG. Undgå helst X-posting.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-01-07 15:24

Karsten H. skrev:

> Endnu en gang: ER besvaret i anden HG. Undgå helst X-posting.

Og som så mange andre har sagt. Svaret kan ikke bruges noget. Eller
tager man bare til udlandet og stjæler en bil. Siger at papirerne er
blevet væk. Og så får man den toldsynet og registreret. Den holder ikke
vand.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Henning

Dato : 28-01-07 17:55

On Sun, 28 Jan 2007 10:27:05 +0100, Søren <spammers@die.young> wrote:

> [...]
>egen gamle spand. Spørgsmålet er - hvad kan jeg gøre for at fremskaffe
>de manglende papirer? Det eneste jeg ved er at bilen har kørt i Østrig.

Kan det betale sig? Hvad vil det koste i registreringsafgift, moms
osv?

Fra : Søren

Dato : 28-01-07 20:22

Henning skrev:

> Kan det betale sig?

Uden tvivl.

> Hvad vil det koste i registreringsafgift, moms
> osv?

Det ved jeg ikke .. men da kostprisen på bilen på gaden vil være under
10K plus gaverne til skattefar - så vil det alt i alt være væsentligt
billigere end en i samme stand handlet på alm. vis i DK.