Hvilken station car ville I købe?
Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 27-01-07 19:08

Vi har max 175.000,-
Krav er:
1. Den skal være fed (Altså ingen Mondeo eller Citroen) .
2. Der skal være plads til barnevogn bagi.
3. Den skal være driftsikker, og kunne bruges til at køre på ferie i.

Vi kigger lige nu på:
Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

/Jimmi

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-01-07 19:32

Jimmi Nielsen wrote:
> [...]
>
> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Jeg ville hellere kigge efter en V70 end V40 - pga. pladsen i bilen bl.a. på
bagsædet.

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 27-01-07 19:58

> Jeg ville hellere kigge efter en V70 end V40 - pga. pladsen i bilen bl.a.
> på bagsædet.

Jep, V70 er bare liiiige det dyrere, så jeg kan kun finde nogle der har kørt
til kina ti gange, til mit budget.
Og så synes jeg faktisk at designet på V40'eren er mere lækkert.

/Jimmi

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-01-07 19:40

Jimmi Nielsen skrev:
> [...]
>
> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Haa ha, den skal være fed, også nævner du Mitsu, volvo og Nissan. total
griner.
Men jeg har hørt at folk som har haft en V40 var skuffet, og Mitsu er
ret dyre i resevedele, Nissan jaa jeg hørte en sige at en Nissan kun går
i stykker i tilfælde af atomkrig.
Mit valg ville være Mondeo Pga. plads og driftsikkerhed (men jeg er jo
også miljøskadet ) men ellers ville jeg vælge Nissan.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 27-01-07 20:10

> [...]
> Mit valg ville være Mondeo Pga. plads og driftsikkerhed (men jeg er jo
> også miljøskadet ) men ellers ville jeg vælge Nissan.

Tjae, jeg syntes de tre jeg kigger på har hver deres kvaliteter. Jeg har
begrundet lidt mere i et andet svar.
Mondeoen har et interiør der lugter af kvalitet (Virker meget VW agtigt),
det er jeg vild med, men ellers synes jeg den er for kedelig i designet.
Men tak for forslaget da.

/Jimmi

Fra : Deaster

Dato : 27-01-07 19:40

Jimmi Nielsen skrev:
> [...]
>
> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Hmmm, og en Lancer og Primera er en fed bil, men det er en Mondeo ikke?

--
NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
- at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 27-01-07 19:56

> Hmmm, og en Lancer og Primera er en fed bil, men det er en Mondeo ikke?

Jep, efter min mening ihvertfald
Lad mig begrunde: Lancer har noget af Evo'en i sig, lidt sportspræget, plus
et lækkert interiør. Primera er lige på grænsen, men jeg synes det sænkede
tag bagerst giver den et lidt lækkert præg, jeg er helt tosset med Alfa 156
st. car, der er liiiiidt af det samme i dem. Dog virker Primeraens interiør
lidt luksus på den billige måde agtigt.

/Jimmi

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-07 19:44

Jimmi Nielsen skrev:
> [...]
>
> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

En Mazda 6.... den skulle være rimelig driftssikker, og grim synes jeg
ikke man kan kalde den :)

> /Jimmi

Lars B

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 27-01-07 19:53

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Og hvis jeg stod i dit sted ville jeg nok købe en skoda octavia, men fed er
den ikke... men den opfylder da de andre krav :)
men for mig er den altså lige så "fed" som både Nissan og Mitsu. Men det
ville ikke være for at købe en fed vil at jeg ville vælge den, men for at
vælge en fornuftig.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 27-01-07 20:06

> [...]
> ville ikke være for at købe en fed vil at jeg ville vælge den, men for at

He he, I know. Men igen: Jeg synes jeg allerede jeg er fornuftig nok ved at
ville
købe en stationcar, hvis det så ligefrem bliver en fornuftig station car så
er den helt gal

/Jimmi

Fra : Cyber.

Dato : 27-01-07 19:53

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> En Mazda 6.... den skulle være rimelig driftssikker, og grim synes jeg
> ikke man kan kalde den :)

mazda 6 en af de biler der ruster mest..ifg FDM:

Rustbeskyttelsen er ringe. Så ringe at et medlem betegnede den som værende
ikke eksisterende.
På kort tid har FDMs testcentre rapporteret om fire biler, hvor dørbundene
er tæret kraftigt. Det
er samme fejl som på Ford Mondeo, som Mazda 6 deler visse komponenter med.
Samtidig er
bunden af bilen fyldt med rustangreb. Samlinger ved vanger, på hele fladen
under samt for- og
bagbro. Mazda 6 er blevet støjisoleret ved baghjulene med filtmåtter,
hvilket vi ikke har set
resultatet af endnu, men erfaringen fra filtmåtter er generelt ikke positiv.

jeg ville gå efter en Skoda Octavia eller Volvo'en...

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-01-07 20:01

Cyber. skrev:
> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message
>>> 2. Der skal være plads til barnevogn bagi.

> mazda 6 en af de biler der ruster mest..ifg FDM:

Jeps - den har jeg læst - og det løses ved selv at efterbehandle...

Men ja, det er ringe fra fabrikkens side...

Min egen bil skal have skiftet sealing i den ene bagdør, og den er 2 år
gammel...

Støjniveauet synes jeg ikke er så slemt - så længe man skifter de
originale dæk ud...

Lars B

Fra : TDN

Dato : 27-01-07 19:51

"Jimmi Nielsen" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Avensis, den er driftssikker og har god plads, f.eks:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46601463
Men nok ikke rigtigt fed, nærmere fornuftig

Mvh
Thomas

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 27-01-07 20:01

> Avensis, den er driftssikker og har god plads, f.eks:
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46601463
> Men nok ikke rigtigt fed, nærmere fornuftig

Ja, det er jo det. Jeg synes jeg allerede jeg er fornuftig nok ved at ville

Fra : Lars Holst

Dato : 27-01-07 19:58

"Jimmi Nielsen" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> said in news:45bb9545
> [...]

> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Alfa Romeo 156 sportswagon.

--
Lars Holst

Fra : Cyber.

Dato : 27-01-07 20:01

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> "Jimmi Nielsen" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> said in news:45bb9545
> $0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Alfa Romeo 156 sportswagon.

Alfa'erne er flotte og lækre, men alle jeg kender der har haft alfa der er
5-7 år gamle har haft VOLDSOMME udgifter når de blev gamle,-vi snakker om
service til kr 30.000!!, knastforstiller, ophæng etc etc....men er man klar
til det har man en fed bil....

Fra : Lars Holst

Dato : 27-01-07 22:14

"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> said in

> [...]
> snakker om service til kr 30.000!!, knastforstiller, ophæng etc
> etc....men er man klar til det har man en fed bil....

Rygter skabt af folk der identificerer sig med kedlige biler.
Tal med folk der har erfaringerne fra ejerskab med Alfa Romeo.

Jeg har tidligere skrevet om bevæggrundene for at købe en Alfa Romeo og
jeg kan ligeså godt forsøge at genskabe det her:

Jeg ville helt sikkert vælge Alfa hvis jeg var dig.

Det har jeg gjort flere gange i mit liv og jeg har aldrig fortrudt det.

Der er dog nogle ting man skal være obs på når man køber Alfa 156.

Dels skal man så vidt muligt købe årgangene efter 1999 hvorefter nogle
børnesygdomme blev udryddet.

Det siges at Alfa 156 hyppigere end andre biler får stenslag p.g.a.
karroseriformen. Jeg ved det ikke men jeg havde flere stenslag i min
tidligere Fiat. Måske er det rigtigt måske er det noget sludder men de
fleste har vel forsikring der dækker dette.

Man skal sikre sig at der er dokumenteret service og at tandremmen er
skiftet ved nogle intervaller der enten matcher serviceintervallerne
eller med en hyppigere forekomst. Nogle påstår hårdnakket at det skal ske
hyppigere end foreskrevet og her er min holdning at det er bedre at gå
både med livrem og seler.

Elektriske problemer som f.eks. knapper og pærer, sikringer og lignende
siges at være skrøbeligt på Alfa.

Min erfaring er at elektriske knapper, sikringer etc. har tendens til at
være skrøbeligt i alle italienske og franske biler.
Til gengæld er motorerne utrolig stærke og smidige i Alfa'en hvis man
overholder serviceforeskrifterne.

Mange siger at Alfa Romeo ruster. Det gjorde de også i 70'erne og en del
af 80'erne fordi fabrikken havde brugt stål fra skibsvrag. (siges det)
Det er fortid og sådan et dårligt rygte tager tid at ryste af sig.
Men rustproblemerne har intet på sig mere. Stål- og samlekvaliteten er på
højde med tyske biler i dag.

Nogle påstår at 156 specifikt lider af mug i bunden og nogle kommer med
billedekspempler på en bestemt Alfa som er totalt rustet væk i bunden.
Hvad skal man næsten sige til det?

Hvis nu bilen har haft et stenslag og ruden har været skiftet af en
amatør som ikke har vidst hvad han havde med at gøre så er der en chance
for at ruden er sat i med for lidt lim og at regnvand og vand fra
vaskehaller siver fra ruden ned til gulvet.

Hvis man ikke, som ejer, opdager det ved at konstatere at tæpperne har
tendens til at være våde, så er man da skødesløs med sin bil.

Jeg nævner lige præcis dette eksempel fordi der har været tilfælde af
præcis det her problem for ganske få 156 ejere i de europæiske Alfa Romeo
klubber.

Man skal også være opmærksom på at følge op på rustbehandlingen af bilen
med det rigtige produkt. Alfa 156 skal behandles med Mercasol(Dinitrol
beslægtet).
Behandles den med Pava så har man ligesom selv været ude om hvis den
ruster. I så fald ruster den mere end hvis den slet ikke havde været
behandlet fordi Pava og Mercasol bare ikke dur sammen.

Noget andet man skal være obs på er at man skal vælge sit værksted med
omhu og sikre sig at de har forstand på Alfa inden man overlader dem
bilen.
Det er en meget hyppig årsag til typiske fejl i en Alfa at værkstederne
ikke aner en tøddel om hvad de har med at gøre.
I den svenske Alfa Romeo Klub har de karaktergivning til de forskellige
værksteder klubmedlemmerne har fået erfaringer med.
Man skal tænke lidt på samme måde i DK og undgå dem med færrest
anbefalinger.

En af grundene til at fejlparadigmerne er omtalte for Alfa er at der
gennem diverse fora på internettet og i klubregi er en enorm viden og
opbakning, så man ret hurtigt kan få diagnosticeret sit problem med bilen
og dermed fremkommer der så et mønster for hvilke fejl der typisk
forekommer for de enkelte modeller.

Der er sandelig også det man kalder typsike fejl på andre biler, men det
bliver i lang mindre grad en kollektiv erkendelse fordi der savnes det
samme netværk, den samme vidensbank som ved Alfa Romeo.

Jeg kan iøvrigt anbefale at læse videre her:

http://forum.alfa156.net/
http://www.alfasmeden.dk/
http://www.alfaklub.dk/

Husk på efter at have læst ovenstående at der fremhæves de oplevelser på
minoriteten af Alfa'er for at give en forståelse af hvad man _kan_ komme
ud for ved en "mandagsmodel".
Langt de fleste lever i et problemfrit forhold.............med
Alfa'en......tenderende til et trekantdrama.

Man køber primært en Alfa fordi køreegenskaberne er bedre end alle de
andre. Fordi de har de mest engagerende køreoplevelser med karismatiske
motorer og en kabine man "tager på" fremfor at sætte sig ind i.
Alfaen bider sig fast i vejbelægningen i højhastighedssving og har en
lynhurtig reaktion på ratkorrektioner.

Samtidig er det jo verdens smukkeste hverdagsbil.
Intet andet bilmærke har historisk oplevet at så mange verdensdesignere
har ønsket at sætte sit fingeraftryk på en Alfa.
Touring, Pinifarina, Bertone, Ital Design, Zagato...og man kan blive ved.

Man siger (og har sagt dette de sidste 50 - 70 år og der har også været
eksempler på statistik over dette) at Alfa'er ikke
bliver involveret i ulykker nær så ofte som andre biler (set i
forhold til hvor mange der er af bilerne selvfølgelig).
Man begrunder dette med at i Alfa'en er chancen for at undgå ulykken
meget større end i andre biler.

Med andre ord er den aktive sikkerhed større end i andre bilere generelt.

Det synspunkt kan jeg tilslutte mig og jeg har gennem årene haft
oplevelser der bekræfter dette.
Jeg mener endog at aktiv sikkerhed er langt vigtigere end passiv
sikkerhed som der fokuseres alt for meget på i disse moderne tider.

Man skal ikke forvente et "platonisk forhold" til sin bil hvis man kører
Alfa
Der er følelser med i sådan et ejerskab.

Hvis du vælger en Alfa, så vil du hurtigt få det problem at du ikke har
tid nok.
Du vil ikke have tid til dine venner eller din familie, fordi den bedste
tur i Alfaen er den næste tur du kører.
Du finder snart ud af, at selv om den korteste distance mellem A og B er
en lige linie, så befinder du dig aldrig på denne linie fordi du liiiiige
skal forbi C, D, E & F og så skal du liiiige tjekke de snørklede småveje
ud i dit lokalområde for at planlægge næste weekends køretur.

Du skal have kørt en 156 for at forstå det.
Så snart du har kørt i en, så kan du ikke forklare det til en der ikke
har.

En Alfa har man simpelthen en affære med.

--
Lars Holst

Fra : Mogens...

Dato : 27-01-07 22:18

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

<clip af en hel masse fornuftigt>
> En Alfa har man simpelthen en affære med.

Af hjertet tak !

Fra : Cyber.

Dato : 27-01-07 22:23

> [...]
> opbakning, så man ret hurtigt kan få diagnosticeret sit problem med bilen
> og dermed fremkommer der så et mønster for hvilke fejl der typisk

kan huske at en kollegas 156'er gik ujævnt, værkstedet kunne ikke finde ud
af dette, det viste sig via et par eksperter fra nettet,-at det noget med at
tage luftfiltret ud og tørre en 'butterfly valve' for skidt...siger mere om
at værkstedet ikke har erfaring man betaler for at nogle amatøre ikke evner
at tænke ud over hvad der står i servicehæftet...

Fra : Lars Holst

Dato : 27-01-07 22:35

> [...]
> skidt...siger mere om at værkstedet ikke har erfaring man betaler for
> at nogle amatøre ikke evner at tænke ud over hvad der står i

Der findes Alfa Romeo værksteder som ved hvad de har med at gøre.

Jeg har selv benyttet nogle af de anbefalelsesværdige værksteder og
oplever derfor en Alfa Romeo 156 SW som er driftsikker som den bedste
Mazda, billig i vedlighold som en MZ motorcykel og med ejerglæde som
overgår en 2 årig piges relation til hendes dukker.

--
Lars Holst

Fra : Fam. Olsen

Dato : 28-01-07 22:03

> [...]

> har.
>
> En Alfa har man simpelthen en affære med.

Så sandt som det er sagt. Pissegodt skrevet.

MVH Niels

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 28-01-07 22:41

> Rygter skabt af folk der identificerer sig med kedlige biler.
> Tal med folk der har erfaringerne fra ejerskab med Alfa Romeo.

Skide godt skrevet!
Jeg er er gået væk fra at afvise Alfa blankt, til at studere dem lidt
nærmere. Så en prøvetur i denne uge er nok på sin plads.
Tak for indlægget.

Mvh
Jimmi

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 27-01-07 20:04

> Alfa Romeo 156 sportswagon.

Jeg er sååå tosset med den bil. Det er en design perle i mine øjne!
Men trods tidligere positive svar i denne gruppe om driftsikkerheden af
156'eren, så synes jeg bare at jeg har læst om for mange der har dyre
reparationer på dem.

/Jimmi

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 27-01-07 20:21

Hej Jimmy

Har du overvejet en god Citroen C5 Weekend(stationcar).
De er vist til at købe for en fornuftig pris nu?
Prøv en tur i en , men hvis jeg var dig vil jeg nog´k vælge diesel
modellen - da den har bedste økonomi.

Kim

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 27-01-07 20:57

> Har du overvejet en god Citroen C5 Weekend(stationcar).
> De er vist til at købe for en fornuftig pris nu?
> Prøv en tur i en , men hvis jeg var dig vil jeg nog´k vælge diesel
> modellen - da den har bedste økonomi.

Jeg har meget flygtigt overvejet den, jeg tror jeg må ud og køre en tur. Der
er jo ihvertfald plads i den.
Tak for forslaget.

/Jimmi

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-07 01:04

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Alfa Romeo 156 sportswagon.

SOm har mindre bagageplads end Sedan'en.....!!??

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Vollert

Dato : 28-01-07 01:46

Henrik B. skrev:
> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> SOm har mindre bagageplads end Sedan'en.....!!??

Jamen det er jo ligemeget, du køber jo en Alfa med hjertet... !! så kan
man åbenbart se igennem fingerer med en masse dårligheder som alle andre
biler vil blive slagtet for.

Fra : Mogens...

Dato : 28-01-07 09:07

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det er jo ligemeget, du køber jo en Alfa med hjertet

Jep, men indrømmet - udenforstående har svært ved at fortå det med
Alfa'erne.
Du finder ud af det ved at købe een

> ... !! så kan man åbenbart se igennem fingerer med en masse dårligheder

som med din kvinde?

Fra : Lars Holst

Dato : 28-01-07 12:33

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> said in news:45bbe869$0$14004
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> SOm har mindre bagageplads end Sedan'en.....!!??

Men som har muligheden for at lægge bagsæderne ned 40/60 og sammenligningen
i bagageplads mellem sedan og SW er med udgangspunkt i bagagepladsen "under
bæltestedet".

--
Lars Holst

Fra : TDN

Dato : 28-01-07 12:45

> [...]
> sammenligningen
> i bagageplads mellem sedan og SW er med udgangspunkt i bagagepladsen

360 liter bagagerum... det er lige så lidt som en Golf eller Focus (ikke
st.car), det må være det mindste bagagerum i en st.car nogensinde

Men så kan man jo nyde køreegenskaberne.... med en trailer bagefter

Mvh
Thomas

Fra : Lars Holst

Dato : 28-01-07 19:33

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> said in news:45bc8cc4$0$49196
$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> st.car), det må være det mindste bagagerum i en st.car nogensinde
>
> Men så kan man jo nyde køreegenskaberne.... med en trailer bagefter

Som jeg sagde før, omend du har brug for at få det uddybet, så er den
angivelse af bagageplads under bæltestedet......under bagagerumsdækken.

--
Lars Holst

Fra : Fam. Olsen

Dato : 28-01-07 22:01

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Alfa Romeo 156 sportswagon.

Også mit bud.

MVH Niels

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-01-07 19:53

On Sat, 27 Jan 2007 19:08:15 +0100 "Jimmi Nielsen"
<jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> sent the following smoke signals:

> [...]
>
>Vi kigger lige nu på:
>Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Undskyld min uvidenhed, men hvad fedt er der ved en Nissan Primera og
Mitsubishi Lancer?

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 27-01-07 20:58

Fra : Andreas Jensen

Dato : 27-01-07 21:11

Hejsa

Nu skriver du ikke noget om alder !

Så derfor vil jeg foreslå, at du leder efter en Mercedes model 124 - f.eks.
230TE (85-93) eller E220T (94-95). De opfylder dine "betingelser" i fuldt
mål (...er dog lidt større end de modeller, som du skriver, at du har
prøvet). Og udover dette er de groteskt billige at vedligeholde i forhold
til nogle af de andre (nyere) biler, som andre har foreslået. Du kan sagtens
finde en af disse biler i noget nær "mintcondition" til kr. 175.000 - og du
skal ikke være bange for kilometertælleren ! Er det en pænt vedligeholdt
vogn (Tjek servicebogen !), så kører disse modeller MEGET langt. Jeg har
selv en 230TE fra -87 (Importeret i 2003) med 360.000 på motoren - og den
spinder som en kat endnu.

Jeg vil foreslå, at du kører ud til en forhandler og prøver en tur i een -
så er du solgt i forhold til de 3 modeller, som du selv har nævnt !

M.v.h.
Andreas Jensen

PS Vægtafgift på en 230TE er ca. 7.000 kr/år og vi giver 7.500kr/år i
kaskoforsikring - så kører du f.eks. 25.000 km om året (Vi kører 9,5 km/l i
vores), er den væsentligt billigere at holde i drift end de fleste nyere
biler, hvor vedligehold/reservedele koster kassen

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 21:15

> [...]
> 2. Der skal være plads til barnevogn bagi.
> 3. Den skal være driftsikker, og kunne bruges til at køre på ferie i.

Hvad med sådan en her?

http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=228500309&page=2

VW Passat 1.8T st. med lidt udstyr..

Den havde jeg nok valgt.

MVH
Thomas H.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-01-07 22:53

Hmm - Lancer...det er da noget af det kedeligeste udseende, du ka gi en stc
!
Og enhver lighed med Evo'en må da ligge mellem karroseriet og
inderbeklædningen

Primera; tjah - ikke ligefrem sprælsk at se på. Ry for driftssikkerhed - men
den ene taxa-stc, jeg har siddet bagi, havde en baghjulsaffjedring som en
droske - altså en hestetrukken ! Lidt større huller i vejen slog helt gennem
bagsædet - ikke tidssvarende !

Volvo V40 ku jeg selv falde for - men en god ven havde en et par år og var
ikke særligt glad for den. For lille var en af hans klager - og da de er 2
voksne og en lille hund lyder det ikke som noget for en børnefamilie.
Og Volvo's priser er jo heller ikke noget for børn

En Alfa turde jeg ganske enkelt ikke købe - i gruppe med franske (og øvrige
italienske) biler i mine øjne. Alt for meget popsmart lir - der går i
stykker fra dag 1.
Alfa ligger dog nok helt i front - hvad angår omkostninger.....

Passat; hmm - læste for ganske nyligt FDM's brugttest af forrige serie -
2000-2005;
"Et helt liv med børnesygdomme". "Flere problemer omkring undervogn og
dørlåse er aldrig blevet løst".
Alt i alt ikke et pletfrit billede, de maler.

Octavia var vi selv ved at falde for sidste år - den ku endda gå i
standard-udgave pga det voldsomme bagagerum. Vort ønske var en afløser for
vor gamle Volvo 745, så stc var det indlysende valg.

Selv endte vi med at købe en brugt Focus stc 1,6'er. Ifht Octavia'en kører
den bare bedre; friskere og mere direkte i sin køremåde.
Og med vort behov for at køre med en lidt alternativ campinvogn (meget
strømlinet og lav pga klaptag) er 1,6'eren fuldt tilstrækkelig - på motorvej
ligger vi mellem 10 og 11 km/l ved hhv 90 og 100 km/t. Kun sjældent må 4.
gear tages i brug.
Og den 1,6'er er altså frisk; prøvede en 2,0'er også men alt jeg har læst om
den, syntes at holde stik: væsentligt mere motorstøj og ikke meget ekstra go
i den. Ku faktisk ikke køre jævnt ved 80 km/t - huggede lidt i det. Og da
norm-forbruget falder fra 1,6'eren 14 km/l til 10-11 km/l (svjh) er der ikke
meget grund til at ta 2,0'eren.
Og hvad plads angår er vi faktisk overraskede; Focus'en er jo næsten lige så
stor som vor gamle Volvo - og har faktisk bedre bagageplads !

Skal vi en dag skifte den ud med noget i samme størrelse vil jeg se efter en
magen til men af den nye model (som udvendigt er flot men helt har tabt
sutten indvendigt; den ligner jo en Opel !).
Sku det være lidt større er en Mondeo altså svær at komme udenom !

Lidt mindre har samme nabo faktisk lige købt en Suzuki Swift 4x4 som de er
meget glade for. Han kører selv en Volvo V60 men i den første tid havde hun
lidt svært ved at få lov til at køre i sin nye bil
Lidt større i den familie er SX4 - men jeg ved ikke om den er stor nok.
Men frisk design har den da.

Det har Chrysler's PT Cruiser forresten også...

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Hans

Dato : 27-01-07 21:49

On 2007-01-27 19:08:15 +0100, "Jimmi Nielsen"
> [...]

> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Hvad med en BMW 328 Touring? Det er en rigtig køremaskine :)

Mvh
Hans

Fra : Mogens...

Dato : 27-01-07 22:13

> [...]

> 2. Der skal være plads til barnevogn bagi.
> 3. Den skal være driftsikker, og kunne bruges til at køre på ferie i.

Da du tilsyneladende ikke tør købe drømmebilen (Alfa), ville jég
se mig om efter en BMW touring E39. Den matcher dine Alfadrøm-
me - jeg er Alfist og har netop solgt min '03 E39 BMW touring...

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 28-01-07 00:35

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se mig om efter en BMW touring E39. Den matcher dine Alfadrøm-
> me - jeg er Alfist og har netop solgt min '03 E39 BMW touring...

Men kan E39'ern fås i touring med rimeligt km antal til MAX 175.000 kr .....
altså i DK :(

Jeg kender ikke tybe betegnelserne for 5'er serien, da den aldrig har
intreseret mig, ( det har 3'ern til gengæld )

Hvornår kom den første E39 ?

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Mogens...

Dato : 28-01-07 07:44

"Lars Bisgaard" <lcbFJERN@DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Men kan E39'ern fås i touring med rimeligt km antal til MAX 175.000 kr
> ..... altså i DK :(

Du skal ikke købe den i DK - du skal finde den i Tyskland og
importere den selv: http://bilimport.tkrath.dk

> Jeg kender ikke tybe betegnelserne for 5'er serien, da den aldrig har
> intreseret mig, ( det har 3'ern til gengæld )

Så køb en 3'er :)
En BMW 500-serie kører knaldhamrnde godt, fordi den lige vejer
lidt mere. Dét gavner køreegenskaberne gelvadigt
Modelserie - www.autopower.se/modellguiden/default.asp

Den kom i '96 - www.autopower.se/modellguiden/e39.asp

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 28-01-07 08:40

Følgende er skrevet af Jimmi Nielsen:
> [...]
>
> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Jeg ville på intet tidspunkt overveje disse brugte spande, men kigge
efter nyt.
Jeg anbefaler Liana, den opfylder pkt. 2 og 3, men man skal lige sluge
en kamel hvis punkt 1 betyder noget. Jeg bruger personligt kun min bil
når jeg sidder inde i den, så det udvendige er mig så ligegyldigt.
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-07 08:47

=?ISO-8859-15?Q?Fister_L=F8gsovs?= skriver:

> [...]
> en kamel hvis punkt 1 betyder noget. Jeg bruger personligt kun min bil
> når jeg sidder inde i den, så det udvendige er mig så ligegyldigt.

Har du nogensinde kørt i en V40, eller en Primera ?

Det har jeg, jeg har også kørt i en Liana - jeg ville vælge volvoen.

Eller bare en kedelig Octavia...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 28-01-07 08:52

Klaus D. Mikkelsen har bragt dette til verden:

Jeps, Volvoen, brugt.
Mit indtryk var en brugt spand.
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 28-01-07 08:55

Fister Løgsovs udtrykte præcist:
> Klaus D. Mikkelsen har bragt dette til verden:

> Jeps, Volvoen, brugt.
> Mit indtryk var en brugt spand.
> Kai

Jeg har også lige været ude og køre i en ca. 20 år gammel Bimmer 5xx.
Mit indtryk var en 20 år gammel spand, med kontakter der er slidt,
indtræk der er slidt, ting med slør og knirkelyde, men en fin motor til
at skubbe ekvipagen rundt. Jeg skulle bare ikke have sådan en gammel
spand
Kai

Fra : Mogens...

Dato : 28-01-07 09:14

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> [...]
> er slidt, ting med slør og knirkelyde, men en fin motor til at skubbe
> ekvipagen rundt. Jeg skulle bare ikke have sådan en gammel spand

Det var da en underlig sammenligning, der hverken tager udgangspunkt
i det ene eller andet. Du kan da få en væsentlig nyere BMW for de penge,
du har kastet efter din Liana (udemærket bil iøvrigt, som jég aldrig kom-
mer til at eje). Spørg blot Brian S Jensen !

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-07 19:49

> [...]
> kamel hvis punkt 1 betyder noget. Jeg bruger personligt kun min bil når
> jeg sidder inde i den, så det udvendige er mig så ligegyldigt.

Ja, og blive slået ihjel, skulle det gå galt. De andre biler som nævnes, er
væsentlig sikrere end en Liana, selvom de er ældre/brugte.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-01-07 21:22

On Sun, 28 Jan 2007 19:49:11 +0100 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
sent the following smoke signals:

>Ja, og blive slået ihjel, skulle det gå galt. De andre biler som nævnes, er
>væsentlig sikrere end en Liana, selvom de er ældre/brugte.

Hellere dø end at blive slået til lirekassemand...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 28-01-07 21:53

Den 28-01-2007, skrev Hr. Jensen:
> On Sun, 28 Jan 2007 19:49:11 +0100 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
> sent the following smoke signals:

> Hellere dø end at blive slået til lirekassemand...

Du er min ven
Jeg giver en øl hvis vejen falder forbi Herlev en dag.
Kai

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-07 23:57

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On Sun, 28 Jan 2007 19:49:11 +0100 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
> sent the following smoke signals:

> Hellere dø end at blive slået til lirekassemand...

Den rette bil, så slipper du også for lirekassen..

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-01-07 03:42

On Sun, 28 Jan 2007 23:56:46 +0100 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
sent the following smoke signals:

>Den rette bil, så slipper du også for lirekassen..

Disse biler koster mange penge...og for undertegnede ligger
smertegrænsen på 200.000 inkl. moms for gulpladebiler og 250.000 for
hvidpladebiler.

Jeg har ikke lyst til brugte biler længere.

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

Fra : Henrik B.

Dato : 29-01-07 08:18

> Disse biler koster mange penge...og for undertegnede ligger
> smertegrænsen på 200.000 inkl. moms for gulpladebiler og 250.000 for
> hvidpladebiler.

Så er en Corolla et sikkerhedsmæssigt bedre valg...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 28-01-07 09:17

> [...]
>
> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Hvis du allerede har barnevognen, vil jeg foreslå dig, at du tager den med,
når du kikker på bil.

Du vil garanteret blive overrasket, over hvor ringe plads, der er i de
fleste biler til barnevogn, skal du også have plads til feriebagage, bliver
det da helt galt!

Som jeg ser det, bliver det nok nødvendigt at se bort fra - enten pkt. 1
eller 2

Mvh

Henning

Fra : corner

Dato : 28-01-07 10:29

Hva med en audi
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45586222

Hilsen Jørgen
"Henning Mikkelsen" <mikmik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver det da helt galt!
>

> Som jeg ser det, bliver det nok nødvendigt at se bort fra - enten pkt. 1

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-07 11:18

Henning Mikkelsen wrote:
> Du vil garanteret blive overrasket, over hvor ringe plads, der er i de
> fleste biler til barnevogn, skal du også have plads til feriebagage,
> bliver det da helt galt!

Enig.

Jeg synes, at min tidligere V70 havde stort bagagerum - indtil barnevognen
skulle ind...

Og så er der lige barnestolen på bagsædet...
I min Jeep GRAND Cherokee er højre forsæde meget langt fremme for at
barnestolen kan være bagved - tør slet ikke tænke på, hvor meget plads der
er i en Cherokee...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-07 19:22

Morten Fruergaard skriver:

> [...]
> I min Jeep GRAND Cherokee er højre forsæde meget langt fremme for at
> barnestolen kan være bagved - tør slet ikke tænke på, hvor meget plads der

At tænke sig, sådann problemer er der ikke i en lillebitte golf....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-07 19:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> At tænke sig, sådann problemer er der ikke i en lillebitte golf....

Det skal så måske siges, at vi har vel nok en af de sikreste BAG-udvendte
barnestole, der tilmed er stor...

Men vi kan da bare lave en "konkurrence" en dag...

Hvis jeg husker det, kan jeg måle længden den kræver ca. 50 cm over sædet...
Hvor mange cm har du der normalt?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-07 21:02

Morten Fruergaard skriver:

> Det skal så måske siges, at vi har vel nok en af de sikreste BAG-udvendte
> barnestole, der tilmed er stor...

Hvor stor er "ungen" da ?

> Hvis jeg husker det, kan jeg måle længden den kræver ca. 50 cm over sædet...
> Hvor mange cm har du der normalt?

Fisk ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-07 21:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Hvor stor er "ungen" da ?

Vel ikke større end normalt , men en bagudvendt fylder en del mere end
en forudvendt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-07 21:09

Morten Fruergaard skriver:

> Vel ikke større end normalt

Alder ?

> men en bagudvendt fylder en del mere end
> en forudvendt.

Jeps, been there done that, got the "møgunge".

Men vi rykkede over i fremadvendt. Møgungen kan se ud (i
kørselsretningen) og der er plads til benene. Han ændrede fuldstændigt
"kørselsvaner" da han kunne se omgivelserne.

Han er i Maxi Cosi Tobi

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-07 21:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Alder ?

1½ år.

din?

> Jeps, been there done that, got the "møgunge".
>
> Men vi rykkede over i fremadvendt. Møgungen kan se ud (i
> kørselsretningen) og der er plads til benene.

Tror jeg også snart at vi bliver nød til - han kan næsten ikke være der med
benene længere...

> Han ændrede fuldstændigt
> "kørselsvaner" da han kunne se omgivelserne.

Det håber jeg så ikke sker - så sover han ikke fter 5 min...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-07 22:13

Morten Fruergaard skriver:

> 1½ år.
> din?

Mere eller mindre det samme.
Er fra 27/10-05, så det må være 1 år og (bop, bob, bop - regne) 3
måneder
http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

> Det håber jeg så ikke sker - så sover han ikke fter 5 min...

Det tager lige et par måneder inden han kan sove igen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-07 22:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mere eller mindre det samme.
> Er fra 27/10-05, så det må være 1 år og (bop, bob, bop - regne) 3
> måneder
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

OK.

> Det tager lige et par måneder inden han kan sove igen

Hm. Håber jeg ikke at det tager med min, som lige nu ligger i sengen og ikke
vil sove...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-01-07 23:35

On Sun, 28 Jan 2007 22:12:55 +0100 "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> sent the following smoke signals:

>Morten Fruergaard skriver:

>Mere eller mindre det samme.
>Er fra 27/10-05...

Fornuftigt stjernetegn. *slår sig på brystet.avi*

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-01-07 23:48

Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> writes:

> Fornuftigt stjernetegn. *slår sig på brystet.avi*

Mener du ikke *slår sig på brystet.avav* ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-01-07 05:53

Peter Dalgaard wrote:

> Mener du ikke *slår sig på brystet.avav* ?

Hehe...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-07 21:40

Morten Fruergaard wrote:
> Hvis jeg husker det, kan jeg måle længden den kræver ca. 50 cm over
> sædet... Hvor mange cm har du der normalt?

Nu har jeg lige målt efter...

Ca. 50 cm over sædet krævet vores barnestol 80-85 cm i længden...

Prøv at find et målebånd og kør forsædet så langt frem/tilbage at der er 85
cm på bagsædet - hvordan sidder du så på forsædet(foran de 85 cm)?

Umiddelbart vil jeg tro, at du ikke sidder godt...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-07 22:18

Morten Fruergaard skriver:

> Prøv at find et målebånd og kør forsædet så langt frem/tilbage at der er 85
> cm på bagsædet - hvordan sidder du så på forsædet(foran de 85 cm)?

Jeg tog et målebånd, målte 50 cm op ad ryglænet på bagsædet og i den
højde målte afstand til passagersædet. Der er der 75 cm, når sædet er i
sin normale sposition.

> Umiddelbart vil jeg tro, at du ikke sidder godt...

Nu flyttede jeg ikke på sædet, men så slemt tror jeg nu heller ikke at
det bliver.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-07 22:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jeg tog et målebånd, målte 50 cm op ad ryglænet på bagsædet og i den
> højde målte afstand til passagersædet. Der er der 75 cm, når sædet er
> i sin normale sposition.

Og hvis du skulle rykke sæder 10 cm frem, ville du så side ordentligt?

> Nu flyttede jeg ikke på sædet, men så slemt tror jeg nu heller ikke at
> det bliver.

Tja. 10 cm er meget....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-07 22:37

Morten Fruergaard skriver:

> Og hvis du skulle rykke sæder 10 cm frem, ville du så side ordentligt?

Det vil jeg mene.

> Tja. 10 cm er meget....

Nej, det er kun noget jeg bilder konen ind.....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-07 22:41

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Det vil jeg mene.

Tja. Nu er vi alle forskellige, men som jeg husker, så er du ikke helt
lille...

Gælder mig til, at ungen skal sidde normalt, så jeg også kan sidde
ordentligt de få gange konen kører...

> Nej, det er kun noget jeg bilder konen ind.....

LOL

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-01-07 22:44

Morten Fruergaard skriver:

> Tja. Nu er vi alle forskellige, men som jeg husker, så er du ikke helt
> lille...

Det har du ret i. Til gengæld kan sæderne i en Golf køres så langt
tilbage så jeg ikke sidder behageligt. Man nærmest fanger ud efter
instrumentpanelet og kan ikke nå pedalerne. På den anden side dyrker
ingen af os "cruserstil", så ryglænet er nogelnunde oprejst.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-01-07 23:32

On Sun, 28 Jan 2007 22:36:38 +0100 "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> sent the following smoke signals:

>Morten Fruergaard skriver:

>Det vil jeg mene.

>Nej, det er kun noget jeg bilder konen ind.....

Hvilket minder mig om en reklame for Superbest, tror jeg at det var.

"Jamen, min fyr siger at dette her er 20 cm"...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-01-07 11:24

Hej

Jimmi Nielsen wrote:
> 1. Den skal være fed (Altså ingen Mondeo eller Citroen) .
> 2. Der skal være plads til barnevogn bagi.
> 3. Den skal være driftsikker, og kunne bruges til at køre på ferie i.

Den her klarer fint opgaven:
Opel Omega 3.0 - 210HK og _rummelig_
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=203300669&page=2

Den her vil nok få dig til at revidere din opfattelse af at en Mondeo er
kedelig:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1062270&page=1

Og så lige den ondeste familieræser:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=517800117&page=1

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 28-01-07 13:57

> Den her klarer fint opgaven:
> Opel Omega 3.0 - 210HK og _rummelig_
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=203300669&page=2

Hmm, lidt flad at se på, men lækker indeni.

> Den her vil nok få dig til at revidere din opfattelse af at en Mondeo er
> kedelig:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1062270&page=1

Det er stadig en Mondeo, nu bare med mere plastic

> Og så lige den ondeste familieræser:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=517800117&page=1

Se den er jeg vild med..

/Jimmi

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-01-07 14:51

On Sun, 28 Jan 2007 11:24:13 +0100 Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=203300669&page=2
>
>Den her vil nok få dig til at revidere din opfattelse af at en Mondeo er

Hvis man "kun" har 175.000 (som er mange penge, men dog ikke så mange
når man ser på bilpriserne i dag) til at købe bil for, så har
forsikringspræmien IMO sikkert også noget at skulle have sagt.

Og ovenstående eksempler er sikkert hundedyre at forsikre, også for
elitebilister.

Just a thought, inden fantasierne får vinger...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-01-07 15:24

Hej

Hr. Jensen wrote:
> Og ovenstående eksempler er sikkert hundedyre at forsikre, også for
> elitebilister.

Jeg forhørte mig engang (ca 1 år siden) ved forsikringen (Danske
Forsikring) omkring en nr to bil i den lidt mere specielle ende. Såfremt
den på købstidspunktet kostede under 500.000 ville min præmie være ca
9500 som elitebilist. Dette var uanset om det var en Ford Puma, Mazda
MX3 eller en Corvette med 350-400hk, så mit bud på de biler er, at det
ligger deromkring.

> Just a thought, inden fantasierne får vinger...

Kan godt følge dig. Jeg har da heller ikke selv nogensinde købt en bil
uden at undersøge forsikringsforholdene først.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-01-07 16:00

On Sun, 28 Jan 2007 15:24:10 +0100 Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> sent the following smoke signals:

>Kan godt følge dig. Jeg har da heller ikke selv nogensinde købt en bil
>uden at undersøge forsikringsforholdene først.

Det har jeg, men klog af skade gør jeg heller aldrig det igen.

Audi 100 2,2 fra '84, pris: 22.900 kr
Ansvarsforsikring hos unFair: 12.600 kr/år., selvrisiko: 13.000 kr.

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-01-07 16:10

Den 28.01.2007 kl. 15:59 skrev Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid>:

> Audi 100 2,2 fra '84, pris: 22.900 kr
> Ansvarsforsikring hos unFair: 12.600 kr/år., selvrisiko: 13.000 kr.

Det er jo bare et spørgsmål om at vælge det rette selskab.

Nogen lever efter devisen at man er gift med sig selskab.. det er man
ikke, det er en forretning man frit og kvit kan vælge imellem.

--
Martin

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-07 16:24

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> være ca 9500 som elitebilist. Dette var uanset om det var en Ford
> Puma, Mazda MX3 eller en Corvette med 350-400hk, så mit bud på de

Lyder dyrt - med mindre du bor i KBH.

Jeg giver. 5.500 kr./år for min Jeep, som havde en nypris på ca. 650.000 kr.
i 1999 og ca. det samme fra min Supra Turbo med nypris på ca. 550.000 kr. i
1992.
(Langt mindre da jeg købte dem for ca. ½ og 1 år siden, men det er
forsikringen jo ligeglade med).

Fra : tom jensen

Dato : 28-01-07 22:30

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Den her vil nok få dig til at revidere din opfattelse af at en Mondeo er
> [...]

hej
det er da den som tom" mondeo"(fra sønderjylland ) nåede at være ejer af et
par dage .
den ligner ihvertfald meget den fra lindholm biler .

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Anders Majland

Dato : 29-01-07 10:11

> det er da den som tom" mondeo"(fra sønderjylland ) nåede at være ejer af
> et
> par dage .
> den ligner ihvertfald meget den fra lindholm biler .

Og den står til salg hos en privat i viborg .... Hvad var der galt med den
siden tom leverede den tilbage ?

Fra : Mogens...

Dato : 29-01-07 18:25

> Hvad var der galt med den siden tom leverede den tilbage ?

Ingenting - forsikringen stod af...

Fra : Stig Mogensen

Dato : 28-01-07 13:03

Jimmi Nielsen wrote:

> [...]
>
> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Hej Jimmi,

Jeg har mig en Audi A4 1,9tdi Avant, som jeg købte ifbm. med en
familieforøgelse. Den er fra 1996, og kører
upåklageligt.......dieselregnskabet siger 18-20km på literen(hvor hurtig
motorvejskørsel trækker nedaf), så langtursferien er oplagt.

Det er ingen hemmelighed at jeg købte den fordi jeg synes A4eren er en flot
og velkørende bil, men som det er sædvane fra disse "livsstils
stationcars", så er bagagerummet altså ingen balsal. Jeg har dog fint plads
til en "EmmalJunga Big star Supreme" barnevogn, hvis overdelen tages af
først. Skal der mere i bagagerummet end barnevognen, så skal det kunne
klemmes ind langs siderne, eller ligge i selve kassetten til barnevognen.
Netop derfor er jeg glad for mine tagrælinger, og leder pt. efter en brugt
Thule tagboks / bøjler.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 28-01-07 14:01

> [...]
> upåklageligt.......dieselregnskabet siger 18-20km på literen(hvor hurtig
> motorvejskørsel trækker nedaf), så langtursferien er oplagt.

Jeg er meget positivt indstillet overfor en A4 st. car. Det kunne sagtens
ende med sådan en.
Har der været nogle reperationer? Og kan du sige mig noget om hvad jeg skal
kigge efter hvis jeg skal ud og kigge på en?

Mvh
Jimmi

Fra : Stig Mogensen

Dato : 28-01-07 15:56

Jimmi Nielsen wrote:

> [...]
> Har der været nogle reperationer? Og kan du sige mig noget om hvad jeg
> skal kigge efter hvis jeg skal ud og kigge på en?

Jeg fik en brugtbilstest fra FDM på den. Bilforhandleren jeg købte den hos
rettede derpå alle fejlene vederlagsfrit, og skiftede bremseskiver bagpå,
fyldte ny bremsevæske på, og hældte mere servoolie på den. Han skiftede
også manchetter på støddæmperne bagpå. Derudover var der en fejl i
forhandlerens rustbeskyttelse på forbroen, som også blev rettet.

Du bør kigge efter rust på specielt bagklappen - der bør ingen rust være
overhovedet. Derudover havde A4eren nogle børnesygdomme mht. bremserne(som
blev slatne i regnvejr), men det skulle vist være rettet nu. Prøv iøvrigt
også at tage nogle raske ture i feks. en rundkørsel........dér vil du kunne
høre om stabilisatorarmene skal skiftes. Det giver en "klonk" agtig lyd i
kabinen.

Ellers skal du selvfølgelig bare være opmærksom på alt det
sædvanlige......servicebog, rust, slid, motor, kobling, gearkasse etc etc
etc.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 28-01-07 14:58

> [...]
>
> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Mazda 6
Volvo V40
Nissan Primera
Mercedes C180

Det er sgu da ok biler især Mazde'en syntes jeg er ret fed.

-Leon

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 28-01-07 16:50

> [...]
>
> Vi kigger lige nu på:
> Nissan Primera, Volvo v40 og Mitsubishi Lancer.

Her er en "fed" bil.
Nissan og de andre er da pænt røvsyge

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=308500871&page=1

Michael