/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
3 Måneder 100% garanti spørgsmål.
Fra : Ukendt


Dato : 27-01-07 03:18

Har købt en bil fra 1998 for ca 2 måneder siden hvor forhandleren reklamerer
med 3 måneder 100 % garanti hvad kan man så regne med denne garanti dækker.

Problemet er at el-forruden ikke virker på hele ruden kun nogne få steder og
selvfølgelig ikke i fører siden.

Koblingen har det heller ikke særlig godt.

Har ellers fået lavet nogle ting under denne garanti f.eks var der hul i
lydpotten, her fik jeg sat en ny på og varmen i fører sædet virkede heller
ikke, men er blevet lavet.

Hvad kan man forlange der skal lavet under denne garanti.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.



 
 
Mogens... (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 27-01-07 07:32

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
news:45bab63f$0$5790$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Problemet er at el-forruden ikke virker på hele ruden kun nogne få steder
> og selvfølgelig ikke i fører siden.
> Koblingen har det heller ikke særlig godt.
> Hvad kan man forlange der skal lavet under denne garanti.

Man kan forlange at få udbedret de tekniske fejl. Koblingen vil han
nok diskutere med dig, om den nu virkelig ér defekt. Forruden vil
han forsøge at få dig til at lade din forsikring betale...



Martin Neergaard (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Neergaard


Dato : 27-01-07 09:00

Der er ikke noget der hedder 3 måneders 100% garanti. Det hedder 2 års
reklamationsret, hvor de første 6 måneder er en garati periode og de
resterende 1½ år er reklamation periode. Og uanset hvad der står på din
slutseddel, så kan du aldrig blive stille dårligere end købeloven, og hvis
forhandleren ikke vil accepterede det, så meld dig ind i fdm og få deres
jurister til at kigge på din sag.


Klaus D. Mikkelsen (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-01-07 09:10

Martin Neergaard skriver:
>
> Der er ikke noget der hedder 3 måneders 100% garanti. Det hedder 2 års
> reklamationsret, hvor de første 6 måneder er en garati periode og de
> resterende 1½ år er reklamation periode. Og uanset hvad der står på din
> slutseddel, så kan du aldrig blive stille dårligere end købeloven, og hvis
> forhandleren ikke vil accepterede det, så meld dig ind i fdm og få deres
> jurister til at kigge på din sag.

Ud over det skal man huske på at det er en 9 år gammel bil og at der på
sådan en bil vil være nogle fejl på grund af alder. Disse fejl er ikke
dækket af reklamationsordningen.

Og nej, det første ½ år er ikke en garantiperiode.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jørgen M. Rasmussen (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-01-07 09:33


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Ud over det skal man huske på at det er en 9 år gammel bil og at der på
> sådan en bil vil være nogle fejl på grund af alder. Disse fejl er ikke
> dækket af reklamationsordningen.
>
> Og nej, det første ½ år er ikke en garantiperiode.
>
Nu er der jo lovet 3 md. 100% garanti, og den omfatter både rude og kobling,
så der skal self. reklameres, helst skriftligt. Ellers vil være godt at vide
hvor langt den kobling har kørt før/ efter køb, alm. slitage der ikke var
der ved købet, er heller ikke dækket ifht. købeloven.



Martin Neergaard (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Martin Neergaard


Dato : 27-01-07 11:31

> Og nej, det første ½ år er ikke en garantiperiode.
>
>

Men forhandleren har bevisbyrden de første 6 måneder, køberen har de
resterende 1½ år


Jørgen M. Rasmussen (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-01-07 14:50


"Martin Neergaard" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:45bb29e8$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

>
> Men forhandleren har bevisbyrden de første 6 måneder, køberen har de
> resterende 1½ år
Men det er kun en reklamation. Han har ret til at afvise fejlen med at det
er normal slitage iht. bilens alder, stand etc. . Og så er aben tilbage :(.



Deaster (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 27-01-07 16:12

Martin Neergaard skrev:
>> Og nej, det første ½ år er ikke en garantiperiode.
>>
>>
>
> Men forhandleren har bevisbyrden de første 6 måneder, køberen har de
> resterende 1½ år

Ja.

--
NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
- at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede
og betale 600 kr. er altså ikke særligt vanskeligt -
selv jeg kan finde ud af det.

Niels Bengaard (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 27-01-07 09:21

> Der er ikke noget der hedder 3 måneders 100% garanti. Det hedder 2 års
> reklamationsret, hvor de første 6 måneder er en garati periode og de
> resterende 1½ år er reklamation periode. Og uanset hvad der står på din
> slutseddel, så kan du aldrig blive stille dårligere end købeloven, og hvis
> forhandleren ikke vil accepterede det, så meld dig ind i fdm og få deres
> jurister til at kigge på din sag.

En forhandler kan da godt give 3 måneders 100% garanti, det stiller dig
langt bedre end de 2 års reklamationsret, som man under alle omstændigheder
har.

Mvh Niels




Per Henneberg Kriste~ (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 27-01-07 10:23

Martin Neergaard wrote:

> Der er ikke noget der hedder 3 måneders 100% garanti.

Naturligvis er der det. Det medfører så blot at de defekter der er indenfor
3 måneder skal laves uden spørgsmål.

> Det hedder 2 års
> reklamationsret, hvor de første 6 måneder er en garati periode og de
> resterende 1½ år er reklamation periode.

Og det er jo så noget der kommer efter den givne garanti, startende fra den
dag bilen er købt.

Det er ikke ulovligt at give garanti på noget man sælger :) Men det ved du
nok godt, du blander det bare sammen med alle de formaninger der straks
kommer, når nogen kommer til at sige garanti i stedet for reklamationsret :)

--
Per, Esbjerg



Peter G C (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 27-01-07 16:17

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45bb19fe$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Naturligvis er der det. Det medfører så blot at de defekter der er
> indenfor 3 måneder skal laves uden spørgsmål.

Enig.

/Peter



Klaus D. Mikkelsen (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-01-07 09:10

kimila skriver:
>
> Problemet er at el-forruden ikke virker på hele ruden kun nogne få steder og
> selvfølgelig ikke i fører siden.

Snak med sælger.

> Koblingen har det heller ikke særlig godt.

Er det kommet efter du har købt bilen ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Niels Bengaard (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 27-01-07 09:22

>> Problemet er at el-forruden ikke virker på hele ruden kun nogne få steder
>> og
>> selvfølgelig ikke i fører siden.
>
> Snak med sælger.
>
>> Koblingen har det heller ikke særlig godt.
>
> Er det kommet efter du har købt bilen ?

Er det ikke irrelevant, når forhandleren har givet garanti?
Er der garanti skal det vel ordnes uanset om skaden var på bilen ved købet
eller er opstået efter.

Mvh Niels



Peter G C (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 27-01-07 16:18

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45bb0ba5$0$46859$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

[klip]

> Er det ikke irrelevant, når forhandleren har givet garanti?

Nej. Fejlen skal være stil stede ved levering.

/Peter



Per Henneberg Kriste~ (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 27-01-07 16:30

Peter G C wrote:
> "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:45bb0ba5$0$46859$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
>> Er det ikke irrelevant, når forhandleren har givet garanti?
>
> Nej. Fejlen skal være stil stede ved levering.

What?

Fejlen er da - per definition - til stede ved leveringen, når den optræder
inden for 6 måneder efter købet?!!

--
Per, Esbjerg



Peter G C (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 27-01-07 17:14

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45bb7011$0$84793$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Fejlen er da - per definition - til stede ved leveringen, når den optræder
> inden for 6 måneder efter købet?!!

Nej. Men der er en formodning for det.

/Peter



Kent Nielsen (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 27-01-07 20:16


"Peter G C" <peter@SLETgrauslund.com> skrev i en meddelelse
news:45bb7a48$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45bb7011$0$84793$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
>> Fejlen er da - per definition - til stede ved leveringen, når den
>> optræder inden for 6 måneder efter købet?!!
>
> Nej. Men der er en formodning for det.
>
Hvis der nu for eksempel er lavet en FDM brugtbilstest ved salget hvor den
nu påklagede mangel, er en ting der bliver kontrolleret og der ikke er
fundet fejl under testen, står forhandleren vel godt mht. bevisbyrden?

--
Mvh
Kent Nielsen



Niels Bengaard (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 27-01-07 23:33

>> Er det ikke irrelevant, når forhandleren har givet garanti?
>
> Nej. Fejlen skal være stil stede ved levering.

Det er vel ved reklamationsret du skriver om, ved garanti så dækkes også
fejl opstået i garantiperioden, men som ikke var der ved købet.

Mvh Niels




Peter G C (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 28-01-07 16:58

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45bbd329$0$13978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Er det ikke irrelevant, når forhandleren har givet garanti?
>>
>> Nej. Fejlen skal være stil stede ved levering.
>
> Det er vel ved reklamationsret du skriver om, ved garanti så dækkes også
> fejl opstået i garantiperioden, men som ikke var der ved købet.

Afhænger af hvad garantien går ud på.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Jørgen M. Rasmussen (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 28-01-07 17:47


"Peter G C" <peter@SLETgrauslund.com> skrev i en meddelelse
news:45bcc810$0$141

> Afhænger af hvad garantien går ud på.
>
!00% er 100%, men han vil helt sikkert ikke dække rude frivilligt, den
koster jo en krig.. Og koblingen kan HAN ikke mærke fejle noget ;).



Niels Bengaard (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 28-01-07 18:05

>>>> Er det ikke irrelevant, når forhandleren har givet garanti?
>>>
>>> Nej. Fejlen skal være stil stede ved levering.
>>
>> Det er vel ved reklamationsret du skriver om, ved garanti så dækkes også
>> fejl opstået i garantiperioden, men som ikke var der ved købet.
>
> Afhænger af hvad garantien går ud på.

Hvis det ikke er specificeret er det alt, men jeg ved godt visse forhandlere
kun skriver 3 mdr. 100% på motor, gear og bagtøj.

Mvh Niels




Ukendt (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-01-07 11:48

> Er det ikke irrelevant, når forhandleren har givet garanti?
> Er der garanti skal det vel ordnes uanset om skaden var på bilen ved købet
> eller er opstået efter.

Jeg håber du har ret Niels.

Har talt med forhandleren om nogle ting som skulle laves og de er også
blevet udbedret så jeg tror forhandleren er lidt træt af mig.

Har har sagt at bilen er jo ikke ny og der er en begrænsning for hvad sådan
en 3 måneder 100 % garanti dækker.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.



C. Caspersen (27-01-2007)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 27-01-07 16:57

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
news:45bb75a6$0$8702$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Har har sagt at bilen er jo ikke ny og der er en begrænsning for hvad
> sådan en 3 måneder 100 % garanti dækker.

Så skal han ikke give garanti. Medmindre der står, hvad han ikke vil dække i
kontrakten, så skal han udbedre alle fejl.

/Caspersen



Henning (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 28-01-07 17:53

On Sat, 27 Jan 2007 11:47:36 +0100, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>> Er det ikke irrelevant, når forhandleren har givet garanti?
>> Er der garanti skal det vel ordnes uanset om skaden var på bilen ved købet
>> eller er opstået efter.
>
>Jeg håber du har ret Niels.
>
>Har talt med forhandleren om nogle ting som skulle laves og de er også
>blevet udbedret så jeg tror forhandleren er lidt træt af mig.
>
>Har har sagt at bilen er jo ikke ny og der er en begrænsning for hvad sådan
>en 3 måneder 100 % garanti dækker.
Begrænsning? Står de nogne steder, blev du oplyst om disse
"begrænsninger" da du købte bilen? Hvis ikke, er der jo ikke tale om
"100% garanti".


Ukendt (27-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-01-07 11:43

>> Problemet er at el-forruden ikke virker på hele ruden kun nogne få steder
>> og
>> selvfølgelig ikke i fører siden.

El-forruden er sådan set først blevet ordenligt afprøvet nu når frosten har
været her, så den har ikke virket ordenligt fra starten.

>> Koblingen har det heller ikke særlig godt.

Man kan mærke en rusken i koblingen (et eller andet hjul der drejer rundt)
når man skal skifte gear.


Det er en brugt bil købt i november sidste år.

Bilen er meget velholdt.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.



C. Caspersen (27-01-2007)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 27-01-07 11:48

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
news:45bab63f$0$5790$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvad kan man forlange der skal lavet under denne garanti.

For at lave et sammenkog:

Hvis du har 3 mdr´s 100% garanti, skal du have ny kobling, såfremt den
virkelig er defekt, samt have lavet forruden.

Det hele uden beregning. Det er det ordet "garanti" betyder!

/Caspersen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste