Nye hoved polsko = blinkende lys :o(
Fra : Autocadster

Dato : 26-01-07 12:13

Har lige i dag været ude og få skiftet de originale polsko, altså dem
der trækker hovedkabel m.m. til bilen... men nu "blinker" lys i
instrumentbord + lygter når man spiller bare en smule højt, det her det
aldrig gjort før, hvad kan det skyldes ?

Autocadster / 2620

Fra : Brian

Dato : 26-01-07 12:29

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> + lygter når man spiller bare en smule højt, det her det aldrig gjort før,

Det siger vel sig selv (?) De er monteret forkert eller har dårlig
forbindelse, det giver større modstand og dermed større spændingsfald ved
højt strømtræk (når bassen pumper)

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-01-07 12:30

> [...]
> + lygter når man spiller bare en smule højt, det her det aldrig gjort før,

Kan starteren køre?

Det lyder som om de ikke er spændt ordentligt fast på polerne!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-01-07 12:40

> [...]
> + lygter når man spiller bare en smule højt, det her det aldrig gjort før,

Dårlig forbindelse?`Fruens bil gjorde det samme igår, alle alarmlamper, og
instrumenter gik grassat og bilen ville naturligvis ikke starte. Det var så
slemt at speedo- og omdr. tæller endte på den forkerte side af nålen. En ny
kabelsko på - polen og dyret opførte sig som det skulle igen:

Stef

Fra : Leonard

Dato : 26-01-07 12:34

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> [...]
>instrumentbord + lygter når man spiller bare en smule højt, det her det
>aldrig gjort før, hvad kan det skyldes ?

Du har for lidt energi til rådighed og nu har du fået kabler på, der
tillader dit lydanlæg at suge al den energi der er til rådighed.
3 mulige løsninger:
1. lad være med at spille højt
2. sæt tyndere ledninger i til anlæg, så det ikke kan spille højt
3. større kapacitet på akkumolator og generator - altså smide flere
penge efter dit projekt ...

--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-01-07 19:29

Autocadster skriver:

> Har lige i dag været ude og få skiftet de originale polsko, altså dem
> der trækker hovedkabel m.m. til bilen...

Hvorfor ?

> men nu "blinker" lys i
> instrumentbord + lygter når man spiller bare en smule højt, det her det
> aldrig gjort før, hvad kan det skyldes ?

Dårlig forbindelse, eller fladt batteri.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-01-07 14:18

> [...]
> + lygter når man spiller bare en smule højt, det her det aldrig gjort før,

Du skal have fat i en lyt.
Så vidt jeg husker er der er en tommelfinger regel der siger
1farad/1000watt.
Køb du bare en på 1farad så går du ikke helt galt i byen.

Den skal sidde så tæt på din forstærker som muligt og helst ikke over 30cm
ledninger til forstærkeren.
Enhver autohifi biks har sådan noget på lager.

/Dennis

Fra : Autocadster

Dato : 27-01-07 09:33

Efter mange tanker skrev Dennis Pedersen:
> [...]

> Så vidt jeg husker er der er en tommelfinger regel der siger 1farad/1000watt.
> Køb du bare en på 1farad så går du ikke helt galt i byen.

Har en 2farad sidene og har aldrig haft problemo med "blinkende" lys og
lygter før...

> Den skal sidde så tæt på din forstærker som muligt og helst ikke over 30cm
> ledninger til forstærkeren.

Der er ca. 20cm

Autocadster / 2620