Ny brugt bil - Luksusproblem
Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-01-07 19:35

Okay, sagen er den, at Mustangen trænger til en afløser, og i den
forbindelse vil jeg godt prøve noget helt andet. Så jeg kigger efter
en nyere sjov bil, gerne en tysker eller en anden europæer med flot
design, alt i udstyr og masser af hestekræfter.

Hjemmestyret har godkendt et budget på omkring 150.000 til 200.000 kr.
til projektet, men problemet er, at der er enormt meget at vælge
imellem i den prisklasse. Jeg har god tid til at kigge mig omkring,
jeg skal lige have tilbagebetalt nogle penge til skattefar, men det er
overstået til sommer.

Krav:
- Ikke en SUV
- 2 eller 4 dørs er ligegyldigt
- SKAL have et rimeligt bagsæde (plads til passagerer og barnesæde)
- Nyere end år 2002
- Højst 60.000 km på tælleren

Her er nogle eksempler på, hvad jeg har fundet indtil videre
2002 Mercedes S500 - 60.000 km - 180.000 kr.
2002 AMG S55 - 131.000 km - 165.000 kr (okay, mange km!)
2004 AMG CLK55 Coupe - 99.000 km - 193.000 kr (okay, også mange km)
2004 Mercedes E500 - 45.000 km - 187.000 kr.
2002 Mercedes CL500 - 60.000 km - 205.000 kr. (min favorit!)
2003 AMG C32 - 55.000 km - 160.000 kr.
2003 BMW M3 - 52000 km - 198.000 kr.
2002 BMW M3 Cabrio - 60.000 km - 182.000 kr.
2001 BMW M5 - 35.000 km - 220.000 kr.
2002 BMW 745Li - 65000 km - 193.000 kr.
2003 Jaguar XK8 Convertible - 55.000 km - 192.000 kr. (tvivlsom
bagsædeplads)
2003 Jaguar S-Type V8 - 45.000 km - 154.000 kr.
2003 Jaguar S-Type R V8 - 62.000 km - 165.000 kr.

Og der skal vel også et par amerikanere med:
2006 Dodge Charger Hemi R/T - 10.000 km - 170.000 kr.
2005 Dodge Magnum Hemi R/T - 60.000 km - 160.000 kr.
2006 Dodge Magnum Hemi SRT-8 - 6000 km - 181.000 kr.
2005 Cadillac CTS-V - 5000 km - 187.000 kr.
2006 Pontiac GTO - 2000 km - 170.000 kr.

De to sidstnævnte er udstyret med 400 HK Corvette V8.

Beløbene er udregnet med en dollarkurs på 5.5, ligger pt. lidt højere
(5.7).

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-01-07 19:39

Lars Ehlers wrote:
> Beløbene er udregnet med en dollarkurs på 5.5, ligger pt. lidt højere
> (5.7).

Dumme dig!

Jeg vil også bo i LA.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-01-07 21:06

On Thu, 25 Jan 2007 19:38:42 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Dumme dig!
>
>Jeg vil også bo i LA.

Okay, jeg bor lidt længere nordpå. Men så skal vi til gengæld slås med
andre ting som f.eks. alt for meget solskin, biler der ikke ruster,
billig benzin og den slags

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-01-07 05:47

Lars Ehlers wrote:

> Okay, jeg bor lidt længere nordpå. Men så skal vi til gengæld slås med
> andre ting som f.eks. alt for meget solskin, biler der ikke ruster,
> billig benzin og den slags

GRRRR

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-01-07 09:49

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Okay, jeg bor lidt længere nordpå. Men så skal vi til gengæld slås med
> andre ting som f.eks. alt for meget solskin, biler der ikke ruster,
> billig benzin og den slags

Jam?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-07 19:57

> [...]
> - Ikke en SUV
> - 2 eller 4 dørs er ligegyldigt
> - SKAL have et rimeligt bagsæde (plads til passagerer og barnesæde)

Hvorfor er der ikke nogen Porsche eller 2+2 Ferrari på listen ??

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-01-07 20:17

On Thu, 25 Jan 2007 18:56:51 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

>Hvorfor er der ikke nogen Porsche eller 2+2 Ferrari på listen ??

Hmm, var måske en mulighed, selvom der næppe er meget plads på
bagsædet. Men hvis jeg kun monterer en stol til knægten og ikke
prioriterer passagerer højt, så er der da muligheder.

2001 Porsche 911 Carrera 2 Cabrio - 102.000 km - 220.000 kr.
http://sfbay.craigslist.org/nby/car/268086290.html

1999 Porsche Carrera Coupe - 90.000 km - 165000 kr.
http://sfbay.craigslist.org/eby/car/267732185.html

2000 Porsche 911 Carrerra Cabrio - 100.000 km - 208.000 kr.
http://sfbay.craigslist.org/pen/car/267680601.html

1986 Porsche 911 Turbo - 85000 km - 188.000 kr.
http://sfbay.craigslist.org/nby/car/267514790.html

Men en Ferrari er en hel del dyrere og vil nok kræve lange
forhandlinger med hjemmestyret:

1989 Ferrari Testarossa - ?? km - 380.000 kr
http://sfbay.craigslist.org/pen/car/266593343.html

1994 Ferrari 348 Spyder - 13000 km - 380.000 kr.
http://sfbay.craigslist.org/pen/car/265028972.html

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-07 20:26

> [...]
> http://sfbay.craigslist.org/pen/car/267680601.html
>
> 1986 Porsche 911 Turbo - 85000 km - 188.000 kr.

Så ny som mulig og så med ALT udstyret. Hvor er navi'en?
Det der eftermonterede grej - forget it !

> [...]
>
> 1989 Ferrari Testarossa - ?? km - 380.000 kr
> http://sfbay.craigslist.org/pen/car/266593343.html
>
> 1994 Ferrari 348 Spyder - 13000 km - 380.000 kr.

OK - jeg havde nu tænkt mere i F456-banerne...

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-07 22:34

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så ny som mulig og så med ALT udstyret. Hvor er navi'en?
> Det der eftermonterede grej - forget it !

Ham her har den rigtige model til nogle okay priser - 911 turbo:
http://home.mobile.de/Bentley-Downers

--
/Mogens
http://klipps.no/tidenes_latterkrampe/

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-01-07 23:19

On Thu, 25 Jan 2007 21:33:44 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

>"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

>Ham her har den rigtige model til nogle okay priser - 911 turbo:
>http://home.mobile.de/Bentley-Downers

Tak for linket, jeg fandt den amerikanske udgave
http://www.luxurymotors.com De har et stort udvalg til gode priser,
også selvom man måske ender med at skulle rejse efter bilen.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-07 23:58

> Tak for linket

Your welcome...

> jeg fandt den amerikanske udgave www.luxurymotors.com

Jow jow...

> De har et stort udvalg til gode priser

Jeg kan godt se problemet i, at det er svært for jer at afprøve
bilens fartpotentiale...

>også selvom man måske ender med at skulle rejse efter bilen.

Gør vi jo så gerne "hér ovre"

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-01-07 00:39

On Thu, 25 Jan 2007 22:57:32 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

>Jeg kan godt se problemet i, at det er svært for jer at afprøve
>bilens fartpotentiale...

Jo, det kan det være, specielt i de meget befolkede områder. Men der
er mange steder (f.eks. mellem San Francisco og L.A.) hvor man sagtens
kan teste fartpotentialet. Det eneste man behøver er en pålidelig
radardetektor... Som regel kan man se meget langt frem, og der er ofte
meget langt mellem frakørslerne (hvor politiet kan gemme sig).

>Gør vi jo så gerne "hér ovre"

De fleste af de biler, som jeg kiggede på hos Luxury Motors befinder
sig i Chicago, tæt på O'Hare lufthavnen. En enkeltbillet koster ikke
alverden, men der er trods alt knap 3500 km at køre hjem. Men det
kunne man jo så lave en tur ud af på Route 66 f.eks. og bruge et par
dage eller tre på det. Min GPS påstår, at turen tager 35 timer.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Lars Holst

Dato : 25-01-07 20:18

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> said in news:T37uh.30382
$E02.12372@newsb.telia.net:

> "Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er der ikke nogen Porsche eller 2+2 Ferrari på listen ??

Ja. Det var også det første der slog mig.
Og hvor er Maserati Quatroporte?

--
Lars Holst

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-01-07 20:24

On 25 Jan 2007 19:17:40 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Og hvor er Maserati Quatroporte?

Dem er der ikke så mange af her i USA, men jeg fandt da et par
stykker:

2002 Maserati M128 GT Cambiocorsa Coupe - 48000 km - 275.000 kr.
http://sfbay.craigslist.org/eby/car/266165025.html

2002 Maserati M138 Cabiocorsa Spyder - 22000 km - 342.000 kr.
http://sfbay.craigslist.org/eby/car/266160992.html

Noget over mit oprindelige budget, men afgjort værd at tage med i
overvejelserne, specielt coupeudgaven.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Thostrup

Dato : 25-01-07 20:14

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> 2006 Dodge Magnum Hemi SRT-8 - 6000 km - 181.000 kr.
> 2005 Cadillac CTS-V - 5000 km - 187.000 kr.
> 2006 Pontiac GTO - 2000 km - 170.000 kr.

Kan anbefale Jaguar S-type R, designet syntes jeg om, lidt afdæmpet, men
power i overflod. Undervognen sørger for der er en form for komfort, men den
er glad for hurtige kurver.
Den er næsten så hård som M5'eren, og bremserne bider nok bedre i S-type R.
Dernæst er E39 M5 gammel at se på når man kommer ind bagved rattet :s
Automat kassen skifter som en drøm, og på første vinterferie i år, brugte vi
10.8 liter på vej hjem med en gennemsnitsfart på 143 km/t (begge tal fra
kørecomputeren), og jeg glæder mig til nummer to om snart.

C32 derimod sætter en dyd i at tømme tanken så hurtigt som muligt :s men
sparker røv når den kører.

M3 E46 holder, men er lidt mere over i at man skal være lidt Brian, eller i
hvert tilfælde ikke skal pendle bytrafik dagligt, at købe den i klud er lidt
en halv fornøjelse syntes jeg - eneste den vinder er lyd, ikke
køreegenskaber, og bagagerumspladsen.

Var selv ved at købe CLK500 Coupe inden vores S-type, men jeg syntes der var
et par småproblemer med den i funktionalitet, blandt andet at man dårligt
kunne nå selerne når man skulle have dem på, og knapperne på rattet er gemt
bagved noget tyndt gummi som føltes sart, og bakspejlet sidder helt oppe i
ansigtet på dig som i en gammel Opel Calibra.

GTO'en har fordele, power og manuelt gearskifte og den indbyder til sorte
streger efter dig, bagagerummet er dog frygteligt lille, da tanken ligger
oppe bagved bagsædet, og samlekvaliteten hænger lidt i bremsen på samme måde
som CTS'en. GTO'en har heller ikke EPS, kun antispin som ekstra udstyr mener
jeg det er.

Det var lige mine korte input om et par stykker af dem.

Mvh Thostrup

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-01-07 20:35

On Thu, 25 Jan 2007 20:13:44 +0100, "Thostrup" <no@way.com> wrote:

>Kan anbefale Jaguar S-type R, designet syntes jeg om, lidt afdæmpet, men
>power i overflod. Undervognen sørger for der er en form for komfort, men den
>er glad for hurtige kurver.

Umiddelbart en stærk konkurrent. Jeg kan godt lide designet, lidt af
en ulv i fåreklæder.

> [...]
>10.8 liter på vej hjem med en gennemsnitsfart på 143 km/t (begge tal fra
>kørecomputeren), og jeg glæder mig til nummer to om snart.

Og med den nye M5 på gaden, så ser den endnu ældre ud.

>C32 derimod sætter en dyd i at tømme tanken så hurtigt som muligt :s men
>sparker røv når den kører.

Jeg er ikke bekymret over prisen på benzin

> [...]
>hvert tilfælde ikke skal pendle bytrafik dagligt, at købe den i klud er lidt
>en halv fornøjelse syntes jeg - eneste den vinder er lyd, ikke

Okay, det kan jeg godt se. Desuden er der så mange nyere BMW 3 serie
biler på gaden, at den drukner i mængden.

> [...]
>bagved noget tyndt gummi som føltes sart, og bakspejlet sidder helt oppe i
>ansigtet på dig som i en gammel Opel Calibra.

Men den kører som en drøm! En af mine kolleger lod mig trykke hans
CL500 af på motervejene omkring L.A., det er en oplevelse, som jeg
sent glemmer.

> [...]
>som CTS'en. GTO'en har heller ikke EPS, kun antispin som ekstra udstyr mener

Den har MANGE kræfter og vejer ikke specielt meget. Men ifølge diverse
tests, så har den problemer med at stå fast, når de mange kræfter
slippes løs. Desuden er den ret ny på markedet og kan forventes at
tabe i værdi ret hurtigt (sammenlignet med f.eks. Jaguar og Mercedes).

>Det var lige mine korte input om et par stykker af dem.

Super! Takker mange gange.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Bruno

Dato : 25-01-07 20:21

Lars Ehlers wrote:
> [...]
> - Ikke en SUV
> - 2 eller 4 dørs er ligegyldigt
> - SKAL have et rimeligt bagsæde (plads til passagerer og barnesæde)

Hvad med Impreza, RX-8, Evo eller måske en NSX?

Mvh
Bruno

Fra : Bruno

Dato : 25-01-07 20:22

Bruno wrote:

> Hvad med Impreza, RX-8, Evo eller måske en NSX?

Ups - glem NSX'en.

Mvh
Bruno

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-07 20:38

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Ups - glem NSX'en.

Hvorfor det?

De andre kan han da tilsvarende glemme - de kan absolut ingenting
ift. de andre nævnte. Det finder man nemt du af, hvis man en hel dag
har stået og iagttaget dem på en motorbane ift. eksempelvis en Por-
sche 911 olika årgang

Hold da helt kæft hvor kører Porschen røven ud af bukserne på
Subaru og EVO'erne !

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 20:47

> [...]
> sche 911 olika årgang
>
> Hold da helt kæft hvor kører Porschen røven ud af bukserne på

Enig, det er ikke uden grund at Porsche er så populær. Jeg ser ikke nogen
vej uden om en 911'er hvis det skal være sjovt, europæisk og "noget andet".
Desuden banker 911 næsten alt andet.

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-07 20:50

> Enig, det er ikke uden grund at Porsche er så populær. Jeg ser ikke nogen
> vej uden om en 911'er hvis det skal være sjovt, europæisk og "noget
> andet". Desuden banker 911 næsten alt andet.

Han kan blot køre sig en tur i en 911 !
Jeg testede en '01 911 turbo for noget tid siden - nice

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-01-07 20:59

On Thu, 25 Jan 2007 20:22:03 +0100, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Ups - glem NSX'en.

Jeg er ikke så meget til GTI type biler, har prøvet både Impreza SRX
STI og Evoen, det er absolut sjove biler med masser af power, men de
bliver lidt trættende i længden. Jeg kører fra tid til anden lange
ture (f.eks. San Francisco til L.A. (650 km) eller San Francisco til
Las Vegas (900 km)), så komfort spiller en stor rolle. Og hellere en
V8 end en pumpet 4 cylinder, jeg elsker det lange seje træk fra lave
omdrejninger.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 21:04

> [...]
> Las Vegas (900 km)), så komfort spiller en stor rolle. Og hellere en
> V8 end en pumpet 4 cylinder, jeg elsker det lange seje træk fra lave

Ja, jeg elsker også lyden af en hårdtpumpet yaris 1.0 v4 med over 100 Km/t.
En suveræn køreoplevelse

--
Tom

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-01-07 21:10

On Thu, 25 Jan 2007 21:03:43 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Ja, jeg elsker også lyden af en hårdtpumpet yaris 1.0 v4 med over 100 Km/t.
>En suveræn køreoplevelse

Jeps, jeg husker tydeligt min egen Mazda 323F 1.8 GT, sjov bil at køre
ræs i, men med 200 km/t i Tyskland, så var det umuligt at føre en
normal samtale

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-01-07 22:05

Lars Ehlers skriver:

> 2003 Jaguar XK8 Convertible - 55.000 km - 192.000 kr. (tvivlsom
> bagsædeplads)
> 2003 Jaguar S-Type V8 - 45.000 km - 154.000 kr.
> 2003 Jaguar S-Type R V8 - 62.000 km - 165.000 kr.

Af de nævnte ville jeg seriøst overveje en af de 3 ovenstående.

For øvrigt, barnesæde og 2 dørs, det bliver man træt af.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-01-07 22:17

On Thu, 25 Jan 2007 22:05:05 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>For øvrigt, barnesæde og 2 dørs, det bliver man træt af.

Konen har en 4 dørs, så det går nok Den skal også skiftes ud i
løbet af året, men det er en hel anden historie.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 23:06

nemt valg.. jeg ville KLART tage:

2002 BMW M3 Cabrio - 60.000 km - 182.000 kr.

Uden tvivl, den er da så lækker

Mvh
Morten

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-07 23:19

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> nemt valg.. jeg ville KLART tage:
> 2002 BMW M3 Cabrio - 60.000 km - 182.000 kr.
> Uden tvivl, den er da så lækker

Ja, hvis det havde været en Alpina...

Fra : Vilas

Dato : 26-01-07 12:08

On Thu, 25 Jan 2007 22:18:57 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

>"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, hvis det havde været en Alpina...

Nej tak, kun the real deal = M3 ab fabrik.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-07 13:59

On Jan 25, 7:35 pm, Lars Ehlers <ehlersNOS...@hotmail.com> wrote:
Jeg ved godt du ikke ville have en SUV, men var det mig så endte det
nok med en Mercedes eller denne lige midt i dit budget til ca. 175.000
kr:
VW Touareg 4.2 V8 Automatik, Off-road vehicle / pickup truck
http://tinyurl.com/256nln

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk