Lidt OT: Drifting i luften med 500 tons :-~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-01-07 09:22

Lidt OT: Drifting i luften med 500 tons i Keflavik Airport

Sidevindskomponent på ca. 90 km/t, den reele vindhastighed kan være
meget større.
Bemærk hvordan han driver næsten sidelæns inden han retter op.
Det er hjulene som laver den sidste opretning !!!

http://www.mbl.is/mblvideo/157.wmv

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-01-07 09:57

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> Bemærk hvordan han driver næsten sidelæns inden han retter op.
> Det er hjulene som laver den sidste opretning !!!

Er der Koyo eller SKF lejer i de nav? Bare så jeg ved hvad jeg skal købe
næste gang

--
vh
Torben

Fra : BJ

Dato : 25-01-07 10:09

KLIP

> Er der Koyo eller SKF lejer i de nav? Bare så jeg ved hvad jeg skal købe
> næste gang

Flyet driver ikke, det sideglider.

Det gør alle fly, når der landes i sidevind.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 25-01-07 10:00

KLIP

>Bemærk hvordan han driver næsten sidelæns inden han retter op.
>Det er hjulene som laver den sidste opretning !!!

På så store og tunge fly, kan landingsstellet drejes.

Sideroret bruges til korrektion ved landingen og kunne landingsstellet ikke
drejes, ville det ganske enkelt blive revet af.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-01-07 10:20

On Jan 25, 10:09 am, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> "Torben Scheel" <torben_sch...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:45b870c9$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP

> Det gør alle fly, når der landes i sidevind.

Ja, bare ikke ret tit det er så meget.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-01-07 10:24

On Jan 25, 10:00 am, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1169713332.332747.76590@q2g2000cwa.googlegroups.com...
>
> KLIP

> På så store og tunge fly, kan landingsstellet drejes.

Det er rigtigt, det kunne man på fx. en B52, op til 22 grader, om man
kan på dette fly ved jeg ikke.

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 25-01-07 10:42

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
[...]

Det er så i øvrigt den nye Airbus A380 under afprøvning i Keflavik......

/J

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-01-07 12:53

"Lidt OT" er vist en underdrivelse...

Det minder mig om vores landing i Birmingham forrige fredag. Min makker og
mig skulle på messe derovre og flytrafikken var lidt noget rod p.g.a.
blæsten. Landingen i Birmingham blev sådan en man ikke ønsker at skulle
opleve igen. Vi følte nærmest at vi landede sidelæns og det mærkede som om
flyet blev rettet op ved at piloten gav gas med den ene motor. Det føltes
ret vildt og min lidt mere flyvevandte makker var også noget rystet.
Messen var i øvrigt om biler og voila blev det næsten on-topic...

--

Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 17:59

"Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ret vildt og min lidt mere flyvevandte makker var også noget rystet.
> Messen var i øvrigt om biler og voila blev det næsten on-topic...

hehe, sidste fredag landede jeg også i Heathrow. føj for pokker en tur under
indflyvningen.....troede min sidste time var kommet

..-
Tom