/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lidt OT: Drifting i luften med 500 tons :-~
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-01-07 09:22

Lidt OT: Drifting i luften med 500 tons i Keflavik Airport

Sidevindskomponent på ca. 90 km/t, den reele vindhastighed kan være
meget større.
Bemærk hvordan han driver næsten sidelæns inden han retter op.
Det er hjulene som laver den sidste opretning !!!

http://www.mbl.is/mblvideo/157.wmv

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


 
 
Torben Scheel (25-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-01-07 09:57

Christian B. Andresen wrote:
> Lidt OT: Drifting i luften med 500 tons i Keflavik Airport
>
> Sidevindskomponent på ca. 90 km/t, den reele vindhastighed kan være
> meget større.
> Bemærk hvordan han driver næsten sidelæns inden han retter op.
> Det er hjulene som laver den sidste opretning !!!
>
> http://www.mbl.is/mblvideo/157.wmv
>
Er der Koyo eller SKF lejer i de nav? Bare så jeg ved hvad jeg skal købe
næste gang

--
vh
Torben

BJ (25-01-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-01-07 10:09


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45b870c9$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Er der Koyo eller SKF lejer i de nav? Bare så jeg ved hvad jeg skal købe
> næste gang

Flyet driver ikke, det sideglider.

Det gør alle fly, når der landes i sidevind.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (25-01-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-01-07 10:00


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1169713332.332747.76590@q2g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP

>Bemærk hvordan han driver næsten sidelæns inden han retter op.
>Det er hjulene som laver den sidste opretning !!!



På så store og tunge fly, kan landingsstellet drejes.

Sideroret bruges til korrektion ved landingen og kunne landingsstellet ikke
drejes, ville det ganske enkelt blive revet af.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~




Christian B. Andrese~ (25-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-01-07 10:20



On Jan 25, 10:09 am, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> "Torben Scheel" <torben_sch...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:45b870c9$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
> > Er der Koyo eller SKF lejer i de nav? Bare så jeg ved hvad jeg skal købe
> > næste gang Flyet driver ikke, det sideglider.
>
> Det gør alle fly, når der landes i sidevind.

Ja, bare ikke ret tit det er så meget.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Christian B. Andrese~ (25-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-01-07 10:24



On Jan 25, 10:00 am, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1169713332.332747.76590@q2g2000cwa.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> >Bemærk hvordan han driver næsten sidelæns inden han retter op.
> >Det er hjulene som laver den sidste opretning !!!

> På så store og tunge fly, kan landingsstellet drejes.

Det er rigtigt, det kunne man på fx. en B52, op til 22 grader, om man
kan på dette fly ved jeg ikke.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Jesper Thomsen (25-01-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Thomsen


Dato : 25-01-07 10:42


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
news:1169713332.332747.76590@q2g2000cwa.googlegroups.com...
Lidt OT: Drifting i luften med 500 tons i Keflavik Airport

Sidevindskomponent på ca. 90 km/t, den reele vindhastighed kan være
meget større.
Bemærk hvordan han driver næsten sidelæns inden han retter op.
Det er hjulene som laver den sidste opretning !!!

http://www.mbl.is/mblvideo/157.wmv

>

Det er så i øvrigt den nye Airbus A380 under afprøvning i Keflavik......

/J


Thomas Landberg (25-01-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 25-01-07 12:53

>>Lidt OT: Drifting i luften med 500 tons i Keflavik Airport
>>
>>Sidevindskomponent på ca. 90 km/t, den reele vindhastighed kan være
>>meget større.
>>Bemærk hvordan han driver næsten sidelæns inden han retter op.
>>Det er hjulene som laver den sidste opretning !!!
>>
>>http://www.mbl.is/mblvideo/157.wmv
>>


"Lidt OT" er vist en underdrivelse...

Det minder mig om vores landing i Birmingham forrige fredag. Min makker og
mig skulle på messe derovre og flytrafikken var lidt noget rod p.g.a.
blæsten. Landingen i Birmingham blev sådan en man ikke ønsker at skulle
opleve igen. Vi følte nærmest at vi landede sidelæns og det mærkede som om
flyet blev rettet op ved at piloten gav gas med den ene motor. Det føltes
ret vildt og min lidt mere flyvevandte makker var også noget rystet.
Messen var i øvrigt om biler og voila blev det næsten on-topic...

--


Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
motorolie.



Ukendt (25-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-07 17:59


"Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:45b89a36$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
>>>Lidt OT: Drifting i luften med 500 tons i Keflavik Airport
>>>
>>>Sidevindskomponent på ca. 90 km/t, den reele vindhastighed kan være
>>>meget større.
>>>Bemærk hvordan han driver næsten sidelæns inden han retter op.
>>>Det er hjulene som laver den sidste opretning !!!
>>>
>>>http://www.mbl.is/mblvideo/157.wmv
>>>
>
>
> "Lidt OT" er vist en underdrivelse...
>
> Det minder mig om vores landing i Birmingham forrige fredag. Min makker og
> mig skulle på messe derovre og flytrafikken var lidt noget rod p.g.a.
> blæsten. Landingen i Birmingham blev sådan en man ikke ønsker at skulle
> opleve igen. Vi følte nærmest at vi landede sidelæns og det mærkede som om
> flyet blev rettet op ved at piloten gav gas med den ene motor. Det føltes
> ret vildt og min lidt mere flyvevandte makker var også noget rystet.
> Messen var i øvrigt om biler og voila blev det næsten on-topic...

hehe, sidste fredag landede jeg også i Heathrow. føj for pokker en tur under
indflyvningen.....troede min sidste time var kommet

..-
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408867
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste