Hvad betyder "konturbelysning"?
Fra : Jørgen Foged

Dato : 24-01-07 17:58

Hvad betyder Konturbelysning på en Mercedes C-klasse?
Det er ikke forsinket slukning at kørelys/tågelys (Follow-Home funktion).

--
Jørgen

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 24-01-07 18:13

Hej Jørgen
Tror nok Kontur kan forklares sådan?
Området omkring en genstand/person e.lign.
(f.eks. Jeg så konturen af en flot dame)
Så i Mercedes tilfældet , må det vel være belysningen på den pågældende
tings område?

Kim

Fra : Jørgen Foged

Dato : 24-01-07 18:34

Kim Bonnesen wrote:
> [...]
> Området omkring en genstand/person e.lign.
> (f.eks. Jeg så konturen af en flot dame)
> Så i Mercedes tilfældet , må det vel være belysningen på den

Hejsa
Men der er ikke noget synligt resultat af konturbelysningen når den er
tilsluttet. Heller ikke om aftenen. Hverken indvendigt eller udvendigt.

--
Jørgen

Fra : alexbo

Dato : 24-01-07 19:24

"Jørgen Foged" skrev

> Hvad betyder Konturbelysning på en Mercedes C-klasse?

Måske det der på dansk hedder udstigningslys,
lys i bunden af dørene der lyser ned på den hundelort du har parkeret ved
siden af.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen Foged

Dato : 24-01-07 22:25

alexbo wrote:
> Måske det der på dansk hedder udstigningslys,
> lys i bunden af dørene der lyser ned på den hundelort du har parkeret
> ved siden af.

Sådan noget parkerer jeg ikke ved siden af
Men nu har jeg fundet ud af det. Der er nemlig 2 funktioner som ligner
hinanden:
"Konturbelysning" og "Forsinket slukning af forlys".

Konturbelysning er faktisk Follow-Home lys (tågelyset). Når man går hen til
bilen, tænder man det vha. fjernbetjeningen og det forbliver tændt i ca. 25
sek. eller indtil man starter motoren. Når man forlader bilen slukker det
ca. 25 sekunder efter man har låst bilen med fjernbetjeningen.

Forsinket slukning af forlys betyder bare, at tågelygterne tænder når man
stiger ud af bilen. De slukker efter ca. 25 sekunder. Men de tænder ikke når
kommer hen til bilen. De fungerer altså kun når man forlader bilen.

Jeg kan ikke helt se grunden til at lave 2 så ens valgmuligheder. Begge
aktiveres via knapper på rattet i bilens menu.

--
Jørgen

Fra : Esben Tærsker

Dato : 25-01-07 00:02

Jørgen Foged wrote:

> [...]
>
> Jeg kan ikke helt se grunden til at lave 2 så ens valgmuligheder. Begge
> aktiveres via knapper på rattet i bilens menu.

Det ser godt ud på listen over udstyr, og når det hele alligevel er
computer-styret er det jo bare at lægge 5 linier mere ind i et stykke
software.

....i hvert fald mit gæt...
/Esben