|
| Videopolitiet 2007 - I Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 23-01-07 20:41 |
|
Videopolitiet starter op igen hver mandag på TV-syd.
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=335991&r=1
Politiet mener at det er gået godt med klippekortsystemet - der er længere
mellem de overtrædelser der giver klip end før klippet blev indført.
En rød Toyota(?) bliver forfulgt, han havde travlt med at komme på arbejde -
det betalte sig ikke denne gang. Der gik lidt tid fra indførsel af blå
lygter før den røde bil finder ud af hvad der kører bagved ... 3 klip +
frakendelse af kørekortet ...
Der skal 3 blink til ved skift af vejbane på motorvejen ... mindst!
Tåbelygter - det præciseres at tågelys kun må bruges i tåget og usigtbart
vejr og kraftigt nedbør .... pris 500,- kr.
Blinkeriet fra motorvejene har bredt sig til andre veje - det er ok hvis det
kan opfattes rigtigt.
En motorcykel overhaler den civile politibil (der kører omkring 100 km/t)
med høj fart - og på baghjulet. Det er en spændende jagt set fra
politibilen, hvad siger I til 175 km/t på midterlinjen med en bil på begge
sider af dig - den ene selvfølgelig en modkørende.
Jeg må konstatere at det er ret hurtigt den hurtigtkørende MC´ist har lært
MC´en at kende. Thi angiveligt var det bare en potentiel kunde der var ude
at køre på en prøvetur.
Bob bob, siger jeg bare :)
--
Per, Esbjerg
| |
Martin Johansen [600~ (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 23-01-07 20:48 |
|
In article <45b664d8$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:
> Der skal 3 blink til ved skift af vejbane på motorvejen ... mindst!
Jep.. jeg "hader" dem der lige kommer med at halvt blink.. NÅR de
allerede har skiftet vognbane....
Folk blinker ikke når de skal til at skifte vognbane.. de blinker når de
er ved det (altså har besluttet sig for at trække ud og ikke når de har
overvejet at gøre det) eller også når handlingen er 80% gennemført..
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Mogens... (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 23-01-07 21:05 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-8BF469.20474423012007@sunsite.dk...
> Jep.. jeg "hader" dem der lige kommer med at halvt blink.. NÅR de
> allerede har skiftet vognbane....
Jow jow...
> Folk blinker ikke når de skal til at skifte vognbane.. de blinker når de
> er ved det (altså har besluttet sig for at trække ud og ikke når de har
> overvejet at gøre det) eller også når handlingen er 80% gennemført..
Idag mødte jeg et fjols af største kaliber. Situationen var en motorvejs-
sammenfletning med stiplede linier, hvor jeg skulle flette ind. Samtidigt
er tilkørselsrampens forlængelse afkørsel for motorvejen mod Køge.
Altså mange biler der kører ind på en motorvej, samme sted hvor lige
så mange skal "væk fra" samme motorvejen.
Da jeg passerer stedet hver dag, kender jeg kampen - dem der kører ind
vil foran dem, der vil ud. Derfor blinker jeg med det samme, jeg i
princippet
rammer tilkørsels rampen. Da den er meget lang, kan ALLE se MIN
hensigt, hvor jeg i spejlet har sværre ved at se deres, idet de naturligvis
kommer bagfra.
Nuvel, jeg kommer frem til punktet, hvor vognbanen skal skiftes, og da
jeg er opmærksom på trafikken fra venstre (hvor de fleste jo skal skifte
til min nuværende vognbane), holder jeg "vejret" en anelse, idet en sølv-
farvet Mondeo St. car dukker op i spejlet. Der er også eem foran mig,
hvorfor jeg ikke vil ødelægge sikkerhedsafstanden.
På INTET tidspunkt er han forbi min bagerste kofanger med snuden af bilen.
Og efter at vi således har kørt "parløb" cirka 50 m (jeg blinkende til ven-
stre - han til højre) skifter jeg bane. GUD hjælpe mig om han ikke giver
mig det lange lys - og da jeg efterfølgende bremser op for at se ham i øj-
nene (hvad er der galt?), ønsker han ikke at kigge på mig.
Jeg forstår ikke en skid af hans gøren og laden med det lange lys. Hvis han
ville ind bagved, kunne han blot gøre det - der var jo plads. Ville han
foran,
måtte han øge farten kraftigt, idet der var plads i sikkerhedsafstanden, men
muligt. Jeg forstår det ikke...
| |
Lars L. Hansen (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 23-01-07 22:45 |
|
Mogens... wrote:
> Da jeg passerer stedet hver dag, kender jeg kampen - dem der kører ind
> vil foran dem, der vil ud. Derfor blinker jeg med det samme, jeg i
> princippet
> rammer tilkørsels rampen. Da den er meget lang, kan ALLE se MIN
> hensigt,
Næh, de kan se en der har glemt at slå blinklyset fra.
> Nuvel, jeg kommer frem til punktet, hvor vognbanen skal skiftes, og da
> jeg er opmærksom på trafikken fra venstre (hvor de fleste jo skal skifte
> til min nuværende vognbane), holder jeg "vejret" en anelse, idet en sølv-
> farvet Mondeo St. car dukker op i spejlet. Der er også eem foran mig,
> hvorfor jeg ikke vil ødelægge sikkerhedsafstanden.
Du skal ikke give dig til at blinke tidligere end tre blink før du er
SIKKER på at du kan foretage vognbaneskiftet, uden at være til gene for
andre. Det skaber blot forvirring hvis man giver sig til at blinke uden
der reelt er plads til et vognbaneskift - for tror at du har overset dem
og kan give dig til at rive i rattet hvad øjeblik det skal være.
Det samme gør sig gældende ved sammenfletningen på tilkørselsrampen: Tre
blink før kantstriben bliver stiplet - og der skal du afpasse
hastigheden med dem du fletter med.
Mvh.
| |
Mogens... (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 23-01-07 23:06 |
|
"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45b681c5$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
> Næh, de kan se en der har glemt at slå blinklyset fra.
Glemt at slå fra?
> Du skal ikke give dig til at blinke tidligere end tre blink før du er
> SIKKER på at du kan foretage vognbaneskiftet, uden at være til gene for
> andre.
Jeg gjorde mig ellers rimelig umage med at forlkare situationen, men jeg
kan læse, at pointen er smuttet. Selvfølgelig kan man ikke nøjes med 3
blink et sted, hvor 50.000 biler i døgnet skifter vognbane i een udfletning.
> Det skaber blot forvirring hvis man giver sig til at blinke uden der reelt
> er plads til et vognbaneskift - for tror at du har overset dem og kan give
> dig til at rive i rattet hvad øjeblik det skal være.
Nej. Jeg skiver netop at der er plads til både min udtrængning og hans
evt. indtrægnnig såvel foran som bag min bil.
> Det samme gør sig gældende ved sammenfletningen på tilkørselsrampen: Tre
> blink før kantstriben bliver stiplet - og der skal du afpasse hastigheden
> med dem du fletter med.
Det var så det jeg gjorde - imidlertid var hans kørsel generende for
øvelsen.
Jeg tror, jeg fik lyset, fordi jeg ikke klampede - kan være hans pointe.
OG det ville for så vidt være okay at gøre - fro den drevne. Hmm kunne
være dét...
| |
Lars L. Hansen (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 23-01-07 23:18 |
|
Mogens... wrote:
> Nej. Jeg skiver netop at der er plads til både min udtrængning og hans
> evt. indtrægnnig såvel foran som bag min bil.
>
>> Det samme gør sig gældende ved sammenfletningen på tilkørselsrampen: Tre
>> blink før kantstriben bliver stiplet - og der skal du afpasse hastigheden
>> med dem du fletter med.
>
> Det var så det jeg gjorde - imidlertid var hans kørsel generende for
> øvelsen.
Jamen ville du flette fra rampen - eller ville du skifte vognbane? Det
er ikke det samme. Så vidt jeg forstår kommer du fra tilkørselrampen og
laver en sammenfletning med dem der skal af motorvejen længere fremme.
Og herefter foretager du et vognbaneskift for ikke at fortsætte ind på
afkørselsrampen længere fremme, right?
Under alle omstændigheder giver jeg dig ret i at Mondeo'en bare skulle
have lettet lidt på speederen.
Mvh.
| |
Mogens... (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 23-01-07 23:22 |
|
"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45b689a2$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...
> Jamen ville du flette fra rampen - eller ville du skifte vognbane?
Afstribningen indikerer vognbaneskifte - men det er det for begge parter,
hvorfor det i princippet er sammenfletninger, der sker der...
> Det er ikke det samme.
I know
> Så vidt jeg forstår kommer du fra tilkørselrampen og laver en
> sammenfletning med dem der skal af motorvejen længere fremme. Og herefter
> foretager du et vognbaneskift for ikke at fortsætte ind på afkørselsrampen
> længere fremme, right?
Jow jow...
> Under alle omstændigheder giver jeg dig ret i at Mondeo'en bare skulle
> have lettet lidt på speederen.
Præcis...
Han blev nok sur over at skulle lette speederen, idet han mente, jeg blot
kunne ha' sparket til den. Det ville jeg så ikke, fordi jeg i princippet
der-
ved kom for tæt på den forankørende...
| |
Uffe Bærentsen (24-01-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 24-01-07 10:52 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:FUvth.30211$E02.12279@newsb.telia.net...
>> Under alle omstændigheder giver jeg dig ret i at Mondeo'en bare skulle
>> have lettet lidt på speederen.
>
> Præcis...
> Han blev nok sur over at skulle lette speederen, idet han mente, jeg blot
> kunne ha' sparket til den. Det ville jeg så ikke, fordi jeg i princippet
> der-
> ved kom for tæt på den forankørende...
Han var nok bare misundelig på dit køretøj.
Var det ellers en rimelig tur ind på jobbet her til morgen?
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Mogens... (24-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 24-01-07 16:55 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45b72c1f$0$3455$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Han var nok bare misundelig på dit køretøj.
En Mondeo st.car på hvide plader må være bedre end en
Scenic på gule - eller ?
> Var det ellers en rimelig tur ind på jobbet her til morgen?
Det var tåget indtil efter broen, hvorefter det kunne gå med 130 km/t
| |
Brian (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 23-01-07 21:16 |
|
Per Henneberg Kristensen wrote:
> Bob bob, siger jeg bare :)
Så det igår aftes på TV-Syd. Jeg blev sgu ærlig talt lidt chokeret over hvor
hurtigt de kører, uden at sætte horn og lygter på - det er fuldstændig
vildt. Det skete endda ikke bare på en tom landevej, der var andre biler
samtidig - både forankørende og fra sideveje.
Begrundelsen for ikke at bruge horn og lygter: Folket mister respekten for
det, når det bruges for meget!?
/Brian
| |
Lars [6710] (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 23-01-07 22:50 |
|
Brian skrev:
> Begrundelsen for ikke at bruge horn og lygter: Folket mister respekten for
> det, når det bruges for meget!?
>
> /Brian
>
>
Ja og det har de da ret i !!!
Lagde du mærke til hvor få der gad at trække ind til siden da der var
sat "horn og lygter" på ...
--
Venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Henrik Stidsen (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 23-01-07 23:32 |
|
Lars [6710] presented the following explanation :
> Lagde du mærke til hvor få der gad at trække ind til siden da der var sat
> "horn og lygter" på ...
Det kan der nu være en fornuftig forklaring på - det kan være svært at
høre hornet og de blå blink i de civile vogne er ikke altid særlig
tydelige.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Lars [6710] (24-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 24-01-07 10:46 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Lars [6710] presented the following explanation :
>> Lagde du mærke til hvor få der gad at trække ind til siden da der var
>> sat "horn og lygter" på ...
>
> Det kan der nu være en fornuftig forklaring på - det kan være svært at
> høre hornet og de blå blink i de civile vogne er ikke altid særlig
> tydelige.
>
Ja det har du ret i.
Hvis jeg ikke husker meget galt, var det den "nyeste" af video
betjentene der forfulgte MC'en, og han kører p.t. i en Renault Laguna
Station Car, uden ekstra antenner, spejle e.lign.
Det eneste der tilkendegiver at der er "lusk" i spillet er det lille
kamera ved bakspejlet
Mvh
Lars
| |
spamsen (24-01-2007)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 24-01-07 16:20 |
|
"Henrik Stidsen" wrote in message
news:mn.bd837d7191e7ca19.34878@news.hs235.dk
> Lars [6710] presented the following explanation :
>> Lagde du mærke til hvor få der gad at trække ind til
>> siden da der var sat "horn og lygter" på ...
>
> Det kan der nu være en fornuftig forklaring på - det kan
> være svært at høre hornet og de blå blink i de civile
> vogne er ikke altid særlig tydelige.
det forhindrer jo ikke politiet i at begynde at bruge horn og lygter
allerede ved FØRSTE grelle overskridelse (måske ved anden, men de venter jo
ligefrem på at de kan pille kortet op af lommen på dig og bevare det sikkert
i deres varetægt i x antal tid)
de siger det ikke, de undskylder det med at de lige skal vente på at se hvad
der sker? ok hvor mange flere folk skal have sat deres liv på spil, hvis det
de laver er så frygteligt farligt at det indbringer et klip?
konge og pave vil jeg betegne de 2 betjente som...
(og hvor var det egentlig smukt at de ikke fik den motorcykel, selv om det
var jo "vanvidskørsel" :)) )
--
vh.
Flemming
| |
Henrik Stidsen (24-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 24-01-07 18:52 |
|
spamsen brought next idea :
>> Det kan der nu være en fornuftig forklaring på - det kan
>> være svært at høre hornet og de blå blink i de civile
>> vogne er ikke altid særlig tydelige.
> det forhindrer jo ikke politiet i at begynde at bruge horn og lygter allerede
> ved FØRSTE grelle overskridelse (måske ved anden, men de venter jo ligefrem
> på at de kan pille kortet op af lommen på dig og bevare det sikkert i deres
> varetægt i x antal tid)
Til gengæld ændrer det heller ikke på hvor nemt de øvrige billister har
ved at se/høre at det er en politibil...
> de siger det ikke, de undskylder det med at de lige skal vente på at se hvad
> der sker? ok hvor mange flere folk skal have sat deres liv på spil, hvis det
> de laver er så frygteligt farligt at det indbringer et klip?
Nej, de undskylder det med at det skal være sikkert at eftersætte og
standse forbryderen - en meget fair grund og jeg tror de kan vurdere
situationen noget bedre end du kan, specielt fordi du kun har en
videooptagelse at vurdere ud fra.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
spamsen (24-01-2007)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 24-01-07 19:18 |
|
"Henrik Stidsen" wrote in message
> spamsen brought next idea :
>>> Det kan der nu være en fornuftig forklaring på - det kan
>>> være svært at høre hornet og de blå blink i de civile
>>> vogne er ikke altid særlig tydelige.
>> det forhindrer jo ikke politiet i at begynde at bruge
>> horn og lygter allerede ved FØRSTE grelle overskridelse
>> (måske ved anden, men de venter jo ligefrem på at de kan
>> pille kortet op af lommen på dig og bevare det sikkert i
>> deres varetægt i x antal tid)
>
> Til gengæld ændrer det heller ikke på hvor nemt de øvrige
> billister har ved at se/høre at det er en politibil...
jeg forstår ikke din pointe lige her, mener du at folk så kører så de er
mere i vejen for ordensmagten hvis de kan se det, eller mener du så at fordi
det så bliver mere afbleget af at de nu ved at "de" kører i sådan en bil?
eller nok noget helt tredie :)
>> de siger det ikke, de undskylder det med at de lige skal
>> vente på at se hvad der sker? ok hvor mange flere folk
>> skal have sat deres liv på spil, hvis det de laver er så
>> frygteligt farligt at det indbringer et klip?
>
> Nej, de undskylder det med at det skal være sikkert at
> eftersætte og standse forbryderen - en meget fair grund
> og jeg tror de kan vurdere situationen noget bedre end du
> kan, specielt fordi du kun har en videooptagelse at
> vurdere ud fra.
vel ikke når især den ene af dem sidder og siger at de snupper en del der
ender med 2-3klip...?
jeg kan godt se at jeg ikke kan se de biler han(raceren) "overhaler", og
hvordan det gøres, men efter min mening kunne han "nemt" have stoppet den
røde "racer" meget før.. eller det er måske kun i kbh de optræder lidt mere
friskt i deres mondeo'er? :)
(første gang den røde racer har for travlt over dobbelspære linie/flade,
igang med horn og lygter, men nej han fortsætter så vidt jeg kan se på samme
facon som raceren opfører sig og efter flere km's "jagt")
de har bare fundet en god og nem måde at være sikker på at "fartbøller"
mister retten til at føre køretøj i en rum tid.
--
vh.
Flemming
| |
Henrik Stidsen (25-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-01-07 00:58 |
|
spamsen used his keyboard to write :
>> Til gengæld ændrer det heller ikke på hvor nemt de øvrige
>> billister har ved at se/høre at det er en politibil...
> jeg forstår ikke din pointe lige her, mener du at folk så kører så de er mere
> i vejen for ordensmagten hvis de kan se det, eller mener du så at fordi det
> så bliver mere afbleget af at de nu ved at "de" kører i sådan en bil? eller
> nok noget helt tredie :)
Altså, det går på at folk ikke giver plads for politibilen mens han
kører med udrykning. Jeg påstår det handler om at de civile biler tit
har så ringe lys-signalering at det er nærmest umuligt at se og at
hornet nemt kan druknes i radio og kabine isolering.
Du siger at det ikke forhindrer dem i at begynde at bruge horn og blink
med det samme der sker en overtrædelse. Det har du for så vidt ret i -
og så påpeger jeg igen at det jo ikke ændrer ved hvor nemt det er at
identificerer politibilen.
Er pointen mere klar nu ? :)
>>> de siger det ikke, de undskylder det med at de lige skal
>>> vente på at se hvad der sker? ok hvor mange flere folk
>>> skal have sat deres liv på spil, hvis det de laver er så
>>> frygteligt farligt at det indbringer et klip?
>> Nej, de undskylder det med at det skal være sikkert at
>> eftersætte og standse forbryderen - en meget fair grund
>> og jeg tror de kan vurdere situationen noget bedre end du
>> kan, specielt fordi du kun har en videooptagelse at
>> vurdere ud fra.
> vel ikke når især den ene af dem sidder og siger at de snupper en del der
> ender med 2-3klip...?
Jo da, også i den situation - at forbryderen bliver ved at køre råddent
gør da ikke at politiet skal køre ligeså råddent og dermed udsætte folk
for endnu mere fare. Forestil dig situationen, en politibil er på jagt
efter en fartsynder og kører frontalt ind i en anden bil hvorved en
familie på 4 personer bliver dræbt. Jeg kan godt garantere dig at der
vil lyde en samstemmende fordømmelse af den betjent der har kørt så
uforsvarligt i jagten på noget så uskyldigt som en fartsynder.
> (første gang den røde racer har for travlt over dobbelspære linie/flade,
> igang med horn og lygter, men nej han fortsætter så vidt jeg kan se på samme
> facon som raceren opfører sig og efter flere km's "jagt")
Hvis du lægger mærke til det er der faktisk flere gange hvor han
opgiver at følge den røde racer ud i en overhaling og istedet venter
til f.eks. modkørende er kommet forbi. Betjenten har et meget større
ansvar når han kører udrykningskørsel (hvilket han gør fra første
øjeblik han eftersætter bilen) end vi andre har når vi kører normalt.
Det er en del af det ansvar der følger med privillegiet
udrykningskørsel.
> de har bare fundet en god og nem måde at være sikker på at "fartbøller"
> mister retten til at føre køretøj i en rum tid.
Det er vel heller ikke det værste er kan ske ;)
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
spamsen (25-01-2007)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 25-01-07 10:59 |
|
"Henrik Stidsen" wrote in message
> spamsen used his keyboard to write :
>>> Til gengæld ændrer det heller ikke på hvor nemt de
>>> øvrige billister har ved at se/høre at det er en
>>> politibil...
>
>> jeg forstår ikke din pointe lige her, mener du at folk
>> så kører så de er mere i vejen for ordensmagten hvis de
>> kan se det, eller mener du så at fordi det så bliver
>> mere afbleget af at de nu ved at "de" kører i sådan en
>> bil? eller nok noget helt tredie :)
>
> Altså, det går på at folk ikke giver plads for
> politibilen mens han kører med udrykning. Jeg påstår det
> handler om at de civile biler tit har så ringe
> lys-signalering at det er nærmest umuligt at se og at
> hornet nemt kan druknes i radio og kabine isolering.
ok på den facon
blev selv overrasket igår over en ambulance bagfra, men de har nok zigzagget
> Du siger at det ikke forhindrer dem i at begynde at bruge
> horn og blink med det samme der sker en overtrædelse. Det
> har du for så vidt ret i - og så påpeger jeg igen at det
> jo ikke ændrer ved hvor nemt det er at identificerer
> politibilen.
ok jeg husker kun de arme stakler der må stå derude i regnen for at se ens
kørekort :)
> Er pointen mere klar nu ? :)
jessir :)
>>>> de siger det ikke, de undskylder det med at de lige
>>>> skal vente på at se hvad der sker? ok hvor mange flere
>>>> folk skal have sat deres liv på spil, hvis det de
>>>> laver er så frygteligt farligt at det indbringer et
>>>> klip?
>
>>> Nej, de undskylder det med at det skal være sikkert at
>>> eftersætte og standse forbryderen - en meget fair grund
>>> og jeg tror de kan vurdere situationen noget bedre end
>>> du kan, specielt fordi du kun har en videooptagelse at
>>> vurdere ud fra.
>
>> vel ikke når især den ene af dem sidder og siger at de
>> snupper en del der ender med 2-3klip...?
> Jo da, også i den situation - at forbryderen bliver ved
> at køre råddent gør da ikke at politiet skal køre ligeså
> råddent og dermed udsætte folk for endnu mere fare.
> Forestil dig situationen, en politibil er på jagt efter
> en fartsynder og kører frontalt ind i en anden bil
> hvorved en familie på 4 personer bliver dræbt. Jeg kan
> godt garantere dig at der vil lyde en samstemmende
> fordømmelse af den betjent der har kørt så uforsvarligt i
> jagten på noget så uskyldigt som en fartsynder.
heller ikke en heldig tanke, ufatteligt at der egentlig er nogen der gider
køre i bil med det til udsigt
>> (første gang den røde racer har for travlt over
>> dobbelspære linie/flade, igang med horn og lygter, men
>> nej han fortsætter så vidt jeg kan se på samme facon som
>> raceren opfører sig og efter flere km's "jagt")
>
> Hvis du lægger mærke til det er der faktisk flere gange
> hvor han opgiver at følge den røde racer ud i en
> overhaling og istedet venter til f.eks. modkørende er
> kommet forbi. Betjenten har et meget større ansvar når
> han kører udrykningskørsel (hvilket han gør fra første
> øjeblik han eftersætter bilen) end vi andre har når vi
> kører normalt. Det er en del af det ansvar der følger med
> privillegiet udrykningskørsel.
noget der siger lidt sig selv, jeg siger ikke de er komplet idioter
betjentene :)
jeg mener altså bare at de nok kunne være lidt mere friske end der vises på
videoen, men kan self være deres biler ikke rigtigt følger med udviklingen
til det de ligger og laver der på landevejene, de burde jo have en rimelig
alm. udseendet bil, med en 4L v8 diesel i.. :)
>> de har bare fundet en god og nem måde at være sikker på
>> at "fartbøller" mister retten til at føre køretøj i en
>> rum tid.
>
> Det er vel heller ikke det værste er kan ske ;)
tror du selv på han racede afsted hverdag på den måde? (ikke at der skal da
nok være nogen)
| |
Leonard (25-01-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 25-01-07 12:01 |
|
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:
>Betjenten har et meget større
>ansvar når han kører udrykningskørsel
Betjenten ahr også et ønske om at komme hel hjem fra arbejde og har
ingen interesse i at udsætte sig selv for unødig fare, bare for at
passe sit arbejde.
--
Leonard
| |
Brian (25-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 25-01-07 18:41 |
|
Leonard wrote:
> Betjenten ahr også et ønske om at komme hel hjem fra arbejde og har
> ingen interesse i at udsætte sig selv for unødig fare, bare for at
> passe sit arbejde.
Indimellem (i henhold til de klip med Videopolitiet) virker de _meget_
dedikerede til deres arbejde.
Bevares, de er bedre chauffører end gennemsnittet, men noget af det er dælme
vildt.
/Brian
| |
Per Henneberg Kriste~ (26-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 26-01-07 11:25 |
|
Brian wrote:
> Leonard wrote:
>> Betjenten ahr også et ønske om at komme hel hjem fra arbejde og har
>> ingen interesse i at udsætte sig selv for unødig fare, bare for at
>> passe sit arbejde.
> Indimellem (i henhold til de klip med Videopolitiet) virker de _meget_
> dedikerede til deres arbejde.
> Bevares, de er bedre chauffører end gennemsnittet, men noget af det
> er dælme vildt.
De bliver ikke bedre af at de kører hurtigere ;)
--
Per, Esbjerg
| |
Brian (26-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 26-01-07 19:06 |
|
Per Henneberg Kristensen wrote:
> De bliver ikke bedre af at de kører hurtigere ;)
Nææ, men forhåbentlig deltager de i noget højhastighedstræning, eller hvad
de nu fedter med.
/Brian
| |
Per Henneberg Kriste~ (26-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 26-01-07 20:22 |
|
Brian wrote:
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>> De bliver ikke bedre af at de kører hurtigere ;)
> Nææ, men forhåbentlig deltager de i noget højhastighedstræning, eller
> hvad de nu fedter med.
Fint nok - men når der er en af hans modbilister der gør noget uventet ...
--
Per, Esbjerg
| |
Brian (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 27-01-07 01:12 |
|
Per Henneberg Kristensen wrote:
>> Nææ, men forhåbentlig deltager de i noget højhastighedstræning, eller
>> hvad de nu fedter med.
>
> Fint nok - men når der er en af hans modbilister der gør noget
> uventet ...
Det er sådan set også den faktor der bekymrer mig vist, ved de hastigheder.
Jeg er ikke i tvivl om at de har styr på bilen, men hvordan skal
omgivelserne vide at der kommer en bagfra med 180-190km/t, når de ikke vil
bruge horn og lygter ?
/Brian
| |
Per Henneberg Kriste~ (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 27-01-07 10:40 |
|
Brian wrote:
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>
>>> Nææ, men forhåbentlig deltager de i noget højhastighedstræning,
>>> eller hvad de nu fedter med.
>>
>> Fint nok - men når der er en af hans modbilister der gør noget
>> uventet ...
>
> Det er sådan set også den faktor der bekymrer mig vist, ved de
> hastigheder. Jeg er ikke i tvivl om at de har styr på bilen, men
> hvordan skal omgivelserne vide at der kommer en bagfra med
> 180-190km/t, når de ikke vil bruge horn og lygter ?
Jeg kan ikke lade være med at tænke på Pascal - ham fra Frankrig som brugte
motorvejen omkring Paris som slalombane.
RIP
--
Per, Esbjerg
| |
Brian (24-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 24-01-07 17:47 |
|
Lars [6710] wrote:
> Brian skrev:
>
>> Begrundelsen for ikke at bruge horn og lygter: Folket mister
>> respekten for det, når det bruges for meget!?
>
> Ja og det har de da ret i !!!
> Lagde du mærke til hvor få der gad at trække ind til siden da der var
> sat "horn og lygter" på ...
Ja, det lagde jeg godt mærke til, og det tror jeg der er 2 grunde til. For
det første kan det være svært at høre, hvis man har tændt radio'en. For det
andet tror jeg at mange bliver lidt forskrækkede over at have sådan en hyler
bagved ligepludselig.
På den anden side synes jeg stadig det er sindsygt at køre 190km/t på en
landevej, med det ene formål at følge med en bil for at se om han laver lidt
mere - eller endnu værre, prøve at fange en motorcykel som man alligevel
"dropper" da man jo har fået nummerpladen!
De skulle hellere få stoppet bilen med det samme, så hverken de eller eller
andre kommer til skade - men det giver jo ikke god TV.
/Brian
| |
spamsen (24-01-2007)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 24-01-07 19:24 |
|
"Brian" wrote in message
> Lars [6710] wrote:
>> Brian skrev:
>>
>>> Begrundelsen for ikke at bruge horn og lygter: Folket
>>> mister respekten for det, når det bruges for meget!?
>>
>> Ja og det har de da ret i !!!
>> Lagde du mærke til hvor få der gad at trække ind til
>> siden da der var sat "horn og lygter" på ...
>
> Ja, det lagde jeg godt mærke til, og det tror jeg der er
> 2 grunde til. For det første kan det være svært at høre,
> hvis man har tændt radio'en. For det andet tror jeg at
> mange bliver lidt forskrækkede over at have sådan en
> hyler bagved ligepludselig.
> På den anden side synes jeg stadig det er sindsygt at
> køre 190km/t på en landevej, med det ene formål at følge
> med en bil for at se om han laver lidt mere - eller endnu
> værre, prøve at fange en motorcykel som man alligevel
> "dropper" da man jo har fået nummerpladen!
> De skulle hellere få stoppet bilen med det samme, så
> hverken de eller eller andre kommer til skade - men det
> giver jo ikke god TV.
jeg tror de savner spændingen i hverdagen hjemme hos lillemor og forresten
100% enig!
> /Brian
--
vh.
Flemming
| |
Finn Guldmann (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-01-07 22:13 |
|
Lars [6710] skrev:
>> Begrundelsen for ikke at bruge horn og lygter: Folket mister respekten
>> for det, når det bruges for meget!?
> Ja og det har de da ret i !!!
> Lagde du mærke til hvor få der gad at trække ind til siden da der var
> sat "horn og lygter" på ...
>
Lagde du mærke til hvor meget plads der var til at trække ind - andet
end ud i grøften?
Desuden er det vist begrænset hvad man kan nå at reagere når der kommer
en udrykning med op til 200 km/t.
--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.
| |
Lars [6710] (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 23-01-07 22:52 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
> Videopolitiet starter op igen hver mandag på TV-syd.
>
>
Jeps.... og Far her optræder i en af de kommende udsendelser hvor jeg
får nogle omgange i en flersporet rundkørsel med video betjenten i
hælene
--
Venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
3140 Jim Bob (23-01-2007)
| Kommentar Fra : 3140 Jim Bob |
Dato : 23-01-07 22:58 |
|
> En motorcykel overhaler den civile politibil (der kører omkring 100 km/t)
> med høj fart - og på baghjulet. Det er en spændende jagt set fra
> politibilen, hvad siger I til 175 km/t på midterlinjen med en bil på begge
> sider af dig - den ene selvfølgelig en modkørende.
>
> Jeg må konstatere at det er ret hurtigt den hurtigtkørende MC´ist har lært
> MC´en at kende. Thi angiveligt var det bare en potentiel kunde der var ude
> at køre på en prøvetur.
>
> Bob bob, siger jeg bare :)
>
> --
> Per, Esbjerg
HAHAA den strisser blev fandme OWNED!!!! Og bagefter så må han stå og mukke
over en søforklaringen, der holder i retten - det er sku stort!!! Jeg vil
ha' en motorcykel!
//JB
| |
Lars [6710] (23-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 23-01-07 23:04 |
|
3140 Jim Bob skrev:
Jeg vil
> ha' en motorcykel!
>
Jeg var en gang medlem af en MC klub og der sagde vi:
Motorcyklister dør ikke.... De bli'r dræbt...
Med klippet fra igår in mente er det ikke helt forkert
--
Venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Uffe Bærentsen (24-01-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 24-01-07 10:55 |
|
"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
news:45b68636$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg vil
>> ha' en motorcykel!
>>
>
> Jeg var en gang medlem af en MC klub og der sagde vi:
>
> Motorcyklister dør ikke.... De bli'r dræbt...
Af dem selv
Det ligner et selvmordsforsøg IMO.
> Med klippet fra igår in mente er det ikke helt forkert
Enig.
Men det er stadig dem selv der gør forarbejdet.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Henrik Stidsen (24-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 24-01-07 11:57 |
|
On Jan 24, 10:46 am, "Lars [6710]" <l...@horXXXXlyck.dk> wrote:
> Hvis jeg ikke husker meget galt, var det den "nyeste" af video
> betjentene der forfulgte MC'en, og han kører p.t. i en Renault Laguna
> Station Car, uden ekstra antenner, spejle e.lign.
Jeg troede det var hemmeligt hvilke biler de kører i ;)
Men spørgsmålet er om den har et blink til at sætte op på taget
eller om det er et af dem der sidder inde i kabinen og blinker ud
gennem forruden. Sidstnævnte er nemlig meget svære at få øje på.
> Det eneste der tilkendegiver at der er "lusk" i spillet er det lille
> kamera ved bakspejlet
Er det synligt udefra? f.eks. hvis man overhaler på motorvej eller
lign.
| |
Kent Nielsen (24-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 24-01-07 16:55 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1169636219.506498.3200@a75g2000cwd.googlegroups.com...
On Jan 24, 10:46 am, "Lars [6710]" <l...@horXXXXlyck.dk> wrote:
> Hvis jeg ikke husker meget galt, var det den "nyeste" af video
> betjentene der forfulgte MC'en, og han kører p.t. i en Renault Laguna
> Station Car, uden ekstra antenner, spejle e.lign.
Jeg troede det var hemmeligt hvilke biler de kører i ;)
Rigspolitiets færdselsafdeling i Esbjerg, har tidligere haft en
firehjulstrukket VW Bora i stalden.
(Videovogn)
Ved ikke om de har den endnu.
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
Mogens... (24-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 24-01-07 17:16 |
|
"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i en meddelelse
news:45b78133$0$3565$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Rigspolitiets færdselsafdeling i Esbjerg, har tidligere haft en
> firehjulstrukket VW Bora i stalden.
Samt Volvo 164E og BMW 525i
> Ved ikke om de har den endnu.
Skoda Octavia TDI? :)
| |
KMH (24-01-2007)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 24-01-07 17:29 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:kDLth.30240$E02.12338@newsb.telia.net...
> "Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i en meddelelse
> news:45b78133$0$3565$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Rigspolitiets færdselsafdeling i Esbjerg, har tidligere haft en
> > firehjulstrukket VW Bora i stalden.
>
> Samt Volvo 164E og BMW 525i
>
> > Ved ikke om de har den endnu.
>
> Skoda Octavia TDI? :)
>
>
Hmmm.... 164E .... det må da vist være et par dage siden.
Var video egentligt et emne i de hidengangne tider hvor 164'ern var en
herrevogn?
M.v.h.
Kim
| |
Mogens... (24-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 24-01-07 17:39 |
|
"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:45b78965$0$97039$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hmmm.... 164E .... det må da vist være et par dage siden.
Ja, det var dælme tider, du! :)
> Var video egentligt et emne i de hidengangne tider hvor 164'ern var en
> herrevogn?
Ikke som medie i en bil, da...
| |
Thomas Landberg (25-01-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 25-01-07 09:24 |
|
> En rød Toyota(?) bliver forfulgt, han havde travlt med at komme på
> arbejde - det betalte sig ikke denne gang. Der gik lidt tid fra indførsel
> af blå lygter før den røde bil finder ud af hvad der kører bagved ... 3
> klip + frakendelse af kørekortet ...
Et nakkeskud havde måske været en mere passende straf?!
> En motorcykel overhaler den civile politibil (der kører omkring 100 km/t)
> med høj fart - og på baghjulet. Det er en spændende jagt set fra
> politibilen, hvad siger I til 175 km/t på midterlinjen med en bil på begge
> sider af dig - den ene selvfølgelig en modkørende.
>
> Jeg må konstatere at det er ret hurtigt den hurtigtkørende MC´ist har lært
> MC´en at kende. Thi angiveligt var det bare en potentiel kunde der var ude
> at køre på en prøvetur.
>
> Bob bob, siger jeg bare :)
Han havde styr på kværnen, det skal han have. Var han oppe på 180km/t på
baghjulet? Forestil jeg lige hvordan han kunne køre den når han lærte den at
kende. Men sådan et klip forklarer nok lidt om hvorfor der desværre engang i
mellem ryger en motorcyklist i svinget.
--
Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
motorolie.
| |
Uffe Bærentsen (25-01-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 25-01-07 15:23 |
|
"Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:45b8690d$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
> Han havde styr på kværnen, det skal han have. Var han oppe på 180km/t på
> baghjulet? Forestil jeg lige hvordan han kunne køre den når han lærte den
> at kende. Men sådan et klip forklarer nok lidt om hvorfor der desværre
> engang i mellem ryger en motorcyklist i svinget.
Eller at det var ejeren, der kom med en bortforklaring for at slippe for
bøden
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Per Henneberg Kriste~ (25-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 25-01-07 16:00 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
> "Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en
> meddelelse news:45b8690d$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Han havde styr på kværnen, det skal han have. Var han oppe på
>> 180km/t på baghjulet? Forestil jeg lige hvordan han kunne køre den
>> når han lærte den at kende. Men sådan et klip forklarer nok lidt om
>> hvorfor der desværre engang i mellem ryger en motorcyklist i svinget.
>
> Eller at det var ejeren, der kom med en bortforklaring for at slippe
> for bøden
Deraf mit "bob bob" :)
--
Per, Esbjerg
| |
Henrik Stidsen (25-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-01-07 14:00 |
|
On Jan 25, 10:58 am, "spamsen" <brezne...@XXhotmail.com> wrote:
> jeg mener altså bare at de nok kunne være lidt mere friske end der vises på
> videoen,
Helt sikkert, jeg tror nu også det er de værste tilfælde de viser -
det håber jeg da, ellers sku da ha en reprimande :)
> men kan self være deres biler ikke rigtigt følger med udviklingen
> til det de ligger og laver der på landevejene, de burde jo have en rimelig
> alm. udseendet bil, med en 4L v8 diesel i.. :)
Og så ville de blive beskyldt for at spilde penge på unødvendig
luksus - det er ikke nemt at være offentlig myndighed i dagens DK ;)
> > Det er vel heller ikke det værste er kan ske ;)
> tror du selv på han racede afsted
> hverdag på den måde? (ikke at der skal da
> nok være nogen)
Næ, jeg har ikke nogen særlig grund til at tro han kører så
råddent til hverdag. Jeg tror ikke han kører skolevognskørsel, men
han kører forhåbentlig ikke så råddent normalt.
| |
Mogens... (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 27-01-07 07:09 |
|
>Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>news:45b664d8$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Videopolitiet starter op igen hver mandag på TV-syd.
> www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=335991&r=1
> Politiet mener at det er gået godt med klippekortsystemet - der er længere
> mellem de overtrædelser der giver klip end før klippet blev indført.
> En rød Toyota(?) bliver forfulgt, han havde travlt med at komme på
> arbejde - det betalte sig ikke denne gang. En motorcykel overhaler den
> civile politibil (der kører omkring 100 km/t) med høj fart - og på
> baghjulet. Det er en spændende jagt set fra politibilen, hvad siger I til
> 175 km/t på midterlinjen med en bil på begge sider af dig - den ene
> selvfølgelig en modkørende.
Det rystende at se, hvorledes betjenten gang på gang kører aldeles
hasarderet
uden udrykninglys og -horn tændt. Vor herre bevares siger jeg bare - ind til
hefen med ham !!!
| |
Per Henneberg Kriste~ (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 27-01-07 10:41 |
|
Mogens... wrote:
> Det rystende at se, hvorledes betjenten gang på gang kører aldeles
> hasarderet
> uden udrykninglys og -horn tændt. Vor herre bevares siger jeg bare -
> ind til hefen med ham !!!
Hefen - er det hans kone?
:)
--
Per, Esbjerg
| |
Mogens... (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 27-01-07 22:08 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45bb1e29$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hefen - er det hans kone?
Det er en dødssynd på usenet at gøre grin med andres stavemåder mm. :)
| |
Per Henneberg Kriste~ (31-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 31-01-07 19:30 |
|
Mogens... wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45bb1e29$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hefen - er det hans kone?
> Det er en dødssynd på usenet at gøre grin med andres stavemåder mm. :)
Jeg tænkte det var risikoen værd når det nu var dig :)
--
Per, Esbjerg
| |
Mogens... (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 01-02-07 23:11 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45c0e00e$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg tænkte det var risikoen værd når det nu var dig :)
Ingen er ufejlbarlige
--
/Mogens
www.youtube.com/watch?v=2-pYen94aPc
| |
Per Henneberg Kriste~ (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 02-02-07 01:03 |
|
Mogens... wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45c0e00e$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Jeg tænkte det var risikoen værd når det nu var dig :)
>
> Ingen er ufejlbarlige
;)
--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,
meget billigt til prisen, er som nye,
sælges fordi jeg er blevet for handicappet til at stå på ski :)
| |
Henrik Stidsen (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-01-07 11:49 |
|
Mogens... formulated on lørdag :
> Det rystende at se, hvorledes betjenten gang på gang kører aldeles hasarderet
> uden udrykninglys og -horn tændt. Vor herre bevares siger jeg bare - ind til
> hefen med ham !!!
Hva skulle hans chef sige til? "Tak for lang og tro tjeneste, se så at
komme ud på vejen igen?"
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Mogens... (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 27-01-07 21:59 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.dac57d719a3011e2.34878@news.hs235.dk...
> Hva skulle hans chef sige til? "Tak for lang og tro tjeneste, se så at
> komme ud på vejen igen?"
Idømme ham den straf, at han fik kontorarbejde resten af tjenestetiden.
Hvad berettiger en betjent i at køre råddent og direkte livsfarligt hasarde-
ret. Intet !
Det er fuldstændig langt ude i hampen at passere en bilist med 175 km/t
samtiidgt med, at der kommer modkørende - på en almindelig landevej.
GOSH !
| |
Henrik Stidsen (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-01-07 22:18 |
|
Mogens... explained :
>> Hva skulle hans chef sige til? "Tak for lang og tro tjeneste, se så at
>> komme ud på vejen igen?"
> Idømme ham den straf, at han fik kontorarbejde resten af tjenestetiden.
> Hvad berettiger en betjent i at køre råddent og direkte livsfarligt hasarde-
> ret. Intet !
Udrykningskørsel skal stå mål med formålet - at køre stærkt efter en
der kører så råddent som dem de jager vurderer jeg til at være helt
iorden. Tænk på at betjentene er uddannet til at køre sådan. De er
uddannet til at læse den øvrige trafik og så at sige forudse hvem der
er farlige og ikke har opdaget udrykningskøretøjet. Mao, de er uddannet
til at køre stærkt blandt billister der IKKE er forberedt på de kommer.
> Det er fuldstændig langt ude i hampen at passere en bilist med 175 km/t
> samtiidgt med, at der kommer modkørende - på en almindelig landevej.
> GOSH !
Egentlig ikke - du kan se at de modkørende trækker ud til højre og der
er jo rigeligt plads til det. Selvfølgelig er det ikke optimalt og det
kan da godt være den der blev overhalet har fået et chock, men det gør
det altså ikke "langt ude i hampen".
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Mogens... (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 27-01-07 22:24 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.dd3a7d710f244bf7.34878@news.hs235.dk...
> Udrykningskørsel skal stå mål med formålet - at køre stærkt efter en der
> kører så råddent som dem de jager vurderer jeg til at være helt iorden.
Det er for langt ude - overhale for dobbelt optrukken linie over en bakke-
top, spærreflader en mas, hvor medtrafikanterne kunne ha' svunget til
venstre.
Det er utrolig ringe kørsel af en uddannet betjent.
> Tænk på at betjentene er uddannet til at køre sådan. De er uddannet til at
> læse den øvrige trafik og så at sige forudse hvem der er farlige og ikke
> har opdaget udrykningskøretøjet. Mao, de er uddannet til at køre stærkt
> blandt billister der IKKE er forberedt på de kommer.
Kender du noget til det?
Hvor har du dine observationer fra - avisen?
Min kammerat er betjent (og meget bilinteresseret). Jég ved eksactly
hvilken undervisning de får og med hvilket indhold !
>> Det er fuldstændig langt ude i hampen at passere en bilist med 175 km/t
>> samtiidgt med, at der kommer modkørende - på en almindelig landevej.
>> GOSH !
>
> Egentlig ikke - du kan se at de modkørende trækker ud til højre og der er
> jo rigeligt plads til det. Selvfølgelig er det ikke optimalt og det kan da
> godt være den der blev overhalet har fået et chock, men det gør det altså
> ikke "langt ude i hampen".
Jow, fordi han skal jo ikke slå nogen ihjel eller udsætte folk for markant
fare for at fange een enkelt, vel !
Havde jeg mødt ham, havde jeg indberettet ham lige på stedet...
| |
Henrik Stidsen (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-01-07 22:40 |
|
Mogens... has brought this to us :
>> Udrykningskørsel skal stå mål med formålet - at køre stærkt efter en der
>> kører så råddent som dem de jager vurderer jeg til at være helt iorden.
> Det er for langt ude - overhale for dobbelt optrukken linie over en bakke-
> top, spærreflader en mas, hvor medtrafikanterne kunne ha' svunget til
> venstre.
Hmmm, siger du at dem han overhaler skulle svinge til venstre ud over
en spærreflade ?
> Det er utrolig ringe kørsel af en uddannet betjent.
Ringe? Tror du ikke han netop kører sådan fordi han har styr på
tingene?
>> Tænk på at betjentene er uddannet til at køre sådan. De er uddannet til at
>> læse den øvrige trafik og så at sige forudse hvem der er farlige og ikke
>> har opdaget udrykningskøretøjet. Mao, de er uddannet til at køre stærkt
>> blandt billister der IKKE er forberedt på de kommer.
> Kender du noget til det?
Ja, jeg har skam læst bøger om det.
> Min kammerat er betjent (og meget bilinteresseret). Jég ved eksactly
> hvilken undervisning de får og med hvilket indhold !
I så fald undrer det mig du er overrasket over hvordan de kører.
>> Egentlig ikke - du kan se at de modkørende trækker ud til højre og der er
>> jo rigeligt plads til det. Selvfølgelig er det ikke optimalt og det kan da
>> godt være den der blev overhalet har fået et chock, men det gør det altså
>> ikke "langt ude i hampen".
> Jow, fordi han skal jo ikke slå nogen ihjel eller udsætte folk for markant
> fare for at fange een enkelt, vel !
Det kommer da an på hvad den enkelte har gjort ikke ? ;)
Uanset hvad der køres efter - om det er en galning med en maskinkanon
på gågaden eller om det er en falsk tyverialarm - er faren for den
øvrige trafik den samme. Udrykningskørsel giver rettigheder - og masser
af ansvar.
> Havde jeg mødt ham, havde jeg indberettet ham lige på stedet...
Og din klage var 99,9% sikkert blevet afvist - tror du de ville vise
sådan et klip i TV hvis det ville have resulteret i at betjenten var
blevet fyret eller havde fået en reprimande for sin kørsel?
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Mogens... (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 27-01-07 22:48 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.dd507d71d3f1725f.34878@news.hs235.dk...
> Hmmm, siger du at dem han overhaler skulle svinge til venstre ud over en
> spærreflade ?
Jeg siger, at galningen i patruljevognen "vælter" forbi en række
medtrafikanter
der uforvarende og ganske legalt kunne ha' valgt at anvende de
venstresvings-
båse der var på stedet. Altså de spærreflader, betjentgalningen passerer for
fuld
knald. Betjenten aner ikke/kan ikke på nogen måde forudse, hvad de har til
hen-
sgt. Bindegal opførsel
> Ringe? Tror du ikke han netop kører sådan fordi han har styr på tingene?
Han har ikke mere styr åp noget som helst, end vi andre drevne bilister har.
Os der er vant til at køre +200
> Ja, jeg har skam læst bøger om det.
> I så fald undrer det mig du er overrasket over hvordan de kører.
Nej for min kammi har gang på gang nævnt, hvorledes de "bakker af" for
den slags hensynsløs kørsel, betjentgalningen her giver udtryk for !
> Udrykningskørsel giver rettigheder - og masser af ansvar.
Jeg tror da ikke, jeg har sagt det modsatte
> Og din klage var 99,9% sikkert blevet afvist - tror du de ville vise sådan
> et klip i TV hvis det ville have resulteret i at betjenten var blevet
> fyret eller havde fået en reprimande for sin kørsel?
Det undrer mig vildt, at "manden" sidder og praler med sine meritter.
Et fjols i mine øjne - stort fjols !
| |
Henrik Stidsen (27-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-01-07 23:17 |
|
Mogens... used his keyboard to write :
>> Hmmm, siger du at dem han overhaler skulle svinge til venstre ud over en
>> spærreflade ?
> Jeg siger, at galningen i patruljevognen "vælter" forbi en række
> medtrafikanter
> der uforvarende og ganske legalt kunne ha' valgt at anvende de venstresvings-
> båse der var på stedet.
Tror ikke lige uforvarende er det rette ord. Ja, det er farligt - men
jeg tror nu nok betjenten har styr på situationen og holder øje med
hvordan de biler han overhaler opfører sig.
Men iøvrigt siger du rent faktisk at billisterne skulle have svinget
til venstre hen over spærrefladerne - læs lige din post igen :)
>> Ringe? Tror du ikke han netop kører sådan fordi han har styr på tingene?
> Han har ikke mere styr åp noget som helst, end vi andre drevne bilister har.
> Os der er vant til at køre +200
Tror du - men du ved det ikke vel ?
>> I så fald undrer det mig du er overrasket over hvordan de kører.
> Nej for min kammi har gang på gang nævnt, hvorledes de "bakker af" for
> den slags hensynsløs kørsel, betjentgalningen her giver udtryk for !
Prøv at vise din kammerat udsendelsen og skriv hans kommentar her.
>> Og din klage var 99,9% sikkert blevet afvist - tror du de ville vise sådan
>> et klip i TV hvis det ville have resulteret i at betjenten var blevet fyret
>> eller havde fået en reprimande for sin kørsel?
> Det undrer mig vildt, at "manden" sidder og praler med sine meritter.
Som sagt, jeg tror den er helt efter bogen - ellers var den ikke kommet
med i TV programmet. Men de opfordrer jo til at man sender spørgsmål -
så hvad venter du på? Jeg syns du skal sende din kommentar til TV Syd.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Mogens... (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 28-01-07 07:51 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.dd747d719f01de17.34878@news.hs235.dk...
> Tror ikke lige uforvarende er det rette ord. Ja, det er farligt - men jeg
> tror nu nok betjenten har styr på situationen og holder øje med hvordan de
> biler han overhaler opfører sig.
LOL, med en fat på 50 m i sek. Næppe...
> Men iøvrigt siger du rent faktisk at billisterne skulle have svinget til
> venstre hen over spærrefladerne - læs lige din post igen :)
Jeg tror, du _udemærket_ ved, hvad jeg skriver og mener !
> Tror du - men du ved det ikke vel ?
Nu har du ret mange gange i denne tråd anvendt begreber som tro og
antagelse (vedr. betjenten). Hvad er forskellen, om jeg skriver det og
du.
> Prøv at vise din kammerat udsendelsen og skriv hans kommentar her.
Næh...
> Som sagt, jeg tror den er helt efter bogen - ellers var den ikke kommet
> med i TV programmet. Men de opfordrer jo til at man sender spørgsmål - så
> hvad venter du på? Jeg syns du skal sende din kommentar til TV Syd.
Tages næppe seriøst... - adresse?
| |
Lars [6710] (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 28-01-07 09:14 |
|
Mogens... skrev:
> Tages næppe seriøst... - adresse?
>
Send evt en mail til Jørgen Nygaard: jony@tvsyd.dk
Jørgen Nygaard er journalisten med ansvar for Videopoliti indslagene
--
Venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Henrik Stidsen (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-01-07 12:16 |
|
Mogens... was thinking very hard :
>> Tror ikke lige uforvarende er det rette ord. Ja, det er farligt - men jeg
>> tror nu nok betjenten har styr på situationen og holder øje med hvordan de
>> biler han overhaler opfører sig.
> LOL, med en fat på 50 m i sek. Næppe...
Hans fart i forhold til de andre biler er kun ~27m/sek svarende til
motorvejshastighed og et fast objekt.
>> Men iøvrigt siger du rent faktisk at billisterne skulle have svinget til
>> venstre hen over spærrefladerne - læs lige din post igen :)
> Jeg tror, du _udemærket_ ved, hvad jeg skriver og mener !
Tjaa nej, det gjorde jeg faktisk ikke.
>> Tror du - men du ved det ikke vel ?
> Nu har du ret mange gange i denne tråd anvendt begreber som tro og
> antagelse (vedr. betjenten). Hvad er forskellen, om jeg skriver det og
> du.
Forskellen er at du skriver det som om det er fakta og ikke noget du
tror.
>> Prøv at vise din kammerat udsendelsen og skriv hans kommentar her.
> Næh...
Hvorfor ikke? Er du bange for han giver mig ret?
>> Som sagt, jeg tror den er helt efter bogen - ellers var den ikke kommet med
>> i TV programmet. Men de opfordrer jo til at man sender spørgsmål - så hvad
>> venter du på? Jeg syns du skal sende din kommentar til TV Syd.
> Tages næppe seriøst... - adresse?
Godt nok er TVSyd en af de dårligste regionskanaler IMHO men jeg kan
ikke se hvorfor de skulle tage din henvendelse mindre seriøst end alle
andre.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Mogens... (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 28-01-07 17:38 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.e2df7d71ab61c959.34878@news.hs235.dk...
> Tjaa nej, det gjorde jeg faktisk ikke.
Hold op med det pjat
> Forskellen er at du skriver det som om det er fakta og ikke noget du tror.
Tror du?
> Hvorfor ikke? Er du bange for han giver mig ret?
Det er hetl sikkert, han ikke gør.
> Godt nok er TVSyd en af de dårligste regionskanaler IMHO
Aner det ikke - ser det aldrig...
| |
Henrik Stidsen (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-01-07 17:45 |
|
Mogens... presented the following explanation :
>> Hvorfor ikke? Er du bange for han giver mig ret?
> Det er hetl sikkert, han ikke gør.
Men du tør alligevel ikke vise ham det?
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Mogens... (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 28-01-07 17:48 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.e4287d71624a800f.34878@news.hs235.dk...
> Men du tør alligevel ikke vise ham det?
Der er ingen problem
| |
Henrik Stidsen (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-01-07 18:17 |
|
Mogens... was thinking very hard :
>> Men du tør alligevel ikke vise ham det?
> Der er ingen problem
Hvorfor vil du så ikke vise ham det?
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Mogens... (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 28-01-07 18:41 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.e4487d71f5999be0.34878@news.hs235.dk...
> Hvorfor vil du så ikke vise ham det?
Du lyder fuldkommen som min 8 årig knægt - plageånden
For din skyld Henrik Stidsen vil der tilflyde min kammy en mail.
Forvent dog ikke, at "politiet" arbejder hurtigt...
| |
Henrik Stidsen (28-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-01-07 20:13 |
|
Mogens... used his keyboard to write :
> For din skyld Henrik Stidsen vil der tilflyde min kammy en mail.
> Forvent dog ikke, at "politiet" arbejder hurtigt...
Tak
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Mogens... (29-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 29-01-07 06:09 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.e2df7d71ab61c959.34878@news.hs235.dk...
>>> Prøv at vise din kammerat udsendelsen og skriv hans kommentar her.
Resultatet blev som jeg sagde - for farlig udrykningskørsel. Der står nemlig
i loven, at udrykningskørsel skal være forsvarlig. Burde indsende sekvensen,
men - som jeg nævnte - næppe umagen værd at gøre noget, idet afgørelsen
vil bero på et skøn
--
/Mogens
www.youtube.com/watch?v=2-pYen94aPc
| |
Per Henneberg Kriste~ (31-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 31-01-07 19:40 |
|
Mogens... wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.dd747d719f01de17.34878@news.hs235.dk...
>> Som sagt, jeg tror den er helt efter bogen - ellers var den ikke
>> kommet med i TV programmet. Men de opfordrer jo til at man sender
>> spørgsmål - så hvad venter du på? Jeg syns du skal sende din
>> kommentar til TV Syd.
> Tages næppe seriøst... - adresse?
Det tror jeg - de har nævnt kritik fra nogle af de mails der er kommet ind
fra tidligere udsendelser.
--
Per, Esbjerg
| |
Per Henneberg Kriste~ (31-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 31-01-07 19:38 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>> Det er utrolig ringe kørsel af en uddannet betjent.
> Ringe? Tror du ikke han netop kører sådan fordi han har styr på
> tingene?
Han skal have styr på tingene over 100 meter fremme. Kan han have det?
Han skal f.eks. kunne se at den modkørende er vågen - ikke sidder med
barbergrej, mobiltelefon, gps, radio m.m. i hånden og at han ikke samtaler
med børnene på bagsædet eller konen på passagersædet. Det må være en utrolig
dygtig betjent.
>> Havde jeg mødt ham, havde jeg indberettet ham lige på stedet...
>
> Og din klage var 99,9% sikkert blevet afvist - tror du de ville vise
> sådan et klip i TV hvis det ville have resulteret i at betjenten var
> blevet fyret eller havde fået en reprimande for sin kørsel?
Jeg synes det var flot af vores betjent at det med opbremsningen i
Videopolitiet 2007 - II, blev vist. Men måske den naive politimand ikke
havde regnet med det blev vist? :)
--
Per, Esbjerg
| |
Per Henneberg Kriste~ (31-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 31-01-07 19:34 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Mogens... explained :
> Udrykningskørsel skal stå mål med formålet - at køre stærkt efter en
> der kører så råddent som dem de jager vurderer jeg til at være helt
> iorden. Tænk på at betjentene er uddannet til at køre sådan. De er
> uddannet til at læse den øvrige trafik og så at sige forudse hvem der
> er farlige og ikke har opdaget udrykningskøretøjet. Mao, de er
> uddannet til at køre stærkt blandt billister der IKKE er forberedt på
> de kommer.
Hvilke øvelser mener du de gennemgår for at lære at køre forbi en der ikke
aner hvad der foregår omkring ham?
Hvilke øvelser har den man jagter øvet?
>> Det er fuldstændig langt ude i hampen at passere en bilist med 175
>> km/t samtiidgt med, at der kommer modkørende - på en almindelig
>> landevej. GOSH !
>
> Egentlig ikke - du kan se at de modkørende trækker ud til højre og der
> er jo rigeligt plads til det. Selvfølgelig er det ikke optimalt og det
> kan da godt være den der blev overhalet har fået et chock, men det gør
> det altså ikke "langt ude i hampen".
Indtil der sker en ulykke - og med det hastigheder er det jo en der ender på
enhver avis forside.
Problemet med at blive jagtet af politiet - eller et hvilken som helst anden
kørende objekt, f.eks. et avisbud på en scooter - er at hvis man virkelig
har noget på samvittigheden, så overtræder man ubetingede vigepligter, røde
lys og er ligeglad med at køre i venstre side af vejen i uoverskuelige
sving.
Læg mærke til at når den slags ulykker sker, så er politiet mange hundrede
meter bagefter den jagtede. I hvert fald på papiret.
--
Per, Esbjerg
| |
Henrik Stidsen (31-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-01-07 19:54 |
|
After serious thinking Per Henneberg Kristensen wrote :
>> Udrykningskørsel skal stå mål med formålet - at køre stærkt efter en
>> der kører så råddent som dem de jager vurderer jeg til at være helt
>> iorden. Tænk på at betjentene er uddannet til at køre sådan. De er
>> uddannet til at læse den øvrige trafik og så at sige forudse hvem der
>> er farlige og ikke har opdaget udrykningskøretøjet. Mao, de er
>> uddannet til at køre stærkt blandt billister der IKKE er forberedt på
>> de kommer.
> Hvilke øvelser mener du de gennemgår for at lære at køre forbi en der ikke
> aner hvad der foregår omkring ham?
Øvelser hvor de skal lære at spotte dem der viser blot de mindste tegn
på 1) ikke at have opdaget udrykningen og 2) kan finde på at trække ud
eller på anden måde "komme i vejen".
> Hvilke øvelser har den man jagter øvet?
Måske ingen - men det er jo netop endnu en grund til at få stoppet ham
hurtigst muligt.
>> Egentlig ikke - du kan se at de modkørende trækker ud til højre og der
>> er jo rigeligt plads til det. Selvfølgelig er det ikke optimalt og det
>> kan da godt være den der blev overhalet har fået et chock, men det gør
>> det altså ikke "langt ude i hampen".
> Indtil der sker en ulykke - og med det hastigheder er det jo en der ender på
> enhver avis forside.
Hvis politiet er indblandet vil den som regel ende i medierne, det er
jo nærmest en naturlov.
> Problemet med at blive jagtet af politiet - eller et hvilken som helst anden
> kørende objekt, f.eks. et avisbud på en scooter - er at hvis man virkelig har
> noget på samvittigheden, så overtræder man ubetingede vigepligter, røde lys
> og er ligeglad med at køre i venstre side af vejen i uoverskuelige sving.
Men det betyder jo ikke at politiet skal lade dem køre vel? Det man
gang på gang ser i de der videopoliti-biljagter er at skurken kommer
igennem røde lyskryds og lign. med fuld knald mens politiet bliver nød
til at sætte farten ned og sikre sig fri bane.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Per Henneberg Kriste~ (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 01-02-07 04:33 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>> Problemet med at blive jagtet af politiet - eller et hvilken som
>> helst anden kørende objekt, f.eks. et avisbud på en scooter - er at
>> hvis man virkelig har noget på samvittigheden, så overtræder man
>> ubetingede vigepligter, røde lys og er ligeglad med at køre i
>> venstre side af vejen i uoverskuelige sving.
> Men det betyder jo ikke at politiet skal lade dem køre vel? Det man
> gang på gang ser i de der videopoliti-biljagter er at skurken kommer
> igennem røde lyskryds og lign. med fuld knald mens politiet bliver nød
> til at sætte farten ned og sikre sig fri bane.
Så du synes altså at det er i orden at en forbryder kører over for rødt lys
med fuld knald fordi strømerne er efter ham, men hvis det er en politibil
med fuld knald er det ikke i orden.
Selvfølgelig skal uskyldige borgeres liv ikke sættes på spild fordi politiet
driver en forbryder til at køre hasarderet. Får de ham ikke den ene dag, får
de ham en anden.
--
Per, Esbjerg
| |
Per Henneberg Kriste~ (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 01-02-07 04:35 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> After serious thinking Per Henneberg Kristensen wrote :
>> Hvilke øvelser mener du de gennemgår for at lære at køre forbi en
>> der ikke aner hvad der foregår omkring ham?
> Øvelser hvor de skal lære at spotte dem der viser blot de mindste tegn
> på 1) ikke at have opdaget udrykningen og 2) kan finde på at trække ud
> eller på anden måde "komme i vejen".
Hvilken øvelse mener du at det ville være praktisk at have lært i det
tilfælde vi så på videoen, hvor betjenten kører 180 og der er biler på begge
sider af ham - ud over at det er mindre farligt samlet set at køre ind i ham
der kører med ham i færdselsretningen og ud over at have lært at stoppe på
en 5-øre?
:)
--
Per, Esbjerg
| |
Henrik Stidsen (29-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 29-01-07 10:21 |
|
On Jan 29, 6:09 am, "Mogens..." <nyhedsgrupper FJER...@jubii.dk>
wrote:
> >>> Prøv at vise din kammerat udsendelsen og skriv hans kommentar her.
> Resultatet blev som jeg sagde - for farlig udrykningskørsel. Der står nemlig
> i loven, at udrykningskørsel skal være forsvarlig.
Det var jo ikke så slemt var det ? ;)
Jeg vil dog alligevel tillade mig at tvivle på han har ret i at det er
uforsvarligt.
> Burde indsende sekvensen,
> men - som jeg nævnte - næppe umagen værd at gøre noget, idet afgørelsen
> vil bero på et skøn
Du kan jo være heldig at de skønner på samme måde som din kammerat.
Jeg syns dog du skal sende din kommentar til enten TV Syd eller
Færdselspolitiet.
Men som jeg har sagt før, hvis kørslen er til en reprimande overfor
betjenten var det næppe kommet med i udsendelsen.
| |
Per Henneberg Kriste~ (31-01-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 31-01-07 19:42 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> On Jan 29, 6:09 am, "Mogens..." <nyhedsgrupper FJER...@jubii.dk>
> wrote:
> Jeg vil dog alligevel tillade mig at tvivle på han har ret i at det er
> uforsvarligt.
Hvilken forskel er der på en ulykke der bliver lavet med en civil politibil
med og uden udrykning?
En udrykningslyd eller -lys er ingen garanti for at den bliver opdaget...
--
Per, Esbjerg
| |
Henrik Stidsen (31-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 31-01-07 19:49 |
|
Per Henneberg Kristensen brought next idea :
>> Jeg vil dog alligevel tillade mig at tvivle på han har ret i at det er
>> uforsvarligt.
> Hvilken forskel er der på en ulykke der bliver lavet med en civil politibil
> med og uden udrykning?
Næppe noget som helst. Det vil ofte være betjenten der får skylden for
det fordi han kører udrykningskørsel og derfor har et større ansvar.
> En udrykningslyd eller -lys er ingen garanti for at den bliver opdaget...
Næ, men det gælder jo også for en ambulance der kører over for rød.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Henrik Stidsen (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-02-07 10:26 |
|
On Feb 1, 4:33 am, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:
> > Men det betyder jo ikke at politiet skal lade dem køre vel? Det man
> > gang på gang ser i de der videopoliti-biljagter er at skurken kommer
> > igennem røde lyskryds og lign. med fuld knald mens politiet bliver nød
> > til at sætte farten ned og sikre sig fri bane.
> Så du synes altså at det er i orden at en forbryder kører over for rødt lys
> med fuld knald fordi strømerne er efter ham, men hvis det er en politibil
> med fuld knald er det ikke i orden.
Overhovedet ikke og det var absolut heller ikke det jeg skrev.
> Selvfølgelig skal uskyldige borgeres liv ikke sættes på spild fordi politiet
> driver en forbryder til at køre hasarderet.
Driver ham til at køre hasarderet? Er du også en af dem der syns det
er synd for staklen der bliver skudt fordi han skyder efter politiet?
> Får de ham ikke den ene dag, får
> de ham en anden.
Næ, for den anden dag kører han også bare fra dem.
| |
Per Henneberg Kriste~ (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 01-02-07 19:48 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Driver ham til at køre hasarderet? Er du også en af dem der syns det
> er synd for staklen der bliver skudt fordi han skyder efter politiet?
Næh. Jeg er en af dem der har set hvordan der køres når der er nogen efter
dem.
>> Får de ham ikke den ene dag, får
>> de ham en anden.
>
> Næ, for den anden dag kører han også bare fra dem.
Måske. Men det er der ingen uskyldige der bliver slået ihjel af.
--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,
meget billigt til prisen, er som nye,
sælges fordi jeg er blevet for handicappet til at stå på ski :)
| |
Henrik Stidsen (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-02-07 23:25 |
|
Per Henneberg Kristensen explained :
>> Driver ham til at køre hasarderet? Er du også en af dem der syns det
>> er synd for staklen der bliver skudt fordi han skyder efter politiet?
> Næh. Jeg er en af dem der har set hvordan der køres når der er nogen efter
> dem.
Men det er jo ikke politiets skyld - det er altid chaufføren der
bestemmer hvorledes bilen køres.
>>> Får de ham ikke den ene dag, får
>>> de ham en anden.
>> Næ, for den anden dag kører han også bare fra dem.
> Måske. Men det er der ingen uskyldige der bliver slået ihjel af.
Ikke ? For forbrydere kan ikke køre galt eller slå folk ihjel når de
kører 150km/t gennem byen og over for rødt ? (som det skete den anden
dag her i Esbjerg).
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Per Henneberg Kriste~ (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 02-02-07 01:07 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen explained :
>>> Driver ham til at køre hasarderet? Er du også en af dem der syns det
>>> er synd for staklen der bliver skudt fordi han skyder efter
>>> politiet?
>
>> Næh. Jeg er en af dem der har set hvordan der køres når der er nogen
>> efter dem.
>
> Men det er jo ikke politiets skyld - det er altid chaufføren der
> bestemmer hvorledes bilen køres.
Du mener at det gerne må koste menneskeliv når politiet forsøger at fange en
forbryder. Det mener jeg ikke (dog bortset fra forbryderens eget liv).
>>>> Får de ham ikke den ene dag, får
>>>> de ham en anden.
>
>>> Næ, for den anden dag kører han også bare fra dem.
>
>> Måske. Men det er der ingen uskyldige der bliver slået ihjel af.
>
> Ikke ? For forbrydere kan ikke køre galt eller slå folk ihjel når de
> kører 150km/t gennem byen og over for rødt ? (som det skete den anden
> dag her i Esbjerg).
Jo, det kan de sagtens. Og er politiet efter dem i gerningsøjeblikket, har
politiet en tynd sag i mine øjne.
Jeg er ikke bekendt med det eksempel du nævner - der kan godt gå uger
imellem jeg er i Esbjerg og lokalradioen lytter jeg aldrig til :)
--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,
meget billigt til prisen, er som nye,
sælges fordi jeg er blevet for handicappet til at stå på ski :)
| |
Henrik Stidsen (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-02-07 10:28 |
|
On Feb 1, 4:34 am, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:
> > Øvelser hvor de skal lære at spotte dem der viser blot de mindste tegn
> > på 1) ikke at have opdaget udrykningen og 2) kan finde på at trække ud
> > eller på anden måde "komme i vejen".
> Hvilken øvelse mener du at det ville være praktisk at have lært i det
> tilfælde vi så på videoen, hvor betjenten kører 180 og der er biler på begge
> sider af ham - ud over at det er mindre farligt samlet set at køre ind i ham
> der kører med ham i færdselsretningen og ud over at have lært at stoppe på
> en 5-øre?
Som jeg skrev - at lægge mærke til de tegn der viser at en billist
kunne finde på at flytte sig til en uhensigtsmæssig placering.
| |
Brian (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 01-02-07 19:09 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Som jeg skrev - at lægge mærke til de tegn der viser at en billist
> kunne finde på at flytte sig til en uhensigtsmæssig placering.
Med dén hastighed som der blev kørt med f.eks igennem helleanlægget, er det
fuldkommen ligemeget hvilke tegn betjenten ser - han når ikke at gøre en
hujende fis.
/Brian
| |
Mogens... (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 01-02-07 23:08 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45c22cc0$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
> Med dén hastighed som der blev kørt med f.eks igennem helleanlægget, er
> det fuldkommen ligemeget hvilke tegn betjenten ser - han når ikke at gøre
> en hujende fis.
Jep, kørslen er hensynsløs og dermed brand ulovlig. OGSÅ for en betjent !
| |
Per Henneberg Kriste~ (01-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 01-02-07 19:49 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> On Feb 1, 4:34 am, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
> wrote:
>> Hvilken øvelse mener du at det ville være praktisk at have lært i det
>> tilfælde vi så på videoen, hvor betjenten kører 180 og der er biler
>> på begge sider af ham - ud over at det er mindre farligt samlet set
>> at køre ind i ham der kører med ham i færdselsretningen og ud over
>> at have lært at stoppe på en 5-øre?
>
> Som jeg skrev - at lægge mærke til de tegn der viser at en billist
> kunne finde på at flytte sig til en uhensigtsmæssig placering.
Hvilke tegn kunne det være?
Hvis han ikke ændrer kørselsretning på nogen måde, hvad er det så
ensbetydende med - at han har set "noget" eller ej?
--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,
meget billigt til prisen, er som nye,
sælges fordi jeg er blevet for handicappet til at stå på ski :)
| |
Henrik Stidsen (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 02-02-07 09:13 |
|
On Feb 2, 1:06 am, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:
> > Men det er jo ikke politiets skyld - det er altid chaufføren der
> > bestemmer hvorledes bilen køres.
> Du mener at det gerne må koste menneskeliv når politiet forsøger at fange en
> forbryder. Det mener jeg ikke (dog bortset fra forbryderens eget liv).
Næ, det mener jeg ikke.
> >> Måske. Men det er der ingen uskyldige der bliver slået ihjel af.
> > Ikke ? For forbrydere kan ikke køre galt eller slå folk ihjel når de
> > kører 150km/t gennem byen og over for rødt ? (som det skete den anden
> > dag her i Esbjerg).
> Jo, det kan de sagtens. Og er politiet efter dem i gerningsøjeblikket, har
> politiet en tynd sag i mine øjne.
En tynd sag ? Bliver lovovertrædelser nu lige pludselig iorden bare
fordi politiet er efter gerningsmanden?
> Jeg er ikke bekendt med det eksempel du nævner - der kan godt gå uger
> imellem jeg er i Esbjerg og lokalradioen lytter jeg aldrig til :)
En gut kørte rundt i en lånt BMW med lyset slukket. Politiet kom efter
ham. Han kørte mere end 150km/t ad vejen langs havnen og endte med at
køre galt. Han kørte over for rødt 5 gange på den strækning.
| |
Per Henneberg Kriste~ (06-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 06-02-07 00:10 |
|
Henrik Stidsen wrote:
>> Jo, det kan de sagtens. Og er politiet efter dem i
>> gerningsøjeblikket, har politiet en tynd sag i mine øjne.
>
> En tynd sag ? Bliver lovovertrædelser nu lige pludselig iorden bare
> fordi politiet er efter gerningsmanden?
Så det gør ikke noget hvis det koster x antal uskyldige livet?
>> Jeg er ikke bekendt med det eksempel du nævner - der kan godt gå uger
>> imellem jeg er i Esbjerg og lokalradioen lytter jeg aldrig til :)
>
> En gut kørte rundt i en lånt BMW med lyset slukket. Politiet kom efter
> ham. Han kørte mere end 150km/t ad vejen langs havnen og endte med at
> køre galt. Han kørte over for rødt 5 gange på den strækning.
Og han kunne lige så godt have slået nogle uskyldige ihjel. Var det i orden?
--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,
meget billigt til prisen, er som nye,
sælges fordi jeg er blevet for handicappet til at stå på ski :)
| |
Henrik Stidsen (06-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 06-02-07 01:15 |
|
Per Henneberg Kristensen expressed precisely :
>> En tynd sag ? Bliver lovovertrædelser nu lige pludselig iorden bare
>> fordi politiet er efter gerningsmanden?
> Så det gør ikke noget hvis det koster x antal uskyldige livet?
Politiet kan ikke beskytte en urmager i KBH - ændrer det noget som
helst på røvernes gerninger?
>>> Jeg er ikke bekendt med det eksempel du nævner - der kan godt gå uger
>>> imellem jeg er i Esbjerg og lokalradioen lytter jeg aldrig til :)
>> En gut kørte rundt i en lånt BMW med lyset slukket. Politiet kom efter
>> ham. Han kørte mere end 150km/t ad vejen langs havnen og endte med at
>> køre galt. Han kørte over for rødt 5 gange på den strækning.
> Og han kunne lige så godt have slået nogle uskyldige ihjel. Var det i orden?
Nej - men betyder det så at politiet bare skal lade ham køre og så sige
"nå, han ville ikke stoppes"?
Det er jo en glidebane hvor du ender der hvor kriminelle der flygter
bare skal have lov til det.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Finn Guldmann (10-02-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 10-02-07 11:24 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>>> Jeg er ikke bekendt med det eksempel du nævner - der kan godt gå uger
>>>> imellem jeg er i Esbjerg og lokalradioen lytter jeg aldrig til :)
>>> En gut kørte rundt i en lånt BMW med lyset slukket. Politiet kom efter
>>> ham. Han kørte mere end 150km/t ad vejen langs havnen og endte med at
>>> køre galt. Han kørte over for rødt 5 gange på den strækning.
>> Og han kunne lige så godt have slået nogle uskyldige ihjel. Var det i
>> orden?
> Nej - men betyder det så at politiet bare skal lade ham køre og så sige
> "nå, han ville ikke stoppes"?
> Det er jo en glidebane hvor du ender der hvor kriminelle der flygter
> bare skal have lov til det.
>
Nu findes der jo mere end den samme politibil. Og de har endda udstyr så
de kan snakke sammen.
--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.
| |
Henrik Stidsen (10-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 10-02-07 11:34 |
|
Finn Guldmann formulated the question :
>> Det er jo en glidebane hvor du ender der hvor kriminelle der flygter bare
>> skal have lov til det.
> Nu findes der jo mere end den samme politibil. Og de har endda udstyr så de
> kan snakke sammen.
Jow, men vi må jo ikke jage dem - og tror du ikek det er stressende for
den stakkels kriminelle hvis der er flere patruljer der kører efter ham
? Så kører han hurtigt og uforsvarligt og risikerer at slå folk ihjel.
DET går virkelig ikke...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Per Henneberg Kriste~ (10-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 10-02-07 19:21 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Finn Guldmann formulated the question :
>>> Det er jo en glidebane hvor du ender der hvor kriminelle der
>>> flygter bare skal have lov til det.
>
>> Nu findes der jo mere end den samme politibil. Og de har endda
>> udstyr så de kan snakke sammen.
>
> Jow, men vi må jo ikke jage dem - og tror du ikek det er stressende
> for den stakkels kriminelle hvis der er flere patruljer der kører
> efter ham ? Så kører han hurtigt og uforsvarligt og risikerer at slå
> folk ihjel. DET går virkelig ikke...
Jeg tror du skal prøve at se hvad folk kan finde på når de bliver forfulgt.
Lad os sige at du fulgte efter en bil ad Gl. Vardevej, og at samtlige kryds
blev gennemkørt med 150+ km/t over for rødt.
Ville du blive ved med at følge efter, når du ikke ved hvad årsagen er til
disse lovovertrædelser?
--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,
meget billigt til prisen, er som nye,
sælges fordi jeg er blevet for handicappet til at stå på ski :)
| |
Henrik Stidsen (11-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 11-02-07 02:42 |
|
Per Henneberg Kristensen wrote :
> Ville du blive ved med at følge efter, når du ikke ved hvad årsagen er til
> disse lovovertrædelser?
Så ville der da NETOP være grund til at få stoppet bilen. For det
første må der være en ret "god" grund til at vedkommende flygter og for
det andet er vedkommende så livsfarlig for alt og alle at det er
nødvendigt at få vedkommende fjernet fra vejen.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Finn Guldmann (10-02-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 10-02-07 19:54 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>> Det er jo en glidebane hvor du ender der hvor kriminelle der flygter
>>> bare skal have lov til det.
>> Nu findes der jo mere end den samme politibil. Og de har endda udstyr
>> så de kan snakke sammen.
> Jow, men vi må jo ikke jage dem - og tror du ikek det er stressende for
> den stakkels kriminelle hvis der er flere patruljer der kører efter ham
> ? Så kører han hurtigt og uforsvarligt og risikerer at slå folk ihjel.
> DET går virkelig ikke...
>
Vi kan godt blive enige om at i dagens Danmark stilles forbryderen bedre
end ofret.
Men det jeg tænkte på var nu om ikke hastigheden faldt lidt hvis den der
amatør-Schuemacher fandt ud af at de politibiler der jagtede ham ventede
forude?
--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.
| |
Henrik Stidsen (11-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 11-02-07 02:43 |
|
Finn Guldmann expressed precisely :
> Men det jeg tænkte på var nu om ikke hastigheden faldt lidt hvis den der
> amatør-Schuemacher fandt ud af at de politibiler der jagtede ham ventede
> forude?
Jow, men han skal jo stoppes før man kan fortælle ham det...
De folk der kører på den måde har sandsynligvis ikke hjernekapacitet
til at tænke så langt at de regner ud politiet kommer fra alle sider...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Finn Guldmann (11-02-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 11-02-07 08:49 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Men det jeg tænkte på var nu om ikke hastigheden faldt lidt hvis den
>> der amatør-Schuemacher fandt ud af at de politibiler der jagtede ham
>> ventede forude?
> Jow, men han skal jo stoppes før man kan fortælle ham det...
>
Det viste han fra begyndelsen hvis det var det normale at politiet "gav
op" hvis hastigheden blev for høj, men til gengæld sørgede for en
"modtagelseskomité" længere fremme.
Det ville nok være det sikreste for de fleste.
> De folk der kører på den måde har sandsynligvis ikke hjernekapacitet til
> at tænke så langt at de regner ud politiet kommer fra alle sider...
>
Nok mest fordi det ikke er normalt at der er politi nok på gaden til at
udføre stuntet med at være længere fremme.
--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.
| |
Henrik Stidsen (11-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 11-02-07 13:04 |
|
Finn Guldmann brought next idea :
>>> Men det jeg tænkte på var nu om ikke hastigheden faldt lidt hvis den der
>>> amatør-Schuemacher fandt ud af at de politibiler der jagtede ham ventede
>>> forude?
>> Jow, men han skal jo stoppes før man kan fortælle ham det...
> Det viste han fra begyndelsen hvis det var det normale at politiet "gav op"
> hvis hastigheden blev for høj, men til gengæld sørgede for en
> "modtagelseskomité" længere fremme.
Det sker som regel også hvis der er brug for det. Selvfølgelig kun hvis
der er mulighed for at frigøre patruljer til det.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Finn Guldmann (11-02-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 11-02-07 13:32 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>>> Men det jeg tænkte på var nu om ikke hastigheden faldt lidt hvis den
>>>> der amatør-Schuemacher fandt ud af at de politibiler der jagtede ham
>>>> ventede forude?
>>> Jow, men han skal jo stoppes før man kan fortælle ham det...
>> Det viste han fra begyndelsen hvis det var det normale at politiet
>> "gav op" hvis hastigheden blev for høj, men til gengæld sørgede for en
>> "modtagelseskomité" længere fremme.
> Det sker som regel også hvis der er brug for det. Selvfølgelig kun hvis
> der er mulighed for at frigøre patruljer til det.
>
Det er nok det sidste der er det største problem.
--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.
| |
Henrik Stidsen (11-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 11-02-07 13:44 |
|
Finn Guldmann submitted this idea :
>> Det sker som regel også hvis der er brug for det. Selvfølgelig kun hvis der
>> er mulighed for at frigøre patruljer til det.
> Det er nok det sidste der er det største problem.
Ikke hvis der er brug for det - handler om prioritering og det
overlader jeg i hvert fald gerne til vagthavende.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Finn Guldmann (11-02-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 11-02-07 18:13 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>> Det sker som regel også hvis der er brug for det. Selvfølgelig kun
>>> hvis der er mulighed for at frigøre patruljer til det.
>> Det er nok det sidste der er det største problem.
> Ikke hvis der er brug for det - handler om prioritering og det overlader
> jeg i hvert fald gerne til vagthavende.
>
Jovist, men har han kun to vogne at gøre godt med og den anden er langt
i den anden retning af hvor jagten går hen er der jo ikke meget han kan
gøre.
--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.
| |
Henrik Stidsen (11-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 11-02-07 18:33 |
|
Finn Guldmann formulated the question :
> Jovist, men har han kun to vogne at gøre godt med og den anden er langt i den
> anden retning af hvor jagten går hen er der jo ikke meget han kan gøre.
Samme situation hvis en gut truer dig med en pumpgun...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Finn Guldmann (11-02-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 11-02-07 18:46 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Jovist, men har han kun to vogne at gøre godt med og den anden er
>> langt i den anden retning af hvor jagten går hen er der jo ikke meget
>> han kan gøre.
> Samme situation hvis en gut truer dig med en pumpgun...
>
Vagthavende kan måske hekse?
Er der, fysisk, ikke flere vogne at gøre godt med er der jo ikke noget
at gøre. Så simpelt er det jo.
Kunsten er så at sørge for at der aldrig er længere til en anden vogn
end godt et.
--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.
| |
Henrik Stidsen (11-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 11-02-07 19:07 |
|
Finn Guldmann expressed precisely :
>>> Jovist, men har han kun to vogne at gøre godt med og den anden er langt i
>>> den anden retning af hvor jagten går hen er der jo ikke meget han kan
>>> gøre.
>> Samme situation hvis en gut truer dig med en pumpgun...
> Vagthavende kan måske hekse?
Næ, men problemet med underbemanding i visse områder/tidsrum er det
samme uanset hvorfor der skal bruges patruljer. Så ligemeget om det er
gamle fru Olsens hund der er blevet væk eller om der er blodbad på
torvet - der er bare ikke flere folk til rådighed end der er.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Henrik Stidsen (02-02-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 02-02-07 09:14 |
|
On Feb 1, 7:49 pm, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:
> > Som jeg skrev - at lægge mærke til de tegn der viser at en billist
> > kunne finde på at flytte sig til en uhensigtsmæssig placering.
> Hvilke tegn kunne det være?
Jeg er ikke betjent, jeg har ikke lært det.
| |
Per Henneberg Kriste~ (06-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 06-02-07 00:10 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> On Feb 1, 7:49 pm, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
> wrote:
>>> Som jeg skrev - at lægge mærke til de tegn der viser at en billist
>>> kunne finde på at flytte sig til en uhensigtsmæssig placering.
>> Hvilke tegn kunne det være?
> Jeg er ikke betjent, jeg har ikke lært det.
Det har betjentene heller ikke. Se næste episode af Videopolitiet, hvor de
"lærer" at køre vildt ...
--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,
meget billigt til prisen, er som nye,
sælges fordi jeg er blevet for handicappet til at stå på ski :)
| |
|
|