Min Mazda 626 Ditd vil ikke starte!!?????
Fra : Mazda DiTD

Dato : 22-01-07 21:25

Hej med jer

Jeg var en gang (har den endnu) den lykkelige ejer af en mazda 626 Ditd fra
1999. Men så her den 17 November 2005 springer tandremmen pga en strammer
som ikke er i orden. Tandrem og alle hjul og strammer bliver skiftet. Men nu
vil bilen ikke rigtig starte. Jeg forvarmer indtil lampen går ud men motoren
skal "malkes" igang, så efter at starteren har arbejdet i alt mellem 5 og 20
sekunder, så kommer den igang, og går uden problemer, ikke noget med at den
mangler en cylinder eller noget. Det virker samtidigt som om bilen mangler
lidt trækkraft indtil at turboen tager over. Men om det har noget med
starten at gøre ved jeg ikke.
Det skal lige tilføjes at der er blevet skiftet gløderør, brændstoffilter,
justeret ventiler, skiftet den styreboks som styre indsprøjtningen,
luftfilteret har kun gået 2000km og mekanikeren på det autoriseret-værksted
har givet op, men jeg vil æde min gamle hat på at han ikke var med på det
kursus hvor de lærte at fejlfinde på lige den motor.
Håber der er en af jer her inde der har kendskab til noget lignende.

PS. 1 i mailadressen skal skiftes ud med "en"

Mvh
Morten Dahl

Fra : Martin Kristensen

Dato : 22-01-07 22:23

Den er lidt svær at svare på den der men prøv følgende udlukkelses metode...

Prøv at starte bilen med en anden nøgle, der er start spærre i din bil nøgle
og den kan godt være i stykker, er den i stykker kan bilen godt opføre sig
sådan, det har jeg nemlig prøvet på værkstedet, det var godt nok en 1.8
benzin men det var da værd at prøve

En anden ting. Suger den falsk luft i brændstofslangen ? se om der er luft i
brændstofslangen oppe ved filteret. det kan godt være de er sorte, så er det
jo umuligt.

En tredie ting... start bilen hvis den altså kan. Prøv så at pumpe på den
manuelle udlufter, se i instruksions bogen hvor den er. kommer den til at
køre bedre så er fejlen der eller ...

Mvh Martin

Fra : Peter König

Dato : 22-01-07 23:39

Mazda DiTD skrev:
> [...]
> justeret ventiler, skiftet den styreboks som styre indsprøjtningen,
> luftfilteret har kun gået 2000km og mekanikeren på det autoriseret-værksted
Den står ikke rigtig i tandremmen - den er sikkert sat en tand forkert !
Den har symptomerne . . .

Mvh Peter

Fra : Mazda DiTD

Dato : 23-01-07 17:06

Tand remmen er chekket og dobbelt chekket 4 gange (helt seriøst) og det er
to forsk. mekere der har gjort det, så den skal stå rigtigt ellers er der jo
to dummer mekere.

Den med nøglen hjælper ikke.

Værkstedet har været på kethner med bilen i dag og de siger at pumpen er
færdig. der er sponner i den siger de.
Men der for kan bilen vel godt starte eller???????
De siger også at det ikke har noget med det at tandremmen sprang at gøre.
Men problemet med at starte kom først efter at den sprang!!!???

Mvh
Morten Dahl