Kommunal slinger
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-01-07 12:35

Der var trafikpropper rigtig mange steder i morges.

Alt fordi kommunerne ikke havde fået fingeren ud for at hælde lidt salt ud
på kørebanen.

Dét kunne de ikke engang klare selv om de har haft en hel vinter til at gøre
sig klar.

:(

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-01-07 12:55

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> på kørebanen.
>
> Dét kunne de ikke engang klare selv om de har haft en hel vinter til at gøre

Det har de faktisk ikke, alle amternes veje er gået over til
kommunerne pr. 1. jan.
Måske det er grunden.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-01-07 15:01

On 22 Jan 2007 03:55:10 -0800 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
sent the following smoke signals:

>Det har de faktisk ikke, alle amternes veje er gået over til
>kommunerne pr. 1. jan.

Det er vel næppe kommet bag på dem, da scenariet har været kendt længe.

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : Per Tordrup

Dato : 22-01-07 13:45

Det kunne jo osse være at der var nogle som fulgte opfordringen til at tage
det roligt. Hvis det skulle ha undgået din opmærksomhed så har det sneet i
morges/nat.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-01-07 19:57

Per Tordrup wrote:

> Det kunne jo osse være at der var nogle som fulgte opfordringen til
> at tage det roligt. Hvis det skulle ha undgået din opmærksomhed så
> har det sneet i morges/nat.

Ikke hvor jeg bor. Der var ingen sne på vejene.

Jeg kørte 9 km på arbejde. En rundkørsel var spærret total af fordi en
lastbil ikke kunne foretage et højresving i den. Saltvognen havde slet ikke
været ude. Heldigvis kom jeg fra en mindre vej i rundkørslen og kunne køre
lige igennem ..

Mine tanker er med dem der skal tidligt op og ud i vejret (avisdrenge m.m.
:).

> Den har indtil videre sparet mig for at få 3950 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Rent SPAM. Find en SPAM-fighter der kender forskel på email og usenet.

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 22-01-07 14:22

> Dét kunne de ikke engang klare selv om de har haft en hel vinter til at
> gøre sig klar.

Ved Skive undskyldte de sig med at det blæste af vejen lige så hurtigt som
de forsøgte at drysse det ud ...

Fra : Skak

Dato : 22-01-07 14:28

Per Henneberg Kristensen formulerede:
> Der var trafikpropper rigtig mange steder i morges.
>
> Alt fordi kommunerne ikke havde fået fingeren ud for at hælde lidt
> salt ud på kørebanen.

Hvor står der de *har pligt til at salte*
Der står til gengæld i færdselsloven at
*Du skal køre efter forholdene*

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-01-07 19:58

Skak wrote:
> Per Henneberg Kristensen formulerede:

> Hvor står der de *har pligt til at salte*

Spørg i juraafdelingen. Du er tydeligvis ikke klar over hvad en sådan dag
koster i tabt arbejdsfortjeneste for diverse virksomheder fordi folk ikke
kan komme på arbejde til tiden.

> Der står til gengæld i færdselsloven at
> *Du skal køre efter forholdene*

Ja ..... og?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning

Dato : 22-01-07 14:47

On Mon, 22 Jan 2007 12:35:08 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Der var trafikpropper rigtig mange steder i morges.
Korrekt

>Alt fordi kommunerne ikke havde fået fingeren ud for at hælde lidt salt ud
>på kørebanen.
Eller var det fordi bilisterne endnu en gang blev overrasket over
vinterens komme?

>Dét kunne de ikke engang klare selv om de har haft en hel vinter til at gøre
>sig klar.

Ditto - hvor mange kører stadig på sommerdæk?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-01-07 20:00

Henning wrote:

> Korrekt

> Eller var det fordi bilisterne endnu en gang blev overrasket over
> vinterens komme?

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Jeg er endnu ikke blevet så
overrasket at jeg er kørt i grøften af det. Men jeg er klar over at det
sker. Og at kommunernes slendrian koster liv.

> Ditto - hvor mange kører stadig på sommerdæk?

Formentlig et faldende antal fordi man skal køre med sommerdæk i
omkringliggende lande, f.eks. Tyskland (for mit vedkommende).

Men is - som kunne saltes væk - er glat uanset om du har vinterdæk på eller
ej.

--
Per, Esbjerg

Fra : KASO

Dato : 22-01-07 17:32

> [...]
> på kørebanen.
>
> Dét kunne de ikke engang klare selv om de har haft en hel vinter til at

"Du kunne jo bare køre hjemmefra ½ time før" (Citat: Per Henneberg
Kristensen)

Hvor er forståelsen for kommunens valg? Du skal da bare lære at respektere
deres valg....

Sjovt - du må ikke forsinkes - men det er OK at alle andre forsinkes af dig
eller Ellertkørere?
Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt......

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-01-07 20:04

KASO wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45b4a16d$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Du kunne jo bare køre hjemmefra ½ time før" (Citat: Per Henneberg
> Kristensen)

Dét tvivler jeg nu på at jeg nogensinde har skrevet - det med den halve
time. Der skal rigtig meget til før man bliver forsinket en halv time.

> Hvor er forståelsen for kommunens valg? Du skal da bare lære at
> respektere deres valg....

Jeg har fået mindre respekt for kommunernes valg da jeg kørte med aviser.
Der kunne være glat i timevis om morgenen, saltvognene kom først ud når
morgentrafikken begyndte.

Og det kan de knapt nok overkomme i dag.

> Sjovt - du må ikke forsinkes - men det er OK at alle andre forsinkes
> af dig eller Ellertkørere?
> Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt......

Jeg forsinker ikke nogen i den grad som manglende saltning gør - og min
kørsel sender ikke biler i grøften. Det gør manglende saltning derimod.

Hvis det skulle have undgået din opmærksomhed ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren O.

Dato : 22-01-07 20:29

> Dét tvivler jeg nu på at jeg nogensinde har skrevet - det med den halve
> time. Der skal rigtig meget til før man bliver forsinket en halv time.

Kør tidligere hjemmefra! var citatet vist (ellerttråd)

> Jeg forsinker ikke nogen i den grad som manglende saltning gør - og min
> kørsel sender ikke biler i grøften. Det gør manglende saltning derimod.
>
> Hvis det skulle have undgået din opmærksomhed ;)

Er der hold i det, Per?? Hvad med de lande der ikke salter. Du må tage sagen
i egen hånd. 4-hjulstrækker, pigdæk, snekæder, og citatet fra før Kør
tidligere hjemmefra! Så kan du ved egen hjælp komme op af grøften, hvis det
mod forventning skulle gå galt..... Og ikke mindst uden nævneværdige
forsinkelser.

Søren O.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : KASO

Dato : 22-01-07 23:47

> Dét tvivler jeg nu på at jeg nogensinde har skrevet - det med den halve
> time. Der skal rigtig meget til før man bliver forsinket en halv time.

Pointen med at køre tidligere hjemmefra var da vist ret tydelig - men den
gælder åbenbart ikke dig?

> Jeg har fået mindre respekt for kommunernes valg da jeg kørte med aviser.
> Der kunne være glat i timevis om morgenen, saltvognene kom først ud når
> morgentrafikken begyndte.

Du må lære at arbejde mere med din respekt for andres valg....

> Og det kan de knapt nok overkomme i dag.

> Jeg forsinker ikke nogen i den grad som manglende saltning gør - og min
> kørsel sender ikke biler i grøften. Det gør manglende saltning derimod.

Farlige situationer opstår som bekendt ikke på grund af hastighed - men på
grund af hastigheds_forskel_. Når nogen vælger at køre markant under den
normale hastighed på stedet, forårsager de farlige situationer og potentielt
andre biler i grøften - sååhhhh....

> Hvis det skulle have undgået din opmærksomhed ;)

Nope - jeg har set i TV, at en masse mennesker ikke har ofret vinterdæk
og/eller ikke har lært at køre efter forholdene og derfor er endt i grøften.

Fra : Brian

Dato : 22-01-07 17:51

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Der var trafikpropper rigtig mange steder i morges.
>
> Alt fordi kommunerne ikke havde fået fingeren ud for at hælde lidt
> salt ud på kørebanen.

Hmm... jeg troede "vi" sådan generalt var imod det til tider overdrevne
forburg af salt. Når de så endelig dropper det svineri, er det dælme også
galt

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-01-07 20:05

Brian wrote:

> Hmm... jeg troede "vi" sådan generalt var imod det til tider
> overdrevne forburg af salt. Når de så endelig dropper det svineri, er
> det dælme også galt

Overdrevne? Lige så langt tilbage som jeg kan huske har man haft svært ved
at få sendt saltbiler ud til morgentrafikken ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 22-01-07 20:17

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Overdrevne? Lige så langt tilbage som jeg kan huske har man haft
> svært ved at få sendt saltbiler ud til morgentrafikken ..

Nu har jeg primært kørt om morgenen (til jobbet) i Horsens området. Her
synes jeg altid de har været nogle forfærdelige svin med salt forbruget. Det
er da også sket flere gange, at de har brugt hele kontoen til
saltning/snerydning, inden vinteren var ovre.

/Brian