Indpresningsdybde.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-01-07 22:32

Hej

Hvor meget må indpresningsdybden ændres ved skift af fælge?

ET er originalt 47mm (ifølge
http://www.g-powertech.com/felger/boltesirkel.htm)

Hvad er grænserne for at ET er lovlig på andre fælge?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-01-07 22:49

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ET er originalt 47mm (ifølge
> http://www.g-powertech.com/felger/boltesirkel.htm)
>
> Hvad er grænserne for at ET er lovlig på andre fælge?

+/- 5 mm... Altså må du ændre sporvidden 10 mm i forhold til
originalmontering.

- Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-01-07 22:53

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> +/- 5 mm... Altså må du ændre sporvidden 10 mm i forhold til
> originalmontering.

Ævl... Det er 10 mm du må ændre på hver side.. Altså 20 mm sporvidde. :)

- Martin

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-01-07 00:13

> "Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ævl... Det er 10 mm du må ændre på hver side.. Altså 20 mm sporvidde. :)

Dvs. at de fælge jeg har liggende der har ET38 er lovlige,
såfremt de ikke går på noget

Herligt.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 22-01-07 08:42

> [...]
>
> "Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> Dvs. at de fælge jeg har liggende der har ET38 er lovlige,

Ja og så længe de ikke går længere ud end skærmkanten.

Mvh
Bri@n

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-07 21:21

Uffe Bærentsen wrote:
> Dvs. at de fælge jeg har liggende der har ET38 er lovlige,
> såfremt de ikke går på noget

Ja, eller dækkene/fælgene går ud over skærmen OG at din bilmodel ikke er
født med den ET på 49 eller over.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-01-07 22:56

meddelelse news:45b51cb0$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, eller dækkene/fælgene går ud over skærmen OG at din bilmodel ikke er
> født med den ET på 49 eller over.

Den er født med ET47 og dækkene går _ikke_ ud over skærmen.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (det var denne her

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-07 23:07

Uffe Bærentsen wrote:

> Den er født med ET47 og dækkene går _ikke_ ud over skærmen.

Ja, det er _din_...!

Men hvad med andre motorstørrelser o. lign.?

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-01-07 23:28

meddelelse news:45b53585$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, det er _din_...!
>
> Men hvad med andre motorstørrelser o. lign.?

Det Morten prøver at sige , er , at det er den model med størst
indpresning der sætter standarden - altså må du ændre ET med ±10mm fra
det største ET-mål modellen fås med.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - med ET43

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-07 23:33

Brian Sørup wrote:

> Det Morten prøver at sige , er , at det er den model med størst
> indpresning der sætter standarden - altså må du ændre ET med ±10mm fra
> det største ET-mål modellen fås med.

Tak...

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-01-07 23:47

meddelelse news:45b53bb3$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...

> Tak...

You're welcome....

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-01-07 12:10

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det Morten prøver at sige , er , at det er den model med størst
> indpresning der sætter standarden - altså må du ændre ET med ±10mm fra
> det største ET-mål modellen fås med.

Hvorfor skal det være så besværligt?

Hvor finder jeg den oplysning henne?

--
mvh Uffe (der snart ønsker "ET phone home....")
Mondeo 1,8i

Fra : Jakob Vejlby Sørense~

Dato : 22-01-07 14:56

> Ja og så længe de ikke går længere ud end skærmkanten.

Så længe hverken fælg eller dæk går længere ud en at de er
dækket af skærmkanten.