moms på "varebiler"?
Fra : Bo

Dato : 21-01-07 16:07

Hejsa

Jeg skal til at pendle 2 x 120 km på arbejde (primært motorvej). I den
forbindelse overvejer jeg at købe en brugt bil på gule plader. Priserne
er i de fleste tilfælde opgivet uden moms. Hvordan regner jeg den pris
ud som jeg skal give for bilen? Er det blot salgsprisen + de sædvanlige 25%?

Jeg har specielt kig på en vw touran, men har endnu ikke været ude at
køre i en. Er der nogen der har nogen erfaringer med touran som de vil
dele? Eller måske et bud på en anden bil som kunne være interessant?

Med venlig hilsen
Bo Thomassen

Fra : Bo

Dato : 21-01-07 16:45

Bo wrote:
> [...]
> køre i en. Er der nogen der har nogen erfaringer med touran som de vil
> dele? Eller måske et bud på en anden bil som kunne være interessant?

Det skal måske lige siges, at det er som bil nummer 2 og prisen skal
helst ikke overstige 140-150.000. Bilen kommer nok til at flytte sig
omkring 50.000 km om året.

Med venlig hilsen
Bo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-01-07 17:04

Bo wrote:
> er i de fleste tilfælde opgivet uden moms. Hvordan regner jeg den pris
> ud som jeg skal give for bilen? Er det blot salgsprisen + de
> sædvanlige 25%?

Ja.

Fra : Henning

Dato : 21-01-07 17:19

On Sun, 21 Jan 2007 17:03:58 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Ja.

Men husk på, at ved gensalg kan køber ikke fratrække momsen igen.

Fra : Bo

Dato : 21-01-07 17:41

Henning wrote:

> Men husk på, at ved gensalg kan køber ikke fratrække momsen igen.

Nej, det var selvfølgelig en ting jeg ikke lige havde overvejet...

Nu vi er i gang med moms-snakken, hvad er så egentlig forskellen på
bilerne i kategorierne "varevgne + moms" og "varevogne momsfri" på
bilbasen.dk. Der er vel ikke betalt moms på nogen af bilerne i begge
kategorier?

Med venlig hilsen (og på forhånd tak)
Bo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-01-07 18:19

Bo wrote:
> [...]
> bilerne i kategorierne "varevgne + moms" og "varevogne momsfri" på
> bilbasen.dk. Der er vel ikke betalt moms på nogen af bilerne i begge

Jo, i den sidste. Der skal du blot betale den pris der er angivet...

Fra : Bo

Dato : 21-01-07 18:39

Morten Fruergaard wrote:

> Jo, i den sidste. Der skal du blot betale den pris der er angivet...

ok, tak for det... det havde jeg ikke lige fanget. Det hjalp da lidt på
priserne i den kategori... ;)

Med venlig hilsen
Bo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-01-07 18:18

Henning wrote:

> Men husk på, at ved gensalg kan køber ikke fratrække momsen igen.

Øh ja. Men det kan du heller ikke, når du handler ind i Bilka eller køber
fjernsyn...