vw polo SDI st, car - en ok bil?
Fra : spoi@sol.dk

Dato : 21-01-07 08:06

Hej

Jeg har bemærket at denne bil er forholdsvis billig at købe brugt.
Dvs mellem 70 000 og 100 000, Fra prgang 97 til 2002. Den kører jo
langt på literen.

Er det en ok bil eller er der årsager til at brugtprisen ikke er så
høj?
Jeg kigger lidt på ny brugt bil(som dog helst ikke skal overskride 50
000 kr) og faldt så lidt over denne bil.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 09:22

<spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
[...]

En 1,9 SDi er en ganske fortrinlig bil. Og som en anden skriver er det ikke
nogen racerbil, men den er ikke dræbende langsom. Hvis man kører almindeligt
og ikke er typen der skal først hen til det næste røde lys, så kan den
sagtens følge med. Ingen problem. Men det kan du jo selv afgøre ved en
prøvetur.

Min kone havde en i knapt et par år (1997, 243000km). Der var problemer med
dørlåsene når det var frost og den havde en tendens til at servoen virkede
bedre til den ene side end den anden - der var altså lidt mere modstand på
rattet til den ene side.
Derudover var der kun almindelig vedligeholdelse: vandpumpe og tandrem,
udstødning og almindeligt service.
At vi så fik bilen bygget om til at køre på rapsolie kan man ikke kalde
vedligehold.
Som med så mange andre biler: find en der er undervognsbehandlet flere gange
og fri for rust. Det er så pisse dyrt at få repareret.
Vores kørte forresten mellem 16 og 19 km/l.

Mvh Tommy

Fra : Mogens...

Dato : 21-01-07 17:56

<spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har bemærket at denne bil er forholdsvis billig at købe brugt.
> Er det en ok bil eller er der årsager til at brugtprisen ikke er så
> høj?

Nej,den er ikke okay at købe. Slet ikke som brugt, hvor merprisen
til en TDI er så ringe/lille. Jeg kender en VW-fanatik, som ejer een.
Selv HAN siger, at en SDI må man _aldrig_ købe - den er meget
meget sløv og derfor enerverende at køre i...
(han bor på landet og kører 112% efter loven - i alle sammenhæng)

Fra : tom jensen

Dato : 21-01-07 18:11

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> meget sløv og derfor enerverende at køre i...
> (han bor på landet og kører 112% efter loven - i alle sammenhæng)

hej
jeg vil godt indrømme at jeg ikke har gået så mange år i skole , så mit
spørgsmål er : hvad betyder "enerverende" ?

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 18:37

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> [...]
> mit
> spørgsmål er : hvad betyder "enerverende" ?

røvsyg

--
Tom

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-01-07 20:07

> [...]
> jeg vil godt indrømme at jeg ikke har gået så mange år i skole ,
> så mit
> spørgsmål er : hvad betyder "enerverende" ?

Irriterende, går dig på nerverne, røvsyg. Vælg selv. :)

- Martin

Fra : tom jensen

Dato : 21-01-07 21:37

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> "tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse
>
> Irriterende, går dig på nerverne, røvsyg. Vælg selv. :)
>
> - Martin

hej
takker for svaret
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : tom \(cordoba\)

Dato : 21-01-07 19:43

> Nej,den er ikke okay at købe. Slet ikke som brugt, hvor merprisen
> til en TDI er så ringe/lille. Jeg kender en VW-fanatik, som ejer een.

Jeg forstår jer simpelthen ikke. Jeg KAN ikke forstå hvorfor man skulle
ønske flere hypper, men åbenbart er ens kriterier meget forskellige, så mit
forslag til ham der spørger : Prøv - og se om du kun li den. Jeg er
ihvertilfælde meget glad for min

Fra : Mogens...

Dato : 21-01-07 20:00

"tom (cordoba)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår jer simpelthen ikke. Jeg KAN ikke forstå hvorfor man skulle
> ønske flere hypper, men åbenbart er ens kriterier meget forskellige

Overskud - det er altid rart med overskud. Det være sig stereoanlæget,
bilmotoren og økonomien. Kører man på max. konstant, bliver det træls.
Og en SDI har kun 2 stillinger på speederen - on eller off...

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 20:05

On Sun, 21 Jan 2007 19:00:26 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

> [...]
>bilmotoren og økonomien. Kører man på max. konstant, bliver det træls.
>Og en SDI har kun 2 stillinger på speederen - on eller off...

Ja, den slags bilister findes jo Som andre har sagt kør en tur i
den. Jeg ville sagtens kunne leve med en Corsa DTI med 70 HK efter en
prøvetur, men sælger var ikke særlig indstillet på at "komme af med
den", så det blev en Punto med 85 HK. (den rykker heller ikke asfalten
op, men kan sagtens følge med) Men hvis den ikke går mere en 16-19
km/l bør man måske kigge sig lidt mere omkring )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 20:29

> [...]

> meget sløv og derfor enerverende at køre i...
> (han bor på landet og kører 112% efter loven - i alle sammenhæng)

Kan i ikke smide nogle data for denne vogntype istedet
for disse diffuse sammenligninger.
Hvor lidt moment er der i disse SDI kontra TDI eks. ?

Fra : Mogens...

Dato : 21-01-07 20:32

Find dem evt. selv - www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide_init.asp

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-01-07 21:15

Sierra skriver:

> Kan i ikke smide nogle data for denne vogntype istedet
> for disse diffuse sammenligninger.
> Hvor lidt moment er der i disse SDI kontra TDI eks. ?

Golf V 2,0 SDI 75HK ved 4200RPM 140Nm ved 2200RPM

Golf V 1,9 TDI 90HK ved 4000RPM 210Nm ved 1800RPM

Golf V 1,9 TDI 105HK ved 4000RPM 250Nm ved 1900RPM

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe