|
| Volcsom Volvo diesel. Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 14:33 |
|
BSR har barslet med en ny software til én af Volvos neddroslede motorer.
Det er en "tynde" diesel på 126 Hk.
Den nye sw giver en bagatel af 220 Hk.
Det må da kunne mærkes en anelse....
http://www.bsrab.se/products//t941/
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Jørgen M. Rasmussen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 20-01-07 14:58 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45b219ef$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> BSR har barslet med en ny software til én af Volvos neddroslede motorer.
>
> Det er en "tynde" diesel på 126 Hk.
>
> Den nye sw giver en bagatel af 220 Hk.
>
> Det må da kunne mærkes en anelse....
>
> http://www.bsrab.se/products//t941/
>
Det imponere på heden, så kan den trække en 12-fuget :).
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 15:01 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45b21fd9$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>> Det er en "tynde" diesel på 126 Hk.
>>
>> Den nye sw giver en bagatel af 220 Hk.
>>
>> Det må da kunne mærkes en anelse....
>>
>> http://www.bsrab.se/products//t941/
>>
> Det imponere på heden, så kan den trække en 12-fuget :).
Jep, og den så gør det med 99,9% samme forbrug/renhed som den originalt
leverede sw.
Der er ikke noget at sige til, DK har forbudt ændring af sw, det "snyder" jo
SKAT for over 100 kkr, de er jo så få samt tjener ingen penge..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Jørgen M. Rasmussen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 20-01-07 15:08 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45b2209c$0$2087
> Der er ikke noget at sige til, DK har forbudt ændring af sw, det "snyder"
> jo SKAT for over 100 kkr, de er jo så få samt tjener ingen penge..
>
Enig, det er lettere, billigere at lave et forbud, opfinde en afgift, end at
gennemgå et stort regnskab med "tættekam". Så atter er det de små fisk som
betaler for de store :(.
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 15:11 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45b2223a$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>> Der er ikke noget at sige til, DK har forbudt ændring af sw, det "snyder"
>> jo SKAT for over 100 kkr, de er jo så få samt tjener ingen penge..
>>
> Enig, det er lettere, billigere at lave et forbud, opfinde en afgift, end
> at gennemgå et stort regnskab med "tættekam". Så atter er det de små fisk
> som betaler for de store :(.
Jep, det ville være mere logisk at forbyde virksomheder med over 10 ansatte.
Samtidig ansætte de tiloversblevne i SKAT. De er jo direkte garant for vore
eksportindtægter og er glimrende lokale frisører.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Jørgen M. Rasmussen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 20-01-07 21:47 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45b222f9$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jep, det ville være mere logisk at forbyde virksomheder med over 10
> ansatte.
>
Næh, det ville være mere logisk at de bare betalte regningen uden bøvl&brok
:(.
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-01-07 15:26 |
|
BJ skriver:
>
> Der er ikke noget at sige til, DK har forbudt ændring af sw, det "snyder" jo
> SKAT for over 100 kkr, de er jo så få samt tjener ingen penge..
Nu er det jo ikke SKAT der bestemmer prisen, så Vôlle kunne jo bare
levere den store softwarepakke til den billige pris.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kent Nielsen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 20-01-07 15:34 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45B22677.FF2D3547@du.kan.finde.den...
> Nu er det jo ikke SKAT der bestemmer prisen, så Vôlle kunne jo bare
> levere den store softwarepakke til den billige pris.
Så så, ikke den slags skarpsindigheder, når der brokkes.
"Det hele er samfundets skyld"
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 15:42 |
|
"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i en meddelelse
news:45b22868$0$3561$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
>> Nu er det jo ikke SKAT der bestemmer prisen, så Vôlle kunne jo bare
>> levere den store softwarepakke til den billige pris.
>
> Så så, ikke den slags skarpsindigheder, når der brokkes.
> "Det hele er samfundets skyld"
>
Selvfølgelig ikke. Danmark skal have særbehandling i et og alt, naturligvis
også grundet vort lands størrelse samt indflydelse på verdens gang..
PS: Derfor har vi også så billige tog, skinner samt andet materiel i den
sammenhæng.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Morten Fruergaard (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 20-01-07 15:30 |
|
BJ wrote:
> BSR har barslet med en ny software til én af Volvos neddroslede
> motorer.
> Det er en "tynde" diesel på 126 Hk.
>
> Den nye sw giver en bagatel af 220 Hk.
>
> Det må da kunne mærkes en anelse....
>
> http://www.bsrab.se/products//t941/
Jep. Man kan nok godt mærke et lidt kraftigere bundtræk...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
TK (20-01-2007)
| Kommentar Fra : TK |
Dato : 20-01-07 17:43 |
|
> Det er en "tynde" diesel på 126 Hk.
>
> Den nye sw giver en bagatel af 220 Hk.
>
> Det må da kunne mærkes en anelse....
Mon synsmanden opdager det??
Godt at man selv kan styre sw'en i den m. BSR's tuningssystem!
Mvh/TK
| |
KASO (20-01-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 20-01-07 18:26 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45b219ef$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> BSR har barslet med en ny software til én af Volvos neddroslede motorer.
>
> Det er en "tynde" diesel på 126 Hk.
>
> Den nye sw giver en bagatel af 220 Hk.
>
> Det må da kunne mærkes en anelse....
>
> http://www.bsrab.se/products//t941/
>
Hmm - det ser jo billigt ud (pr. HK) - men så er der lige opgradering af
bremser m.m., der nok ikke helt er dimensioneret til de mange kræfter.
Hvordan m. gearkassen og koblingen - kan de mon holde?
Uanset forurening, får man nok lidt svært ved at lave et regnestykke, der
bringer den under de 20% i synshallen
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 18:48 |
|
"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:45b2508e$0$847$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
>> BSR har barslet med en ny software til én af Volvos neddroslede motorer.
>>
>> Det er en "tynde" diesel på 126 Hk.
>>
>> Den nye sw giver en bagatel af 220 Hk.
>>
>> Det må da kunne mærkes en anelse....
>>
>> http://www.bsrab.se/products//t941/
>>
>
> Hmm - det ser jo billigt ud (pr. HK) - men så er der lige opgradering af
> bremser m.m., der nok ikke helt er dimensioneret til de mange kræfter.
> Hvordan m. gearkassen og koblingen - kan de mon holde?
Mig bekendt er der ikke en skrue/bøjet søm til forskel.
Modellerne er udelukkende lavet for at tilfredsstille visse landes
regeringers skattepolitik.
> Uanset forurening, får man nok lidt svært ved at lave et regnestykke, der
> bringer den under de 20% i synshallen
Det har du 100% ret i.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-01-07 19:11 |
|
BJ skriver:
>
> Modellerne er udelukkende lavet for at tilfredsstille visse landes
> regeringers skattepolitik.
Det kan da ikke være i Danmark.
Den danske skattepolitik er da ligeglad om bilen har 126 eller 220 HK.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 19:20 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45B25B37.D2938F36@du.kan.finde.den...
KLIP
>> Modellerne er udelukkende lavet for at tilfredsstille visse landes
>> regeringers skattepolitik.
>
> Det kan da ikke være i Danmark.
>
> Den danske skattepolitik er da ligeglad om bilen har 126 eller 220 HK.
Hvad er det du ikke forstår i den danske skatte- og afgiftspolitik på
biler.?
Du da snart have forstået den. Du har da haft førerbevis til automobil nu i
flere år.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-01-07 19:38 |
|
BJ skriver:
>
> Hvad er det du ikke forstår i den danske skatte- og afgiftspolitik på
> biler.?
Intet.
> Du da snart have forstået den. Du har da haft førerbevis til automobil nu i
> flere år.
Siden hvornår har den danske afgiftspolitik forhindret Volvo i at sætte
"powersoftware" i deres biler ?
Hvis de kan sælge den med vatarmsoftwaren til xxx.xxx,xx kr behøves de
vel ikke at sælge den med "powersoftwaren" til den dobbelte pris ?
De danske afgifter har så vidt jeg ved _intet_ med HK at gøre.
Men jeg kan jo tage fejl.
Så det er ikke de danske afgifter, men Volvo der boller deres kunder i
røven!
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 19:56 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45B2617A.93316E4C@du.kan.finde.den...
KLIP
>> Hvad er det du ikke forstår i den danske skatte- og afgiftspolitik på
>> biler.?
>
> Intet.
>
>> Du da snart have forstået den. Du har da haft førerbevis til automobil nu
>> i
>> flere år.
>
> Siden hvornår har den danske afgiftspolitik forhindret Volvo i at sætte
> "powersoftware" i deres biler ?
Siden det bedre kunne betale sig at sælge bilerne med rat, pedaler og sæder.
Når en cigartænder og plastik askebæger skal koste det samme som dine
fabriksmonterede højtalere, er der sku noget galt.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-01-07 20:10 |
|
BJ skriver:
>
> Siden det bedre kunne betale sig at sælge bilerne med rat, pedaler og sæder.
Du svarer ikke på mit spørgsmål, så jeg prøver direkte:
Er der forskel i registreringsafgiften på en bil med 126HK og en med
220HK, hvis bilen fra fabrik koster det samme ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 20:13 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45B26916.EE7978BA@du.kan.finde.den...
> BJ skriver:
>>
>> Siden det bedre kunne betale sig at sælge bilerne med rat, pedaler og
>> sæder.
>
> Du svarer ikke på mit spørgsmål, så jeg prøver direkte:
Nej.
> Er der forskel i registreringsafgiften på en bil med 126HK og en med
> 220HK, hvis bilen fra fabrik koster det samme ?
Selvfølgelig har jeg ikke svaret dig på ovennævnte. Det er jo noget du har
koblet sammen i din hjerne igen for at kværulere.
Jeg har på INTET tidspunkt sammen kædet registreringsafgiften med HK.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-01-07 20:15 |
|
BJ skriver:
>
> Selvfølgelig har jeg ikke svaret dig på ovennævnte. Det er jo noget du har
> koblet sammen i din hjerne igen for at kværulere.
Nej
> Jeg har på INTET tidspunkt sammen kædet registreringsafgiften med HK.
Skrev du ikke:
"Mig bekendt er der ikke en skrue/bøjet søm til forskel.
Modellerne er udelukkende lavet for at tilfredsstille visse landes
regeringers skattepolitik."
Gider du så at forklare, hvad du mener ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 20:35 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45B26A4D.D277A760@du.kan.finde.den...
KLIP
> Modellerne er udelukkende lavet for at tilfredsstille visse landes
> regeringers skattepolitik."
Ja.
> Gider du så at forklare, hvad du mener ?
Hvis ikke de var det, havde eks. DK ingen udstyrsvarianter helt specielt,
men enten samme som alle andre og endda også "mit alles drum und dran" uden
man sidde og stykke lortet sammen.
Om jeg begriber nogen bilfabrikanter overhovedet vil sælge biler til DK
endsige lave specielle tilretninger/udstyrsvarianter.
Nå, det ændrer sig også nok ad åre.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-01-07 20:44 |
|
BJ skriver:
>
> Hvis ikke de var det, havde eks. DK ingen udstyrsvarianter helt specielt,
> men enten samme som alle andre og endda også "mit alles drum und dran" uden
> man sidde og stykke lortet sammen.
Men Volvo kører differenceret prissætning afhængigt af HK i motoren.
Bilen koster det samme at lave, så de kunder der køber den dyre bil med
mange HK bliver altså bollet i røven af Volvo.
> Om jeg begriber nogen bilfabrikanter overhovedet vil sælge biler til DK
> endsige lave specielle tilretninger/udstyrsvarianter.
Samme her.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Il Duce (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Il Duce |
Dato : 20-01-07 21:19 |
|
> Bilen koster det samme at lave, så de kunder der køber den dyre bil med
> mange HK bliver altså bollet i røven af Volvo.
Altså på samme måde som når VW lancerer en Golf V 1.9TDi med 90hk til en
lavere pris end samme bil med 105hk og forskellen blot består i et andet
program i styreboksen?
--
MVH
Thomas
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 21:22 |
|
"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse
news:45b27932$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
>> Bilen koster det samme at lave, så de kunder der køber den dyre bil med
>> mange HK bliver altså bollet i røven af Volvo.
>
> Altså på samme måde som når VW lancerer en Golf V 1.9TDi med 90hk til en
> lavere pris end samme bil med 105hk og forskellen blot består i et andet
> program i styreboksen?
Uhh hadada uhhadadada .. det er sandelig noget helt andet..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-01-07 23:11 |
|
Il Duce skriver:
>
> Altså på samme måde som når VW lancerer en Golf V 1.9TDi med 90hk til en
> lavere pris end samme bil med 105hk og forskellen blot består i et andet
> program i styreboksen?
Præcist.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 21:20 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45B27106.BBE21DF6@du.kan.finde.den...
KLIP
> Bilen koster det samme at lave, så de kunder der køber den dyre bil med
> mange HK bliver altså bollet i røven af Volvo.
Nope, de sparer en masse penge i registreringsafgift.
>> Om jeg begriber nogen bilfabrikanter overhovedet vil sælge biler til DK
>> endsige lave specielle tilretninger/udstyrsvarianter.
>
> Samme her.
Det ender nok med, koreanerpotterne er det eneste alm. folk har råd til.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-01-07 23:10 |
|
BJ skriver:
>
> > Bilen koster det samme at lave, så de kunder der køber den dyre bil med
> > mange HK bliver altså bollet i røven af Volvo.
>
> Nope, de sparer en masse penge i registreringsafgift.
Dem der køber den dyre bil ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
BJ (20-01-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-01-07 23:21 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45B2932E.29C6E02@du.kan.finde.den...
KLIP
>> > Bilen koster det samme at lave, så de kunder der køber den dyre bil med
>> > mange HK bliver altså bollet i røven af Volvo.
>>
>> Nope, de sparer en masse penge i registreringsafgift.
>
> Dem der køber den dyre bil ?
Om den er dyr eller billigere i anskaffelsespris, er vel rystende lige
gyldig.
Man sparer registreringsafgift ved køb af Volvo, hvad man sparet på ved køb
af en droslet VW, skal jeg lade være usagt.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-01-07 23:26 |
| | |
|
|