Ingen afgift på brintbiler
Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 19-01-07 15:57

Jeg synes bestemt jeg ud af ørekrogen hørte Statsministeren sige at der var
forslag om helt at fjerne afgiften på brintbiler. Det ville da være det
første fornuftige tiltag den mand har lavet mht. afgiftshelvedet. Er det
noget jeg drømte, eller er der også andre der har hørt det?

Jeg kan da love for at jeg er klar hvis jeg kan få Hondas FCX
(http://world.honda.com/FuelCell/) uden afgift, når der lige er kommet styr
på hvor man han fylde den op.

/Jimmi

Fra : Søren Blom

Dato : 19-01-07 16:29

"Jimmi Nielsen" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> skrev
> [...]
> det første fornuftige tiltag den mand har lavet mht. afgiftshelvedet. Er
> det noget jeg drømte, eller er der også andre der har hørt det?

Du hørte rigtigt, men britbiler tror jeg nu alligevel ikke du skal vente at
se som hylde vare de første 3-4 år, der er stadig et stykke vej til de
bliver almindelige, bl.a. er der nogen sikkerhedsspørgsmål der skal løses,
men nu hvor der er politisk vilje, er nok det største problem løst, men
Danmark alene, er jo bare en dråbe i havet.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 20-01-07 01:01

> [...]
> men nu hvor der er politisk vilje, er nok det største problem løst, men
> Danmark alene, er jo bare en dråbe i havet.

Ja, men vi har jo været forgangsland på vindenergi siden, så hvorfor ikke..
Hvis vi snakker 3 til 4 år, så er det da også MEGET tæt på. Jeg mener de har
fået løst sikkerheds problemerne. Det håber jeg da ihvertfald, for jeg læste
noget om scenarier hvor et trafikuheld mellem to brint biler kunne rydde en
boligblok Aka rullende brint bomber.

/Jimmi

Fra : Benny

Dato : 19-01-07 16:29

"Jimmi Nielsen" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det noget jeg drømte, eller er der også andre der har hørt det?
>
> Jeg kan da love for at jeg er klar hvis jeg kan få Hondas FCX

I næste år, åbnes der en brint tankstation i Århus.

Benny

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 20-01-07 00:58

> I næste år, åbnes der en brint tankstation i Århus.

Det er da en KÆMPE nyhed! Hvor har du det fra?
Når først der er én, følger der vel andre. Og så snart der er noget der
ligner et netværk, er det vel interesant for forbrugerne at købe brint
biler. Jeg krydser ihvertfald fingre.

/Jimmi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-01-07 11:49

on 20-01-2007, Jimmi Nielsen supposed :

> [...]
> ligner et netværk, er det vel interesant for forbrugerne at købe brint biler.

Man kan skam allerede tanke op flere steder i DK, Thy, Holstebro,
Herning og Århus har optankningsstandere allerede.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-01-07 16:43

On Fri, 19 Jan 2007 15:57:27 +0100 "Jimmi Nielsen"
<jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> sent the following smoke signals:

> [...]
>første fornuftige tiltag den mand har lavet mht. afgiftshelvedet. Er det
>noget jeg drømte, eller er der også andre der har hørt det?

Ifølge TTV skal prisen ned før man vil sænke afgifterne, problemet er så
at prisen kun kan sænkes tilstrækkeligt, hvis man fjerner afgifterne.

Så mon ikke at det bliver hønen og ægget om igen...?

I øvrigt stemte man i går nej til et forslag om at putte bioethanol i
benzinen nu...

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 20-01-07 00:56

> [...]
>
> Så mon ikke at det bliver hønen og ægget om igen...?
>
> I øvrigt stemte man i går nej til et forslag om at putte bioethanol i

Jeg gi'r ikke så meget for bioethanol, de udleder jo også kuldioxid, så hvor
meget grønnere er det egentlig. Men brint derimod, hvis det er fremstillet
på vindmølle el, det er da spændende.

/Jimmi

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-01-07 01:15

"Jimmi Nielsen" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> skrev>
> Jeg gi'r ikke så meget for bioethanol, de udleder jo også kuldioxid, så
hvor
> meget grønnere er det egentlig.

Det er grønnere end olie, faktisk helt grønt, også selvom det er
1.generations (lavet af produkter der i forvejen har nytteværdi)....CO2 er
kun et problem for dem der ikke har sat sig ind i tingenes rette sammenhæng
endnu.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : ena

Dato : 19-01-07 16:55

> [...]
> det noget jeg drømte, eller er der også andre der har hørt det?
>
> Jeg kan da love for at jeg er klar hvis jeg kan få Hondas FCX

HA ja så er det bare hvad han mener med "afgift" er det vægtafgift eller
registreringsafgift - eller statsafgift på forsikringen??

Og mon ikke de røde får det forpurret ??

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 20-01-07 00:55

> HA ja så er det bare hvad han mener med "afgift" er det vægtafgift eller
> registreringsafgift - eller statsafgift på forsikringen??
>
> Og mon ikke de røde får det forpurret ??

Jeg kan ikke forestille mig andet end at social demokraterne også er
intereserede i en zero emmisions bilpark, så mon ikke de er med på den.

/Jimmi

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-01-07 07:52

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> HA ja så er det bare hvad han mener med "afgift" er det vægtafgift eller
> registreringsafgift - eller statsafgift på forsikringen??
>
> Og mon ikke de røde får det forpurret ??

Den nuv. regering er da om nogen modstd. af "alternativ" tankegang, kun
fordi de er tvunget at EU og fordi de vil kapre "røde" stemmer, kommer de
med tiltag i den retning. Det er ikke pga. dem vindkraften har sit nuv.
stade, nærmere på trods af ;)). Du har nemlig ret, afgiften bortfalde helt
sikkert ikke, højest omdøbt. For A.Fjog skal have finansieret de
skattelettelser, han har lovet ;)).

Fra : ena

Dato : 20-01-07 10:36

> [...]
> stade, nærmere på trods af ;)). Du har nemlig ret, afgiften bortfalde helt
> sikkert ikke, højest omdøbt. For A.Fjog skal have finansieret de

Nu husker jeg godt de røde regeringer vi har haft - og der var det nærmest
en sport at indføre en ny lov og en ny afgift hver uge (Nyrup var specielt
god til dette) for at financiere bla. de øgede lønudgifter der kom når man
skulle ansætte flere til at administrere afgifternes inddrivelse.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-01-07 12:51

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse news:45b1e28f$0$2096

> [...]
> god til dette) for at financiere bla. de øgede lønudgifter der kom når man
> skulle ansætte flere til at administrere afgifternes inddrivelse.

Fjog har da ikke været bedre, han har ingen fjernet, højest omlagt, omdøbt
dem. Mht. antal off.ansatte er tallet heller ikke mindre under Fjog,
tværtimod, han spare bare de forkerte stede, således er der i T&S kun
bemanding til at klare de lette sager. Mens de store tunge ang. store
firmaer, som kan give Kr. i kassen, ligger urørt.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 20-01-07 14:11

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> bemanding til at klare de lette sager. Mens de store tunge ang. store
> firmaer, som kan give Kr. i kassen, ligger urørt.

PEND11: Beskæftigede efter arbejdsstedsområde, branche (27-gruppering),
alder og køn.

7500 Offentlig administration
   Hele landet
1993   186695
1994   191067
1995   178608
1996   177630
1997   179055
1998   162204
1999   162570
2000   160524
2001   152769
2002   155505
2003   150865
2004   151212
2005   147707

Knus
Regnar

Fra : ena

Dato : 20-01-07 16:38

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> PEND11: Beskæftigede efter arbejdsstedsområde, branche (27-gruppering),
> alder og køn.
>
> 7500 Offentlig administration Hele landet
> [...]

Læs din egen statestik - der er færre i 2005 ift. de rødes tid 2001 og før

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 16:43

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Læs din egen statestik - der er færre i 2005 ift. de rødes tid 2001 og før

Så er det da godt Mogens Lykketoft (Muggi) har lovet os en dramatisk
udvidelse, hvis sosserne kommer til magten.

Det er jo lige det, vi har brug for, så vi kan bevare konkurrenceevnen
overfor udlandet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 20-01-07 17:06

ena wrote:

> Læs din egen statestik - der er færre i 2005 ift. de rødes tid 2001 og før

Øhhh - jeg har ikke postuleret noget. Jeg ville egentlig bare
demonstrere at du havde ret. Der er blevet færre ansatte inden for
offentlig administration. Til gengæld har Jørgen også ret - der er flere
offentligt ansatte samlet - nedgangen inden for offentlig administration
overskygges af det øgede antal ansatte inden for sundhed og specielt
sociale institutioner.

Se fx
http://www.cepos.dk/cms/fileadmin/user_upload/ceposfiles/PDF/Jobv_kst_i_det_offentlige_uden_folkelig_opbakning.pdf

I perioden 2001-2004 er der blevet 4.400 færre ansatte i staten, men
2.600 flere i amterne og 9.900 flere i kommunerne.

Jeg forholder mig ikke til om det er godt eller skidt - det har vi
dk.politik til - men til hvad statistikkerne viser.

Knus
Regnar

Fra : BJ

Dato : 20-01-07 17:10

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg forholder mig ikke til om det er godt eller skidt - det har vi
> dk.politik til - men til hvad statistikkerne viser.

Det er nok også klogt, da det er 2 alen ud af ét dårlig stykke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 19-01-07 17:32

Hej

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article262907.ece

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 20-01-07 01:06

> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article262907.ece

Godt fundet!
Det er da super gode nyheder!

/Jimmi

Fra : Hr. Jensen

Dato : 20-01-07 02:12

On Sat, 20 Jan 2007 01:06:29 +0100 "Jimmi Nielsen"
<jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> sent the following smoke signals:

>Godt fundet!
>Det er da super gode nyheder!

Mjah, jeg synes de sagde i tv at en brintbil koster i nærheden af 1
megakroner, så det bliver næppe min næste vogn.

Men udviklerne mente også det først blev almindeligt at se brintbiler i
gadebilledet omkring 2040-50.

--
Ryd Jagtvej 69 og luk Christiania...

Fra : Bruno

Dato : 20-01-07 11:03

Jimmi Nielsen wrote:
> [...]
> noget jeg drømte, eller er der også andre der har hørt det?
>
> Jeg kan da love for at jeg er klar hvis jeg kan få Hondas FCX

Hvordan er det egentlig med el-biler?

Hvis der ikke er de 180% så synes jeg nemlig det her ser spændende ud:

http://www.teslamotors.com/

Ikke billigt i sammenligning med en familie slæde, men i sammenligning
med biler der performer bare i nærheden

Mvh
Bruno