Snekæder
Fra : Søren Hansen

Dato : 17-01-07 21:34

Jeg skal have et sæt snekæder til den nye bil, da vi skal på skiferie og
det kan ikke udelukkes, at vi i den forbindelse skulle støde på noget
sne

Jeg forventer ikke, at jeg nogensinde får brug for kæderne, men de er
rare at have, og der er også nogle lande, hvor det er lovpligtigt at
medbringe dem, bla Norge og Østrig.

Bilens dæk er 225/70/16 og hverken THansen eller Harald Nyborg har nogen
til den størrelse.

Hvor kan man ellers støve sådan nogen op?

Mvh
Søren

--
http://kiaklub.dk

Fra : Patrick

Dato : 18-01-07 07:44

Måske her: http://www.biltema.dk/products/productlist.asp?iSecId=442

Held og lykke med videre søgning.

Fra : Carsten H

Dato : 18-01-07 08:02

Vi købte vores til 215/65/17 i hos en dækpusher. kostede 1000,-

Carsten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-07 21:35

Søren Hansen wrote:
> [...]
>
> Bilens dæk er 225/70/16 og hverken THansen eller Harald Nyborg har
> nogen til den størrelse.
>
> Hvor kan man ellers støve sådan nogen op?

Hvis du vil have nogen i ordentlig kvalitet, så send mig en mail, så kan jeg
hjælpe dig...

Hvis du vil have nogen i T-Hansen kvalitet, så kan jeg ikke hjælpe...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-01-07 21:38

In article <45afd9d9$0$49199$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Hvis du vil have nogen i T-Hansen kvalitet, så kan jeg ikke hjælpe...

Jeg vil gerne lige pointere at dem i thansen kvalitet er i absolut
udemærket kvalitet.

De virker rigtig godt og er nemme at montere.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-07 22:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg vil gerne lige pointere at dem i thansen kvalitet er i absolut
> udemærket kvalitet.
>
> De virker rigtig godt og er nemme at montere.

Men hvor kraftige er de?

Tvivler på, at de kan holde til lige så meget som dem vi sælger til
militæret...

Men hva... Nogen kalder også en SsangYoug for en 4x4...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-01-07 22:58

In article <45afea81$0$49201$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Men hvor kraftige er de?

Kraftige nok til den dag man skal bruge dem, hvilket vil sige når man
sidder fast og de skal krænges på så man kan komme fri.

> Tvivler på, at de kan holde til lige så meget som dem vi sælger til
> militæret...

Nej det ville da også være mærkeligt..

> Men hva... Nogen kalder også en SsangYoug for en 4x4...

Så er det da heldigt, at vi ikke har sådan en )

Det eneste vores har imod sig er sådan set dens akselafstand og
frihøjde. Selve 4wd systemet er ret advanceret af hvad jeg har kunne
læse mig frem til med blandt andet 50/50 spær mv.

Så bare fordi det ikke er en Wrangler, så kan den da godt være 4wd :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-07 21:24

Martin Johansen [6000] wrote:

> Så er det da heldigt, at vi ikke har sådan en )

Jep. Men vi ved godt begge hvilken "4x4" jeg mente...

> Det eneste vores har imod sig er sådan set dens akselafstand og
> frihøjde. Selve 4wd systemet er ret advanceret af hvad jeg har kunne
> læse mig frem til med blandt andet 50/50 spær mv.

Jeg har 3 x 100 % spær = blot eet dæk har fat nok til at trække bilen, så
kører jeg...

> Så bare fordi det ikke er en Wrangler, så kan den da godt være 4wd :)

Jep - ligesom Suzuki Ignis (eller hvad det nu er for en, som fås med 4x4)...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-01-07 21:44

In article <45b128d8$0$49207$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Jep. Men vi ved godt begge hvilken "4x4" jeg mente...

Det vil jeg tro :)

> Jeg har 3 x 100 % spær = blot eet dæk har fat nok til at trække bilen, så
> kører jeg...

Er det på Jeep'en?

> Jep - ligesom Suzuki Ignis (eller hvad det nu er for en, som fås med 4x4)...

Nu strammer du den :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-07 23:14

Martin Johansen [6000] wrote:

> Er det på Jeep'en?

Niks.
Toyota Land Cruiser VX80.

> Nu strammer du den :)

Jep...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-07 12:38

In article <45b142c2$0$49209$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Niks.
> Toyota Land Cruiser VX80.

Tror ikke lige jeg kender modellen.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-07 13:00

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-07 16:06

In article <45b20425$0$49208$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=75084

Okay den kender jeg godt - bare ikke ud fra kodenavnet :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Søren Hansen

Dato : 18-01-07 23:28

Søren Hansen skrev:
> [...]
> til den størrelse.
>
> Hvor kan man ellers støve sådan nogen op?

Jeg har fundet ud af, at FDM har nogen Michelin i 14 mm, anbefalet til
firehjulstrækkere.
Ifølge instruktionsbogen kan jeg køre med snekæder <15mm, så de kan vel
fint anvendes? Jeg går ud fra at det med firehjulstrækkere bare skal
antyde at de kan tåle en større belastning.

Nogen med praktisk erfaring med Michelin kæderne fra FDM?

/Søren

--
http://kiaklub.dk