Svar Ang. forsikring af ødelagt fælg efte
Fra : Martin Vollert

Dato : 17-01-07 17:07

Til jer som stadig kan huske min episode midt i september hvor jeg
ødelage en fælg/dæk efter jeg kørte i et hul ude ved Fussingø sø ved
Randers, kan jeg nu oplyse at jeg (efter at ha rykket 4 gange for svar)
får dækket min skade af kommunes forsikringsselskab.
Så det kan altså svare sig modsat hvad nogle her i gruppen mente.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-01-07 17:49

> [...]
> skade af kommunes forsikringsselskab.
> Så det kan altså svare sig modsat hvad nogle her i gruppen mente.

Hvad beløb taler vi om?

Mvh Niels

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-01-07 17:59

Niels Bengaard skrev:

> Hvad beløb taler vi om?
>
> Mvh Niels

Ca. 2500kr.
1700kr for 1 fælg ca 800kr for dæk.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-01-07 18:24

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:
> Ca. 2500kr.
> 1700kr for 1 fælg ca 800kr for dæk.

Hvilket er en god timeløn....!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-01-07 18:25

> Ca. 2500kr.
> 1700kr for 1 fælg ca 800kr for dæk.

Ok, så var det værd at kæmpe for.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-07 20:37

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skade af kommunes forsikringsselskab.
> Så det kan altså svare sig modsat hvad nogle her i gruppen mente.

Tillykke med det, selvom jeg er i mod at sige tillykke med noget jeg synes
burde være en selvfølge.

--
Ib

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-01-07 09:11

> [...]
> skade af kommunes forsikringsselskab.
> Så det kan altså svare sig modsat hvad nogle her i gruppen mente.

Jeg har en sag i gang - og har haft det den sidste måneds tid. Det drejer
sig om 2 fælge a omkring 1800kr. (5.000 hos VW - det er BBS-fælge).

Jeg overvejede hvad jeg skulle gøre ved det (henvendelse kommune eller
forsikring), og besluttede mig for at melde det til forsikringsselskabet
fordi jeg ikke gad bøvlet med kommunen. Jeg regner ikke med der er nogen
problemer i at få fælgene betalt.

Hullet var så dybt at en pakke Treo dybdemæssigt sagtens kunne stå(!) i
hullet og komme under niveau, og mit 215-dæk forsvandt nemt i hullet i
bredden.

Kommunen blev gjort bekendt med hullet for en måned siden, stedet er ikke
afmærket (og det er _meget_ usynligt blot der kommer en lille bette smule
regn).

Fælgene kan jeg få en gang i februar måned - når de er blevet lavet!

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-01-07 10:05

Martin Vollert wrote:
> [...]
> får dækket min skade af kommunes forsikringsselskab.
> Så det kan altså svare sig modsat hvad nogle her i gruppen mente.

Kan du lokkes til at fortælle hvad du skrev, det kunne være man fik
brug for det selv, og da jeg også bor i Randers Kommune vil den
formulering jo være god at have ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-01-07 15:02

Christian B. Andresen skrev:

> Kan du lokkes til at fortælle hvad du skrev, det kunne være man fik
> brug for det selv, og da jeg også bor i Randers Kommune vil den
> formulering jo være god at have ?

Fussingø hørte godt nok under Purhus kommune, men nu ved jeg ikke hvad
høre under hvad Pga.omlægningen, men det er vel ens uanset hvilken
kommune det er. Men ellers tog jeg bare ud til kommunen og fortalte hvad
der var sket også fik jeg et stykke papir med deres forsikringselskab og
policenr, derefter henvendte jeg mig til mit eget forsikringsselskab som
sendte mig en skadesanmeldelse som jeg udfyldte samt vedhæftede den
dokumentation som jeg havde af hullet (billeder Etc.) jeg havde ramt,
sendte det tilbage også efter nogen rykkereri (sikkert også Pga. kommune
omlægningen) fik jeg så svar.
Det der er vigtig (tror jeg) er at du har nogle gode billeder af hullet
og Evt. noget til at vise størrelses forhold i mit tilfælde en kuglepen
samt stedet så man kan fastslå hvor det er.
Og tag dig ikke af at både kommunen og måske endda også dit eget
forsikringsselskab sige at den slags sager er svære at vinde, du har alt
at vinde og intet at tabe.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-01-07 15:15

Martin Vollert wrote:

> [...]
> og Evt. noget til at vise størrelses forhold i mit tilfælde en kuglepen
> samt stedet så man kan fastslå hvor det er.

Mange tak.

> Og tag dig ikke af at både kommunen og måske endda også dit eget
> forsikringsselskab sige at den slags sager er svære at vinde, du har alt
> at vinde og intet at tabe.

Jeg kender turen, har været i forsikringsankenævnet og vundet.