BRUGTE BILER KØBT HOS OLG GREVINGE
Fra : Preben

Dato : 16-01-07 19:34

Er der nogen her i gruppen der har købt bil, eller kender nogen der har, hos
OLG (Odsherreds Loppe Genbrug) i Grevinge nær Asnæs.
Nogen siger de har et dårligt rygte??

På forhånd tak.

Preben

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-01-07 08:50

Hej

Jeg har nu kun solgt en campingvogn gennem OLG....

Men det handler jo ikke om at OLG måske har et dårligt rygte, men at det er
en privat handelsplads, hvor man lejer en plads for en dag ad gangen, og
derigennem sælger sin bil, mc, campingvogn el. lign.
Hvis man selv vil være til stede og tale med købere kan man det, og ellers
vil personalet vise bilen frem.

Grunden til at de måske (jeg har nu aldrig hørt det) har et dårligt ry, er
nok at en sel at de sælgere der står der, er forhandlere, som vil af med
halvdårlige biler, og når de sælger dem som "privat" person, skal de ikke
give garanti...

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Skak

Dato : 17-01-07 14:25

Kim Olsen formulerede:

> [...]
> ry, er nok at en sel at de sælgere der står der, er forhandlere, som
> vil af med halvdårlige biler, og når de sælger dem som "privat"

Garanti er der ingen der giver, men
reklamationsretten er lovbestemt.

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-01-07 17:36

> Garanti er der ingen der giver, men
> reklamationsretten er lovbestemt.

Sludder reklamationsret gælder ikke privatehandler- hvis du som privatperson
køber en bil af en anden privatperson, har du bestemt ikke reklamationsret
ifølge loven.
Hvis varen ikke lever op til forventningerne er det bare ærgeligt, med
mindre det er så grelt, at du vælger at stævne sælgeren med krav om
erstatning.

kim

Fra : Deaster

Dato : 18-01-07 10:22

Kim Olsen skrev:

> [...]
> Hvis varen ikke lever op til forventningerne er det bare ærgeligt, med
> mindre det er så grelt, at du vælger at stævne sælgeren med krav om

Det er ikke helt korrekt, købeloven gælder stadig ved privatkøb,
forbrugerdelen gør dog ikke, så istedet for reklamationsretten i denne,
skal man have fat i mangelbeføjelsen i den "almene" købelov.

--
Ny godbid fra Knud Thomsen:
Af os du er du den største idiot og i hvert fald mindst lige så