Privat leasing hos Terminalen, hvad er med~
Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 16-01-07 11:09

Hej!

Jeg overvejer lidt at privat lease en BMW hos terminalen.dk
Ved I hvad der er med I sådan en ordning, vægtafgift, forsikring, service
osv?
Og er der nogen der har erfaringer med det?

/Jimmi

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 16-01-07 18:18

"Jimmi Nielsen" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> osv?
> Og er der nogen der har erfaringer med det?

Ja.

Har leaset en 520d incl 45000km årligt - det koster ca. 6600 kr. pr. md +
25000 i udbetaling. Ordningen er incl. fuld service dog minus glas og dæk.
Forsikring og grøn ejerafgift står du selv for. alt i alt en super ordning.

/Claus

Fra : Henning

Dato : 16-01-07 20:27

On Tue, 16 Jan 2007 18:18:08 +0100, "Claus & Lene, Ålborg"
<ccc.lll@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Forsikring og grøn ejerafgift står du selv for. alt i alt en super ordning.

Er det korrekt forstået, at;
- de 25.000,- er tabt, væk, dem får du aldrig igen?
- du hæfter for ~36 mdr? Dvs. 6.600,-*36= 237.600,-

Jeg kan ikke helt se hvor "super ordningen" kommer ind henne?

Fra : Ole Thomsen

Dato : 16-01-07 20:47

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> Er det korrekt forstået, at;
> - de 25.000,- er tabt, væk, dem får du aldrig igen?
> - du hæfter for ~36 mdr? Dvs. 6.600,-*36= 237.600,-
>
> Jeg kan ikke helt se hvor "super ordningen" kommer ind henne?

Et hurtigt blik på ny- og brugtpriser for 520d siger mig, at det vil være
svært at finansiere tilsvarende lige så billigt selv over 3år med 135.000km.

Ole Thomsen

Fra : Jørgen Foged

Dato : 17-01-07 15:23

Henning wrote:
> Er det korrekt forstået, at;
> - de 25.000,- er tabt, væk, dem får du aldrig igen?
> - du hæfter for ~36 mdr? Dvs. 6.600,-*36= 237.600,-
>
> Jeg kan ikke helt se hvor "super ordningen" kommer ind henne?

Hvad sammenligner du med?

Fra : Henning

Dato : 17-01-07 16:05

On Wed, 17 Jan 2007 15:22:58 +0100, "Jørgen Foged"
<denvirkerikke@denvirkerikke.dk> wrote:

>Hvad sammenligner du med?

Almindelig sund fornuft - 250.000 + driftsudgifter for at have en bil
i tre år?

Fra : Jørgen Foged

Dato : 18-01-07 01:55

Henning wrote:
> Almindelig sund fornuft - 250.000 + driftsudgifter for at have en bil
> i tre år?

Ja og? Hvis husstandsindkomsten er ~800.000 kr./år = 2,4 mill. på 3 år, så
er 250.000 da ikke ret meget.
Ved du fx. hvad den ville koste at finansiere? Det er jo ikke alle der kører
rundt i gamle gældfri biler.

Fra : BJ

Dato : 18-01-07 02:31

"Jørgen Foged" <denvirkerikke@denvirkerikke.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja og? Hvis husstandsindkomsten er ~800.000 kr./år = 2,4 mill. på 3 år, så
> er 250.000 da ikke ret meget.

Tjaeee .... når der er betalt skat, hvad er der så tilbage af de 2,4 mill.
på 3 år eller betaler du da ikke skat?

Desuden skal han nok bruge lidt andet end til bilen.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen Foged

Dato : 18-01-07 11:59

BJ wrote:
> Tjaeee .... når der er betalt skat, hvad er der så tilbage af de 2,4
> mill. på 3 år eller betaler du da ikke skat?

Helst ikke
Men så lad os ta' den pr. måned. 800.000 kr./år giver vel 30-35.000 kr.
udbetalt/md. Så skulle der også nok være råd til 6600 kr. hvis man
prioriterer. Og en BMW 5-serie har jo aldrig været en billig bil.

Men pointen er vel, at hvis man har råd til at få en spritny BMW 5-serie i
garagen, så synes jeg sgu det er fair nok at man sigter efter det. Livet er
sgu for kort til en udbollet Opel Ascona. Og så må man jo prioritere.
Og sammenlignet med finansiering, så er det i visse tilfælde en fordel at
lease. Især de dyre biler.
Om ikke andet, så har man da prøvet at have fed bil i 3 år.

Hvis man forventer kun at have bilen i 3 år, så kan 20% udbetaling (af
700.000 kr. = 140.000 kr) nok ikke dække værditabet på bilen. Den månedlige
ydelse med 7-8 års løbetid vil samtidig ligge på 7-8000 kr. i måneden.
Dertil kommer værdien af servicekontrakten, som vel sagtens kan ligge på
5-700 kr./md.
Forsikring kan sikkert også gøres billigere hvis bilen er købt til leasing,
da en 520d leasingbil sikkert står i 200.000 kr. under udsalgspris og dermed
bliver billigere for forsikringsselskabet at erstatte, hvis uheldet er ude.
Sådan er det i hvert fald med min Mercedes C180K. Den står i 670.000 kr. med
aut.gear og met.lak, men prisen "ab butik" inkl. reg.afgift er kun 425.000
kr. Bilen er ganske enkelt købt hjem til MB Danmark til en lavere pris, med
det ene formål at lease den ud.

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 17-01-07 18:12

> Er det korrekt forstået, at;
> - de 25.000,- er tabt, væk, dem får du aldrig igen?
> - du hæfter for ~36 mdr? Dvs. 6.600,-*36= 237.600,-
>
> Jeg kan ikke helt se hvor "super ordningen" kommer ind henne?

Det kan du sikkert ikke, men det er en bil til 693.000kr. og desuden hæfter
jeg kun for 6 mdr. leje hvis jeg ønsker at stoppe ordningen........

For mig stod valget mellem at købe bilen selv (betale 450.000kr kontant og
resten skulle jeg låne) eller at lease den - har godt nok ikke en matematisk
studenter eksamen, men kan dog regne ud at du ikke kan finansere 700kkr for
6600kr. pr. md

/Claus

Fra : ThomasT

Dato : 18-01-07 15:12

Autobild.dk har regnet på. Resultatet kan ses i PDF-filen her på
siden:

http://www.autobild.dk/Default.aspx?ID=2&M=News&PID=103&NewsID=710

Konklusionen er at det kan betale sig at lease de dyrere biler.

ThomasT