Handskerum i baglås
Fra : Helene

Dato : 15-01-07 19:21

Hej,
jeg har jo en Avensis stationcar. Jeg skulle parkere et lidt skummelt sted
så tomtom'en og pung blev låst inde i handskerummet. Da jeg så skulle derfra
igen og jeg skulle låse op dertil - drejede nøglen godt nok tilbage, men
rummet er stadig låst. Så er gode råd jo dyre for kørekort, benzinkort,
dankort mv ligger også derinde. Jeg har prøvet at nørkle frem og tilbage
med nøglen - men den går bare frem og tilbage uden at låsen bliver låst op.
Hvad gør jeg?
Helene

Fra : Leonard

Dato : 15-01-07 19:38

"Helene" <Helene@fub.com> wrote:

>Jeg skulle parkere et lidt skummelt sted
>så tomtom'en og pung blev låst inde i handskerummet.

Hvis du kører tilbage til det skumle sted og venter til der kommer en
tilpas skummel type forbi, så kan du sikkert mod lovning om halvdelen
af byttet få god hjælp til at åbne dit handskerum.

Hvis først en tyv har brudt ind i din bil, så er det at åbne
handskerummet den mindste sag og er det låst, er det helt sikekrt at
det brækkes op.
- og hvorfor?
Fordi nogen tror det er et sikkert sted og gemmer deres værdigenstande
der. Tag altid penge, mobiltlf, navi med.

--
Leonard

Fra : Helene

Dato : 15-01-07 19:57

> [...]
> Fordi nogen tror det er et sikkert sted og gemmer deres værdigenstande
> der. Tag altid penge, mobiltlf, navi med.

Det er nu heller ikke fordi jeg ikke ved at de bryder det op, men jeg bilder
mig ind at det er et forsikringsspørgsmål. At tingene skal være låst inde i
handskerummet før forsikringen dækker.

Men jeg tror nu ikke jeg tager tilbage og venter.

Helen

Fra : Kent

Dato : 15-01-07 23:41

"Helene" <Helene@fub.com> skrev i en meddelelse

> Det er nu heller ikke fordi jeg ikke ved at de bryder det op, men jeg
> bilder mig ind at det er et forsikringsspørgsmål. At tingene skal være
> låst inde i handskerummet før forsikringen dækker.

Det mener jeg også, du har ret i. Dine ting skal være låst inde i
handskerummet
eller bagagerummet for at forsikringen dækker ved indbrud - mener jeg .
Nogle der kan af- eller bekræfte det? Jeg gør i øvrigt det samme som dig.

Kent.

Fra : Gamle

Dato : 16-01-07 01:30

Kent wrote:
> [...]
> eller bagagerummet for at forsikringen dækker ved indbrud - mener jeg
> . Nogle der kan af- eller bekræfte det? Jeg gør i øvrigt det

Alle løse genstande som kan fjernes uden brug af værktøj og som ikke hører
til bilen, dækkes af ens indboforsikring såfremt de har været låst inde.
Bagagerum og handskerum.
Dermed menes også, at f.eks. reservehjul m.m. dækkes af bilens
kaskoforsikring, selvom disse kan fjernes uden brug af værktøj.
Det står i policerne for forsikringerne.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-07 21:57

Hej Helene
Det er muligvis forde du bruger den lysegrå "værkstedsnøgle". Ihvertfald på
vise biler kan den ikke åbne hanskerummet.

Mvh Ove som selv har prøvet det i en pegøj for mange år siden

Fra : Helene

Dato : 15-01-07 23:00

> Det er muligvis forde du bruger den lysegrå "værkstedsnøgle". Ihvertfald
> på vise biler kan den ikke åbne hanskerummet.

Det er en af de "rigtige" nøgler jeg bruger.
Helene

Fra : Ole N

Dato : 16-01-07 10:43

> [...]
> benzinkort, dankort mv ligger også derinde. Jeg har prøvet at nørkle frem
> og tilbage med nøglen - men den går bare frem og tilbage uden at låsen

Med risiko for at bliver upopulær:

Prøv at overlade din nøgle til en anden person (kunne evt. være en person af
hankøn ) og lad personen forsøge at åbne handskerummet.
Jeg vil tro at der i 80% af gangene, af uransagelige årsager, sker det at
låsen åbner.

Tro mig, det er set før !

mvh
Ole

Fra : Helene

Dato : 16-01-07 13:32

> [...]
> af hankøn ) og lad personen forsøge at åbne handskerummet.
> Jeg vil tro at der i 80% af gangene, af uransagelige årsager, sker det at

Det er prøvet (og nej du bliver ikke upopulær, man tænker bare sit om dig).
Kærresten har prøvet, naboen har prøvet, forældrene har prøvet. I dag fik
værkstedet så lov til at prøve, og selv de kunne ikke få den op, så det var
ikke bare mig. Nu skal der så en ny lås i. Men nu ved jeg da hvordan man
bryder ind i det, og det er ikke nemt.

Helene

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-01-07 23:59

> Men nu ved jeg da hvordan man bryder ind i det, og det er ikke nemt.

Hvis der ikke skal beskadiges mere end højst nødvendigt,
så er det ikke nemt.
Hvis 'tyven' er ligeglad med resten af bilen, så er det nok noget nemmere
Større problem => større hammer

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ole N

Dato : 17-01-07 13:25

> Det er prøvet (og nej du bliver ikke upopulær, man tænker bare sit om
> dig).

Jeg vidste det - det er bare skide sjovt det her

Mvh
Ole