/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Varm Volvo vil ikke starte
Fra : lucasjensen@gmail.co~


Dato : 14-01-07 11:07

Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:

Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?

lucas


 
 
Niels Bengaard (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 14-01-07 11:15

Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:

Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?

lucas


Er det manuel choker?
Kommer der benzin frem når du starter, hiv slangen af og tjek.

Mvh Niels



Kim Bonnesen (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Bonnesen


Dato : 14-01-07 11:34

Ja eller defekt tændspole ......
Check dette ved at fjerne en af tændhætterne og stik en skruetrækker op i
hættten - hold skruetrækkeren cirka 1 milimeter fra motorblok- UDEN at røre
metal med fingre
Så skulle der geren springe en fin gnist fra skruetrækker til motorblok -
Ellers har du et tændingsproblem (f.eks. rotor , tændspole e.lign)

Kim
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45aa0291$0$837$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:
>
> Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
> køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
> varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
> prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
> her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
> kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
> benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
> karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?
>
> lucas
>
>
> Er det manuel choker?
> Kommer der benzin frem når du starter, hiv slangen af og tjek.
>
> Mvh Niels
>



Ukendt (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-01-07 11:48


<lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168769226.878210.305630@v45g2000cwv.googlegroups.com...
Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:

Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?

5-10 mins ventetider lyder voldsomt.
Min havde samme symptom men er nu
ganske kvik, selv med varm motor - altså med at starte.,o))

Løsning var her at tanke 98 og sørge for, batteriet er
friskt, så der er power til en ordentlig gnist.
Selv eftertænding er nu næsten en sjældenhed.



Freddy O. Christense~ (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 14-01-07 12:04


<lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168769226.878210.305630@v45g2000cwv.googlegroups.com...
Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:

>Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
>køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
>varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
>prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
>her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
>kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
>benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
>karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?

Elementært. Karburatoren er herrevarm og tør for benzin. Fuld gas og på med
selvstarter. Virker det ikke er karburatorsprit altid en god ide. Især hvis
du køber Stromberg 175 karburator. Er det denne karburator sidder der osse
en lille bimetalokmpensator på siden under et lille plastikdæksel. Den har
jeg tit tænkt på om der kan genere under varmstart.

FROC
15 år i Amazon som nu har stået stille i 8 år



Fam. Olsen (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 14-01-07 14:36


<lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168769226.878210.305630@v45g2000cwv.googlegroups.com...
Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:

Når den er kold starter den perfekt. Når den henstilles efter en
køretur for derefter at blive startet igen (mens motoren stadig er
varm), så vil den ikke starte med det samme mere. Det kræver at man
prøver 5-10 min med ventetider osv osv. Den starter så efter alt det
her besvær, men det er nervepirrende. Dvs tændrør, strømfordeler
kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?

lucas

Har den ikke en karburator af SU typen. I så fald, er der så olie nok på ved
stemplet?


MVH Niels



lucasjensen@gmail.co~ (14-01-2007)
Kommentar
Fra : lucasjensen@gmail.co~


Dato : 14-01-07 16:31

Ja det er korrekt: Den har manuel choker.

Dvs du mener jeg skal hive slangen af ved karburatoren og lade en
kammerat prøve at starte bilen - hvis der ikke kommer benz ud af
slangen så er benz-pumpen itu. Jeg kan næppe forestille mig at dette
er problemet da den jo virker fint når den er kold .... og fint efter
at have fået liv i den efter 5-10 min.

lucas


> Er det manuel choker?
> Kommer der benzin frem når du starter, hiv slangen af og tjek.
>
> Mvh Niels


Niels Bengaard (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 14-01-07 17:43

Det var et forslag for at tjekke for luftlommer i benzinen med halvvarm
motor.
Et eller andet sted er fejlen jo. Jeg har tidligere selv haft svært ved at
finde fejl på biler, netop fordi man på forhånd udelukker en masse ting som
værende usandsynlige i stedet for at tjekke dem.

Mvh Niels


<lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168788646.766131.130580@51g2000cwl.googlegroups.com...
Ja det er korrekt: Den har manuel choker.

Dvs du mener jeg skal hive slangen af ved karburatoren og lade en
kammerat prøve at starte bilen - hvis der ikke kommer benz ud af
slangen så er benz-pumpen itu. Jeg kan næppe forestille mig at dette
er problemet da den jo virker fint når den er kold .... og fint efter
at have fået liv i den efter 5-10 min.

lucas


> Er det manuel choker?
> Kommer der benzin frem når du starter, hiv slangen af og tjek.
>
> Mvh Niels



Andersen [3650] (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 14-01-07 23:13

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45aa5d9e$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det var et forslag for at tjekke for luftlommer i benzinen med halvvarm
> motor.
> Et eller andet sted er fejlen jo. Jeg har tidligere selv haft svært ved at
> finde fejl på biler, netop fordi man på forhånd udelukker en masse ting
> som værende usandsynlige i stedet for at tjekke dem.
>
Mener at kunne huske noget om gamle potter med alm karburide kan
fra tid til anden have problemer med at starte når de er varme.
Der er noget med benzindampe i svømmehuset i stedet for benz.
Jeg kan dog ikke huske hvordan man afhjælper problemet, men har
dog mulighed for at bruge en livline. Det giver jo lidt sig selv at når
potten
er kølet ned, ja så er dampene fortættet og blevet til vædske igen og
der er nu plads til benz pumpeværket kan komme med yderligere.



Karsten H. (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Karsten H.


Dato : 15-01-07 02:10



lucasjensen@gmail.com wrote:
> Ja det er korrekt: Den har manuel choker.
>
> Dvs du mener jeg skal hive slangen af ved karburatoren og lade en
> kammerat prøve at starte bilen - hvis der ikke kommer benz ud af
> slangen så er benz-pumpen itu. Jeg kan næppe forestille mig at dette
> er problemet da den jo virker fint når den er kold .... og fint efter
> at have fået liv i den efter 5-10 min.
>
> lucas
>
>
> > Er det manuel choker?
> > Kommer der benzin frem når du starter, hiv slangen af og tjek.
> >
> > Mvh Niels

Er gummimembranen (Stromberg karburatorer) hel eller itu? Er der den
foreskrevne fibermellemplade mellem manifold og karburator? Den er nødvendig
for at mindske varmeoverførsel til karboratoren - igen Stromberg. SU'erne
har ikke det problem.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)


Jørgen M. Rasmussen (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 14-01-07 17:03


<lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168769226.878210.305630@v45g2000cwv.googlegroups.com...
Det drejer sig om en Volvo 240 med benzinmotor og karburator:

Stromberg karbu.?.

Dvs tændrør, strømfordeler
kan ikke være problemet. Jeg tror det må være noget med
benzintilførslen. Hvad siger I - hvordan kan problemet løses? Er det
karburatoren som skal i ultralydsbad for at blive renset?

Du kan ikke bare fritage tændingen, det hele skal være tip-top, der kan
sagtens være for lidt "gennemslag". Hvis tændrørene er OK, ens,
elektrodeafstand ok undalles, men våde, "drukner" bilen- check
svømmerhøjden. Men den har altid været !"#¤§ at starte ½-varm, netop fordi
den drukner/ får for lidt.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177508
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408575
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste