En hærværksmand med en nøgle - ud
Fra : Bruno

Dato : 14-01-07 00:13

Hvor kan sådan noget dog ødelægge hele end dag hvis ikke man bider
tænderne sammen

En eller anden har givet højre side af min bil, Mazda MX-5, en hilsen
med en nøgle, den højre bagskærm, dør og forskærm har simpelthen fået en
ridse.

Hvad gør man? Jeg har læst om ChipsAway, men holder det eller er der
andre bedre muligheder? Og noget bud på hvad det mon vil koste?

Jeg har et lille glas med original lak og en af mine venner har
foreslået at gøre det selv, efter følgende opskrift.

1. Vask ridsen så der ikke er noget løst materiale eller snavs.
2. Vent på at bilen er tør.
3. Fyld den originale lak i ridsen og skrab overskydende væk med en
plastik spartel, plus tør det væk som kommer ved siden af.

Men kan man overhovedet gøre den slags selv?

Jeg har kun haft bilen i 14 dage, den er dog fra 1999 så vi taler ikke
ny bil, og havde egentlig tænkt den skulle være pæn længe.

Mvh
Bruno

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-07 08:39

Bruno skriver:

> En eller anden har givet højre side af min bil, Mazda MX-5, en hilsen
> med en nøgle, den højre bagskærm, dør og forskærm har simpelthen fået en
> ridse.

Sur røv.

> Hvad gør man? Jeg har læst om ChipsAway, men holder det eller er der
> andre bedre muligheder? Og noget bud på hvad det mon vil koste?

Kig på deres hjemmeside og/eller kontakt dem.

> 1. Vask ridsen så der ikke er noget løst materiale eller snavs.
> 2. Vent på at bilen er tør.

Vær sikker på at der ikke er noget nede i ridsen.

> 3. Fyld den originale lak i ridsen og skrab overskydende væk med en
> plastik spartel, plus tør det væk som kommer ved siden af.

Det virker måske, hvis man blot vil lukke hullet, men det bliver
synligt....

> Men kan man overhovedet gøre den slags selv?

Hvis man er dygtig og har den rette opskrift, samt de rigtige værktøjer.

> Jeg har kun haft bilen i 14 dage, den er dog fra 1999 så vi taler ikke
> ny bil, og havde egentlig tænkt den skulle være pæn længe.

Hvad siger din forsikring angående hærværk ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-01-07 09:22

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:45a96778$0$181> Hvad gør man? Jeg har læst om ChipsAway, men holder det
eller er der
> andre bedre muligheder? Og noget bud på hvad det mon vil koste?

Der er forskellige, Dentbusters etc. . Jeg har ikke læst om nogen som var
utilfredse.

> Jeg har et lille glas med original lak og en af mine venner har foreslået
> at gøre det selv, efter følgende opskrift.

Jeg vil ikke selv gøre ydeligere, end at forsøge at polere, slibe let, med
fx. "lakrens" og efterbeh. med alm. polish evt i bilens farve. Man kan
faktisk opnå et hæderligt resultat, been there :(. Lakrep bruger jeg kun til
stenslag, hvor der er et hul med begrænset areal.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-01-07 10:58

> [...]
>
> Hvad gør man? Jeg har læst om ChipsAway, men holder det eller er der andre
> bedre muligheder? Og noget bud på hvad det mon vil koste?

Trist :(
Hvad med at bide i det sure æble og få den side malet om?
Stripper du selv bilen ned for lister og alt hvad der er i vejen er det ikke
specielt dyrt.
Et bud ville være 2-3k
Jeg har selv lige fået malet´begge sider på min leon fordi de var blevet
lidt hærget gennem årerne

/Dennis

Fra : ct

Dato : 14-01-07 11:04

Oplevede det samme på min mørkeblå Golf TDI da den var ny - der var ridset
helt ned til grundlakeringen som var helt lys. Jeg købte en meget fin lille
pensel i en hobbyforretning og fyldte ridsen op med org. lak (efter at have
rengjort ridsen). Jeg gentog processen flere gange og ventede hver gang
nogle timer så det kunne tørre. Efter et par dage gav jeg stedet en gang
slipol, og derefter en god gang polering. Resulutatet var at ridsen stort
set ikke kunne ses, medmindre man vidste den var der og kiggede efter at
finde den.

ct

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 11:32

> [...]

> En eller anden har givet højre side af min bil, Mazda MX-5, en hilsen med
> en nøgle, den højre bagskærm, dør og forskærm har simpelthen fået en

Da dette skete ved fruens yaris, kostede det 6.000 Kr at få omlakeret den
ene side

--
Tom

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-01-07 15:09

> "Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Da dette skete ved fruens yaris, kostede det 6.000 Kr at få omlakeret den
> ene side

Autch det var sku dyrt.
Det var vel nærmest fordi den bare blev sendt til en autobiks og de ordnede
alt med forsikringen?

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 16:29

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:45aa3974$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Autch det var sku dyrt.
> Det var vel nærmest fordi den bare blev sendt til en autobiks og de
> ordnede alt med forsikringen?

Ja den blev malet hos toyota og det var forsikringen der "betalte"

Tom

Fra : T.

Dato : 14-01-07 20:54

> [...]
> meddelelse news:45aa3974$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja den blev malet hos toyota og det var forsikringen der "betalte"

Hej Bruno

Prøv at find et malerværksted der vil lave det uden regning, så kommer du
maks. af med 1500-2000, og så er det helt sikker lavet så du vil synes om
det.

Jeg lavede engang en skade i vores vil, en revne på ca. 15cm længe og 2-3
bred.
Det blev lavet og malet for 1200kr, og man kunne intet se bagefter.

Hilsen