Dæk - nye varianter hver år - (Continental~
Fra : Anders Majland

Dato : 13-01-07 16:05

Standard monteret på fabia'en var i 2004 ContiEcoContact EP i 185/60-14. De
to af dem af dem skal skiftes til foråret når vinterdækene kommer af igen,
så jeg regnede med at jeg bare lige skulle købe et enkelt og så tage
reservehjulet ud at køre.

Men så let skulle det ikke være - Det er jo nu et gammelt dæk og jeg har
ikke haft held til at finde et "overgemt". På den anden side har jeg heller
ikke løst til at blande forskellige dækvarianter på samme aksel selvom
forskellen nok er mininmal ...

Hvad gør i andre med ny/nyerer biler - lade reservehjulet blive liggende til
det rådner op eller skifter i det rundt med de kørende hjul ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
PS Køber gerne et reservehjul med ovennævnte dæk, med fælg og brugt dæk som

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 16:32

> Hvad gør i andre med ny/nyerer biler - lade reservehjulet blive liggende
> til det rådner op eller skifter i det rundt med de kørende hjul ?

Hej.

Har altid bare ladet reservehjulet passe sig selv

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-01-07 17:00

> Hvad gør i andre med ny/nyerer biler - lade reservehjulet blive liggende
> til det rådner op eller skifter i det rundt med de kørende hjul ?

Reservehjulsproblemet bliver oveladt til ham som kommer til at købe bilen
som brugt engang.
Mht. hjulene, så bytter jeg om på for- og baghul ved hvert sommer-
vinterhjulsskifte, på den måde er der altid max. 1 mm. mønsterforskel på
alle 4, og når de så når de 3mm, så bliver der sat 4 nye på.
Ovennævnte passer fint til den måde jeg kører bil på - herinde siger man nok
noget med blød hat... - jeg skal ikke kunne sige om de trækkende hjul
slides hurtigere hos en kører som bruger speeder/bremse som on/off
kontakter.
Med en 3 cylindret 1.2'er tror jeg såmænd også at det vil kunne passe for
dig - hvis du kører mange km om sommeren, kan du jo evt. skifte om på
for/bag en gang midt på sommeren.

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 13-01-07 17:27

> Med en 3 cylindret 1.2'er tror jeg såmænd også at det vil kunne passe for
> dig - hvis du kører mange km om sommeren, kan du jo evt. skifte om på
> for/bag en gang midt på sommeren.

Vi købte den sent efterår i 2004 og kørte den første vinter på de
medfølgende sommerdæk. Først til vinteren 2005/06 kom der vinterdæk på og så
byttede vi rundt da de skulle på igen i foråret 2006. Så dækkene har kørt ca
15000km mere på den ene aksel end den anden og det ene sæt kunne derfor godt
få lov at tage en tørn mere.

Og så kommer nærigrøven jo også op i en når der ligger et dæk i bagagerummet
.. Kunne jeg få det ud og køre og kun købe et til den anden side på samme
aksel er det vel en besparelse på ca 400kr - lidt har også ret

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-07 18:43

Anders Majland skriver:

> Og så kommer nærigrøven jo også op i en når der ligger et dæk i bagagerummet
> . Kunne jeg få det ud og køre og kun købe et til den anden side på samme
> aksel er det vel en besparelse på ca 400kr - lidt har også ret

Og så lade være med at køre med reservehjul i bilen ?

Mit (og Murphy's) bud er at der går maskimalt 3 uger efter du har taget
hjulet ud, til du punkterer midt på en vigtig køretur, hvor du ikke har
tid til at vente på autohjæælp.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 13-01-07 19:33

> Anders Majland skriver:

> Og så lade være med at køre med reservehjul i bilen ?

Man kunne jo også bruge det afmonterede brugte hjul......

Michael

Fra : Anders Majland

Dato : 13-01-07 22:26

> Og så lade være med at køre med reservehjul i bilen ?

Hvorfor det ? Jeg har jo et udemærket hjul hvor slidbanen bare er nede ved
grænsen.

/A

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-07 23:18

Anders Majland skriver:

> Hvorfor det ? Jeg har jo et udemærket hjul hvor slidbanen bare er nede ved
> grænsen.

Okay....

Fra : Menabra

Dato : 13-01-07 18:13

> [...]
>
> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk
> PS Køber gerne et reservehjul med ovennævnte dæk, med fælg og brugt dæk

Ifølge : http://www.daekpriser.dk/
Skulle : http://www.hjulemanden.dk/ og http://www.bobans.dk/ have
det du mangler
hvis hastighedskoden er T

Fra : Anders Majland

Dato : 13-01-07 22:32

> Skulle : http://www.hjulemanden.dk/

Der kan jeg ikke finde det - Der har de kun det aktuelle dæk der hedder '3'
til efternavn istedet for EP

og http://www.bobans.dk/ have

Der kan jeg slet ikke finde ud af at søge på et specifikt dæk

Fra : Brian

Dato : 13-01-07 19:34

Anders Majland wrote:

> Hvad gør i andre med ny/nyerer biler - lade reservehjulet blive
> liggende til det rådner op eller skifter i det rundt med de kørende
> hjul ?

Har du overhovedet et reservehjul i normal størrelse ? Det troede jeg at man
havde droppet for flere år siden, ved VAG.

/Brian

Fra : Lars [6710]

Dato : 13-01-07 23:16

Brian skrev:

> Har du overhovedet et reservehjul i normal størrelse ? Det troede jeg at man
> havde droppet for flere år siden, ved VAG.

Nu er det jo en Skoda der er tale om
Tror faktisk kun det Octavia 4x4 og Roomster Sport der ikke har et
reservehjul i fuld størrelse.

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Leder du efter bolig i Ringkøbing ? Klik her : http://ole.hoerlyck.dk

Fra : Brian

Dato : 13-01-07 23:23

Lars [6710] wrote:

> Nu er det jo en Skoda der er tale om

Og det er ikke en "ægte" VAG potte ? Det udsagn må stå for din egen regning

> Tror faktisk kun det Octavia 4x4 og Roomster Sport der ikke har et
> reservehjul i fuld størrelse.

Spøjst, jeg troede der var en økonomisk gevinst for producenten, ved at
smide sådan hjul i.

/Brian

Fra : Lars [6710]

Dato : 13-01-07 23:47

Brian skrev:

> Og det er ikke en "ægte" VAG potte ? Det udsagn må stå for din egen regning

Jooow jooow
Kører da selv i en og der står jo godt nok VW og AUDI over alt i den
Men de må jo have ræsoneret at kunderne synes det er træls med et
trillebør hjul i bagagerummet, hvis der alligevel er plads til et rigigt
hjul

> Spøjst, jeg troede der var en økonomisk gevinst for producenten, ved at
> smide sådan hjul i.

Det tror jeg da osse der er, for sådan et nødhjul kan da ikke koste
mange basører

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 21:32

Anders Majland wrote:
> [...]
> jeg heller ikke løst til at blande forskellige dækvarianter på samme
> aksel selvom forskellen nok er mininmal ...

Jeg har 4 stk. nye (kørt 30 km.) DUNLOP SP SPORT 2000E i 185/60 R14 fra
vores Fabia. Interesseret?

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Anders Majland

Dato : 13-01-07 22:28

> Jeg har 4 stk. nye (kørt 30 km.) DUNLOP SP SPORT 2000E i 185/60 R14 fra
> vores Fabia. Interesseret?

Løse eller på fælge ?

(jeg har 9 std stålfælge så jeg mangler ikke fælge

Smid evt en email (jeg kunne ikke reply på din)
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-07 22:54

Anders Majland wrote:

> Løse eller på fælge ?
>
> (jeg har 9 std stålfælge så jeg mangler ikke fælge

Har du 4 pæne fælge du vil sælge? I tilfælde af at jeg vil bruge mine egne
dæk.

Fra : Anders Majland

Dato : 13-01-07 23:41

> Har du 4 pæne fælge du vil sælge? I tilfælde af at jeg vil bruge mine egne
> dæk.

Det skulle kun være hvis jeg faldt over 4 pæne alufælge til en god pris
inden foråret (Ved godt nogle synes man er underlig når man har stålfælge og
så køber endnu et sæt stålfælge med vinterdæk)

Jeg kan godt lide et design ala thansens Pro Race 2 - men de skal bare være
lidt mere lukkede for at skjule den bagerste tromlebremse og så kun i 15"
(Der skal altså ikke 205/40-17 på - tror det går udover komforten og giver
sikkert også større rullemodstand ) Skoda eget 6-eget 14" eller 15" er ok,
men jeg vil ikke give 45-4800kr for et sæt fælge...

(btw så lige at der var 4 for 600 i dba (Søndersø, fyn) og 4 til 500 i køge)