Vand i Ford Escort
Fra : Steen

Dato : 09-01-07 21:53

Hej med jer

Der er en del fugt/vand under tæppet, både i føresiden og passagersiden (
Foran i bilen ). Er der nogle i gruppen der har nogle ideer til hvor det
kommer fra, jeg tror det er mere end det vi tager med ind i bilen, ved
indstigning. Kan det passe at fugten sætter sig på bagruden og derefter
drypper / løber ned i bagagerummet, da der næsten altid er vådt i bagerste
højre hjørne, Jeg er rimelig sikker på at der ikke er utæt direkte ind til
bagagerummet.

Mvh.
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-07 21:58

"Steen" <seis@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ( Foran i bilen ). Er der nogle i gruppen der har nogle ideer til hvor det

Hej,

Havde engang samme fejl i min Escort. - Utæt radiator i varmeapparatet.
hvis det lugter af kølervædske og vædskestanden er faldende i din
ekspansionsbeholder?

- Bare et bud....

Vh. Per

Fra : Steen

Dato : 09-01-07 22:29

Hej

Tror ikke det kommer fra radiatoren, da væskestanden ikke er faldende i
ekspansionsbeholderen.

Mvh.
Steen

Fra : Skak

Dato : 09-01-07 22:34

Steen fremførte:
> [...]
> næsten altid er vådt i bagerste højre hjørne, Jeg er rimelig sikker
> på at der ikke er utæt direkte ind til bagagerummet.

Har du ikke bare glemt at lukke "tæppetaget" :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-01-07 22:41

Steen skriver:

> [...]
> Foran i bilen ). Er der nogle i gruppen der har nogle ideer til hvor det
> kommer fra, jeg tror det er mere end det vi tager med ind i bilen, ved

Utætheder omkring forruden, eller gennemføring ved torpedoplade/plade
til motorrum.
Evt utæt soltag.
Varmeanlægget er en klassiker.

Men bunden er tæt (endnu).

> [...]
> højre hjørne, Jeg er rimelig sikker på at der ikke er utæt direkte ind til

Baglygterne...

Hvordan står det til i bunden af bagagerummet og ved bagsædet ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Steen

Dato : 10-01-07 20:45

Hej igen.

Der er tørt ved bagsædet, der er kun fugtigt i højre hjørne af
bagagerummet, samt foran i bilen. Hvordan undersøger man om den er
utæt ved torpedoplade/plade
til motorrum samt varmeanlægget.Er det til at tage tæppet af foran
uden man splitter det ad og kan man tage den sorte plastik skærm af,
der sidder under vinduesviskerne og evt se noget ad den vej.

Mvh.
Steen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-07 22:13

Steen skriver:

> Der er tørt ved bagsædet, der er kun fugtigt i højre hjørne af
> bagagerummet

Tjek lige omkring baglygten i højre side.

> [...]
> uden man splitter det ad og kan man tage den sorte plastik skærm af,
> der sidder under vinduesviskerne og evt se noget ad den vej.

Det er et spørgsmål om at strippe kabinen op mod motorrummet for tæpper
og så have en vandslange udvendigt, samt masser af lys til ham der
ligger på hovedet inde i kabinen.