Sportsvan
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 09-01-07 00:47

Hej.

Vi er meget tæt på at købe en Corolla Sportsvan til konen. Der er tale om en
177 hk diesel. Efter "flåderabat" på 16.000,- taler vi om ca. 216.000,- på
gaden.

Men er det en dårligt idé? Jeg kan få en 136 hk ca. 10.000,- billigere, men
til gengæld er der i 136´er modellen baksensor + bluetooth.

Det der taler for en 177 er primært at den kan leveres inden for 2 uger.
(136´er = ca. 3 mdr). 0-100 på 8.50 er da også lidt sjovt i en diesel.
136´eren er 1 sek. langsommere, hvilket ikke betyder det store, men der
ligger vel også en del i bundtrækket?

Så, hvad er mon bedst, når hun om 2-3 år vil have en ny... bedre udstyr
(baksensor + bluetooth) eller flere hk? Eller det måske hip som hap?

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-07 01:56

Har selv købt en 177 hk og ikke fortrudt 1 sek :)))))))

Der er nu også en del mere udstyr i den store model

Og så lige de 400 nm ved 2000 omd.

Du køber vel ikke bil for at bakke ;)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 09-01-07 08:44

> Du køber vel ikke bil for at bakke ;)

Hehe.

/Jasper

Fra : Mill

Dato : 09-01-07 07:26

Jeg har selv en Corolla Sportsvan 136èr (Sol) og du nævner det selv,
den er 1 sek langsommere, men den er til gengæld mere økonomisk, den
bruger ikke nær så meget diesel som "storebror"(177)
Desuden kan den vel chippes når garantien er udløbet og konen
trænger til lidt fart over feltet

Det er hip som hap tror jeg...

held og lykke.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-01-07 08:54

Hej

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Så, hvad er mon bedst, når hun om 2-3 år vil have en ny... bedre udstyr
> (baksensor + bluetooth) eller flere hk? Eller det måske hip som hap?

Uanset om vi har brug for det eller ej, så er tendensen at bilers
motorer bliver kraftigere og kraftigere (måske med undtagelse af Fiat's
- de bliver mindre )

Om nogle år, så er 177hk nærmere standarden end de 136hk er i dag, så
jeg ville uden tøven vælge de 177HK.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : Il Duce

Dato : 09-01-07 14:27

> [...]
>
> Så, hvad er mon bedst, når hun om 2-3 år vil have en ny... bedre udstyr
> (baksensor + bluetooth) eller flere hk? Eller det måske hip som hap?

Jeg ville vælge en 136hk. Har lige monteret en boks på en i dag (hvilket
både kan tage 10 og 15 sekunder) og den kørte IMO lige så godt som en 177hk.
Til gengæld har den ikke det helt abnorme dieselforbrug som en 177hk har.
Kunden sagde, at han ved motorvejskørsel lidt over danske fartgrænser lå på
15-16km/l i snit hvilket jeg synes er meget flot. En 177hk holder sig
nærmere nede omkring de 12km/l. En 136hk er kvik nok som jeg oplever det.

--

MVH

Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 09-01-07 14:37

Il Duce wrote:

Hej Thomas

> [...]
> hvilket jeg synes er meget flot. En 177hk holder sig nærmere nede
> omkring de 12km/l. En 136hk er kvik nok som jeg oplever det.

Hvad gav det at smide boks på den?

--
John Sahl

Fra : Il Duce

Dato : 09-01-07 17:21

> Hvad gav det at smide boks på den?

Det gav ikke mega, men dog noget. Momentet steg 50nm, effekten på toppen kun
15hk og kurven blev pænere. Men det var meget mærkbart ude på vejen.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-07 15:42

Kan det nu passe:)

177 hk kører mindre end det Toyota siger

136 hk kører længere end det Toyota siger

Mon ikke man skal mødes på midten ???

Jeg har ikke kørt i en 136 hk model men 2 andre der har en 136 hk model
siger der er meget stor forskel da de prøvede min , især ved jævn træk og så
træde på pedalen :)

PS 177 hk kan chippes til 206 hk :))))

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 10-01-07 14:35

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> Så, hvad er mon bedst, når hun om 2-3 år vil have en ny... bedre udstyr
> (baksensor + bluetooth) eller flere hk? Eller det måske hip som hap?

Se nu betaler du prisen for at hun har fået lov til at låne Mercedesen
Der er vel grundlæggende 2 parametre - sådan forsimplet set.
Hvad vil hun gerne have?
Hvad holder prisen bedst?
Og så måske et ekstra parameter - hun skal vel helst ikke have mulighed for
at trække fra dig - vel?
Kunne alt andet lige forestille mig at det var 177'eren der holdt prisen
bedst.
Primært formentlig fordi - og her gætter jeg - der sælges flest af "den
lille". Det presser prisen som brugtvogn.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Tue Jensen

Dato : 10-01-07 22:30

On Wed, 10 Jan 2007 14:35:24 +0100, Ole Gaarde Kristensen wrote:

> [...]
> Primært formentlig fordi - og her gætter jeg - der sælges flest af "den
> lille". Det presser prisen som brugtvogn.
Sælges der flest af den "lille" er der formentligt også størst
kundegrundlag til den "lille". Ergo flere købere hvilket medføre, at det er
lettere at komme af med den "lille" og den vil holde prisen bedre.
Blot mine 50 cent og jeg læser ikke markedsteori så, jeg ved ikke om, jeg
er på dybt vand blot min logik der taler.

--
Tue

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 11-01-07 20:15

> Se nu betaler du prisen for at hun har fået lov til at låne Mercedesen

Haha. Ja, der har du ret Det var en helt, helt grundlæggende fejl.

> [...]
> Hvad vil hun gerne have?
> Hvad holder prisen bedst?
> Og så måske et ekstra parameter - hun skal vel helst ikke have mulighed

Tjo.. men der er vel ikke noget at rafle om... jo flere hk, jo sjovere? Og
jeg er sku mange for, at Mercedesen ikke kan klare 0-100 på 8.5 sek. Møg!

Tror også at det bliver den store

Mvh

Jasper