Dækskade ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-07 16:05

I morges ramte jeg, med 110km/t, et stykke træ der lå i
overhalingsbanen på E20 :(
Det dukkede pludselig op af vandtågen fra den varevogn jeg var ved at
overhale, ikke meget at gøre ud over at køre over planken og håbe
det bedste.

Har jeg grund til at være nervøs for om mine dæk har taget skade?
Der var ikke noget at mærke på kørslen bagefter (ingen bump eller
unormale rystelser) og umidelbart heller ikke noget at se på dækkene
(for det utrænede øje).

Fra : Klaus G.

Dato : 08-01-07 16:13

> [...]
> Det dukkede pludselig op af vandtågen fra den varevogn jeg var ved at
> overhale, ikke meget at gøre ud over at køre over planken og håbe
Ja, der er sq snart ikke andet at gøre :(

> [...]
> Der var ikke noget at mærke på kørslen bagefter (ingen bump eller
>unormale rystelser) og umidelbart heller ikke noget at se på dækkene
Jeg har hørt om folk der troede det samme, desværre var de ståltråde i
dækket blevet svækket, så ved højere hastigheder, så sagde dækket bang.

Du kan også være heldig at der ikke at sket noget, men hvis vi snakker et
dæk til 600kr., så havde jeg nok købt et nyt dæk. Medmindre det måske er
muligt at få sådan et dæk gennemlyst, testet, eller hvad ved jeg?

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Sættenissen

Dato : 08-01-07 16:32

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Der er ingen grund til at tro der skulle være sket noget - siær da der ikke
er synlige spor.af

Fra : Anders Majland

Dato : 08-01-07 19:41

> Der er ingen grund til at tro der skulle være sket noget - siær da der
> ikke er synlige spor.af

Hvor tyk var planken ?

/A

PS og du ringede vel til vejdirektoratet og meldte det tabte gods asap ...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-07 19:50

Anders Majland formulated on mandag :
> Hvor tyk var planken ?

1-2 cm vil jeg tro

> PS og du ringede vel til vejdirektoratet og meldte det tabte gods asap ...

Nope, og jeg kan ikke give bedre grund til det end at jeg ikke har
noget håndfrit sæt til mobilen. Burde have ringet - men gjorde det
ikke.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Anders Majland

Dato : 08-01-07 19:54

> 1-2 cm vil jeg tro

Så ville jeg ikke være urolig ...

> Nope, og jeg kan ikke give bedre grund til det end at jeg ikke har noget
> håndfrit sæt til mobilen. Burde have ringet - men gjorde det ikke.

Og siden du var nervøs for dine dæk så holdt du ikke ind på første
afkørsel/rasteplads .... ?

Se at få lagt 802020260 i din mobil med det samme (og det gælder også jer
andre

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 08-01-07 20:09

Anders Majland wrote:

> Se at få lagt 802020260 i din mobil

80 20 20 260 ?
802 02 02 60 ?
Eller ?

--
Ejvind
Sjov tid vi lever i.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-01-07 23:33

> 80 20 20 260 ?

Sorry 8020 2060 < det er derfor den skal være kodet ind

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-07 20:10

Anders Majland used his keyboard to write :

> Og siden du var nervøs for dine dæk så holdt du ikke ind på første
> afkørsel/rasteplads .... ?

Tjaa, der var ingen nye rystelser eller lign der indikerede at der var
noget galt.

> Se at få lagt 802020260 i din mobil med det samme (og det gælder også jer
> andre

Se min signatur...

Fra : Klaus G.

Dato : 08-01-07 20:16

> Anders Majland formulated on mandag :
>
> 1-2 cm vil jeg tro
Så er der næppe noget at være urolig over :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-07 16:47

Klaus G. wrote:

> Jeg har hørt om folk der troede det samme, desværre var de ståltråde i
> dækket blevet svækket, så ved højere hastigheder, så sagde dækket bang.

Så tror jeg det havde gjort det allerede - var lige efter jeg var
kørt på motorvejen i Esbjerg og jeg kom da helskindet til Vejle.

> Du kan også være heldig at der ikke at sket noget, men hvis vi snakker et
> dæk til 600kr., så havde jeg nok købt et nyt dæk.

Det er "helt nye" Goodyear UG7, har vel kørt knap 10.000km på dem
siden jeg fik dem på 13/11 2006.

Iøvrigt ville det være alle fire dæk der skulle skiftes da alle fire
ramte planken, den lå på tværs af vejbanen, og så begynder
regningen at være trist stor :(

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-01-07 10:07

Henrik Stidsen wrote:
> I morges ramte jeg, med 110km/t, et stykke træ der lå i
> overhalingsbanen på E20 :(

Et bud på en kontrol kunne være at løfte bilen og pumpe dækkene op til
maks specificeret tryk, og se om der opstår bule(r). Det burde afsløre
svage tråde IMHO, dog ingen garanti (der er meget få ægte garantier i
livet )

Jeg ville nok køre til et dækcenter og få deres vurdering hvis påkørslen
virkede voldsom, eller planken var tykkere.

--
vh
Torben