BMW 5' (E39) - hvilke muligeheder er der f~
Fra : Flemming

Dato : 07-01-07 21:12

Ja, efter at være blevet ejer af en E39-2000 med standard radio hvilket
betyder med kasetteafspiller, så skal jeg have fundet ud af at få
afspillet CD'er.

Løsning 1: Montere original CD boks i bagagerummet, hvor kablingen
allerede er på plads og klar til brug.

Men hvad er der ellers af muligheder hvis man taler originalt BMW udstyr?
Kan man få en ny radio med CD og hvad hedder den i givet fald?

Jeg har set lidt på Schmiedmann's hjemmeside og kan se at de reklamerer
med orignale BMW navigationssystemer, men hvor deres radioer med CD
afspiller ikke har "original BMW" nævnt, men det er de måske alligevel?

Har BMW en hjemmeside hvor man kan se hvad de sælger af udstyr til E39'eren?

Mvh
Flemming
BMW 520i
BMW R1100RT

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-01-07 21:52

"Flemming" <reply@to-newsgroup.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> afspiller ikke har "original BMW" nævnt, men det er de måske alligevel?
>
> Har BMW en hjemmeside hvor man kan se hvad de sælger af udstyr til

Hej Flemming

Tillykke med din nye vogn - den skal du nok blive glad for !!

Ang. musik, så skal du først gøre dig klart om du vil ha' original
navigation
i bilen eller ej.

Hvis du VIL ha' original navigation i, så skal du op med pungen og
forbedrede
dig på at det er et stort arbejde - så vidt jeg kan forstå, så er din bil
med
manuel klimaanlæg og ikke så meget udstyr - dette tyder på at den ikke er
med "High" ledningsnet, grundmodul m.m. - hvis det er tilfældet, så skal en
stor del af ledningsnettet skiftes, grundmodul osv. - dvs. en udgift på 20K

før der er navigation i. Sammen med original navigation er der IKKE mulighed
for cd-afspiller i kabinen, "kun" cd-boks - begge (4:3 og 16:9) typer navi
indeholder kassetteafspiller !! (ja, spørg ikke hvorfor man ikke har smidt
en
CD-afspiller i)

Hvis du IKKE vil ha' original navi, så er der mulighed for at få en original
radio med CD-afspiller i (http://www.genbrug-bmw.dk/ har en lige nu til
1800 +moms, brugt )

Hvis du skal bruge stumper, så er Brdr. Schøber på Als en rigtig god
ide - de har masser af brugt og kan skaffe nyt til fornuftige priser
http://www.genbrug-bmw.dk/

Ellers er der også KOED i Kolind - de har også en del, dog ikke meget
til E39 (www.koed.dk)

Og så kommer du jo ikke udenom www.bmw-club.dk hvor du bør
melde dig ind med det samme (hvis du ikke allerede er det) - her
er der bl.a. en super forum med masser af kvalificerede læsere

Rigtig god fornøjelse - og sig endelig til hvis du har spørgsmål

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic - www.nolle.dk
Toyota Previa 2.4i

Fra : Morten Calundan

Dato : 08-01-07 23:34

"Flemming" <reply@to-newsgroup.com> wrote in message
> [...]
> afspiller ikke har "original BMW" nævnt, men det er de måske alligevel?
>
> Har BMW en hjemmeside hvor man kan se hvad de sælger af udstyr til

Du kan erhverve dig en kasettebånds-adapter-ting. Ligner et almindeligt
kasettebånd - bare med en ledning så man kan montere en mp3 afspiller eller
ligende derpå. Herved undgår du at skulle ud og invistere samt sætte nye
(u)originale dele i og beholde bilen standard som den forlod fabrikken.