|
| Mere om VW's DSG-gear Fra : Peter G C |
Dato : 07-01-07 15:42 |
|
Hej igen
Jeg mangler lidt hjælp:
Kan det passe at en f.eks. Golf TDI henholdsvis med og uden DSG-gearet
accellerere lige hurtigt? VW hævder det. Samme gælder tallene for f.eks. en
Seat Altea.
Lad mig høre om jeres erfaringer eller holdninger.
Jeg får snart min Gårlf og jeg glæder mig som et lille barn.
Mvh
Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-01-07 16:29 |
|
Peter G C skriver:
>
> Kan det passe at en f.eks. Golf TDI henholdsvis med og uden DSG-gearet
> accellerere lige hurtigt? VW hævder det. Samme gælder tallene for f.eks. en
> Seat Altea.
Ja
> Lad mig høre om jeres erfaringer eller holdninger.
Du skal satme være dygtig, hvis du kan ramme samme gearskift som en DSG
kasse kan. Den rammer rigtigt hver gang og sikrer dig en god
acceleration. Du skal ikke kikse meget i en med manuel gear for den med
DSG er foran.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
joppe (07-01-2007)
| Kommentar Fra : joppe |
Dato : 07-01-07 16:57 |
|
Var ude og køre i en 140HK TDI DSG i dag.
Du skal godt nok skift hurtigt hvis du følger men en DSG. I praksis
tror jeg DSG er det hurtigste, og virker ret overbevisende.
mvh Jesper
| |
Kent Glerup (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 07-01-07 17:10 |
|
On 7 Jan 2007 07:57:02 -0800, "joppe" <jesperbjerregaard@gmail.com>
wrote:
>Var ude og køre i en 140HK TDI DSG i dag.
>Du skal godt nok skift hurtigt hvis du følger men en DSG. I praksis
>tror jeg DSG er det hurtigste, og virker ret overbevisende.
>mvh Jesper
Du _kan_ ikke skifte hurtigere!
Du vil jo altid ha' en kort periode uden acceleration overhovedet når
du skifter med en manuel gearkasse.
DSG-kassen skifter gear med acceleration gennem hele gearskiftet.
/Kent Glerup
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-01-07 17:33 |
|
Kent Glerup skriver:
>
> DSG-kassen skifter gear med acceleration gennem hele gearskiftet.
Nej, den slipper også ganske kortvarigt. Sådan føles det ivhertfad når
den får "fuld klampe"
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Flemming (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 07-01-07 17:41 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> DSG-kassen skifter gear med acceleration gennem hele gearskiftet.
>
> Nej, den slipper også ganske kortvarigt. Sådan føles det ivhertfad når
> den får "fuld klampe"
Ja, det gør den, men der er det jo så at VW mener at de skifter hurtigere
gear end man ville kunne i en standart bil. (Det er også min fornemmelse)
Mvh. Flemming
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-01-07 19:42 |
|
Flemming skriver:
>
> Ja, det gør den, men der er det jo så at VW mener at de skifter hurtigere
> gear end man ville kunne i en standart bil. (Det er også min fornemmelse)
Ikke forstået ?
0-100 tider er opgivet ens for manuelt og DSG gear.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Flemming (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 07-01-07 20:18 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Flemming skriver:
>>
>> Ja, det gør den, men der er det jo så at VW mener at de skifter
>> hurtigere gear end man ville kunne i en standart bil. (Det er også
>> min fornemmelse)
>
> Ikke forstået ?
>
> 0-100 tider er opgivet ens for manuelt og DSG gear.
Ja, muligvis, men jeg vil stadig holde på at jeg ikke kan skifte gear så
hurtigt som en DSG gearkasse gør. 0-100 tider for manuelle gearkasse-biler
er vil også altid lavet over en række forsøg og så har man taget den
hurtigste? Med DSG har man jo altid det hurtige skifte, og den "børster
heller ikke tænder", som man jo kan komme til hvis det skal gå lidt hurtigt.
Mvh. Flemming
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-01-07 21:27 |
|
Flemming skriver:
>
> Ja, muligvis, men jeg vil stadig holde på at jeg ikke kan skifte gear så
> hurtigt som en DSG gearkasse gør. 0-100 tider for manuelle gearkasse-biler
> er vil også altid lavet over en række forsøg og så har man taget den
> hurtigste? Med DSG har man jo altid det hurtige skifte, og den "børster
> heller ikke tænder", som man jo kan komme til hvis det skal gå lidt hurtigt.
Fuldstændig enig. Skrev det også i mit første indlæg i denne tråd.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kent Glerup (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 07-01-07 18:39 |
|
On Sun, 07 Jan 2007 17:33:22 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Kent Glerup skriver:
>>
>> DSG-kassen skifter gear med acceleration gennem hele gearskiftet.
>
>Nej, den slipper også ganske kortvarigt. Sådan føles det ivhertfad når
>den får "fuld klampe"
Som jeg har forstået det, ved gearskifte med fuldt smæk:
Når den går igang med skiftet, lukker den lidt ned for kræfterne,
hvorefter koblingerne "skifter over".
Altså er der konstant forbindelse fra motor til trækkende hjul, selv
under skiftet. Det "slip" du mærker er formentlig at motoren holdes
lidt igen på gassen under skiftet.
/Kent Glerup
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-01-07 19:43 |
|
Kent Glerup skriver:
>
> Som jeg har forstået det, ved gearskifte med fuldt smæk:
> Når den går igang med skiftet, lukker den lidt ned for kræfterne,
> hvorefter koblingerne "skifter over".
> Altså er der konstant forbindelse fra motor til trækkende hjul, selv
> under skiftet. Det "slip" du mærker er formentlig at motoren holdes
> lidt igen på gassen under skiftet.
Det er sku lidt besværligt at have begge koblinger inde på 1 gang....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kent Glerup (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 07-01-07 20:00 |
|
On Sun, 07 Jan 2007 19:42:30 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Kent Glerup skriver:
>>
>> Som jeg har forstået det, ved gearskifte med fuldt smæk:
>> Når den går igang med skiftet, lukker den lidt ned for kræfterne,
>> hvorefter koblingerne "skifter over".
>> Altså er der konstant forbindelse fra motor til trækkende hjul, selv
>> under skiftet. Det "slip" du mærker er formentlig at motoren holdes
>> lidt igen på gassen under skiftet.
>
>Det er sku lidt besværligt at have begge koblinger inde på 1 gang....
Nix! Det er faktisk hele ideen :)
DSG-boxen kan have begge koblinger _delvist_ indkoblet samtidig. På
den måde kan den "glide" fra det ene gear til det andet. Ellers kunne
de jo bare ha' lavet det på samme måde som f.eks. BMW.
Hvis du ved middel acceleration tydeligt kan mærke skiftet fra f.eks.
3. til 4. gear, ja så er der fejl i boksen på din Touran!
De to DSG-vogne jeg har prøvet (Touran 140 + Altea 140) har kunnet
lave fuldstændig umærkbare skift fra 3. gear og op. Dette kan kun lade
sig gøre fordi begge koblinger kan være delvist indkoblet samtidig.
/Kent Glerup
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-01-07 20:05 |
|
Kent Glerup skriver:
>
> Hvis du ved middel acceleration tydeligt kan mærke skiftet fra f.eks.
> 3. til 4. gear, ja så er der fejl i boksen på din Touran!
Eller koblingerne.
> De to DSG-vogne jeg har prøvet (Touran 140 + Altea 140) har kunnet
> lave fuldstændig umærkbare skift fra 3. gear og op. Dette kan kun lade
> sig gøre fordi begge koblinger kan være delvist indkoblet samtidig.
Med "kæppen i kælderen" ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kent Glerup (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 07-01-07 20:17 |
|
On Sun, 07 Jan 2007 20:04:59 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>> De to DSG-vogne jeg har prøvet (Touran 140 + Altea 140) har kunnet
>> lave fuldstændig umærkbare skift fra 3. gear og op. Dette kan kun lade
>> sig gøre fordi begge koblinger kan være delvist indkoblet samtidig.
>
>Med "kæppen i kælderen" ?
Der har jeg kun kunnet mærke faldet i effekt. Når motoren yder 140HK i
4. gear, kan trykket i ryggen selvfølgelig ikke være det samme når
motorne pludselig kun spytter f.eks. 110HK ud. Jeg har ikke kunnet
mærke nogen som helst form for ophold i accelerationen.
I følge diverse kilder, f.eks. wikipedia, så tager selve skiftet fra
gear til gear 8 millisekunder i DSG-boksen. Jeg har ikke kunnet finde
info der fortæller om der er power på i disse 8ms. Dog tror jeg ikke
man kan mærke 8ms manglende motorkraft
/Kent Glerup
| |
Mogens... (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 07-01-07 20:31 |
|
"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:ujh2q2h195se5mjngien5m1opl0jsh4kkv@4ax.com...
> Der har jeg kun kunnet mærke faldet i effekt. Når motoren yder 140HK i
> 4. gear, kan trykket i ryggen selvfølgelig ikke være det samme når
> motorne pludselig kun spytter f.eks. 110HK ud. Jeg har ikke kunnet
> mærke nogen som helst form for ophold i accelerationen.
> I følge diverse kilder, f.eks. wikipedia, så tager selve skiftet fra
> gear til gear 8 millisekunder i DSG-boksen. Jeg har ikke kunnet finde
> info der fortæller om der er power på i disse 8ms. Dog tror jeg ikke
> man kan mærke 8ms manglende motorkraft
Der er alt muligt om gearkassen hér - inkl. links til biltests
http://cars.about.com/od/thingsyouneedtoknow/a/ag_howDSGworks.htm
| |
Jesper Juul-Mortense~ (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Juul-Mortense~ |
Dato : 07-01-07 20:51 |
|
On Sun, 07 Jan 2007 20:04:59 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Med "kæppen i kælderen" ?
Det lød godt nok en smule stygt...
/Jesper
| |
Mogens... (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 07-01-07 20:55 |
|
"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse
news:8ev774-imr.ln1@news.frostbyte.dk...
> Det lød godt nok en smule stygt
Der ér jo dem, der ikke sparer materiellet ! :)
| |
Lars Knudsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 07-01-07 17:44 |
|
On Sun, 7 Jan 2007 15:41:38 +0100, "Peter G C"
<peter@SLETgrauslund.com> wrote:
>Kan det passe at en f.eks. Golf TDI henholdsvis med og uden DSG-gearet
>accellerere lige hurtigt? VW hævder det. Samme gælder tallene for f.eks. en
>Seat Altea.
Ja helt sikkert. Der er ikke noget videre tab i den i forhold til en
manuel gearkasse og den skifter hurtigere end almindelige mennesker
gør med et manuelt gear.
>Lad mig høre om jeres erfaringer eller holdninger.
Har en 140 HK TDI med DSG i en Skoda Octavia stationcar, det er jeg
bestemt rigtig udmærket tilfreds med.
** Lars
| |
Flemming (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 07-01-07 17:53 |
|
Lars Knudsen wrote:
>
>> Lad mig høre om jeres erfaringer eller holdninger.
>
> Har en 140 HK TDI med DSG i en Skoda Octavia stationcar, det er jeg
> bestemt rigtig udmærket tilfreds med.
Samme motor og gear i en 2 mdr gl. Altea Van, bedste gear og bil jeg
nogensinde har kørt i. Eneste minus er at man ikke får diesel sparket, når
man kører hurtigere end 140 - 150 stykker, men det er jo ikke et problem når
man køre herhjemme.
Mvh. Flemming
| |
Lars Knudsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 07-01-07 17:57 |
|
On Sun, 7 Jan 2007 17:52:49 +0100, "Flemming" <123spam4me@gmail.com>
wrote:
>> Har en 140 HK TDI med DSG i en Skoda Octavia stationcar, det er jeg
>> bestemt rigtig udmærket tilfreds med.
>Samme motor og gear i en 2 mdr gl. Altea Van, bedste gear og bil jeg
>nogensinde har kørt i. Eneste minus er at man ikke får diesel sparket, når
>man kører hurtigere end 140 - 150 stykker, men det er jo ikke et problem når
>man køre herhjemme.
Hehe.. Det er faktisk korrekt.. Det var noget min gamle BMW 530dA
kunne, cruise 140 - speederen i bund og så blev man presset tilbage i
sædet.. Akja, men den havde også en helt liter og 2 ben mere at gøre
det med jo
** Lars
| |
Peter G C (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 07-01-07 17:55 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:0n82q29ltobr7m0ce5rm9um1d5j8gkt802@4ax.com...
> On Sun, 7 Jan 2007 15:41:38 +0100, "Peter G C"
> <peter@SLETgrauslund.com> wrote:
>
>>Kan det passe at en f.eks. Golf TDI henholdsvis med og uden DSG-gearet
>>accellerere lige hurtigt? VW hævder det. Samme gælder tallene for f.eks.
>>en
>>Seat Altea.
>
> Ja helt sikkert. Der er ikke noget videre tab i den i forhold til en
> manuel gearkasse og den skifter hurtigere end almindelige mennesker
> gør med et manuelt gear.
Det der undrer mig er, at 0-100-tallene for DSG-bilerne ikke er lavere i
forhold til bilerne med konventionelle gearkasser.
>
>
>>Lad mig høre om jeres erfaringer eller holdninger.
>
> Har en 140 HK TDI med DSG i en Skoda Octavia stationcar, det er jeg
> bestemt rigtig udmærket tilfreds med.
Får min 2,0 TDI 140 om ca 5 uger.
I det netop udkomne Auto Motor und Sport er der en 100.000 km test af min
kommende potte. Den er i det store hele fejlfri og de er rigtig godt
tilfreds med den. - bortset fra købsprisen. Kvaliteten på selve køretøjet er
markant højere på Golf V'eren i forhold til Golf III og IV.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Lars Knudsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 07-01-07 18:02 |
|
On Sun, 7 Jan 2007 17:55:03 +0100, "Peter G C"
<peter@SLETgrauslund.com> wrote:
>>>Kan det passe at en f.eks. Golf TDI henholdsvis med og uden DSG-gearet
>>>accellerere lige hurtigt? VW hævder det. Samme gælder tallene for f.eks.
>>>en
>>>Seat Altea.
>> Ja helt sikkert. Der er ikke noget videre tab i den i forhold til en
>> manuel gearkasse og den skifter hurtigere end almindelige mennesker
>> gør med et manuelt gear.
>Det der undrer mig er, at 0-100-tallene for DSG-bilerne ikke er lavere i
>forhold til bilerne med konventionelle gearkasser.
Det er det givetvis også i de fleste tilfælde hvor der sidder en
normal fører bag rettet. I praksis KAN du jo godt skifte en manuel
gearkasse meget hurtigt og præcist, men man skal nok lige have øvelsen
for at ramme 100% rigtigt.
Derudover er der sikkert en smule mere krafttab i DSG kassen, så vidt
jeg husker spec'en på min Octavia kører den en smule kortere på
literen med DSG end den samme model med manuelt gear. Men det er ikke
nogen stor forskel.
>>>Lad mig høre om jeres erfaringer eller holdninger.
>> Har en 140 HK TDI med DSG i en Skoda Octavia stationcar, det er jeg
>> bestemt rigtig udmærket tilfreds med.
>Får min 2,0 TDI 140 om ca 5 uger.
>
>I det netop udkomne Auto Motor und Sport er der en 100.000 km test af min
>kommende potte. Den er i det store hele fejlfri og de er rigtig godt
>tilfreds med den. - bortset fra købsprisen. Kvaliteten på selve køretøjet er
>markant højere på Golf V'eren i forhold til Golf III og IV.
Dejligt at læse den slags - så glæder man sig bare endnu mere, ikke?
Vi har nu efterhånden fået rullet 16.000 km i vores og der har bestemt
ikke været så meget som antydning af nogen problemer.
Ventetiden er lang!! Der gik næsten 12 uger (på nær 4 dage) fra vi
bestilte vores til vi fik den.....
** Lars
| |
Peter G C (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 07-01-07 18:09 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:rk92q25el26r72jb2lh80e7hkgrm8gd9k4@4ax.com...
[klip]
>>Det der undrer mig er, at 0-100-tallene for DSG-bilerne ikke er lavere i
>>forhold til bilerne med konventionelle gearkasser.
>
> Det er det givetvis også i de fleste tilfælde hvor der sidder en
> normal fører bag rettet. I praksis KAN du jo godt skifte en manuel
> gearkasse meget hurtigt og præcist, men man skal nok lige have øvelsen
> for at ramme 100% rigtigt.
>
> Derudover er der sikkert en smule mere krafttab i DSG kassen, så vidt
> jeg husker spec'en på min Octavia kører den en smule kortere på
> literen med DSG end den samme model med manuelt gear. Men det er ikke
> nogen stor forskel.
Ok. Prøv lige at tage en tid, hva? Ville gerne høre hvad du i praksis
bruger. Auto Motor udn Sport måler en Golf V 2,0 TDI DSG sportline 0-100
til 8,7 sekunder - det er rimelig kvikt for sådan en traktor - VW oplyser
tiden til at være 9,3 (både med og uden DSG).
Man undres.
[klip]
> Dejligt at læse den slags - så glæder man sig bare endnu mere, ikke?
Bestemt Måske er der snart en sammenhæng mellem prisen på en VW og så
kvaliteten? Man kan jo håbe!
> Vi har nu efterhånden fået rullet 16.000 km i vores og der har bestemt
> ikke været så meget som antydning af nogen problemer.
>
> Ventetiden er lang!! Der gik næsten 12 uger (på nær 4 dage) fra vi
> bestilte vores til vi fik den.....
Suk. Jeg blev lovet mellem 8 og 10 uger, men kan vist holde den unger 8 uger
..... julen varer længe i år
Mvh
Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Lars Knudsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 07-01-07 19:44 |
|
On Sun, 7 Jan 2007 18:09:24 +0100, "Peter G C"
<peter@SLETgrauslund.com> wrote:
>> Derudover er der sikkert en smule mere krafttab i DSG kassen, så vidt
>> jeg husker spec'en på min Octavia kører den en smule kortere på
>> literen med DSG end den samme model med manuelt gear. Men det er ikke
>> nogen stor forskel.
>Ok. Prøv lige at tage en tid, hva? Ville gerne høre hvad du i praksis
>bruger. Auto Motor udn Sport måler en Golf V 2,0 TDI DSG sportline 0-100
>til 8,7 sekunder - det er rimelig kvikt for sådan en traktor - VW oplyser
>tiden til at være 9,3 (både med og uden DSG).
Jamn det gør jeg da bare... Finder lige noget pæn lige landevej i
morgen - der kører jeg alligevel til og fra arbejde så skal jeg nok se
hvad stopuret siger...
>> Dejligt at læse den slags - så glæder man sig bare endnu mere, ikke?
>Bestemt Måske er der snart en sammenhæng mellem prisen på en VW og så
>kvaliteten? Man kan jo håbe!
Ahja - helt skidt er det nok ikke Jeg kan så hygge mig med at der
er præget et Audi og VW logo i motorblokken på TDI'en i min Skoda
** Lars
| |
Lars Knudsen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 08-01-07 08:53 |
|
On Sun, 7 Jan 2007 18:09:24 +0100, "Peter G C"
<peter@SLETgrauslund.com> wrote:
>Ok. Prøv lige at tage en tid, hva? Ville gerne høre hvad du i praksis
>bruger. Auto Motor udn Sport måler en Golf V 2,0 TDI DSG sportline 0-100
>til 8,7 sekunder - det er rimelig kvikt for sådan en traktor - VW oplyser
>tiden til at være 9,3 (både med og uden DSG).
Prøvede lige her til morgen, fra stilstand. Tid målt med stopuret i
min mobil og hastighed med speedometeret i bilen, der er stort set
retvisende hvis man skal tro de der "din hastighed" skilte der står
rundt omkring.
Den er opgivet til 9,7 sekunder for 0-100 km/t i brochuren både med
manuelt gear såvel som DSG. Nu er det jo lidt svært at lave en præcis
måling IRL på vej - men fra stilstand i betalingsanlægget på
Øresundsbron, til speedometeret viste 100 km/t viste mobilen 8,3
sekunder.
** Lars
| |
Ukendt (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-01-07 11:21 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:64t3q2p56ltbqe2dc19iikcmsgnkmqn3k2@4ax.com...
> On Sun, 7 Jan 2007 18:09:24 +0100, "Peter G C"
> <peter@SLETgrauslund.com> wrote:
>
>>Ok. Prøv lige at tage en tid, hva? Ville gerne høre hvad du i praksis
>>bruger. Auto Motor udn Sport måler en Golf V 2,0 TDI DSG sportline 0-100
>>til 8,7 sekunder - det er rimelig kvikt for sådan en traktor - VW oplyser
>>tiden til at være 9,3 (både med og uden DSG).
>
> Prøvede lige her til morgen, fra stilstand. Tid målt med stopuret i
> min mobil og hastighed med speedometeret i bilen, der er stort set
> retvisende hvis man skal tro de der "din hastighed" skilte der står
> rundt omkring.
>
> Den er opgivet til 9,7 sekunder for 0-100 km/t i brochuren både med
> manuelt gear såvel som DSG. Nu er det jo lidt svært at lave en præcis
> måling IRL på vej - men fra stilstand i betalingsanlægget på
> Øresundsbron, til speedometeret viste 100 km/t viste mobilen 8,3
> sekunder.
Har målt min en gang, på samme måde som du har gjort, men da var jeg ikke
klar over at der var 9km/t fejlvisning på speedometeret, så jeg burde først
have stoppet tiden ved 109 km/t !
men jeg er meget glad for kombinationen af 140 TDI heste og DSG gear
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99
Honda XBR 500 S '90
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=53084
| |
Lars Knudsen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 08-01-07 12:59 |
|
On Mon, 8 Jan 2007 11:21:17 +0100, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
>> Den er opgivet til 9,7 sekunder for 0-100 km/t i brochuren både med
>> manuelt gear såvel som DSG. Nu er det jo lidt svært at lave en præcis
>> måling IRL på vej - men fra stilstand i betalingsanlægget på
>> Øresundsbron, til speedometeret viste 100 km/t viste mobilen 8,3
>> sekunder.
>Har målt min en gang, på samme måde som du har gjort, men da var jeg ikke
>klar over at der var 9km/t fejlvisning på speedometeret, så jeg burde først
>have stoppet tiden ved 109 km/t !
Ahja... Men det ser nu ud til at stemme - min - har sammenlignet lidt
med speedometeret og de der "du kører nu xx km/t" dimser ved
vejarbejder osv.
>men jeg er meget glad for kombinationen af 140 TDI heste og DSG gear
Yes sir, det fungerer sk*de godt....
** Lars
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-01-07 15:23 |
|
Lars Knudsen skriver:
>
> Ahja... Men det ser nu ud til at stemme - min - har sammenlignet lidt
> med speedometeret og de der "du kører nu xx km/t" dimser ved
> vejarbejder osv.
De viser lige så præcist som de blinde de slås....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Martin Johansen [600~ (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-01-07 15:46 |
|
In article <45A253AC.9A227BD6@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
> Lars Knudsen skriver:
> >
> > Ahja... Men det ser nu ud til at stemme - min - har sammenlignet lidt
> > med speedometeret og de der "du kører nu xx km/t" dimser ved
> > vejarbejder osv.
>
> De viser lige så præcist som de blinde de slås....
De viser faktisk ret præcist...
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-01-07 16:03 |
| | |
Martin Johansen [600~ (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-01-07 16:18 |
|
In article <45A25D31.2C59360B@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
> "Martin Johansen [6000]" skriver:
> >
> > De viser faktisk ret præcist...
>
> En del af dem jeg kommer forbi er ret uenige med mit speedometer og
> GPS...
Alle dem jeg har kommet forbi med jævn fart (vigtigt ellers spasser de
helt ud jo...) har været enige med min GPS.
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-01-07 18:06 |
|
"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Alle dem jeg har kommet forbi med jævn fart (vigtigt ellers spasser de
> helt ud jo...) har været enige med min GPS.
En af mine bekendte der arbejder på nattevagt har det med at forvirre
sådanne. Kører man over 100 blinker den bare og viser ingen
hastighed....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Brian (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-01-07 19:49 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> En af mine bekendte der arbejder på nattevagt har det med at forvirre
> sådanne. Kører man over 100 blinker den bare og viser ingen
> hastighed....
Det er langtfra alle der gør det - har jeg hørt rygter om
Der er plads til et 1 tal forrest på de nyere modeller.
/Brian
| |
Mogens... (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 08-01-07 20:20 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45a29220$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
>> En af mine bekendte der arbejder på nattevagt har det med at forvirre
>> sådanne.
De er langt fra nøjagtige - der kører en historie om det.
> Der er plads til et 1 tal forrest på de nyere modeller.
Jep - jeg kan bekæfte, at de kan vise 3 cifre
| |
Peter Dalgaard (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 08-01-07 20:52 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> writes:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
> news:45a29220$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >> En af mine bekendte der arbejder på nattevagt har det med at forvirre
> >> sådanne.
>
> De er langt fra nøjagtige - der kører en historie om det.
>
> > Der er plads til et 1 tal forrest på de nyere modeller.
>
> Jep - jeg kan bekæfte, at de kan vise 3 cifre
Lyder som om nogen burde have et praj om et godt sted at sætte en
kameravogn...
....nå, nej, forresten. Tyskland, ik'?
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Mogens... (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 08-01-07 21:12 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2d55p1em3.fsf@turmalin.kubism.ku.dk...
>> De er langt fra nøjagtige - der kører en historie om det.
Fra mandag til og med torsdag passerede en gut det samme fartvisende
skilt (du kører nu xx km/t") og kalibrerede på den måde sit speedometer.
Om fredagen havde man udskiftet skiltet med politiet, som stoppede alle,
der kørte for stærkt.
Vor gut her blev også stoppet for at køre for stærkt, hvilket han ikke for-
stod, thi han viste kva ovenstående, at speedometeret i bilen var okay.
Dét var det ikke, idet fartmåleren var defekt...
> Lyder som om nogen burde have et praj om et godt sted at sætte en
> kameravogn... ...nå, nej, forresten. Tyskland, ik'?
He he - nope. Det var sgu i DK :)
| |
Brian (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-01-07 21:20 |
|
Peter Dalgaard wrote:
> Lyder som om nogen burde have et praj om et godt sted at sætte en
> kameravogn...
Nu står de jo også andre steder, end lige klods op og ned af byskilte
/Brian
| |
Torben Scheel (09-01-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-01-07 12:35 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
>
> De viser faktisk ret præcist...
>
Fedt! Så kan jeg cykle 72km/t på flad vej
--
vh
Torben
| |
Peter G C (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 08-01-07 22:56 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:64t3q2p56ltbqe2dc19iikcmsgnkmqn3k2@4ax.com...
[klip]
> Prøvede lige her til morgen, fra stilstand.
COOL! Takker
Mvh
Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
alexbo (07-01-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 07-01-07 18:09 |
|
"Peter G C" skrev
> Det der undrer mig er, at 0-100-tallene for DSG-bilerne ikke er lavere i
> forhold til bilerne med konventionelle gearkasser.
Jeg vil tro den skifter lidt tidligere end en kører der går efter en god
tid.
Han kører gearene helt derud hvor det gør ondt.
mvh
Alex Christensen
| |
Kent Glerup (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 07-01-07 18:42 |
|
On Sun, 7 Jan 2007 18:08:57 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:
>
>"Peter G C" skrev
>
>> Det der undrer mig er, at 0-100-tallene for DSG-bilerne ikke er lavere i
>> forhold til bilerne med konventionelle gearkasser.
>
>Jeg vil tro den skifter lidt tidligere end en kører der går efter en god
>tid.
>Han kører gearene helt derud hvor det gør ondt.
Det gør den Touran TDI140 DSG jeg har prøvet så sandelig også!
Forudsat den er sat i "Sport".
/Kent Glerup
| |
Bjarne Just (09-01-2007)
| Kommentar Fra : Bjarne Just |
Dato : 09-01-07 10:30 |
|
"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> wrote in message
news:d5c2q2tq2rtslnopfe4vunnj3rk38polmf@4ax.com...
>
> Det gør den Touran TDI140 DSG jeg har prøvet så sandelig også!
> Forudsat den er sat i "Sport".
>
> /Kent Glerup
Jeg synes, at selve skiftet sker mere kontant og hurtigere, når man selv
skifter med "+" og "-"...
Jeg ved ikke om der er andre, som har lagt mærke til det og jeg har heller
ikke prøvet at måle, om der er forskel i forhold til skiftene i "Sport". Er
der nogen, der har samme oplevelse?
Jeg synes stadig, at jeg mangler Launch kontrollen i min Octavia...
mvh,
Bjarne
| |
MD (08-01-2007)
| Kommentar Fra : MD |
Dato : 08-01-07 05:31 |
|
> Kan det passe at en f.eks. Golf TDI henholdsvis med og uden DSG-gearet
> accellerere lige hurtigt?
DSG'eren taber et par meter lige i begyndelsen, hvis den ikke har launch
control, som man har i Golf V R32 - men derfra er den mindst lige hå hurtig
som med manuelt gear.
--
MD
| |
Klaus D. Mikkelsen (~ (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~ |
Dato : 08-01-07 08:18 |
|
Kent Glerup skrev:
>
> Der har jeg kun kunnet mærke faldet i effekt. Når motoren yder 140HK i
> 4. gear, kan trykket i ryggen selvfølgelig ikke være det samme når
> motorne pludselig kun spytter f.eks. 110HK ud. Jeg har ikke kunnet
> mærke nogen som helst form for ophold i accelerationen.
Fra 3. til 4. er der et lille ryk, ved moderat acceleration til fuld
gas.
Fra 4. og derover er der intet at mærke, har dog ikke haft det
afprøvet ved fuld gas kun moderat acceleration. Det andet er der ikke
plads til om morgenen.....
Klaus
| |
|
|