Volvo V70 D5 2002 - tandremsskift?
Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 07-01-07 15:05

Hej Alle.

Har diskuteret med en stædig forhandler fra sydtyskland, hvor en volvo v70
D5 fra 2002 ialt har kørt 189000 km.

Han påstår at tandremmen først skal skiftet ved 250tkm, og som jeg mener at
have forstået er tandremmen til udskiftning ved serviceeftersynet ved
160tkm.

Er der en af jer der kan hjælpe med det rigtige, eventuelt fortælle om der
kan være individuel forskel på D5 biler indenfor en årgang som 2002.

På forhånd tak.

Med venlig bilhilsen
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : prt

Dato : 07-01-07 15:43

Hej

Heyners værkstedshåndbog foreskriver, både til diesel og benzin, udskiftning
af tandrem og strammer hver 80.000miles = 128.000 km, eller hvert 8. år, så
det er nok på tide !!.

Jeg forstår godt at tyskeren er stædig, hvis det er ham der skal betale.

mvh

Preben Thomsen

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lars

Dato : 07-01-07 16:43

> [...]
>
> Er der en af jer der kan hjælpe med det rigtige, eventuelt fortælle om der
> kan være individuel forskel på D5 biler indenfor en årgang som 2002.

For D5244T gælder 160k km eller 10 år hvad der måtte komme først.

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 07-01-07 16:53

Tak for jeres svar - jeg tror vi alle er på rette spor.

For yderligere informationer kan jeg oplyse at den bil jeg har spurgt på hos
den stædige tyske forhandler, er sidste serviceeftersyn lavet ved 105000
km - i 4. md. 2005.

Ergo har bilen bare kørt og kørt med 84000 km ekstra uden en eneste
servicering. Selvom jeg så har afvist flere gange, og sagt at det for mig
nærmest er umuligt at få bilen korrekt afgiftsberigtiget her i DK, så kommer
han tilbage og foreslår han bare kan sætte sit stempel ved 160tkm i
servicehæftet, og så tro den går.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange ting man har misset i
serviceeftersyn fra 105tkm og til 189tkm.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : prt

Dato : 07-01-07 20:21

Hej

Vi kan ikke løse alle problemer for dig, selv om viljen er der.

Gå ind til et Volvo værksted, og bed om et stykke papir " VOLVO
SERVICEPROGRAM V14 " ud fra det kan du finde det resterende, eller GLEM den
germaner.

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 07-01-07 22:05

"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der en af jer der kan hjælpe med det rigtige, eventuelt fortælle om der
> kan være individuel forskel på D5 biler indenfor en årgang som 2002.

Tandremmen skulle have været skiftet ved 160.000 km - men det behøver bilen
jo ikke
blive dårligere af - jeg vil være mere bekymret for olien, hvis den har kørt
80.000 km
uden skift.

Den bil som du kigger på skal til service for hver 20.000 km så der mangler
vel 4 stempler
i bogen - det bliver den jo kun billigere af.

mvh Per

Fra : Christian

Dato : 08-01-07 18:16

Hvad koster et 160K km service med tandremsskift? Nogle der ved det?

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-01-07 21:50

"Christian" <no.sp@m.for.me> skrev i en meddelelse
> Hvad koster et 160K km service med tandremsskift? Nogle der ved det?

Jeg kan fortælle dig at et tandrems-skift på min V70 2,5T koster ca.
5500,- hos Volvo - uden skift af vandpumpe.
Der indgår heller ikke olieskift eller andet service.
Da jeg fik den besked bestilte jeg stumper for 3500,- og lavede flg.
service selv :

Skift af :
Tandrem, strammer og medløberrulle, ribrem til generator, A/C, m.m. -
vandpumpe, luftfilter, oliefilter, olie, rotor+dæksel, tændkabler,
tændrør og alle viskerblade.
Det tog en Lørdag at fixe det hele, ca. 5 timer for skift af tandrem og
vandpumpe, og omkring 3 timer for resten.

Dvs. jeg har sparet mindst 2000,- ( nok nærmere 5-6000,-) og fået udført
en del mere end hos Volvo.....

Alle dele pånær Rotor og Strømfordelerdæksel er Org. Volvo-dele og er
købt hos www.spare-parts.dk som godt kan anbefales til alle GDS
Volvo-ister.
--
Brian Sørup