|
| Dodge Caliber Fra : Erik Kirkegaard |
Dato : 07-01-07 10:37 |
|
Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
| |
Cyber. (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Cyber. |
Dato : 07-01-07 11:02 |
|
"Erik Kirkegaard (slet 0HDVH)" <erik@0HDVHsurfmail.dk> wrote in message
news:11681628890.299818532480558@dtext.news.tele.dk...
> Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
> Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
>
Tag ned og kig på de to biler, derefter tager du ud og ser på feks en Skoda,
og sammenlign bunden/skærmkasser af bilerne se om der er forskel på mængden
af PVC sealing, efterse dørkanter om de er sealet der hvor metallet er
bukket sammen, se om drænings hullerne i hele karossen har rester af voks
der er løbet ud...
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-01-07 11:09 |
|
"Erik Kirkegaard (slet 0HDVH)" skriver:
>
> Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
> Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
Husk på at som camper ødelægger du bilen inden du får den. Hvordan den
vil klare sig i et sammenstød kan man kun gisne om, da taget er skåret i
stykker....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Hr. Jensen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 07-01-07 11:18 |
|
On Sun, 07 Jan 2007 11:09:15 +0100 "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> sent the following smoke signals:
>"Erik Kirkegaard (slet 0HDVH)" skriver:
>>
>> Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
>> Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
>
>Husk på at som camper ødelægger du bilen inden du får den. Hvordan den
>vil klare sig i et sammenstød kan man kun gisne om, da taget er skåret i
>stykker....
På den anden side skal bilen veje så og så meget, og de ekstra kg kan
vel bruges til at forstærke bilen.
(jeg skriver "kan", for jeg aner ikke om de gør det)
--
Thomas
Happy New Year 2006/07
| |
Karsten Feddersen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 07-01-07 11:26 |
|
Hej
Hr. Jensen wrote:
> På den anden side skal bilen veje så og så meget, og de ekstra kg kan
> vel bruges til at forstærke bilen.
> (jeg skriver "kan", for jeg aner ikke om de gør det)
"Producenten" gør det på den hurtigst mulige måde for at tjene mest.
Dette er uden hensyntagen til det svagere tag.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-01-07 12:52 |
|
"Hr. Jensen" skriver:
>
> På den anden side skal bilen veje så og så meget, og de ekstra kg kan
> vel bruges til at forstærke bilen.
> (jeg skriver "kan", for jeg aner ikke om de gør det)
Netop...
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jørgen M. Rasmussen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 07-01-07 18:02 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
> "Hr. Jensen" skriver:
>>
>> På den anden side skal bilen veje så og så meget, og de ekstra kg kan
>> vel bruges til at forstærke bilen.
>> (jeg skriver "kan", for jeg aner ikke om de gør det)
>
> Netop...
>
De står i en lade og smider jern-ballast i den, undnichtweiter, husk på det
kun er DK. som har den "#¤%§ regel.
| |
Morten Fruergaard (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 07-01-07 18:01 |
|
Hr. Jensen wrote:
> På den anden side skal bilen veje så og så meget, og de ekstra kg kan
> vel bruges til at forstærke bilen.
> (jeg skriver "kan", for jeg aner ikke om de gør det)
En stålplade i bunden er vel ikke en forstærkning - i toppen af bilen...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Hr. Jensen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 07-01-07 11:07 |
|
On 07 Jan 2007 09:36:35 GMT Erik Kirkegaard <erik@0HDVHsurfmail.dk>
(slet 0HDVH) sent the following smoke signals:
>Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
>Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
Jeg læste et sted at samlekvaliteten i amerikanske biler er nede på
Lada-niveau, så jeg ville vælge SsangYong'en af de to...
--
Thomas
Happy New Year 2006/07
| |
-=JF=- (07-01-2007)
| Kommentar Fra : -=JF=- |
Dato : 07-01-07 11:40 |
|
Hr. Jensen forklarede:
> jeg ville vælge SsangYong'en af de to...
Var det ikke det mærke der for et års tid siden blev karakteriseret som
værende samlet af "en flok blinde spastikere"
--
Mvh John
| |
Brian (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 07-01-07 12:55 |
|
-=JF=- wrote:
> Hr. Jensen forklarede:
>
>> jeg ville vælge SsangYong'en af de to...
>
> Var det ikke det mærke der for et års tid siden blev karakteriseret
> som værende samlet af "en flok blinde spastikere"
ROFL
Og samme spastikere som skulle stå for sealingen af dørene på Ford i en
periode
/Brian
| |
-=JF=- (07-01-2007)
| Kommentar Fra : -=JF=- |
Dato : 07-01-07 13:11 |
|
Brian formulerede spørgsmålet:
>> som værende samlet af "en flok blinde spastikere"
>
> Og samme spastikere som skulle stå for sealingen af dørene på Ford i en
> periode
>
På den anden side, så er det jo godt at bilindustrien beskæftiger folk
som ellers kunne have svært vd at få job
--
Mvh John
| |
Brian (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 07-01-07 13:18 |
|
-=JF=- wrote:
>> Og samme spastikere som skulle stå for sealingen af dørene på Ford i
>> en periode
>>
> På den anden side, så er det jo godt at bilindustrien beskæftiger folk
> som ellers kunne have svært vd at få job
Ja for dælen, det ville være trist for en masse mekanikere, der ikke kunne
få andet job
/Brian
| |
Jørgen M. Rasmussen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 07-01-07 18:20 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45a0e4d8$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja for dælen, det ville være trist for en masse mekanikere, der ikke kunne
> få andet job
>
Who cares?, det giver arbejde= ventetider=højere priser. III hvor går det
godt ;).
| |
Kent Glerup (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 07-01-07 12:23 |
|
On 07 Jan 2007 09:36:35 GMT, Erik Kirkegaard <erik@0HDVHsurfmail.dk>
(slet 0HDVH) wrote:
>Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
>Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
Har du set på Caliber'en?
Jeg ville aldrg smide de penge efter en bil i så ringe materialer.
Kabinen er ganske enkelt lavet i de kedeligste og hårdeste
plastmaterialer jeg har set i en bil.
Derudover har amerikanske biler et ry for elendig rustbeskyttelse.
Hvis jeg endelig skulle anskaffe mig sådan en Dodge, skulle den have
den store Bonus+ behandling fra Dinitrol øjeblikkeligt.
Det eneste positive må vel være diesel-versionen. Men der måtte de jo
så også ty til hjælp fra Tyskland
Jeg ville aldrig udsætte min familie for den meget tvivlsomme
sikkerhed i en camper. God godt se en crashtest af sådan en SsanYong
med ødelagt tag...
/Kent Glerup
| |
Claus & Lene, Ålborg (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Claus & Lene, Ålborg |
Dato : 07-01-07 13:09 |
|
"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:aol1q21cjg423uemfus80snctnei5j64vc@4ax.com...
> On 07 Jan 2007 09:36:35 GMT, Erik Kirkegaard <erik@0HDVHsurfmail.dk>
> (slet 0HDVH) wrote:
>
>>Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
>>Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
>
> Har du set på Caliber'en?
> Jeg ville aldrg smide de penge efter en bil i så ringe materialer.
> Kabinen er ganske enkelt lavet i de kedeligste og hårdeste
> plastmaterialer jeg har set i en bil.
> Derudover har amerikanske biler et ry for elendig rustbeskyttelse.
> Hvis jeg endelig skulle anskaffe mig sådan en Dodge, skulle den have
> den store Bonus+ behandling fra Dinitrol øjeblikkeligt.
> Det eneste positive må vel være diesel-versionen. Men der måtte de jo
> så også ty til hjælp fra Tyskland
Der må du mene Vw's 2.0TDI - skulle det være en hjælp *LOL*
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=12946
Vil vædde på at der opstår problemer med motoren inden bilen er rustet op.
Har en bekendt som lige har måtte skifte topstykke og udstødningskøler. Da
bilen var fra 2003 og havde kørt hele 85.000km så afslog SMC DK al form for
kulance, dette resulterede i at han indlogerede konen på et hotel i
Flensburg mens bilen blev lavet dernede, forhandleren ringede så næste dag
til middag for, at sige bilen først ville være færdig den efterfølgende dag,
men at hun blot kunne køre hjem til Ålborg fordi så ville de komme op med
bilen. Da de kom med bilen fik de så en regning på 9500 kr., men så var der
også lavet 90.000 km eftersyn - og det værste af det hele var at VW tyskland
betalte alle reservedele+70% af arbejdslønen.
Desuden kan det oplyses at et topstykke i DK koster 8500 kr. og i tysk 3300
kr.
/Claus
>
> Jeg ville aldrig udsætte min familie for den meget tvivlsomme
> sikkerhed i en camper. God godt se en crashtest af sådan en SsanYong
> med ødelagt tag...
>
> /Kent Glerup
| |
Ukendt (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-01-07 13:56 |
|
"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev
>
> Der må du mene Vw's 2.0TDI - skulle det være en hjælp *LOL*
>
> http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=12946
>
> Vil vædde på at der opstår problemer med motoren inden bilen er rustet op.
>
> Har en bekendt som lige har måtte skifte topstykke og udstødningskøler. Da
> bilen var fra 2003 og havde kørt hele 85.000km så afslog SMC DK al form
> for kulance, dette resulterede i at han indlogerede konen på et hotel i
> Flensburg mens bilen blev lavet dernede, forhandleren ringede så næste dag
> til middag for, at sige bilen først ville være færdig den efterfølgende
> dag, men at hun blot kunne køre hjem til Ålborg fordi så ville de komme op
> med bilen. Da de kom med bilen fik de så en regning på 9500 kr., men så
> var der også lavet 90.000 km eftersyn - og det værste af det hele var at
> VW tyskland betalte alle reservedele+70% af arbejdslønen.
>
> Desuden kan det oplyses at et topstykke i DK koster 8500 kr. og i tysk
> 3300 kr.
>
> /Claus
>
Grotesk at SMC ikke ville gøre noget, men det er vist et generelt problem,
at de vil snige sig uden om alt.
Nu ved man da hvor man skal køre, hen hvis man kører VW og den går i
stykker - det er der vist også flere herinde fra der gør
/HB
| |
Kent Glerup (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 07-01-07 15:07 |
|
On Sun, 7 Jan 2007 13:08:48 +0100, "Claus & Lene, Ålborg"
<ccc.lll@mail.tele.dk> wrote:
>Der må du mene Vw's 2.0TDI - skulle det være en hjælp *LOL*
>
> http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=12946
Ser ikke godt ud..
Står der noget om hvorvidt det er mest motor orienterede problemer?
>Vil vædde på at der opstår problemer med motoren inden bilen er rustet op.
>
>Har en bekendt som lige har måtte skifte topstykke og udstødningskøler. Da
>bilen var fra 2003 og havde kørt hele 85.000km så afslog SMC DK al form for
>kulance, dette resulterede i at han indlogerede konen på et hotel i
>Flensburg mens bilen blev lavet dernede, forhandleren ringede så næste dag
>til middag for, at sige bilen først ville være færdig den efterfølgende dag,
>men at hun blot kunne køre hjem til Ålborg fordi så ville de komme op med
>bilen. Da de kom med bilen fik de så en regning på 9500 kr., men så var der
>også lavet 90.000 km eftersyn - og det værste af det hele var at VW tyskland
>betalte alle reservedele+70% af arbejdslønen.
Frygtelig historie, som dog efter min mening fortæller mest om SMC's
groteske holdning til deres kunder.
De må efterhånden ha' en guldforretning i Flensburg. Egentlig
mærkeligt at SMC ikke klager til moderfirmaet over den urimelige
konkurrence de er udsat for :)
>Desuden kan det oplyses at et topstykke i DK koster 8500 kr. og i tysk 3300
>kr.
Sært egentlig. Mon SMC fastsætter prisen?!?
/Kent Glerup
| |
Cyber. (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Cyber. |
Dato : 07-01-07 16:05 |
|
> Frygtelig historie, som dog efter min mening fortæller mest om SMC's
> groteske holdning til deres kunder.
> De må efterhånden ha' en guldforretning i Flensburg. Egentlig
> mærkeligt at SMC ikke klager til moderfirmaet over den urimelige
> konkurrence de er udsat for :)
>
jeg tror ikke SMC har så meget godwill efter at det kom frem at SMC ansatte
havde malket tyskerne for falske reklamationer for nogle år siden..
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-01-07 16:26 |
|
"Cyber." skriver:
>
> jeg tror ikke SMC har så meget godwill efter at det kom frem at SMC ansatte
> havde malket tyskerne for falske reklamationer for nogle år siden..
Har jeg før nævnt at de burde smides på porten ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Il Duce (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Il Duce |
Dato : 07-01-07 18:50 |
|
>> jeg tror ikke SMC har så meget godwill efter at det kom frem at SMC
>> ansatte
>> havde malket tyskerne for falske reklamationer for nogle år siden..
>
> Har jeg før nævnt at de burde smides på porten ?
En måde man som forbruger kan demonstrere det på er ved at undgå at købe
firmaets produkter.
--
MVH
Thomas
| |
Jørgen M. Rasmussen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 07-01-07 18:59 |
|
"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse news:45a132c2$0$49204
> En måde man som forbruger kan demonstrere det på er ved at undgå at købe
> firmaets produkter.
>
Og/eller benytte tilknyttede værksteder. Produktet er OK, men supporten
elendig&dyr i DK. :(.
| |
Klaus D. Mikkelsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 07-01-07 19:39 |
|
Il Duce skriver:
>
> En måde man som forbruger kan demonstrere det på er ved at undgå at købe
> firmaets produkter.
Desværre har de et produkt der passer til mig.
Desuden er mindst en af sælgerne i brugtbilsafdelingen i Egå nu ganske
fornuftig.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Hansen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 07-01-07 17:09 |
|
"Erik Kirkegaard (slet 0HDVH)" <erik@0HDVHsurfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:11681628890.299818532480558@dtext.news.tele.dk...
> Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
> Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
>
Hej Erik
Vær lige opmærksom på at Skat (det gamle told og skat) har tilbagetrukket
alle tilladelser til de "små" campere per 1. januar 2007. Har man
underskrevet slutseddel inden 31/12 2006 får man lov at få bilen
indregistreret i 2007 på dispensation, men ellers ser det ud til at
camper-eventyret er slut.
Enkelte modeller vil blive taget op til fornyet godkendelse til foråret, men
skat vil til at kigge på "fri adgang til køkken fra dør" og "ståhøjde ved
køkken". Hvis de ting skal være i orden er der, så vidt jeg kan regne ud,
flere modeller der mister mindst 1 sæde mere end de i forvejen har
mistet.....
Jeg nåede heldigvis at bestille min inden 31/12 2006..... pyhaaaaaaaaa.
Mvh
Lars Hansen
| |
Il Duce (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Il Duce |
Dato : 07-01-07 18:53 |
|
> Vær lige opmærksom på at Skat (det gamle told og skat) har tilbagetrukket
> alle tilladelser til de "små" campere per 1. januar 2007. Har man
> underskrevet slutseddel inden 31/12 2006 får man lov at få bilen
> indregistreret i 2007 på dispensation, men ellers ser det ud til at
> camper-eventyret er slut.
Det var da dejligt at der endeligt kom lidt hjerne ind over og gjorde noget
ved den sag. Helt ufatteligt dumt at man skal slippe med en lavere afgift
hvis man skærer hul i taget og monterer 450kg plader i bunden af bilen.
Enhver ansvarlig og handlekraftig politiker burde havde stoppet galskaben
fluks i stedet for at vente så længe.
--
MVH
Thomas
| |
Jørgen M. Rasmussen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 07-01-07 18:16 |
|
"Erik Kirkegaard (slet 0HDVH)" <erik@0HDVHsurfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:11681628890.299818532480558@dtext.news.tele.dk...
> Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
> Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
>
Hvis det skal være "go", ikke kun "show", vil jeg ALDRIG investere i noget
yankee-skrammel, deres kvalitets-niveau er for lavt.
| |
Morten Fruergaard (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 07-01-07 18:27 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Erik Kirkegaard (slet 0HDVH)" <erik@0HDVHsurfmail.dk> skrev i en
> meddelelse news:11681628890.299818532480558@dtext.news.tele.dk...
>> Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
>> Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
>>
> Hvis det skal være "go", ikke kun "show", vil jeg ALDRIG investere i
> noget yankee-skrammel, deres kvalitets-niveau er for lavt.
Har du haft en selv?
Jeg har selv haft en Chevrolet Astro og Chrysler Grand Voyager og har nu en
Jeep Grand Cherokke, min far har en Chevrolet (ikke en Daewoo) og en
kammerat har hans nr. 2 Chevrolet.
Der har sgutte været flere problemer end "normalt".
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Jørgen M. Rasmussen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 07-01-07 18:51 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45a12d6f$0
> Der har sgutte været flere problemer end "normalt".
>
Det er så et definitions sprgs, hvor længe var du ejer af hver? ;). Jeg
lavede en masse forsk. militært US.skrammel indtilfornylig, og kvaliteten
"stinker" generelt. Hvad jeg oplevede, var små irriterende detaljer som ikke
var gennemtænkt, og som gik ud over pålideligheden. Show but no go.
| |
Morten Fruergaard (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 07-01-07 20:13 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:45a12d6f$0
>
>> Der har sgutte været flere problemer end "normalt".
>>
> Det er så et definitions sprgs, hvor længe var du ejer af hver? ;).
Længe nok til at det burde være gået i stykker...
Jeep'en har jeg haft lidt over 1 år, og jeg har skiftet 1 stk. pakdåse og
bremser...
De andre var der slet ikke noget med.
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Jørgen M. Rasmussen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 08-01-07 17:07 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45a14635$0
> Jeep'en har jeg haft lidt over 1 år, og jeg har skiftet 1 stk. pakdåse og
> bremser...
> De andre var der slet ikke noget med.
>
Et år er ingen tid, 2 heller ikke eller 7 fordensagsskyld, som er
garantiperioden på den kommende Kia. Om en Kaner stod stille så længe, faldt
der alligevel noget af ;). Jeg er ikke imponeret af deres tekniske formåen,
den svare til deres byggemetoder, håndværk generelt, tror #¤!§ en tornado
kan vælte en by- det er det rene pap!!!.
| |
Brian (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-01-07 19:52 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Et år er ingen tid, 2 heller ikke eller 7 fordensagsskyld, som er
> garantiperioden på den kommende Kia.
Sikke noget vrøvl - de færreste har samme bil i 7+ år, så det er da en god
spand tid, bilmæssigt.
> Jeg er ikke imponeret af
> deres tekniske formåen, den svare til deres byggemetoder, håndværk
> generelt, tror #¤!§ en tornado kan vælte en by- det er det rene
> pap!!!. ´
Hvad erfaring snakker du ud fra ?
/Brian
| |
TDN (08-01-2007)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 08-01-07 20:49 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45a292d1$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>
>> Et år er ingen tid, 2 heller ikke eller 7 fordensagsskyld, som er
>> garantiperioden på den kommende Kia.
>
> Sikke noget vrøvl - de færreste har samme bil i 7+ år, så det er da en god
> spand tid, bilmæssigt.
>
>> Jeg er ikke imponeret af
>> deres tekniske formåen, den svare til deres byggemetoder, håndværk
>> generelt, tror #¤!§ en tornado kan vælte en by- det er det rene
>> pap!!!. ´
>
> Hvad erfaring snakker du ud fra ?
>
> /Brian
>
Hvis du bare har læst et par test af amerikanske biler ville du vide at
rustbeskyttelse er ikke eksisterende og interiør og finish er noget med hård
plastic og støbekanter og lempfældig kvalitet i forhold til andre
bilproducerende lande. Læs nogle test i FDM's motor, Bilmagsinet, se noget
TopGear osv.
Den manglende kvalitet er også grunden til de har haft så svært ved at komme
ind på det europæiske marked. Amerika'erne laver derfor modeller som enten
er samlet i europa med bedre kvalitet end i USA eller modeller der er
tilpasset europa med bedre køreegenskaber end de slatne undervogne
amerikanerne er vant til.
Jeg forstår ikke du er så afvisende overfor det postulat, sådan har det
været i mange år, selv amerikanerne ved det og køber Japansk, andre
asiatiske mærker og europæiske mærker i stedet for deres egene ameriskanske.
De fleste store amerikanske bilmærker er så alvorligt på røven at de er tæt
på at lukke.
Mvh
Thomas
| |
Brian (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-01-07 21:34 |
|
TDN wrote:
>>> Jeg er ikke imponeret af
>>> deres tekniske formåen, den svare til deres byggemetoder, håndværk
>>> generelt, tror #¤!§ en tornado kan vælte en by- det er det rene
>>> pap!!!. ´
>>
>> Hvad erfaring snakker du ud fra ?
> Hvis du bare har læst et par test af amerikanske biler ville du vide
> at rustbeskyttelse er ikke eksisterende og interiør og finish er
> noget med hård plastic og støbekanter og lempfældig kvalitet i
> forhold til andre bilproducerende lande.
Nu gik Jørgen videre end biler...
Desuden er det jo ikke pga. dårlig håndværk, at plastkvaliteten ikke er på
europæisk niveau.
> Læs nogle test i FDM's
> motor, Bilmagsinet, se noget TopGear osv.
Får jeg erfaring af det ?
> Den manglende kvalitet er også grunden til de har haft så svært ved
> at komme ind på det europæiske marked.
Mon ikke det nærmere er noget med, at vi er vanedyr ?
Japannerne, og seneste koreanerne, kunne heller ikke komme ind på markedet,
før de begyndte at "kopiere" de europæiske modeller.
> Amerika'erne laver derfor
> modeller som enten er samlet i europa med bedre kvalitet end i USA
> eller modeller der er tilpasset europa med bedre køreegenskaber end
> de slatne undervogne amerikanerne er vant til.
Amerikanerne er (var) fløjtende ligeglade med det europæiske marked. Det er
da først de senere år, sammen med alle sammenlægningerne på kryds og tværs,
at de gør et hæderligt forsøg.
Den "slatne" undervogn, er et spørgsmål om smag.
> Jeg forstår ikke du er så afvisende overfor det postulat,
Nu gik du jo lidt videre, indledningsvis var det Jørgens "alt fra USA
stinker, og de kan ikke bygge noget ordentligt", jeg opponerede imod. Det
var derfor jeg spurgte efter hans erfaring, for jeg tror den ligger et helt
andet sted, end biler.
> sådan har
> det været i mange år, selv amerikanerne ved det og køber Japansk,
> andre asiatiske mærker og europæiske mærker i stedet for deres egene
> ameriskanske.
Som igen er tilpasset det amerikanske marked...
/Brian
| |
Cyber. (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Cyber. |
Dato : 08-01-07 23:01 |
|
>
> Den "slatne" undervogn, er et spørgsmål om smag.
>
>> Jeg forstår ikke du er så afvisende overfor det postulat,
>
> Nu gik du jo lidt videre, indledningsvis var det Jørgens "alt fra USA
> stinker, og de kan ikke bygge noget ordentligt", jeg opponerede imod. Det
> var derfor jeg spurgte efter hans erfaring, for jeg tror den ligger et
> helt andet sted, end biler.
>
sidst jeg var i USA lejede vi en Cadillac, toppen af US biler...fuck noget
kedeligt plastic (og plastic træ) look alike bræk af en spand, den var så
grimt samlet, så grimt og plastic agtigt så man ikke kunne drømme om det!,
selv en europæisk normal bil vil virke mere luksuriøs, det var dybt
skuffende.
| |
Jørgen M. Rasmussen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 08-01-07 23:41 |
|
"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> skrev i en meddelelse news:enueuu$1n48
>> Nu gik du jo lidt videre, indledningsvis var det Jørgens "alt fra USA
>> stinker, og de kan ikke bygge noget ordentligt",
> sidst jeg var i USA lejede vi en Cadillac, toppen af US biler...fuck noget
> kedeligt plastic (og plastic træ) look alike bræk af en spand, den var så
> grimt samlet, så grimt og plastic agtigt så man ikke kunne drømme om det!,
> selv en europæisk normal bil vil virke mere luksuriøs, det var dybt
> skuffende.
Det var NETOP det jeg mente, takker- rart at andre vil bekræfte. Rent held
de ramte månen, hvis de altså har været der ;)).
| |
Brian (09-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 09-01-07 17:50 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> sidst jeg var i USA lejede vi en Cadillac, toppen af US biler...fuck
>> noget kedeligt plastic (og plastic træ) look alike bræk af en spand,
>> den var så grimt samlet, så grimt og plastic agtigt så man ikke
>> kunne drømme om det!, selv en europæisk normal bil vil virke mere
>> luksuriøs, det var dybt skuffende.
Er Caddilac ikke det mærke der sælger rigtig godt blandt pensionister, eller
husker jeg galt ?
> Det var NETOP det jeg mente, takker- rart at andre vil bekræfte.
Det var ikke det du skrev.
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-01-07 23:04 |
|
TDN skriver:
>
> Hvis du bare har læst et par test af amerikanske biler ville du vide at
> rustbeskyttelse er ikke eksisterende
Hvad skrev du ?
Japanske, italienske eller koreanske
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-01-07 23:03 |
|
Brian skriver:
>
> Sikke noget vrøvl - de færreste har samme bil i 7+ år, så det er da en god
> spand tid, bilmæssigt.
Min forrige bil havde jeg i 7 år. Min far og svigerfar er begge på 8.
år.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Brian (09-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 09-01-07 17:51 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Sikke noget vrøvl - de færreste har samme bil i 7+ år, så det er da
>> en god spand tid, bilmæssigt.
>
> Min forrige bil havde jeg i 7 år. Min far og svigerfar er begge på 8.
> år.
Meget repræsentativt udsnit af den danske bilpark
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (09-01-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 09-01-07 18:03 |
| | |
Jørgen M. Rasmussen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 08-01-07 23:32 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45a292d1$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> Sikke noget vrøvl - de færreste har samme bil i 7+ år, så det er da en god
> spand tid, bilmæssigt.
>
Sikke noget pis, jeg har mine biler til de er > 7 år., om jeg er 1. ejer kan
være ligegyldigt, jeg skal betale når de går i stykker. Og vedr. kommende
Kia følger garantien bilen, endda uden den har været aut.serviceret iflg.
FDM.
>
> Hvad erfaring snakker du ud fra ?
>
lokal kendskab.
| |
Brian (09-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 09-01-07 17:52 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> Hvad erfaring snakker du ud fra ?
>>
> lokal kendskab.
Altså du har været i USA og set hvordan de bygger alt fra byer til biler ?
/Brian
| |
Brian Sørup (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 07-01-07 20:57 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45a132d6$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:45a12d6f$0
>
> > Der har sgutte været flere problemer end "normalt".
> >
> Det er så et definitions sprgs, hvor længe var du ejer af hver? ;).
Jeg
> lavede en masse forsk. militært US.skrammel indtilfornylig, og
kvaliteten
> "stinker" generelt. Hvad jeg oplevede, var små irriterende detaljer
som ikke
> var gennemtænkt, og som gik ud over pålideligheden. Show but no go.
>
Jeg havde en AstroVan i 2 år, eneste fejl var en knækket fjeder i
benzintryksregulatoren - det kostede 2½ time og 275,- i stumper....
Min 1975 Camaro kørte jeg i over 3 år, ingen rep. ud over normale
sliddele.
Den anden Camaro (1976) fik nye kardankryds, renoveret bremseforstæker,
og skiftet bærekugler, derudover normale sliddele, og her snakker vi
433Cui V8 med 500+Hk....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Morten Fruergaard (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 08-01-07 22:02 |
|
Brian Sørup wrote:
> Jeg havde en AstroVan i 2 år, eneste fejl var en knækket fjeder i
> benzintryksregulatoren - det kostede 2½ time og 275,- i stumper....
> Min 1975 Camaro kørte jeg i over 3 år, ingen rep. ud over normale
> sliddele.
> Den anden Camaro (1976) fik nye kardankryds, renoveret
> bremseforstæker, og skiftet bærekugler, derudover normale sliddele,
> og her snakker vi 433Cui V8 med 500+Hk....
Godt du ikke har det mere - sådan noget lort...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Brian Sørup (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 08-01-07 22:07 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45a2b14c$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian Sørup wrote:
> > Jeg havde en AstroVan i 2 år, eneste fejl var en knækket fjeder i
> > benzintryksregulatoren - det kostede 2½ time og 275,- i stumper....
> > Min 1975 Camaro kørte jeg i over 3 år, ingen rep. ud over normale
> > sliddele.
> > Den anden Camaro (1976) fik nye kardankryds, renoveret
> > bremseforstæker, og skiftet bærekugler, derudover normale sliddele,
> > og her snakker vi 433Cui V8 med 500+Hk....
>
> Godt du ikke har det mere - sådan noget lort...
He-he, jeg savner den en gang imellem når knejterne på arbejdet blærer
sig med deres Bimmere, vi snakkede faktisk om den forleden: en af
lærlingene kunne huske jeg trykkede lidt til den ude på
parkeringspladsen og det venstre forhjul næsten ikke rørte asfalten
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Morten Fruergaard (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 08-01-07 22:12 |
|
Brian Sørup wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:45a2b14c$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>> Brian Sørup wrote:
>>> Jeg havde en AstroVan i 2 år, eneste fejl var en knækket fjeder i
>>> benzintryksregulatoren - det kostede 2½ time og 275,- i stumper....
>>> Min 1975 Camaro kørte jeg i over 3 år, ingen rep. ud over normale
>>> sliddele.
>>> Den anden Camaro (1976) fik nye kardankryds, renoveret
>>> bremseforstæker, og skiftet bærekugler, derudover normale sliddele,
>>> og her snakker vi 433Cui V8 med 500+Hk....
>>
>> Godt du ikke har det mere - sådan noget lort...
>
> He-he, jeg savner den en gang imellem når knejterne på arbejdet blærer
> sig med deres Bimmere, vi snakkede faktisk om den forleden: en af
> lærlingene kunne huske jeg trykkede lidt til den ude på
> parkeringspladsen og det venstre forhjul næsten ikke rørte asfalten
>
Hehe...
Se dét er en bil...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Kim Voss Schrader (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 08-01-07 22:35 |
|
Hej!
Brian Sørup wrote:
....
> Den anden Camaro (1976) fik nye kardankryds, renoveret bremseforstæker,
> og skiftet bærekugler, derudover normale sliddele, og her snakker vi
> 433Cui V8 med 500+Hk....
Ehh, jo. Futtede den ikke motoren af, så du var nødt til at sælge den med en
sløv 30x'er istedet...?
SÅ dårligt husker vi altså heller ikke herinde :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Brian Sørup (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 08-01-07 22:54 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:45a2b8ef$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Brian Sørup wrote:
> ...
> > Den anden Camaro (1976) fik nye kardankryds, renoveret
bremseforstæker,
> > og skiftet bærekugler, derudover normale sliddele, og her snakker vi
> > 433Cui V8 med 500+Hk....
>
> Ehh, jo. Futtede den ikke motoren af, så du var nødt til at sælge den
med en
> sløv 30x'er istedet...?
>
> SÅ dårligt husker vi altså heller ikke herinde :)
Det var teknisk set mig der futtede motoren af - jeg holdt ikke øje med
vandtemp, og havde derfor ikke opdaget at kileremmen var knækket, det
dør de fleste motorer altså af når man ikke opdager noget før den
stopper af sig selv........
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Kim Voss Schrader (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 08-01-07 22:55 |
|
Hej!
Brian Sørup wrote:
....
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> news:45a2b8ef$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ehh, jo. Futtede den ikke motoren af, så du var nødt til at sælge den
>> med en sløv 30x'er istedet...?
>
> Det var teknisk set mig der futtede motoren af - jeg holdt ikke øje med
> vandtemp, og havde derfor ikke opdaget at kileremmen var knækket, det dør de
> fleste motorer altså af når man ikke opdager noget før den stopper af sig
> selv........
Ok, godt ord igen :)
Men summa summarum, den var dog ikke helt vedligeholdelsesfri...
Speaking of which, jeg skal sikkert også have skiftet motoren i Escorten.
Heldigvis kender jeg donoren særdeles godt
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Il Duce (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Il Duce |
Dato : 07-01-07 18:54 |
|
>> Hvis det skal være "go", ikke kun "show", vil jeg ALDRIG investere i
>> noget yankee-skrammel, deres kvalitets-niveau er for lavt.
>
> Har du haft en selv?
Rolig nu. Faktuel viden kan jo i værste fald komme til at rokke ved nogle
fordomme. Det må vi sørge for ikke sker.
--
MVH
Thomas
| |
Morten Fruergaard (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 07-01-07 20:15 |
|
Il Duce wrote:
>>> Hvis det skal være "go", ikke kun "show", vil jeg ALDRIG investere i
>>> noget yankee-skrammel, deres kvalitets-niveau er for lavt.
>>
>> Har du haft en selv?
>
> Rolig nu.
Rolig?
Jeg er helt rolig...
Men mange har fordomme og rygter, men ingen konkret viden.
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Cyber. (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Cyber. |
Dato : 07-01-07 18:51 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:45a12d6f$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> "Erik Kirkegaard (slet 0HDVH)" <erik@0HDVHsurfmail.dk> skrev i en
>> meddelelse news:11681628890.299818532480558@dtext.news.tele.dk...
>>> Jeg påtegner at købe en Dodge Caliber eller Ssang yong Camper.
>>> Med alt i udstyr. Er det noget skrammel? det skal være en ny bil.
>>>
>> Hvis det skal være "go", ikke kun "show", vil jeg ALDRIG investere i
>> noget yankee-skrammel, deres kvalitets-niveau er for lavt.
>
> Har du haft en selv?
>
> Jeg har selv haft en Chevrolet Astro og Chrysler Grand Voyager og har nu
> en Jeep Grand Cherokke, min far har en Chevrolet (ikke en Daewoo) og en
> kammerat har hans nr. 2 Chevrolet.
>
> Der har sgutte været flere problemer end "normalt".
>
>
http://www.chevy-astro.dk/Forum/viewtopic.php?p=38&sid=549f07cb7da60d23701f23c4718a1b5e
Rust er også et hyppigt problem, især paneler og inderpaneler, og
bagvangerne ved den forstærkning der er lige over bagtøjet, her skal du
banke lige i kanten/samlingen ved forstærkningen.
| |
Morten Fruergaard (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 07-01-07 20:13 |
|
Cyber. wrote:
> http://www.chevy-astro.dk/Forum/viewtopic.php?p=38&sid=549f07cb7da60d23701f23c4718a1b5e
>
>
> Rust er også et hyppigt problem, især paneler og inderpaneler, og
> bagvangerne ved den forstærkning der er lige over bagtøjet, her skal
> du banke lige i kanten/samlingen ved forstærkningen.
Har ikke set linket, men alle biler ruster...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Ebbe Kristensen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 08-01-07 11:37 |
| | |
|
|