Billig bil der må trække ?
Fra : Kim

Dato : 06-01-07 16:16

Er på udkig efter en billig bil (indkøb & drift) der må trække
mindst 2500kg, og gerne 3500kg (hestetrailer). Gerne ny, men
ikke et must.
Så vidt jeg kan se, er pickup-modellerne de billigste, men jeg
er efterhånden blevet doven, så jeg gider ikke rør rundt i benzinen
eller dieselen mere, så den må *meget* gerne være med aut. gear.
Det er desværre ikke muligt herhjemme, så vidt jeg har fået oplyst
hos de forhandlere jeg har haft kontakt med.
Kan en import fra Tyskland svare sig, når vi snakker om gule plader ?
For dér fås de fleste modeller med aut. gear...
Hvad er der ellers af alternativer ?

Mvh, Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-07 18:18

Kim wrote:
> [...]
> Det er desværre ikke muligt herhjemme, så vidt jeg har fået oplyst
> hos de forhandlere jeg har haft kontakt med.

Nå. Jeg kender flere...

Men hvis det ikke er et must, at den skal være ny, hvad så med den Pajero,
som er til salg i markedsgruppen til 33.000 kr.?
Jeg har selv haft en sådan, og den slæber en trailer uden problemer...

> Kan en import fra Tyskland svare sig, når vi snakker om gule plader ?

Ja.

> Hvad er der ellers af alternativer ?

Hvad er du i af kroner?

Fra : Kim

Dato : 06-01-07 18:26

meddelelse news:459fd9c3$0$49200$14726298@news.sunsite.dk...

> Nå. Jeg kender flere...
En uddybning ? Toyota, Mazda, Opel m.fl. ville ikke vide af
aut. på deres pick'er, selv om det f.eks i Mazda står, at det fås...

> Hvad er du i af kroner?
Det der skal til
Men pickup'erne ligger jo omkring 200Kkr.

Mvh, Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-07 17:25

Kim wrote:
> [...]
> En uddybning ? Toyota, Mazda, Opel m.fl. ville ikke vide af
> aut. på deres pick'er, selv om det f.eks i Mazda står, at det fås...

Forstod ikke at det SKULLE være pick-up.

Der er udvalget ikke stort i "normale" pick-ups.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 18:40

Toyota hilux har jeg set en test af med en meget kraftig diesel og
automatgear.
Der skrev de blandt andet at hvis man kørte den op af en mur i tomgang, så
væltede muren eller bilen gravede sig ned på alle fire.
Det er måske lidt overdrent, men de var meget imponeret af motoren.
Mvh Ove

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 18:44

Har lige tjeket Toyota.dk 3,0 171 hk 343nm fra 1400-3400omd med aut.

Fra : Kim

Dato : 07-01-07 11:40

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige tjeket Toyota.dk 3,0 171 hk 343nm fra 1400-3400omd med aut.
>
> Mvh Ove

Ja, det har jeg osse set. Men i flg. Toyota her på Amager
bliver den ikke markedsført i DK.....
Den er ellers sej

Mvh, Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-07 17:19

Kim wrote:
> "Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har jeg osse set. Men i flg. Toyota her på Amager
> bliver den ikke markedsført i DK.....
> Den er ellers sej

Men kan den ikke skaffes?

Fra : Henrik

Dato : 07-01-07 17:49

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in message
> Har lige tjeket Toyota.dk 3,0 171 hk 343nm fra 1400-3400omd med aut.
>
> Mvh Ove

Hvilken Toyota er det?
Var for nylig ude at prøve den nye Hi-Lux med 120HK, der er godt nok sløv.
Var i dag ude at prøve den HELT nye Mazda BT-50 med 143HK, der er en hel
verden til forskel og så er den både pænere indeni o guden på og må trække
3000kg på krogen.

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 07-01-07 17:56

"Henrik" <hbl@12move.dk> wrote in message

> [...]
> verden til forskel og så er den både pænere indeni o guden på og må trække

Ahh, nu så jeg det. Hi-Lux med 3.0 motor, havde egentlig fået at vide den
ville have 130HK nå rden kom, men de har da heldigvis taget sig lidt sammen.

Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-07 18:07

Henrik wrote:
> [...]
> sløv. Var i dag ude at prøve den HELT nye Mazda BT-50 med 143HK, der
> er en hel verden til forskel og så er den både pænere indeni o guden

Så prøv en Nissak King-cab...
http://www.nissan.dk/vehicle_home.aspx?model=7558

171 hk, 403 Nm...

Der sker sgu noget indenfor pick-ups - de har ikke længere 100-115 hk...

Fra : lsn

Dato : 06-01-07 18:52

> [...]
>hej kim jeg har den omtalte mitsubishi pajero til salg for de 33000kr
>billeder kan mailes hvis det var noget for dig evt ring 51 36 52 98
mvh lasse

Fra : Kim

Dato : 07-01-07 11:38

"lsn" <plkke2004@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> mvh lasse
Jeg er ikke int. i Mitsibishi. Har en kammerat som købte en, og han
har ikke andet end bøvl med den. Han har bl.a. lige fået skiftet
motoren.... Men tak for tilbuddet.

Mvh, Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-07 17:20

Kim wrote:
> Jeg er ikke int. i Mitsibishi. Har en kammerat som købte en, og han
> har ikke andet end bøvl med den. Han har bl.a. lige fået skiftet
> motoren.... Men tak for tilbuddet.

Den findes problemer blandt alle modeller og mærker.

En pajero med 3,0 V6 kører snildt 250.000 km uden problemer - ej heller med
aut. gearkassen.