Dårlig BMW 320i?
Fra : Søren B.

Dato : 06-01-07 02:32

Nu har jeg endelig fået mulighed for at købe ny bil (fabriksny), og var i
den forbindelse ude og kigge på en BMW 320i. Den skulle jo være
state-of-the-art hvad angår kvalitet, sikkerhed, sport/komfort eller hvad?

Men jeg blev da slemt skuffet, må jeg indrømme. Jeg har ellers altid set BMW
som noget lækkert men uopnåeligt, men jeg blev skuffet over
materialekvaliteten i bilen (instrumentbord), dårlige sæder og en vanvittig
letgående kobling, en brummende 4-cyl. motor (uden ballanceaksler??) der
manglede bundtræk der ikke var et dydsmønster i gangkultur og temmelig meget
støj i kabinen ved motorvejskørsel.

Jeg var temmelig rystet over turen. Er det bare mig der forventer for meget
af en bil til 425.000 kr., eller findes der bedre biler i samme stil til
prisen?

PS: Det er altså en om'er med den type manuel højdejustering af forsæderne!
Og afviser-armen.

--
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 07:29

Det jeg har mest imod er designet. Chris Bangle holder bare ikke! Og så er
en ægte BMW 6-cylindret. Det er dét der gør den til noget extra lækkert.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : ThomasT

Dato : 06-01-07 08:29

Hej,

Jeg var selvfornyligt ude og se på en 300-serie BMW, men jeg blev ligesom
dig SLEMT skuffet.
Jeg købte for 1 år siden en spritny Passat limo og hørte på et tidspunkt i
sommers at BMW'erne kunne leases til rimelige penge. Så den kunne jo være
man skulle skyde Passat'en af og forsøge sig med en leaset "bimmer".
Det tog ca. 5 min. at finde ud af at det i hvertfald ikke skulle være en
300-serie. Den sagde mig absolut intet!! Det er samlignet med en Passat en
"meget" lille bil, uden nogen form for lækkert ekstraudstyr samlignet. Selv
500-serien skuffede og det er en bil til næsten det dobbelte af hvad jeg gav
for Passat'en, selvom jeg synes 500-serien er fantastisk flot. Så jeg gad
ikke engang at ha' en prøve tur, da sælgeren spurgte, for ikke engang de
MEGET roste motorer (diesel) ville kunne få mig til at skippe Passat'en til
fordel for en BMW, ikke engang en 520D, hvis man selvfølgelig også tænker på
prisforskellen, hvis jeg fik den

Så hvis du ikke allerede har været ude og se på dem så synes jeg da du
skulle køre forbi VW og se på en Passat (Comfortline og op efter,
Trendline'en er lige skrabet nok).

Med venlig hilsen
En meget glad og tilfreds Passat-ejer!

Fra : KASO

Dato : 06-01-07 12:22

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så hvis du ikke allerede har været ude og se på dem så synes jeg da du
> skulle køre forbi VW og se på en Passat (Comfortline og op efter,

Tjah - det er jo så den anden grøft: Flot og indbydende kabine med fine
materialer - men en middelmådig kvalitet under den flotte skal

Desværre tror mange fejlagtigt, at fordi kabinen "ligner" kvalitet - så er
hele bilen det nok også.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 18:13

> [...]

> Så hvis du ikke allerede har været ude og se på dem så synes jeg da du
> skulle køre forbi VW og se på en Passat (Comfortline og op efter,

Et hurtigt link:

"Motoren på 109 heste, som er udviklet i PSA koncernen (Peugeot og Citroen),
gør det aldeles glimrende og man mangler aldrig overskud.
Heller ikke med bagagerummet fyldt med den obligatoriske weekendseng og
barnevogn."

http://www.qxo.dk/Default.asp?DokumentId=475&UnderMenuId=2

Er 1.6 for lidt, så kan du jo vælge en 2.0:

"Ford har med den sidste nye generation af dieselmotorer fået produceret
noget rigtigt godt. TDCi modellem med 135 Hk byder på overvældende kraft og
accelerationsoverskud. De 135 heste ydes ved 4.000 o/min., mens
lastbilsmomentet på 320 Nm. ydes ved 2.000 o/min. Dette giver C-Max'en
accelerationsevne i sportsvognsklassen mht. mellemaccelerationer. 80-120
km/t klares hurtigst i 4. gear på blot 7,5 sek., men 5. eller 6. gear kan
også sagtens bruges. På motorvejen er bilen en ren fornøjelse med både et
stort kraft overskud i 5./6. gear og et lavt støjniveau.

Fra : Il Duce

Dato : 06-01-07 19:57

> Så hvis du ikke allerede har været ude og se på dem så synes jeg da du
> skulle køre forbi VW og se på en Passat (Comfortline og op efter,
> Trendline'en er lige skrabet nok).

Bare tanken om, at bilen produceres af de samme mennesker som har lavet
denne gør mig helt skræmt ved tanken:
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=12946

Citat: "18 Tage stand er außerplanmäßig in der Werkstatt, wurde von
Mechanikern wieder dienstbereit geschraubt. 77 Punkte buchte der
ravennablaue Van über 100.000 Kilometer auf sein Unzuverlässigkeits-Konto.
Das ist Negativrekord - mit Abstand."

Touran er suverænt den ringeste bil på listen med de 77 "punkte". Nærmest i
elendighed kommer en anden VW, en Polo. VAG-koncernen har leveret 6 af de 9
dårligste biler. 5 af de 9 bedste kommer fra østen.

> Med venlig hilsen
> En meget glad og tilfreds Passat-ejer!

Bilen er vel ikke blevet et år endnu?

--

MVH

Thomas

Fra : TDN

Dato : 06-01-07 08:53

"Søren B." <nomail@> skrev i en meddelelse
> [...]
> til prisen?
>
> PS: Det er altså en om'er med den type manuel højdejustering af

Jeg har også været ude og køre i 3'er fra 2003-4 tror jeg det var og det var
som passager. Jeg må indrømme jeg også var skuffet, især over pladsen på
forsædet med mine 191 cm føltes den klaustrofobisk at sidde der med en
vinterfrakke på. Der manglede bredde og luft. Jeg ville vælge den fra pga.
pladsen.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 10:50

Skal man have "bimmer" køber man en seksbenet, så er man ovre alt det bøvl

/HB

Fra : KASO

Dato : 06-01-07 12:19

"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse
> Skal man have "bimmer" køber man en seksbenet, så er man ovre alt det bøvl

Ov- kan en 6-cyl. motor ændre sæder, pladsforhold, materialekvalitet,
afviserarme, højdejustering af sæder m.m.?

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 13:10

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> "HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ov- kan en 6-cyl. motor ændre sæder, pladsforhold, materialekvalitet,
> afviserarme, højdejustering af sæder m.m.?

Ja - Lyden og trækket flytter bjerge

/HB

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 13:28

"Søren B." <nomail@> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg var temmelig rystet over turen. Er det bare mig der forventer for
> meget af en bil til 425.000 kr., eller findes der bedre biler i samme stil
> til prisen?

Er du til diesel:

http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=198700870&marke=volvo&spec=autohus&grpnr=10156

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Il Duce

Dato : 06-01-07 19:45

> Er du til diesel:
>
> http://billisten.bilinfo.dk/volrat/bil.asp?id=198700870&marke=volvo&spec=autohus&grpnr=10156

Dig og Henrik B er da bare håbløst forelsket i tyske biler i svensk
forklædning.

Over 400kr for en brugt Ford Focus "in a suit" er da også en form for penge.

--

MVH

Thomas

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 19:52

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dig og Henrik B er da bare håbløst forelsket i tyske biler i svensk
> forklædning.
>
> Over 400kr for en brugt Ford Focus "in a suit" er da også en form for
> penge.

Nu er det jo blot selve platformen, der deles med Ford og Mazda.

Alt andet er heldigvis Volvos eget..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Il Duce

Dato : 06-01-07 19:59

> Nu er det jo blot selve platformen, der deles med Ford og Mazda.
>
> Alt andet er heldigvis Volvos eget..

Så Volvo har simpelhen selv udviklet en 2.0D-motor med samme effekt, boring,
slaglængde, forbrug osv. som den 2.0D der findes i en Focus?

--

MVH

Thomas

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 20:01

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så Volvo har simpelhen selv udviklet en 2.0D-motor med samme effekt,
> boring, slaglængde, forbrug osv. som den 2.0D der findes i en Focus?

Så Ford har selv udviklet en 5-cylindret motor til Focus?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Il Duce

Dato : 06-01-07 22:57

> Så Ford har selv udviklet en 5-cylindret motor til Focus?

Nej - og min revisor er småsulten, men hvor vil du hen med den udenomssnak?

Den bil du linker til har samme dieselmotor som findes i Ford og Citroën og
Peugeot og... Men til en noget højere pris når navnet er svensk. Så det er
altså både undervogn og motor der er fremmed og så er der snart bare nogle
karrosseriplader og et instrumentbord der adskiller en Volvo fra en Focus.

--

MVH

Thomas

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 23:31

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> er altså både undervogn og motor der er fremmed og så er der snart bare
> nogle karrosseriplader og et instrumentbord der adskiller en Volvo fra en

Njaee ... jeg mener bestemt den dieselmotor er Volvos egen.

Bevis for mig, den er lavet af andre.

Jeg kan nemt bevise for dig, hele drivlininen i Focus ST er lavet af Volvo.

Du åbner bare klappen og ser på motorens navn/typebetegnelse..))

Det samme gælder gearkassen, og meget store dele af undervognen.

At en platform er den samme, behøver ikke at være 100 ens.

Til din oplysning hat vi før haft Modeo i huset.

Fin potte men intet at sammenligne med en V40(n) i kvalitet.

Spændende at se den nye i år.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Il Duce

Dato : 06-01-07 23:49

> Njaee ... jeg mener bestemt den dieselmotor er Volvos egen.
>
> Bevis for mig, den er lavet af andre.

Det her skuffer mig - jeg ved mere om Volvo end "Mr. Volvo"

http://www.motoring.co.za/index.php?fSectionId=845&fArticleId=2480970

" The engine was created through collaboration between Peugeot and Ford and
will also feature in the new Ford Focus due to be launch soon in South
Africa. "

" The S40 is also built on the Ford Focus platform - as are the smaller
Jaguars - but the "Swedishness" of the sedan and wagon shine through in
their interior appointments and body styling. Both of which the S40 and V50
diesel models share."

> Jeg kan nemt bevise for dig, hele drivlininen i Focus ST er lavet af
> Volvo.

Det må du gerne, men det har jeg nu aldrig betvivlet. Du må også gerne
bevise, at jorden ikke er flad som en pandekage og månen ikke er en gul ost,
men det behøver du heller ikke før jeg tror dig.

> At en platform er den samme, behøver ikke at være 100 ens.

Det har jeg vist heller ikke påstået. Jeg mener blot, at en halv million
(nypris 530.000kr) er mange penge for en bil som nu også beviseligt har
særdeles meget tilfældes med en Focus, der da er en lækker bil, men ikke en
bil jeg ville vurdere på niveau med f.eks. en BMW320D.

> Til din oplysning hat vi før haft Modeo i huset.

Rodeo eller Mondeo

Og min datter har haft mellemørebetændelse, men derfor slår jeg da ikke
hånden af hende....

> Fin potte men intet at sammenligne med en V40(n) i kvalitet.

Focus?

> Spændende at se den nye i år.

Focus?

Det mest spændende automotive i år er sq om det lykkedes Peugeot at banke et
fartmonster sammen der kan true Audi til Le Mans.

--

MVH

Thomas

Fra : BJ

Dato : 06-01-07 23:58

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Jaguars - but the "Swedishness" of the sedan and wagon shine through in
> their interior appointments and body styling. Both of which the S40 and

Nu har diesel aldrig haft min helt store interesse, så den fik du mig..

Det kan den dog få, når S40/V50 tilbydes i DK med D5-maskinen...

> men ikke en bil jeg ville vurdere på niveau med f.eks. en BMW320D.

Det ville jeg heller ikke.

Jeg ville ikke eje BMW´en, det skulle da lige være i 335i Coupé.

> Focus?

Nej, Mondeo komme som ny og S40/V50 i facelifted..;)

> Det mest spændende automotive i år er sq om det lykkedes Peugeot at banke
> et fartmonster sammen der kan true Audi til Le Mans.

Peugeot har _aldrig_ interesseret mig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Il Duce

Dato : 07-01-07 00:12

> Nu har diesel aldrig haft min helt store interesse, så den fik du mig..

Det må nok vente til den dag du bliver fattig, men....

> Det kan den dog få, når S40/V50 tilbydes i DK med D5-maskinen...

> Det ville jeg heller ikke.
>
> Jeg ville ikke eje BMW´en, det skulle da lige være i 335i Coupé.

Odysseus for et lækkert vogntøj. Damn jeg gad godt eje den. Ville endda
acceptere roderiet med at få ungerne ind på bagsædet via fordørene.

Nu kommer der jo også en 335D. En bette vogn med 286hk fra en dieselmotor og
med potentiale til 350hk. Jamen for satan da...

Det er også tiltalende, at BMW er den eneste europæiske bil der kan matche
japanske biler f.s.v.a. kundetilfredshed og mangel på fejl.

> Nej, Mondeo komme som ny og S40/V50 i facelifted..;)

Det er da også rigtigt. Jeg eksploderer af spænding

> Peugeot har _aldrig_ interesseret mig.

Så kan jeg godt se, at en Peugeot med dieselmotor må været noget nær det
værste for dig. Et eller andet gør, at jeg interesserer mig lidt mere for
diesel...Det må være en forfærdelig tanke for dig at Peugeot og Volvo i de
nye biler har så mange dele til fælles. Inden længe kan man jo trække en
lige linie fra en S80 til en 2CV.

--

MVH

Thomas

Fra : Morgan Jones

Dato : 07-01-07 07:16

> Det er også tiltalende, at BMW er den eneste europæiske bil der kan matche
> japanske biler f.s.v.a. kundetilfredshed og mangel på fejl.

Hov Hov, du glemmer da Bentley, Rolls Royce, SLR McLaren, Bugatti... Og..
Umm... Ja ok....

Fra : BJ

Dato : 07-01-07 11:48

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> nye biler har så mange dele til fælles. Inden længe kan man jo trække en

De kan nemt få mig til at købe en koreaner.

BMW har faktisk aldrig sagt mig noget.

Hvad kan jeg egentlig få af BMW for prisen på en S80 V8 AWD mit alles drum
und dran?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Il Duce

Dato : 07-01-07 18:47

> BMW har faktisk aldrig sagt mig noget.
>
> Hvad kan jeg egentlig få af BMW for prisen på en S80 V8 AWD mit alles drum
> und dran?

Aner det ikke. Opgav efter et minut at finde prisen på sådan en bil på
Volvos hjemmeside. Men mon ikke man kan få en 335i coupe? Den koster ca.
800k.

--

MVH

Thomas

Fra : BJ

Dato : 07-01-07 18:51

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Aner det ikke. Opgav efter et minut at finde prisen på sådan en bil på
> Volvos hjemmeside. Men mon ikke man kan få en 335i coupe? Den koster ca.
> 800k.

Sikkert uden nogen problem overhovedet og også en 116i til konen i samme
moment, men potterne er desværre for klejne og så er de behæftet med et
"brian-image" og det der er værre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 06-01-07 13:33

Søren B. skrev:
> [...]
> prisen?
>
> PS: Det er altså en om'er med den type manuel højdejustering af forsæderne!

Tjaa. jeg er ikke enig, Jeg har netop haft lånt en ny 318 i et par
dage, men jeg har dog tidligere prøvet både 320i og 330i og jeg
elsker den bil.
Når jeg sætter mig ind i den er det som at tage sine gamle
yndlingsbukser på, de sidder bare som de skal.
Materialekvaliteten synes jeg nu ikke der er noget galt med, men
indretningen er bestemt ikke noget fancy noget, men tingene sidder der
hvor man forventer de sidder.
Udstyr mæssigt har BMW aldrig kunne være med, man skal stort set
købe alt til den og det er da trist for en bil i den prisklasse(i DK)

Havde koblingen været for stram havde det sikkert også været noget
lort i så dyr en bil. Det er ikke nemt at gøre alle tilfredse.

Men jeg føler mig bare hjemme i sådan en og syntes bestemt heller
ikke der er noget galt med sæderne i den.

En anden super lækker ting, 6 gear, det savner jeg godt nok i min
Mazda 5. Når jeg i BMW 318i kørte 130km/t kører jeg 90km/t i Mazdaen
ved samme omdrejninger.

Havde jeg råd ville der fluks blive indkøbt en BMW 3 serie touring
til husstanden.

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-07 15:28

MikLarsen@gmail.com skriver:

> En anden super lækker ting, 6 gear, det savner jeg godt nok i min
> Mazda 5. Når jeg i BMW 318i kørte 130km/t kører jeg 90km/t i Mazdaen
> ved samme omdrejninger.

Det har intet med 6. gear at gøre, men valget af udveksling i de
forskellige gear.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Karsten H.

Dato : 07-01-07 01:38

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> forskellige gear.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

318'ren. Er det ikke den med en plæneklippermotor?
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 06-01-07 15:47

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> MikLarsen@gmail.com skriver:

> Det har intet med 6. gear at gøre, men valget af udveksling i de
> forskellige gear.

Det er rigitgt, men det gør det lidt nemmere at geare den på den
måde når der er 6 gear.

Men jeg har ladet mig fortælle at Mazda generelt er meget lavt gearet,
jeg forstår ikke helt hvorfor..

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-07 15:53

MikLarsen@gmail.com skriver:

> Det er rigitgt, men det gør det lidt nemmere at geare den på den
> måde når der er 6 gear.

Nej. De fleste biler i dag, kunne nøjes med det halve antal gear.

> Men jeg har ladet mig fortælle at Mazda generelt er meget lavt gearet,
> jeg forstår ikke helt hvorfor..

Se på momentkurven på motorene, topmomentet ligger nok højere oppe.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 17:52

> Nej. De fleste biler i dag, kunne nøjes med det halve antal gear.

Ja motoren kunne måske nok trække i mange tilfælde, men jeg har hørt,
det er gearkasserne som ikke kan tåle for store spring. Derfor de korte
intervaller/mange gear.

Fra : KASO

Dato : 07-01-07 14:02

> MikLarsen@gmail.com skriver:

> Nej. De fleste biler i dag, kunne nøjes med det halve antal gear.

Jeps - men det ville være tåbeligt, for det ville kræve at du i mange
situationer ville køre med for mange omdrejninger med deraf følgende højere
forbrug og støjniveau!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-07 14:23

KASO skriver:

> Jeps - men det ville være tåbeligt, for det ville kræve at du i mange
> situationer ville køre med for mange omdrejninger med deraf følgende højere
> forbrug og støjniveau!

Næh, hvornår ?

Fra : KASO

Dato : 08-01-07 08:39

> KASO skriver:

> Næh, hvornår ?

Det giver da sig selv: Hvis du kun har 3 gear til at dække samme område, må
du køre længere ud i gearene. Hvis 3. gear er for højt til f.eks. at køre 60
km/t, må du køre i 2. gear med 3000 rpm. Havde haft 6 gear - og 6. gear var
for højt, kører du istedet i 5. gear med 1500 rpm.

Jeg har selv 6 gear i min ene bil og det er en sand fornøjelse altid at
kunne holde den under eller omkring 2000 rpm. Det giver lavt forbrug og
lydløs kørsel. Under accelleration kan jeg da sagtens finde på at springe
1-2 gear over, men ved konstant fart har jeg så et passende gear til at
holde omdrejningerne nede.

Fra : Karsten H.

Dato : 08-01-07 12:18

KASO wrote:
> [...]
> lydløs kørsel. Under accelleration kan jeg da sagtens finde på at springe
> 1-2 gear over, men ved konstant fart har jeg så et passende gear til at

Nu afhænger valget af gearkasser mellem mange og få gear jo alt af motorerne
størrelse. Det er jo klart, at en større bil med en større kraft og mere
inerti bedre klarer sig med få gear. Så skal man heller ikke ned og røre i
gryden så tit.

Forbrug kan derfor ikke tages som udtryk for økonomi.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-07 15:22

KASO skriver:

> [...]
> km/t, må du køre i 2. gear med 3000 rpm. Havde haft 6 gear - og 6. gear var
> for højt, kører du istedet i 5. gear med 1500 rpm.

Nu har jeg kun 5 gear, men går stadigt kun 2000RPM ved 100 km/t

Fra : BJ

Dato : 08-01-07 15:39

KLIP

> Nu har jeg kun 5 gear, men går stadigt kun 2000RPM ved 100 km/t

Jeg har kun 4 og min går ved 2000RPM 110 km/t.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-07 15:45

BJ skriver:

> Jeg har kun 4 og min går ved 2000RPM 110 km/t.

Netop.

Fra : KASO

Dato : 09-01-07 07:50

> KASO skriver:

> Nu har jeg kun 5 gear, men går stadigt kun 2000RPM ved 100 km/t

Jeps - dvs. lavere gearet end min i 6. - trods lavere vægt. Det siger sig
selv, at jo længere spring, der er mellem gearene - jo flere situationer vil
du køre med et for højt omdrejningstal - det kan ikke undgåes.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-01-07 17:45

KASO skriver:

> Jeps - dvs. lavere gearet end min i 6. - trods lavere vægt. Det siger sig
> selv, at jo længere spring, der er mellem gearene - jo flere situationer vil
> du køre med et for højt omdrejningstal - det kan ikke undgåes.

Altså vil du hellere have en bil med 8 gear ?

Fra : KASO

Dato : 11-01-07 14:48

> KASO skriver:

> Altså vil du hellere have en bil med 8 gear ?

Tjah - sådan en Lexus lyder da ikke værst

http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=24971

Fra : T. Hartung

Dato : 06-01-07 18:20

> [...]
> BMW som noget lækkert men uopnåeligt, men jeg blev skuffet over
> materialekvaliteten i bilen (instrumentbord), dårlige sæder og en

Var ude og prøvekøre BMW 320d og syntes faktisk at dens køreegenskaber er
rigtig gode, stærk motor, sad godt, tingene er placeret rigtig, pænt
design - jeg kunne godt lide bilen, men skulle lige prøve den nye Passat
også - Den holder nu i carporten - og er bare glad for den - der er ligesom
mere af alting - plads, udstyr, design for pengene, køre og ejerglæden er
stor hos mig - jeg kikker da stadig efter BMW'en men lige så meget efter
"kollega-Passaterne"

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 18:32

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligesom mere af alting - plads, udstyr, design for pengene, køre og
> ejerglæden er stor hos mig - jeg kikker da stadig efter BMW'en men lige så

Kan godt følge dig, men der ER mere prestige i en ægte BMW som måske
har fået en ganske let og voksen styling.det ser ud og koster kassen.
Passater er der sq for mange af !

Fra : Morgan Jones

Dato : 06-01-07 19:08

> Men jeg blev da slemt skuffet, må jeg indrømme. Jeg har ellers altid set
> BMW

En af de største problemer med BMW er at deres produkt er designet således
at bilen er meget meget skrabet. Så er det meningen at man tilvælger det
udstyr man vil have, for herefter at få leveret "sin" bil. Problemet er bare
at de modeller der bliver taget hjem til Danmark er BASIS udgaverne. Smid
navi, læder, elsæder, //M pakke, lyspakke, fralægningspakke, bla bla bla
pakke oveni, og du har en lækker bil.

Mht. til motor er det klart at en 2 liters motor med 4 cylindre er lidt
bovlam, men det er den nu uanset hvilken bil den sidder i.

mvh Morgan

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-01-07 23:06

> Mht. til motor er det klart at en 2 liters motor med 4 cylindre er lidt
> bovlam, men det er den nu uanset hvilken bil den sidder i.

Synes nu ikke at 2,0 er specielt bovlamt i min Fiesta ST... Men det er nok
bare mig... :)
Generelt set har du dog fuldstændig ret.

/Kasper Hansen