Utæt bagsmæk
Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-01-07 19:18

Hvordan hevled lokaliserer man en utæthed i en bagsmæk når alt umiddelbart
ser nydeligt ud?

Det er en Mitsubishi galant (sikkert ikke vigtigt, men så er der måske nogen
der ved hvordan den ser ud for jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det)

Der hvor bagsmækken låser er der noget plastic beslag noget henover og
derinde bagfr løber vandet i 2 streger lige ned til reserverhjulet og fylder
op dernede - Irriterende! Bagruden dugger og jeg kan ikke have pladen og
beklædningen i bagved pga. fugten.

Lister og alt ser fint ud så hvor vandet starter er mig umuligt at regne ud.

http://blog.tv2.dk/sniper_nolight/ - bilen kan ses her hvis det skulle have
nogen betydning.

Hvad kan jeg gøre?

(og ja, jeg er TOTALT bil noob)

På forhånd tak.
--
sniper_Nolight

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-07 19:27

sniper_Nolight skriver:

> Hvad kan jeg gøre?

Fjern indvendig plasticbeklædning, hop ind i bagagerummet med en kraftig
lampe og få en til at spule med vand udvendig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-01-07 21:42

> [...]
> pladen og beklædningen i bagved pga. fugten.
>
> Lister og alt ser fint ud så hvor vandet starter er mig umuligt at regne

Jeg havde problemet med en Sierra, og der var problemet, at tætningslisten
omkring den ene baglygte var utæt. Vandet løb så ned ovenpå baglygten og
kunne løbe baglæns ind i bagagerummet. Jeg fandt ud af det ved at pille
bundmåtten ud. Lukkede bagagerumet og pøsede masser af vand ud over
bagsmækken. Åbnede og kunne så se vandet komme fra hulrummet ved bagsmækken
og løbe hen over bunden og ned til reservehjulet. Kunne så kigge ind i
hulrummet ved bagsmækken og se at det kom oppe fra baglygten.

Kurt

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-01-07 22:19

Tak til jer begge.

Jeg tror allerede vi er ude over hvad jeg selv evner at reparere. Finder jeg
først lækagen skal den osse lukkes, så jeg må nok finde mig nogle hjælpere
og betale mig fra det. Men jeg vil i hvert fald prøve jeres hælden-vand-på
trick selv, så kan jeg i det mindste lokalisere fejlen.

Tak for hjælpen!
--
sniper_Nolight