Regler for byg af autocamper (VW Transport~
Fra : lucasjensen@gmail.co~

Dato : 04-01-07 07:42

Hej,

Jeg pønser på at købe en VW Transporter i Tyskland og så lave den
om til en autocamper. Den vil være fra 1980-1985 (den type som hedder
Transporter T3). Jeg vil IKKE have noget hævetag og jeg vil kun have 2
senge. Kan jeg få indregistreret den som autocamper på de præmisser
og hvad vil det koste?

Hvis nu det ikke virker - er den eneste vej frem så at få den
indregistreret på normal vis og så alle alle de ombygninger man vil?

Er indregistrering på gule plader en farbar mulighed?

Mvh, Lucas

Fra : Carsten H

Dato : 04-01-07 09:56

En af reglerne for ombygning til camper er netop at der er indendørs
ståhøjde ved vasken/køkkenet.

Carsten

Fra : Neuman

Dato : 04-01-07 10:48

"Carsten H" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> skrev i en meddelelse
> En af reglerne for ombygning til camper er netop at der er indendørs
> ståhøjde ved vasken/køkkenet.

Man kan vel leje en dværg til den dag man skal have den synet.

Fra : Gert

Dato : 04-01-07 13:02

> Transporter T3). Jeg vil IKKE have noget hævetag og jeg vil kun have 2
> senge. Kan jeg få indregistreret den som autocamper på de præmisser
> og hvad vil det koste?

Jeg er næsten sikker på at hævetaget er udbredt fordi der kræves
ståhøjde i en camper. Det kan bliver svært uden i pågældende køretøj..

Gule plader duer heller ikke, da det skal være et varerum uden faste
installationer ala senge, stole, højttalere og andet der ikke "burde"
være i et rum, beregnet til at transportere vare eller værktøj.

Jeg husker ikke de forskellige afgiftsatser, men de burde være til at
finde på told&skat hjemmeside. Generelt tror jeg dog ikke at dette er en
genvej til en billig bil...

/Michael

Fra : KASO

Dato : 04-01-07 16:49

"Gert" <gertqq@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er næsten sikker på at hævetaget er udbredt fordi der kræves ståhøjde
> i en camper. Det kan bliver svært uden i pågældende køretøj..

Man kan vel sænke gulvet - f.eks. ved at save hul så man står på asfalten

Fra : Søren Hansen

Dato : 04-01-07 21:54

> [...]
> indregistreret på normal vis og så alle alle de ombygninger man vil?
>
> Er indregistrering på gule plader en farbar mulighed?

Reglerne står her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110564&vID=200963&i=248&action=close#i110589

Svaret er, som de andre har svaret, nej.
Der skal være ståhøjde ved køkkenet og mindst fire sovepladser, hvis den
skal indregistreres som camper.

Told og Skat er ude med riven i øjeblikket overfor camperombygningerne:
http://kiaklub.dk/viewtopic.php?t=75

Mvh
Søren
http://kiaklub.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 06-01-07 00:46

"Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> wrote in message

> [...]
>
> Svaret er, som de andre har svaret, nej.
> Der skal være ståhøjde ved køkkenet og mindst fire sovepladser, hvis den

Der er dog ikke noget krav om at alle 4 sovepladser er faste, dvs. der skal
blot være plads til at de fx. kan rulles/vippes ud. Når hævetaget er udbredt
er det pga. dobbeltfunktionen med soveplads og ekstra højde over køkkenet.
Det er iøvrigt ikke nogen væsentlig ulempe, hvis det laves diskret som de
der ombygges hos pendelmatic. Yderligere kræves en minimums egenvægt på 2000
kg. Det kan være nødvendigt at proppe ekstra jern i visse biler for at
overholde dette.
Ombygningen er pengene værd, for afgiften på autocamper er 60% mod 180% på
alm. hvide plader.

/Claus