|
| BMW 3' serien fordele og ulemper sammenlig~ Fra : Flemming |
Dato : 03-01-07 23:28 |
|
Da jeg tænker på at skifte til en brugt BMW har jeg med interesse fulgt
tråden "BMW 5` serien fordele / ulemper ?" og der er jo praktisk talt
kun gode og rigtige gode meninger om 5'eren.
Men hvad hvis man sammenligner med en 3'er?
Konkret tænker jeg på 3 biler - 325i-2002 (E46-192 hk), 520i-2000
(E39-170 hk) og 523i-1999 (E39-170 hk).
325'eren er jo 2-3 år yngre end de 2 nævnte 5'ere men kilometerstanden
er ens for alle 3, mellem 80- og 100.000 km.
Jeg vil naturligvis prøve alle 3 biler, men hvad er gruppens mening, er
ældre storebrødre bedre end den yngre lillebror.
Personligt, og stadig uden at have prøvet de 3 biler, så er jeg
tilbøjelig til at vægte den yngre 3'er frem for de lidt ældre 5'ere. Er
jeg på et skråplan her?
Forsikring. Er det normalt at forsikringsselskaber kræver GPS sporings
udstyr i en 520/523, men ikke i en 325, for det var mit selskabs
umiddelbare udmelding?
Mvh
Flemming
| |
Mogens... (04-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-01-07 00:29 |
|
"Flemming" <reply@to-newsgroup.com> skrev i en meddelelse
news:459c2dff$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>325i-2002 (E46-192 hk), 520i-2000 (E39-170 hk) og 523i-1999 (E39-170 hk).
> Er jeg på et skråplan her?
Smag og behag er forskellig. Vi har begge modeller, du nævner, og
jeg ville vælge E39. På grund af vægten ligger den knap så urolig på
vejen. De er begge med sportschassis - det bør man vælge !
(E46 328i og E39 530d)
Gå efter den store motor - 528i
| |
Mogens... (04-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-01-07 00:37 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:p%Wmh.28216$E02.11478@newsb.telia.net...
> "Flemming" <reply@to-newsgroup.com> skrev i en meddelelse
> news:459c2dff$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>325i-2002 (E46-192 hk), 520i-2000 (E39-170 hk) og 523i-1999 (E39-170 hk).
>> Er jeg på et skråplan her?
>
> Smag og behag er forskellig. Vi har begge modeller, du nævner, og
> jeg ville vælge E39. På grund af vægten ligger den knap så urolig på
> vejen. De er begge med sportschassis - det bør man vælge !
> (E46 328i og E39 530d)
>
> Gå efter den store motor - 528i
Masser af bil for pengene:
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=130400643&page=1
| |
Flemming (04-01-2007)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 04-01-07 06:42 |
|
Mogens... wrote:
> Smag og behag er forskellig. Vi har begge modeller, du nævner, og
> jeg ville vælge E39. På grund af vægten ligger den knap så urolig på
> vejen. De er begge med sportschassis - det bør man vælge !
> (E46 328i og E39 530d)
Sportschassis. Er det den officielle betegnelse som en sælger bruger
eller er det samme navn for M-undervogn?
Niveauregulering kan jeg se nogle nævner sammen med M-undervogn. Er det
niv.reg. standard når der er M-undervogn?
| |
Mogens... (04-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-01-07 06:45 |
|
"Flemming" <reply@to-newsgroup.com> skrev i en meddelelse
news:459c9396$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Sportschassis. Er det den officielle betegnelse som en sælger bruger eller
> er det samme navn for M-undervogn?
Det er den originale opstrammede undervogn, som endvidere er sænket
> Niveauregulering kan jeg se nogle nævner sammen med M-undervogn. Er det
> niv.reg. standard når der er M-undervogn?
Nope - det følger ikke automatiks med. Min 530d har aut. niveau,
mens 328'eren ikke har det...
| |
Brian S Jensen (04-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 04-01-07 14:53 |
|
"Flemming" <reply@to-newsgroup.com> skrev i en meddelelse
news:459c2dff$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Da jeg tænker på at skifte til en brugt BMW har jeg med interesse fulgt
> tråden "BMW 5` serien fordele / ulemper ?" og der er jo praktisk talt kun
> gode og rigtige gode meninger om 5'eren.
>
> Men hvad hvis man sammenligner med en 3'er?
>
> Konkret tænker jeg på 3 biler - 325i-2002 (E46-192 hk), 520i-2000 (E39-170
> hk) og 523i-1999 (E39-170 hk).
>
> 325'eren er jo 2-3 år yngre end de 2 nævnte 5'ere men kilometerstanden er
> ens for alle 3, mellem 80- og 100.000 km.
>
> Jeg vil naturligvis prøve alle 3 biler, men hvad er gruppens mening, er
> ældre storebrødre bedre end den yngre lillebror.
>
> Personligt, og stadig uden at have prøvet de 3 biler, så er jeg tilbøjelig
> til at vægte den yngre 3'er frem for de lidt ældre 5'ere. Er jeg på et
> skråplan her?
>
> Forsikring. Er det normalt at forsikringsselskaber kræver GPS sporings
> udstyr i en 520/523, men ikke i en 325, for det var mit selskabs
> umiddelbare udmelding?
>
> Mvh
> Flemming
Hej Flemming
Prøv de 3 biler og så lad os snakke sammen igen
Prøv gerne en 528i istedet for 520'ern (den har lidt mere at gøre godt med)
og benzinøkonomien skal du ikke være nervøs for på 528i'ern - den går
NEMT over 10km/l (også med Steptronic gearkasse)
Og når du så bagefter skal snakke E39 forsikring, så spørg evt. TopDanmark
eller meld dig ind i BMW Club Danmark ( www.bmw-club.dk) - de har
en forsikringsordning med Codan
Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i StepTronic
Toyota Previa 2.4i
| |
TK (04-01-2007)
| Kommentar Fra : TK |
Dato : 04-01-07 21:29 |
|
> Prøv gerne en 528i istedet for 520'ern (den har lidt mere at gøre godt
> med)
> og benzinøkonomien skal du ikke være nervøs for på 528i'ern - den går
> NEMT over 10km/l (også med Steptronic gearkasse)
Så kører du vist ikke særlig meget bykørsel!
> Og når du så bagefter skal snakke E39 forsikring, så spørg evt. TopDanmark
> eller meld dig ind i BMW Club Danmark ( www.bmw-club.dk) - de har
> en forsikringsordning med Codan
Jeg bruger Tryg.
Mvh/TK
BMW E46 328i mit alles...
| |
Brian S Jensen (04-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 04-01-07 21:55 |
|
"TK" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:459d6376$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Prøv gerne en 528i istedet for 520'ern (den har lidt mere at gøre godt
>> med)
>> og benzinøkonomien skal du ikke være nervøs for på 528i'ern - den går
>> NEMT over 10km/l (også med Steptronic gearkasse)
>
> Så kører du vist ikke særlig meget bykørsel!
>
Arhh, nu bor jeg jo på sydfyn, så det "vildeste" bykørsel den til daglig
kommer
ud for, er Svendborg - og det er da selvfølgelig ikke det vildeste , men
jeg
er alligevel meget imponeret over forbruget i forhold til vores
forhenværende
525i 24V E34'er med manuel gear - den skulle virkelig kildes for at køre med
end 9 på literen.
> Mvh/TK
> BMW E46 328i mit alles...
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Henrik (05-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 05-01-07 00:32 |
|
"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:459d69b3$0$1408$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
---------snip----------
>>> og benzinøkonomien skal du ikke være nervøs for på 528i'ern - den går
>>> NEMT over 10km/l (også med Steptronic gearkasse)
>>
----------------snip snip-------
> er alligevel meget imponeret over forbruget i forhold til vores
> forhenværende
> 525i 24V E34'er med manuel gear - den skulle virkelig kildes for at køre
> med
> end 9 på literen.
Vi har, som tidligere skrevet en 523i E39 man gear (samme motor som 525i,
men svjh med 3hk mindre) og kører almindeligvis omkring 11km/l - den kan dog
snildt overtales til at anvende en del mere
På den anden side set, kan den faktisk også bringes til at gå 15-16km/l, men
så skal der et råddent æg mellem foden og speederen.Sjovt/spændende? Hmm,
det er da "sjovt" at holde forbrugsmåleren mod venstre, men spændende - nej
det er det ikke.
Generelt råd vedr. benzinøkonomi i en række-sekser. Søg det højest
anvendelige gear. Gælder sikker også i masser af andre fabrikater/typer.
Generelt råd om nydelse af BMW's rækkesekser. Træd på den, nyd følelsen, hør
lyden, skift gear, nyd.... osv osv Når dette er udført en fem-seks gange
(afh. af model) nydes de hastigt skiftende (tyske) landskaber - ahhh
/Henrik M.
| |
ena (05-01-2007)
| Kommentar Fra : ena |
Dato : 05-01-07 16:35 |
|
> På den anden side set, kan den faktisk også bringes til at gå 15-16km/l,
> men så skal der et råddent æg mellem foden og speederen.Sjovt/spændende?
> Hmm, det er da "sjovt" at holde forbrugsmåleren mod venstre, men
> spændende - nej det er det ikke.
>
>Hej
Jeg er også "BMW" fan og har haft flere - også en 325i (E36)- meeeen
15-16km/l får du den ALDRIG op på uanset hvordan du kører - min erfaring er
at den altid kørte ca 11 km/l uanset hvordan jeg kørte - meget lange ture
kunne jeg få den op på 12km/l og ved meget rådden kørsel kørte den ca9,5
km/l.
I dag kører jeg 320d og den kører ved normal bytrafik 13,8km/l ved langture
med ca 130km/t kører den 16,5 til 17 km/l ved ekstrem forsigtig kørsel
(80km/t) op gennem Sverige har jeg fået den op på 20,1 km/l men det var ikke
let. Dette er en Diesel - en 6 cyl 323/325 eller endnu værre 525 kan ikke
bringes op på 16 km/l det nægter jeg at tro - og mine mekaniker venner på
BMW siger også at det er utopi
| |
Brian S Jensen (05-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 05-01-07 19:53 |
|
"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:459e7020$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> På den anden side set, kan den faktisk også bringes til at gå 15-16km/l,
>> men så skal der et råddent æg mellem foden og speederen.Sjovt/spændende?
>> Hmm, det er da "sjovt" at holde forbrugsmåleren mod venstre, men
>> spændende - nej det er det ikke.
>
>>
>>Hej
>
> Jeg er også "BMW" fan og har haft flere - også en 325i (E36)- meeeen
> 15-16km/l får du den ALDRIG op på uanset hvordan du kører - min erfaring
> er at den altid kørte ca 11 km/l uanset hvordan jeg kørte - meget lange
> ture kunne jeg få den op på 12km/l og ved meget rådden kørsel kørte den
> ca9,5 km/l.
>
> I dag kører jeg 320d og den kører ved normal bytrafik 13,8km/l ved
> langture med ca 130km/t kører den 16,5 til 17 km/l ved ekstrem forsigtig
> kørsel (80km/t) op gennem Sverige har jeg fået den op på 20,1 km/l men det
> var ikke let. Dette er en Diesel - en 6 cyl 323/325 eller endnu værre 525
> kan ikke bringes op på 16 km/l det nægter jeg at tro - og mine mekaniker
> venner på BMW siger også at det er utopi
>
Jeg giver dig ret - jeg tror man skal være ekstremt heldig for at komme bare
op i nærheden af 15-16km/l
MEN det er jo egentlig også helt forkert at tale om km/l i forbindelse med
køb af BMW - hvis man ønsker sig en bil med meget lavt benzin(eller diesel)
forbrug, så findes der andre biler - men ønsker man sig køreglæde,
holdbarhed
og ren fornøjelse - SÅ lad os tale BMW
Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i
| |
Henrik (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 06-01-07 00:05 |
|
"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:459e9e9f$0$1383$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
> news:459e7020$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>>> På den anden side set, kan den faktisk også bringes til at gå 15-16km/l,
>>> men så skal der et råddent æg mellem foden og speederen.Sjovt/spændende?
>>> Hmm, det er da "sjovt" at holde forbrugsmåleren mod venstre, men
>>> spændende - nej det er det ikke.
>>
>>>
>>>Hej
>>
>> Jeg er også "BMW" fan og har haft flere - også en 325i (E36)- meeeen
>> 15-16km/l får du den ALDRIG op på uanset hvordan du kører - min erfaring
>> er at den altid kørte ca 11 km/l uanset hvordan jeg kørte - meget lange
>> ture kunne jeg få den op på 12km/l og ved meget rådden kørsel kørte den
>> ca9,5 km/l.
>>
>> I dag kører jeg 320d og den kører ved normal bytrafik 13,8km/l ved
>> langture med ca 130km/t kører den 16,5 til 17 km/l ved ekstrem forsigtig
>> kørsel (80km/t) op gennem Sverige har jeg fået den op på 20,1 km/l men
>> det var ikke let. Dette er en Diesel - en 6 cyl 323/325 eller endnu værre
>> 525 kan ikke bringes op på 16 km/l det nægter jeg at tro - og mine
>> mekaniker venner på BMW siger også at det er utopi
>>
>
> Jeg giver dig ret - jeg tror man skal være ekstremt heldig for at komme
> bare
> op i nærheden af 15-16km/l
>
> MEN det er jo egentlig også helt forkert at tale om km/l i forbindelse med
> køb af BMW - hvis man ønsker sig en bil med meget lavt benzin(eller
> diesel)
> forbrug, så findes der andre biler - men ønsker man sig køreglæde,
> holdbarhed
> og ren fornøjelse - SÅ lad os tale BMW
>
> Mvh.
> Brian S Jensen
> BMW 528i Steptronic
> Toyota Previa 2.4i
Hej alle I benzinfrådsere
Jeg har på intet tidspunkt sagt at det var let, og da slet ikke at det var
sjovt. Bemærk at jeg heller ikke har påstået at det er et gennemsnit over
6000km ferietur med oppakning og campingvogn. Det var slet og ret for at
prøve/gøre det.
Man tager en 523i og sætter den i højeste gear. Holder hastigheden mellem 40
og 80 (afhænger af terræn), forudser ethvert muligt stop - så det undgåes,
og forsøger så vidt man kan at holde økonometeret på 5L/100km. Jo jo, man
tøffer stille rundt, og kan køre overraskende langt på literen. Dette er
udført en varm sommerdag (uden klimaanlæg tændt) futtende rundt mellem
Århus, Randers og Ebeltoft. Ja, der var nogle der undrede sig, da jeg ikke
havde iført mig den reglementerede bløde hat. Og ja, jeg stod sikkert til
een eller anden form for bøde - i det mindste fra BMW
Korrekt. Bilen skal nydes. Man har ikke bare købt et transportmiddel, men
samtidig en transportform som ikke opleves i ret mange andre fabrikater. Og
det betaler vi gerne for. Alt det her kunne vi sikkert tale længe om, men
det er jo indforstået for os som er konverteret
/Henrik M.
| |
Hans (05-01-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 05-01-07 17:17 |
|
On 2007-01-05 00:32:14 +0100, "Henrik" <oz5adx@not_hotmail.com> said:
> Vi har, som tidligere skrevet en 523i E39 man gear (samme motor som
> 525i, men svjh med 3hk mindre) og kører almindeligvis omkring 11km/l -
> den kan dog snildt overtales til at anvende en del mere
Det er ikke samme motor. En 523 kører med en M52 (enkelt vanos) og en
525 kører med M54 (dobbelt vanos)
Mvh
Hans
| |
Henrik (05-01-2007)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 05-01-07 17:30 |
|
"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:459e7a10$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> On 2007-01-05 00:32:14 +0100, "Henrik" <oz5adx@not_hotmail.com> said:
>
>> Vi har, som tidligere skrevet en 523i E39 man gear (samme motor som 525i,
>> men svjh med 3hk mindre) og kører almindeligvis omkring 11km/l - den kan
>> dog snildt overtales til at anvende en del mere
>
> Det er ikke samme motor. En 523 kører med en M52 (enkelt vanos) og en 525
> kører med M54 (dobbelt vanos)
>
> Mvh
> Hans
Ahhh - da begge motorer er på 2,5L antog jeg at de var eens. Tak.
/Henrik
| |
Hans (05-01-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 05-01-07 18:20 |
|
On 2007-01-05 17:29:55 +0100, "Henrik" <oz5adx@not_hotmail.com> said:
> Ahhh - da begge motorer er på 2,5L antog jeg at de var eens. Tak
Det er også tæt på ;)
M54B25 har desuden en bedre moment kurve - 245nM ved 3500 rpm.
De er begge nogle meget lækre motorere - bare jeg stadig havde min :(
Mvh
Hans
| |
Benny (04-01-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 04-01-07 21:53 |
| | |
Flemming (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 06-01-07 01:05 |
|
> Jeg vil naturligvis prøve alle 3 biler, men hvad er gruppens mening, er
> ældre storebrødre bedre end den yngre lillebror.
Med hensyn til E39 serien har jeg lige et par spørgsmål inden jeg skal
ud og se på forskellige muligheder her i weekenden.
Er der nogen væsentlige design forskelle for E39'er mellem årgang 1997
og 2003 og i givet fald hvilke?
Nogle bilproducenter skal lige bruge et år eller to på at en model
"korrekt". Var det også tilfældet med E39, eller er den lige fra 1997
god og uden fejl og problemer?
Er der dele på en E39 der skal skiftes på grund af alder og ikke km. stand?
Mvh
Flemming
| |
Brian S Jensen (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 06-01-07 01:39 |
|
Hej Flemming
"Flemming" <reply@to-newsgroup.com> skrev i en meddelelse
news:459ee793$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg vil naturligvis prøve alle 3 biler, men hvad er gruppens mening, er
>> ældre storebrødre bedre end den yngre lillebror.
>
> Med hensyn til E39 serien har jeg lige et par spørgsmål inden jeg skal ud
> og se på forskellige muligheder her i weekenden.
>
> Er der nogen væsentlige design forskelle for E39'er mellem årgang 1997 og
> 2003 og i givet fald hvilke?
>
fra årg. 2000 fik de "Angel-eyes" forlygter og Celis-baglygter også
kaldet facelift - modeller fra 96-2000 kan unden problemer faceliftes
Samme facelift indebar også at de sorte stødlister rundt om bilen blev
lakeret
i bilens farve (li' det eller ej ?) og samtidig kom der en lidt anden
forkofanger
Inde i kabinen er der (næsten) ingen forskel - lidt med armen til
el-ratstammen
som har en anden udformning (altså armen, ikke ratstammen) og en knap
i Klimaanlægget hed før "rest", efter 2000 hedder den "max" - en knap
til fartpiloten er flyttet
> Nogle bilproducenter skal lige bruge et år eller to på at en model
> "korrekt". Var det også tilfældet med E39, eller er den lige fra 1997 god
> og uden fejl og problemer?
>
Så vidt jeg ved er der ingen "børnesygdomme" ?!
> Er der dele på en E39 der skal skiftes på grund af alder og ikke km.
> stand?
Heller ikke så vidt jeg ved
Lad os høre hvad du finder ud af
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Mogens... (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 07-01-07 17:13 |
|
"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:459eef9a$0$1367$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Inde i kabinen er der (næsten) ingen forskel - lidt med armen til
> el-ratstammen som har en anden udformning
Det samme med betjeningen til de elektriske forsæder og elektriske
nakkestøtter :)
> en knap i Klimaanlægget hed før "rest", efter 2000 hedder den "max" - en
> knap til fartpiloten er flyttet
Instrumentbordet har et andet layout (midterkonsol), ligesom skærmen
for commandocentralen (samt dens layout) er ændret. Desuden kom
der DVD-navigation fra modelår 2003
> Så vidt jeg ved er der ingen "børnesygdomme" ?!
Ny type turbolader i 530d udgaven, hvorfor hk blev ændret fra 187
til 193 hk. Turboladeren ændret igen fra modelår 2003 jvf. BMW
/Mogens
'03 BMW 530d Touring steptronic... (til salg)
| |
Brian S Jensen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 07-01-07 17:26 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:7_8oh.28437$E02.11721@newsb.telia.net...
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:459eef9a$0$1367$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Inde i kabinen er der (næsten) ingen forskel - lidt med armen til
>> el-ratstammen som har en anden udformning
>
> Det samme med betjeningen til de elektriske forsæder og elektriske
> nakkestøtter :)
>
På mine justeres nakkestøtterne ved at trykke op eller ned på den samme
knap som til ryglænet -- hvordan er det "nye" ?
> Instrumentbordet har et andet layout (midterkonsol),
Hvor ? - send mig fluks et billede af din
>
Mvh.
Brian S Jensen....som venter spændt på at høre om Flemmings dag
| |
Mogens... (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 07-01-07 17:35 |
|
"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45a11f01$0$1303$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> På mine justeres nakkestøtterne ved at trykke op eller ned på den samme
> knap som til ryglænet -- hvordan er det "nye" ?
> Hvor ? - send mig fluks et billede af din
På den '00 525i vi importerede, var begge dele væsentlig anderledes, end
det du ser på følgende billeder:
www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1022501&page=1
| |
Karsten Feddersen (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 06-01-07 10:51 |
|
Hej
Flemming wrote:
> Jeg vil naturligvis prøve alle 3 biler, men hvad er gruppens mening, er
> ældre storebrødre bedre end den yngre lillebror.
Tænker du på nogen som helst måde på image?
Hvis ja, så ville jeg gå langt udenom 3'eren. I mine øjne er dem der
kører 3'er nogle som absolut skulle have en BMW og som ikke kunne få
bedre. Ofte ser man også, at dem med 3'eren skal "retfærdiggøre" deres
valg af bil ved at køre som om de havde en monsterfed sportsvogn.
5-kørere er mere i balance med sig selv. De har valgt 5'eren fordi de
havde muligheden og de kører mere roligt fordi de ikke behøver at vise
sig i trafikken.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)
| |
Brian S Jensen (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 06-01-07 11:42 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:459f70e8$0$5739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Flemming wrote:
>> Jeg vil naturligvis prøve alle 3 biler, men hvad er gruppens mening, er
>> ældre storebrødre bedre end den yngre lillebror.
>
> Tænker du på nogen som helst måde på image?
>
> Hvis ja, så ville jeg gå langt udenom 3'eren. I mine øjne er dem der kører
> 3'er nogle som absolut skulle have en BMW og som ikke kunne få bedre. Ofte
> ser man også, at dem med 3'eren skal "retfærdiggøre" deres valg af bil ved
> at køre som om de havde en monsterfed sportsvogn.
>
> 5-kørere er mere i balance med sig selv. De har valgt 5'eren fordi de
> havde muligheden og de kører mere roligt fordi de ikke behøver at vise sig
> i trafikken.
>
> --
> Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Hej Karsten
Jeg ved nu ikke om jeg er mere i balance med sig selv nu, end for
10 år siden hvor jeg kørte 320 - men når man har haft begge dele
så er det helt klart at en 5'er (og 7'er) er de "rigtige" BMW'er
Sådan en 5-serie kører og "føles" markant bedre end en 3-serie
- ikke for at brokke over 3-serien, for man får hvad man betaler
for
....det kommer selvfølgelig også helt an på hvad man vil - vil man køre
dørtræk og trække hjulspin fra hvert enkelt lyskryds - så snup en
3'er - men kan man godt lide at cruise med 180 på motorvejen eller
køre en stille og rolig tur på landet og lade steptronic'en klare
gearskiftet
samtidig med at man nyder pladsen og interiør-designet - ja så er 5'ern
klart at foretrække
Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i
| |
Karsten H. (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Karsten H. |
Dato : 06-01-07 12:22 |
|
Brian S Jensen wrote:
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> news:459f70e8$0$5739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> dørtræk
<
> Mvh.
> Brian S Jensen
> BMW 528i Steptronic
> Toyota Previa 2.4i
Undskyld at jeg aldeles undtagelsesvis korrigerer folks skrivemåde og/eller
stavemåde (vi kan alle slå forkert), men ovennævnte udtryk hedder
oprindelsesvis dirth track - beskidt spor/bane i modsætning til f.eks.
racing track. Dette for at undgå misforståelser - med mindre man mener det
som et slang-udtryk.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)
| |
Lars L. Hansen (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 06-01-07 12:53 |
|
Karsten H. wrote:
>
>
> Brian S Jensen wrote:
>> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
>> news:459f70e8$0$5739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> dørtræk
[...]
>
> Undskyld at jeg aldeles undtagelsesvis korrigerer folks skrivemåde
> og/eller stavemåde (vi kan alle slå forkert), men ovennævnte udtryk
> hedder oprindelsesvis dirth track - beskidt spor/bane i modsætning til
> f.eks. racing track. Dette for at undgå misforståelser - med mindre man
> mener det som et slang-udtryk.
Undskyld at jeg aldeles undtagelsesvis korrigerer folks skrive- og/eller
stavemåde. Men i ovennævnte tilfælde må der være tale om 'dirt track' :)
Mvh.
| |
Karsten H. (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Karsten H. |
Dato : 07-01-07 01:45 |
|
Lars L. Hansen wrote:
> Karsten H. wrote:
> >
> >
> > Brian S Jensen wrote:
> > > "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:459f70e8$0$5739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > dørtræk
> [...]
> >
> > Undskyld at jeg aldeles undtagelsesvis korrigerer folks skrivemåde
> > og/eller stavemåde (vi kan alle slå forkert), men ovennævnte udtryk
> > hedder oprindelsesvis dirth track - beskidt spor/bane i modsætning til
> > f.eks. racing track. Dette for at undgå misforståelser - med mindre man
> > mener det som et slang-udtryk.
>
> Undskyld at jeg aldeles undtagelsesvis korrigerer folks skrive- og/eller
> stavemåde. Men i ovennævnte tilfælde må der være tale om 'dirt track' :)
>
> Mvh.
Jamen - dér har vi det jo netop. Jeg er altså selv den første til at lave en
tyrkfejl. Det var godt, jeg lige nåede at tage en undtagelse med
Jeg kan imidlertid godt se, at alene at skulle udtale det forkert stavede
ord vil give anledning til visse problemer.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein) - tja, så ret, så ret
| |
Karsten H. (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Karsten H. |
Dato : 06-01-07 12:25 |
|
Brian S Jensen wrote:
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> news:459f70e8$0$5739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> >
> > 5-kørere er mere i balance med sig selv. De har valgt 5'eren fordi de
> > havde muligheden og de kører mere roligt fordi de ikke behøver at vise
> > sig i trafikken.
Er 5'er serien med 20'motor ikke kendt for, at den motor er for lille, og at
5'er serien skal have mindst en 323'motor?
> >
> > --
> > Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)
>
> Hej Karsten
>
> Jeg ved nu ikke om jeg er mere i balance med sig selv nu, end for
> 10 år siden hvor jeg kørte 320 - men når man har haft begge dele
> så er det helt klart at en 5'er (og 7'er) er de "rigtige" BMW'er
>
> Sådan en 5-serie kører og "føles" markant bedre end en 3-serie
> - ikke for at brokke over 3-serien, for man får hvad man betaler
> for
>
> ...det kommer selvfølgelig også helt an på hvad man vil - vil man køre
> dørtræk og trække hjulspin fra hvert enkelt lyskryds - så snup en
> 3'er - men kan man godt lide at cruise med 180 på motorvejen eller
> køre en stille og rolig tur på landet og lade steptronic'en klare
> gearskiftet
> samtidig med at man nyder pladsen og interiør-designet - ja så er 5'ern
> klart at foretrække
>
> Mvh.
> Brian S Jensen
> BMW 528i Steptronic
> Toyota Previa 2.4i
| |
Brian (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 06-01-07 17:27 |
|
Brian S Jensen wrote:
> Jeg ved nu ikke om jeg er mere i balance med sig selv nu, end for
> 10 år siden hvor jeg kørte 320 - men når man har haft begge dele
> så er det helt klart at en 5'er (og 7'er) er de "rigtige" BMW'er
Indimellem bliver man sgu i tvivl om der overhovedet findes "rigtige"
BMW'er. Det skal som minimum være en række 6'er, det skal være en 5'er eller
7'er, turbo er (eller var) bandlyst, og hvad har vi ellers - BMW ejere er
sgu et specielt folkefærd
/Brian
| |
Ukendt (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-01-07 11:46 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelese
>
> Tænker du på nogen som helst måde på image?
>
> Hvis ja, så ville jeg gå langt udenom 3'eren. I mine øjne er dem der kører
> 3'er nogle som absolut skulle have en BMW og som ikke kunne få bedre. Ofte
> ser man også, at dem med 3'eren skal "retfærdiggøre" deres valg af bil ved
> at køre som om de havde en monsterfed sportsvogn.
>
> 5-kørere er mere i balance med sig selv. De har valgt 5'eren fordi de
> havde muligheden og de kører mere roligt fordi de ikke behøver at vise sig
> i trafikken.
Øhhh.. Hvor har du det fra?
Gælder det så også 335CI, M3, M3CSL osv.. Og måske andre bilmærker som Audi,
Mercedes med de små modeller. Er man måske mere "voksen" fordi man kører
5`er?
Sikke noget ævl!
/HB
> http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)
| |
spamsen (08-01-2007)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 08-01-07 00:51 |
|
"HB" <nomail(snabela)service.dk> wrote in message
news:459f7dcb$0$4167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en
> meddelese
>>
>> Tænker du på nogen som helst måde på image?
>>
>> Hvis ja, så ville jeg gå langt udenom 3'eren. I mine
>> øjne er dem der kører 3'er nogle som absolut skulle have
>> en BMW og som ikke kunne få bedre. Ofte ser man også, at
>> dem med 3'eren skal "retfærdiggøre" deres valg af bil
>> ved at køre som om de havde en monsterfed sportsvogn.
>> 5-kørere er mere i balance med sig selv. De har valgt
>> 5'eren fordi de havde muligheden og de kører mere roligt
>> fordi de ikke behøver at vise sig i trafikken.
>
> Øhhh.. Hvor har du det fra?
> Gælder det så også 335CI, M3, M3CSL osv..
har du måske set en af disse blive kørt "roligt"? :)
(hvis jeg havde sådan en fik den da godt nok lov at lave noget det meste af
tiden den kørte, især sidste nævnte :))
> Og måske andre
> bilmærker som Audi, Mercedes med de små modeller. Er man
> måske mere "voksen" fordi man kører 5`er?
jeg ville tro der menes ældre, den koster også lidt flere penge, så ja de
behøver ikke vise sig i trafikken, men de kan jo sagtens følge med..
> Sikke noget ævl!
>
> /HB
--
vh.
Flemming
| |
Flemming (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 06-01-07 18:01 |
|
Flemming wrote:
> Konkret tænker jeg på 3 biler - 325i-2002 (E46-192 hk), 520i-2000
> (E39-170 hk) og 523i-1999 (E39-170 hk).
>
> Jeg vil naturligvis prøve alle 3 biler, men hvad er gruppens mening, er
> ældre storebrødre bedre end den yngre lillebror.
>
Ja så gik lørdagen og jeg var ude at prøve biler. Jeg undlod at prøve
325i'eren da dens udstråling/ry alligevel ikke var det jeg søgte.
523i'eren-1999 var den første jeg prøvede og den gjorde et pænt indtryk.
Den var med standard udstyr, manuelt aircon, manuelt gear, velour sæder,
men dog CD boks. Alt i alt var den pænt holdt.
Kørselsmæssigt var det en middeloplevelse da der var lidt vibration i
rattet og hvilket jeg tror skyldtes ubalance i forhjulene.
Endvidere havde jeg en a'ha oplevelse, som måske bare skyldes at man
lige skal vende sig til baghjulstræk, men på opkørselsrampen til
motorvejen, og hvor rampen er formet som et langt 'S', skred bagenden
lidt ud for mig. Det var dog nemt at redde bagenden, men alligevel undre
det mig at det skete, for jeg var på ingen måde vild i kørslen. Sælgeren
spurgte om ASC lampen lyste, men det nåede jeg ikke at bemærke.
Næste bil jeg prøvede var 520i'eren-2000 og den var også standard
udstyret, manuelt aircon, manuelt gear, velour sæder, og kun tape (ingen
CD). Den var meget pænt holdt.
Kørselsmæssigt var det en rigtig positiv oplevelse - bestået.
Så status efter lørdagen er at 520'eren gjorde det bedste indtryk. Jeg
synes ikke at der motormæssigt var den store forskel mellem 520 og 523
og jeg tror jeg fint lever med 520'erens lavere drejningsmoment.
I morgen vil jeg ud og se på nogle 523i'er og en enkelt 528i, alle med
Steptronic. Da prisen er den samme rundt regnet (528i dog lidt dyrere),
er de ældre og med flere kilometer. Det bliver en dejlig søndag.
Mvh
Flemming
| |
Brian S Jensen (06-01-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 06-01-07 18:44 |
|
"Flemming" <reply@to-newsgroup.com> skrev i en meddelelse
news:459fd5e6$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Flemming wrote:
>> Konkret tænker jeg på 3 biler - 325i-2002 (E46-192 hk), 520i-2000
>> (E39-170 hk) og 523i-1999 (E39-170 hk).
>>
>> Jeg vil naturligvis prøve alle 3 biler, men hvad er gruppens mening, er
>> ældre storebrødre bedre end den yngre lillebror.
>>
>
> Ja så gik lørdagen og jeg var ude at prøve biler. Jeg undlod at prøve
> 325i'eren da dens udstråling/ry alligevel ikke var det jeg søgte.
>
> 523i'eren-1999 var den første jeg prøvede og den gjorde et pænt indtryk.
> Den var med standard udstyr, manuelt aircon, manuelt gear, velour sæder,
> men dog CD boks. Alt i alt var den pænt holdt.
> Kørselsmæssigt var det en middeloplevelse da der var lidt vibration i
> rattet og hvilket jeg tror skyldtes ubalance i forhjulene.
> Endvidere havde jeg en a'ha oplevelse, som måske bare skyldes at man lige
> skal vende sig til baghjulstræk, men på opkørselsrampen til motorvejen, og
> hvor rampen er formet som et langt 'S', skred bagenden lidt ud for mig.
> Det var dog nemt at redde bagenden, men alligevel undre det mig at det
> skete, for jeg var på ingen måde vild i kørslen. Sælgeren spurgte om ASC
> lampen lyste, men det nåede jeg ikke at bemærke.
>
Hej
Det lyder underligt at den skred ud ! - Selv i vådt/fedtet vejr har jeg ikke
oplevet at den er skredet ud - men ASC lampen har blinket flittigt
> Næste bil jeg prøvede var 520i'eren-2000 og den var også standard
> udstyret, manuelt aircon, manuelt gear, velour sæder, og kun tape (ingen
> CD). Den var meget pænt holdt.
> Kørselsmæssigt var det en rigtig positiv oplevelse - bestået.
>
> Så status efter lørdagen er at 520'eren gjorde det bedste indtryk. Jeg
> synes ikke at der motormæssigt var den store forskel mellem 520 og 523 og
> jeg tror jeg fint lever med 520'erens lavere drejningsmoment.
>
> I morgen vil jeg ud og se på nogle 523i'er og en enkelt 528i, alle med
> Steptronic. Da prisen er den samme rundt regnet (528i dog lidt dyrere), er
> de ældre og med flere kilometer. Det bliver en dejlig søndag.
>
DET glæder jeg mig til at høre om - nu har jeg bemærket at dem du
har prøvet i dag har været med manuelt klima - håber at du får set
nogen med automatisk klimaanlæg i morgen og oplever hvor dejligt
det er - ligeledes Steptronic'en - den bliver du glad for, specielt i
528'ern som har masser af kræfter til at slæbe den (ved dog ikke
hvor meget den æder i forhold til manuel gear ?)
God Søndag !
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i
| |
Flemming (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 07-01-07 20:58 |
|
Flemming wrote:
> Flemming wrote:
>> Konkret tænker jeg på 3 biler - 325i-2002 (E46-192 hk), 520i-2000
>> (E39-170 hk) og 523i-1999 (E39-170 hk).
>>
>> Jeg vil naturligvis prøve alle 3 biler, men hvad er gruppens mening,
>> er ældre storebrødre bedre end den yngre lillebror.
>>
>
> Ja så gik lørdagen og jeg var ude at prøve biler. Jeg undlod at prøve
> 325i'eren da dens udstråling/ry alligevel ikke var det jeg søgte.
>
> 523i'eren-1999 var den første jeg prøvede og den gjorde et pænt indtryk.
> Den var med standard udstyr, manuelt aircon, manuelt gear, velour sæder,
> men dog CD boks. Alt i alt var den pænt holdt.
> Kørselsmæssigt var det en middeloplevelse da der var lidt vibration i
> rattet og hvilket jeg tror skyldtes ubalance i forhjulene.
> Endvidere havde jeg en a'ha oplevelse, som måske bare skyldes at man
> lige skal vende sig til baghjulstræk, men på opkørselsrampen til
> motorvejen, og hvor rampen er formet som et langt 'S', skred bagenden
> lidt ud for mig. Det var dog nemt at redde bagenden, men alligevel undre
> det mig at det skete, for jeg var på ingen måde vild i kørslen. Sælgeren
> spurgte om ASC lampen lyste, men det nåede jeg ikke at bemærke.
>
> Næste bil jeg prøvede var 520i'eren-2000 og den var også standard
> udstyret, manuelt aircon, manuelt gear, velour sæder, og kun tape (ingen
> CD). Den var meget pænt holdt.
> Kørselsmæssigt var det en rigtig positiv oplevelse - bestået.
>
> Så status efter lørdagen er at 520'eren gjorde det bedste indtryk. Jeg
> synes ikke at der motormæssigt var den store forskel mellem 520 og 523
> og jeg tror jeg fint lever med 520'erens lavere drejningsmoment.
>
> I morgen vil jeg ud og se på nogle 523i'er og en enkelt 528i, alle med
> Steptronic. Da prisen er den samme rundt regnet (528i dog lidt dyrere),
> er de ældre og med flere kilometer. Det bliver en dejlig søndag.
>
> Mvh
> Flemming
>
Jeg fik en god søndag!
Først så jeg på en 523i'er fra '97, 97000 km, Steptronic og pænt med
udstyr - tysk importeret af forhandleren. Pæn men den fangede ikke
rigtigt mig. Jeg valgte ikke at prøve den da der ikke var nogen grund
til at trække en tør bil ud som alligevel ikke var den rigtige.
Anden bil var en 528i'er fra '97, 57000 km Steptronic og meget udstyr.
Tysk importeret. Men nej den fangede heller ikke og blev derfor heller
ikke prøvekørt.
Jeg begyndte at vide hvad der var galt. Jeg havde (de er nemlig brugt)
kun den samme sum penge og de rakte ikke nok til både udstyr og en nyere
bil.
Tredje bil var en 523i fra '99, 126000 km, Steptronic og igen meget udstyr.
Den stod ude så jeg valgte at prøve den.
Noget af en skuffelse. Inden turen blev der bemærket mug på slanger i
motorrummet, så allerede der blev jeg meget forbeholden, men nu ville
jeg prøve Steptronic gearet.
Næste overraskelse af de rigtig negative. Der var også meget mug på
rulleselen i førersiden, men Steptronic gearet skulle stadig prøves.
Og ok i forhold til en almindelig automat gearkasse så er Steptronic
smart, men bilens øvrige stand gjorde at jeg nok blev distraheret.
Tak for turen.
Nu var jeg helt sikker klar over at jeg måtte vælge nyere og pænere
biler men med mindre udstyr.
Fjerde bil var en 523i fra '98, 97000 km, Steptronic men ikke ret meget
udstyr. MEN nye fælge der i mine øjne totalt ødelagde bilens udseende.
Derudover var der lidt skrammer hist og pist.
Den blev ikke prøvet.
Slut med de biler jeg havde udset mig til søndagens tur.
Resultatet var at jeg vendte tilbage til 520i'eren fra lørdagens tur
(Årgang 2000 og 84000 km).
Og ja indtrykket fra lørdagen holdt. Den var flot og meget pænere end de
andre jeg havde råd til.
Ja, jeg ved den er med manuelt klimaanlæg og manuelt gear, men i samme
øjeblik jeg satte mig ind til søndagens prøvetur følte jeg mig hjemme.
1, 2, og 3. Solgt til den herre.
Og uanset om den er med minimum af udstyr så føler jeg mig så meget
opgraderet efter at nu i 17 år at have ejet 1 stk. BX 16 og 3 stk.
Berlingoer.
Så det blev til "au revoir" og nu til et "guten Tag".
Tak til alle for jeres indlæg og jeg starter nok en anden tråd da jeg nu
har et spørgsmål angående udstyr til E39.
P.s. Hvis I kunne se mig nu ville I se et kæmpe smil på størrelse med
mit hoved og det er stort
Mvh
Flemming
| |
Lars Knudsen (07-01-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 07-01-07 22:04 |
|
On Sun, 07 Jan 2007 20:58:21 +0100, Flemming <reply@to-newsgroup.com>
wrote:
>Resultatet var at jeg vendte tilbage til 520i'eren fra lørdagens tur
>(Årgang 2000 og 84000 km).
>Og ja indtrykket fra lørdagen holdt. Den var flot og meget pænere end de
>andre jeg havde råd til.
>Ja, jeg ved den er med manuelt klimaanlæg og manuelt gear, men i samme
>øjeblik jeg satte mig ind til søndagens prøvetur følte jeg mig hjemme.
>
>1, 2, og 3. Solgt til den herre.
>
>Og uanset om den er med minimum af udstyr så føler jeg mig så meget
>opgraderet efter at nu i 17 år at have ejet 1 stk. BX 16 og 3 stk.
>Berlingoer.
Ja det er nu også bestemt noget ganske andet!
Rigtig meget tillykke med din nye bil....
** Lars
| |
|
|