320d, A4 Avant, 159 SW, 9-3 Sportcombi
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 03-01-07 22:34

Hej ng,

Hustruen er i lykkelige omstændigheder, hvilket betyder jeg også er det
samme.. det betyder jo ny bil.

Har kig på

BMW 318/320D Touring, E91
Audi A4 2,0TDI Avant
Alfa 159 Sportwagon JTDM
Saab 9-3 Sportcombi TiD
... og lidt uden for kategori, Seat Altea XL

Alle fra nye. Jeg hælder umiddelbart mest imod BMW'en.

Kommentarer for og imod de forskellige modtages gerne. Driftsøkonomi
(service, km/l), forventelig gensalgsværdi, forsikring (ser at flere
forsikringsselskaber ikke vil give tilbud på BMW'en online?!)

Jeg forventer omkring 40-50k km pr år.

vh, Erik

ps. er der nogen der kender den der "demo bil"/udlejningsbil fidus går ud
på (der hvor bilen har kørt få tusinde km inden salg?)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 03-01-07 22:53

> ps. er der nogen der kender den der "demo bil"/udlejningsbil fidus går ud
> på (der hvor bilen har kørt få tusinde km inden salg?)

Det er noget med at bilen lejes ud til dig i nogle måneder, hvor du så kan
købe den til en lidt lavere pris bagefter. Jeg ved dog ikke hvad det er
nogle knapper forhandleren skruer på?
MEN, du skal være opmærksom på, at hvis bilen totalskades indenfor det
første år, vil du som anden ejer ikke få 100% af bilens nyværdi som ellers
er kutyme ved den slags sager. Det er kun forbeholdt den første ejer af
bilen, når bilen er under et år gammel.

Mvh

Emil

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 03-01-07 23:25

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in

[tricks og fiduser]
> Det er noget med at bilen lejes ud til dig i nogle måneder, hvor du så
> kan købe den til en lidt lavere pris bagefter. Jeg ved dog ikke hvad

så langt er jeg med..

> det er nogle knapper forhandleren skruer på?

derfor mit spørgsmål

> MEN, du skal være opmærksom på, at hvis bilen totalskades indenfor det
> første år, vil du som anden ejer ikke få 100% af bilens nyværdi som

det er jeg klar over, men satser ikke på at smadre den ;^) og hvis rabatten
er tilstrækkelig er det jo også værd at gå efter..

vh, Erik

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 04-01-07 21:35

> [...]
> rabatten
> er tilstrækkelig er det jo også værd at gå efter..

Det har du selvfølgelig ret i

Men er der ikke nogle som kan svare på hvad tricket ved at leje bilen ud og
derefter sælge den til en lidt billigere pris til udlejeren går ud på?

Mvh

Emil

Fra : TDN

Dato : 04-01-07 06:43

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> ps. er der nogen der kender den der "demo bil"/udlejningsbil fidus går ud
> på (der hvor bilen har kørt få tusinde km inden salg?)

Husk alle dem du har oplistet er "livsstils" stationcars hvor bagagerummet
ikke er særligt stort, så tag lige barnevognen med ud og prøv om den kan
være der.

Mvh
Thomas

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 04-01-07 22:15

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in

> Husk alle dem du har oplistet er "livsstils" stationcars hvor
> bagagerummet ikke er særligt stort, så tag lige barnevognen med ud og
> prøv om den kan være der.

... du lyder s*u ligesom min hustru :-r ... .

Jeg har bemærket det, men ville jeg have plads købte jeg mig en Berlingo
eller en Wagon-R (og kørte den ud midt på Vejlefjord broen..)

Så hellere give et par tusinde ekstra for et barnevognsstel der kan klappes
max sammen.

vh, Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-01-07 22:21

"Erik B. Hansen" skriver:

> Så hellere give et par tusinde ekstra for et barnevognsstel der kan klappes
> max sammen.

Der er sku en der har forstået det !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 04-01-07 08:34

> Har kig på
>
> BMW 318/320D Touring, E91
> Audi A4 2,0TDI Avant
> Alfa 159 Sportwagon JTDM
> Saab 9-3 Sportcombi TiD
> .. og lidt uden for kategori, Seat Altea XL

Jeg går ud fra vi taler om firmabil? Spørgsmålet er derfor om
firmaet vil lease eller købe bilen.

Jeg har selv lige stået i samme situation, dog med den undtagelse at
jeg kiggede på bensinudgaverne af do.

Hvis du leaser er der ingen tvivl om at SAAB'en giver mest for pengene.
Beskatningsværdien for en 195 HK (Hirsch) 9-3, ligger mellem 50 og
100.000 lavere end de øvrige (Alfa 2,2 JTS, Audi 2,0 og BMW 320) og
jeg kunne tænke mig at noget lignende sikkert gør sig gældende på
dieselsiden.

Mvh
Hornsved

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 04-01-07 22:17

hornsved@post6.tele.dk wrote in news:1167896033.439335.218340@
11g2000cwr.googlegroups.com:

[..]
> Jeg går ud fra vi taler om firmabil? Spørgsmålet er derfor om

nej, privat køb.. jeg har lige skiftet arbejdsplads i november og de har en
en stram politik om firmabiler. Men så må de jo betale over lønnen istedet.

vh, Erik

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-01-07 08:27

Erik B. Hansen wrote:
> Hej ng,
>
> Hustruen er i lykkelige omstændigheder, hvilket betyder jeg også er det
> samme.. det betyder jo ny bil.
>
> Har kig på
>
> BMW 318/320D Touring, E91
> Audi A4 2,0TDI Avant
> Alfa 159 Sportwagon JTDM
> Saab 9-3 Sportcombi TiD
> .. og lidt uden for kategori, Seat Altea XL

Tillykke til jer begge. Det lyder som om du enten er lottovinder, eller
førstegangsforælder der ikke ved hvad et spædbarn medfører såvel
økonomisk som fækalt

Jeg tror jeg ville vælge bimmeren, men ikke diesel. A4'eren er da
nydelig, men kedelig.

--
vh
Torben