Sportsbremser...
Fra : Peter Frost

Dato : 03-01-07 21:53

Godaften....

Da jeg står overfor og muligvis vil ha nye bremser foran, fik nye bag på i
sommers, overvejer om man ikke skulle gå efter noget der kan klare lidt
mere.

Et sæt Volvo skriver og klodser koster 1896,25 kr. Og her er det så jeg
tænker, hvis man f.eks. ofre 1000 kr mere, kan man så få noget der kan holde
lidt bedre end de orginale kan, når man får brug for at bremse ned fra
f.eks. 140 km/t fordi der er en der mener at fordi der ligger en lastbil
foran så behøver han ikke orientere sig i spejlet inden han trækker ud.

Altså hvad anbefaler I til en Volvo 850, 5 huls, 280 mm x 26 mm, 23 mm
slidmål ?

Hvis I anbefaler noget sports skal det gerne være noget der er til at køre
alm. bykørsel med også, uden jeg får krampe i foden af at skulle trykke så
hårdt !

På Forhånd Tak !

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : John Sahl

Dato : 03-01-07 21:52

Peter Frost wrote:
> Hvis I anbefaler noget sports skal det gerne være noget der er til at
> køre alm. bykørsel med også, uden jeg får krampe i foden af at skulle
> trykke så hårdt !

Tarox G88 hvis de fås til din bil...

--
John Sahl

Fra : Peter Frost

Dato : 03-01-07 22:21

John Sahl skrev:
> Tarox G88 hvis de fås til din bil...

Tak for det hurtige svar !

Det har jeg hørt før, da jeg undersøgte til min Sierra, så der må være noget
om snakken, hvad med klodser ? Og er G88 lovlige, man kunne meget vel
forestille sig en syns mand brokke sig...

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-01-07 23:07

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om snakken, hvad med klodser ? Og er G88 lovlige, man kunne meget vel
> forestille sig en syns mand brokke sig...

Jeg havde Tarox+ Green Stuff belægninger på min Escort RST - de bremsede
en anelse dårligere (læs : mere pedaltryk) ved let til moderat
nedbremsning, men en 180 - 0 nedbremsning var betydeligt bedre end med
std. skiverne, eneste anke var en let rumlen pga. slidserne i skiven.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : John Sahl

Dato : 03-01-07 23:52

Brian Sørup wrote:
> [...]
> moderat nedbremsning, men en 180 - 0 nedbremsning var betydeligt
> bedre end med std. skiverne, eneste anke var en let rumlen pga.

Huske lige at fortælle at det er pga. Green Stuff klodserne og ikke pga.
skiverne..

--
John Sahl

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-01-07 11:50

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Huske lige at fortælle at det er pga. Green Stuff klodserne og ikke
pga.
> skiverne..

Okay, så lærte jeg også noget nyt idag..... troede det var slidserne i
klodserne der gav lidt lyd fra sig...
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-01-07 11:57

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> pga.
>>

> Okay, så lærte jeg også noget nyt idag..... troede det var slidserne i
> klodserne der gav lidt lyd fra sig...

og I snakker ikke forbi hinanden?
Den ene om bremseevne og den anden om larmen.
Bare et lille gæt

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : John Sahl

Dato : 04-01-07 12:12

Uffe Bærentsen wrote:

> og I snakker ikke forbi hinanden?

100% forbi hinanden.

> Den ene om bremseevne og den anden om larmen.

Korrekt, det er Green Stuff klodserne som lige skal blive varme før de bider
i skiverne. Og både slidsede og hullede skiver giver lidt lyd fra sig når
man bremser, men ikke noget vildt.

> Bare et lille gæt

Og et godt et af slagsen

--
John Sahl

Fra : Peter Frost

Dato : 04-01-07 12:29

Brian Sørup skrev:
> [...]
> nedbremsning, men en 180 - 0 nedbremsning var betydeligt bedre end med
> std. skiverne, eneste anke var en let rumlen pga. slidserne i skiven.

Var der ikke en her I gruppen der køre med Tarox på sin Völle ?

Findes der bremser som er med fra bunden, men også har sports kvaliteterne ?
F.eks. Bremco ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : John Sahl

Dato : 04-01-07 12:37

Peter Frost wrote:
> Findes der bremser som er med fra bunden, men også har sports
> kvaliteterne ? F.eks. Bremco ?

Vi er flere her inde der har kørt med Brembo skiver og klodser, et par af os
bestilte i Holland, men de kan også fås hos Merkonomen, der skal du dog lige
sikre dig at de er med enten slidser eller huller inden du bestiller dem.

Der er ingen forsinkelse på Brembo'erne. Grunden til at der er det på Green
Stuff-klodserne er at de er beregnet til banebrug og dermed "altid holdes
varme". Der findes dog andre klodser som kan bruges i stedet sammen med
G88'erne, jeg kan bare ikke lige komme på navnet

--
John Sahl

Fra : John Sahl

Dato : 04-01-07 12:43

John Sahl wrote:
> Der findes dog andre klodser som kan bruges i stedet sammen med G88'erne,
> jeg kan bare ikke lige komme på navnet

Jeg hører lige i min øresnegl, at Tarox også laver klodser der matcher deres
skiver. Kontakt VAE og hør nærmere, deres side er ikke helt opdateret endnu,
så ring til dem www.vae.dk

--
John Sahl

Fra : Peter Frost

Dato : 04-01-07 13:59

John Sahl skrev:
> [...]
> lige sikre dig at de er med enten slidser eller huller inden du bestiller

Så Brembo er bedre ? Hvad koster Brembo ?

> [...]
> holdes varme". Der findes dog andre klodser som kan bruges i stedet sammen
> med G88'erne, jeg kan bare ikke lige komme på navnet

Forsinkelse, er det når man skal trykke hårdt eller ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-01-07 14:32

> Så Brembo er bedre ? Hvad koster Brembo ?

> Forsinkelse, er det når man skal trykke hårdt eller ?

Man skal trykke lidt hårdere de første par sekunder af opbremsningen,
derefter bremser den hårdere end *normalt* - sådan husker jeg det
ihvertfald, men nu er det efterhånden ved at være 8-9 år siden jeg
solgte den.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-07 19:44

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

> Så Brembo er bedre ? Hvad koster Brembo ?

Hallo BJ - en Volvo-ejer spørger om Brembo, og du er endnu
ikke på banen??

Vi køber vore Bremboskiver og -bremsebelægning hér:
www.formeldiscbrakes.com
Du mailer dem med alle (!) relevante data (gerne selnummer), og
så svarer Ton dig ret hurtigt...

Fra : John Sahl

Dato : 04-01-07 19:56

Mogens... wrote:
> Vi køber vore Bremboskiver og -bremsebelægning hér:
> www.formeldiscbrakes.com
> Du mailer dem med alle (!) relevante data (gerne selnummer), og
> så svarer Ton dig ret hurtigt...

Korrekt

--
John Sahl

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-07 20:05

> Korrekt

Inkl. fragt sparer man ca. 30-35% - på min Omega 3.0i-24var besparelsen
astronomisk plus det faktum, at jeg fik hullede sportsbremser uden bremse-
problemer i regnvejr "foræret" ved at vælge Brembo fra NL. Jeg har fore-
spurgt og ikke mindst købt til mange biler dernede - totalt problemfrit...

Fra : John Sahl

Dato : 04-01-07 20:12

Mogens... wrote:
> [...]
> vælge Brembo fra NL. Jeg har fore- spurgt og ikke mindst købt til
> mange biler dernede - totalt problemfrit...

Ja jeg har godt nok kun handlet der 1 gang indtil videre, men også her var
servicen i top, dog sendte han de forkerte klodser til mine bagbremser i
første omgang, men da jeg gjorde ham opmærksom på det, så sendte han med det
samme det rigtige sæt uden yderligere besvær for mig.

--
John Sahl

Fra : BJ

Dato : 04-01-07 23:50

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hallo BJ - en Volvo-ejer spørger om Brembo, og du er endnu
> ikke på banen??

LOL, jeg ventede blot på dig.

> Vi køber vore Bremboskiver og -bremsebelægning hér:
> www.formeldiscbrakes.com
> Du mailer dem med alle (!) relevante data (gerne selnummer), og
> så svarer Ton dig ret hurtigt...

Jep og de er venlige samt varen er o.k.

Jeg betalte ca. 3.500 kr. for et komplet sæt med klodser ... altså både for
og bag.

Det kan jeg ikke en gang købe ét sæt for til foran i DK.

PS: Jeg fik dog mine leveret i Holland og sparede således fragten.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 05-01-07 10:26

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> "Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> LOL, jeg ventede blot på dig.

KLIP

> PS: Jeg fik dog mine leveret i Holland og sparede således fragten.

Den klarer bixen i Vejle

godt nytår

Møller

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-01-07 20:18

> [...]
> alm. bykørsel med også, uden jeg får krampe i foden af at skulle trykke så

Ellers kan du jo opgradere til Volvo 16" bremser, 302 mm skiver med
tilhørende klodser. Det koster ud over bremserne et andet monteringsbeslag
til kaliberen. Det kræver dog så du kører min 16" stålfælge eller min 17"
alu.

Mvh Niels