Opel Zafira 1,8 16V Flexivan
Fra : Wagner

Dato : 03-01-07 14:58

Jeg skal bruge en brugt varebil på gule plader.
Jeg tænker på at købe ovenstående,
men kender ikke rigtig noget til den.
( eller andre mærker/biler for den sags skyld )
Er det et godt valg i klassen eller hvad vil I anbefale?
vg
Wagner

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lars Hansen

Dato : 03-01-07 15:28

"Wagner" <wagner@> skrev i en meddelelse
> [...]
> vg
> Wagner

> Den har indtil videre sparet mig for at få 15 spam-mails

Hej Wagner

Jeg har nu kørt Opel Zafira i ca. 6 år (2 forskellige á ca. 3 år) og er dybt
dybt ked af nu at have fået en Toyota Sportsvan.
Af varebiler jeg har kørt i min tid i nuværende firma kan nævnes Toyota
HiAce, VW Passat 1.8T, Opel Zafira 2.0 DTI og nu desværre Toyota Sportsvan
2.0 TDI, men den største køreglæde har jeg haft i Zafira´en.

Hvis ikke det var for det manglende bagagerum når den er indregistreret på
hvide plader havde jeg helt sikkert sådan en privat.
Den 2.0 DTI`er har Opel BARE været heldige med, den trækker som et helt
bundt okser helt fra 1200 omdrejninger og op til det røde felt.

Positiv-liste:
Optræk
Siddekomfort
Komfort generelt
Ingen dækstøj (Pirelli P4000)
Ingen vindstøj
Brændstoføkonomi (Ved meget pæn kørsel)
Slidtage på sliddele (Fik ikke skiftet noget udover almindeligt service på
ialt 90.000 kilometer i den første, kørecomputer 1 gang på den anden efter
2000 kilometer)
Priser på reservedele
Plads (Der kan stå en Suzuki GS400 motorcykel i bagagerummet.......Been
there, done that)
Godt standardanlæg og gode standardhøjtalere

Negativ-liste:
Hmmmmmmmm, nåhh jo; den er meget tørstig ved frisk kørsel (14-20 km/l ved
pæn kørsel, 8-10 km/l ved frisk kørsel)

Så havde jeg selv skulle vælge var det klart blevet en Zafira igen, endda
uden at have prøvet den nye model.

Mvh
Lars hansen

Fra : KASO

Dato : 03-01-07 20:04

> [...]
> men kender ikke rigtig noget til den.
> ( eller andre mærker/biler for den sags skyld )
> Er det et godt valg i klassen eller hvad vil I anbefale?

Afhænger af, om det er den nye eller gl. model. Den gl. havde middelmådig
(ringe) sikkerhed - og dieselmotoren havde ry for et uforholdsmæssigt højt
olieforbrug. Den nye har fin sikkerhed og fåes med en glimrende Fiat diesel
(1.9)

Andre gode bud kunne være Citroën Picasso eller Renault (grand) Scenic (fåes
kun relativt ny).

Fra : Lars Hansen

Dato : 03-01-07 20:07

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> diesel (1.9)
>
> Andre gode bud kunne være Citroën Picasso eller Renault (grand) Scenic

Den med olieforbruget i den gamle har jeg i hvert tilfælde ikke set noget
til. Som skrevet tidligere i indlægget har jeg haft 2 stk af dem.
Den ene kørte 90.000 kilometer inden udskiftning, den anden 46.000 kilometer
uden at nogen af dem havde drukket en eneste dråbe olie......

Mvh
Lars Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 00:57

Skulle jeg ud og købe bil på gule plader lige nu, ville jeg allerførst tage
ud og prøve Seat Altea. Den fås med nogle fede motorer fx 170 hk diesel og
200hk benzin (den fra den nye Golf GTI og Audi TT) til 200.000kr fra ny. Den
er desuden spækket med alt i udstyr. Den fås også med DSG gearkassen.
Jeg har dog ingen personlige erfaringer med denne bil (endnu)
Mvh
LarsZK

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 00:59

Den nye Honda CR-V er også lige om hjørnet og den ser rigtig dejlig ud
http://honda.dk/sw14714.asp
Men det kommer selvfølgelig også an på hvor meget plads man har brug for.